Eğitim

Başo’dan Buson’dan İssa’dan Haikular – Başo (Matsuo Bashō) Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Başo’dan Buson’dan İssa’dan Haikular – Başo (Matsuo Bashō) Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Başo’dan Buson’dan İssa’dan Haikular kimin eseri? Başo’dan Buson’dan İssa’dan Haikular kitabının yazarı kimdir? Başo’dan Buson’dan İssa’dan Haikular konusu ve anafikri nedir? Başo’dan Buson’dan İssa’dan Haikular kitabı ne konu alıyor? Başo’dan Buson’dan İssa’dan Haikular PDF indirme linki var mı? Başo’dan Buson’dan İssa’dan Haikular kitabının yazarı Başo (Matsuo Bashō) kimdir? İşte Başo’dan Buson’dan İssa’dan Haikular kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Başo (Matsuo Bashō)

Yazar: Yosa Buson

Yazar: Kobayashi Issa

Yayın Evi: İyi Şeyler Yayıncılık

İSBN: 9789755631110

Sayfa Sayısı: 40


Başo’dan Buson’dan İssa’dan Haikular Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti


Başo’dan Buson’dan İssa’dan Haikular Alıntıları – Sözleri

  • “Pembeler içinde
    uçup duran beyaz kelebek
    kim bilir kimin ruhu!”
  • “N’olur, uçup gitme, bülbül,
    türkün güzel olmasa da
    benimsin.”
  • “Bu senenin da sonu geldi:
    gizledim bizimkilerden
    saçıma ak düştüğünü.”
  • “Hiç kımıltı yok
    yaprakta bile;
    ürperti veriyor yaz korusu.”
  • “Giden bana
    ve kalan sana
    iki ayrı sonbahar.”
  • “Giden bana
    Ve kalan sana
    İki ayrı sonbahar.”
  • Türkün güzel olmasa da
    benimsin.
  • Bu senenin da sonu geldi:
    gizledim bizimkilerden
    saçıma ak düştüğünü.
  • unutma,
    cehennemde yürüyoruz
    çiçeklere bakarak.


Başo’dan Buson’dan İssa’dan Haikular İncelemesi – Kişisel Yorumlar


Başo’dan Buson’dan İssa’dan Haikular PDF indirme linki var mı?


Başo (Matsuo Bashō) – Başo’dan Buson’dan İssa’dan Haikular kitabı için internette en fazlaca meydana getirilen aramalardan birisi de Başo’dan Buson’dan İssa’dan Haikular PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Başo (Matsuo Bashō) Kimdir?

Matsuo Bashō ya da aslolan adıyla Matsuo Kinsaku Japonya’nın Edo döneminde1644-1694 yılları aralığında yaşamış bir şairdir. Japonlara özgü üç dizelik haiku’nun en büyük ustası kabul edilmektedir. 17 heceden oluşan haiku’yu şekil ve anlam yönünden zenginleştirren Basho, bu tarz şeyleri zen budizm ruhuyla yoğurarak sanat içerikli bir tür haline getirmiştir. Basho’nun şiirini tanımlamak için sık sık, “yaşlı, solgun ve göze batmayan şeylere duyulan sevgi” anlamına gelen “sabi” terimi kullanılmaktadır.

Basho, çağının genel görkemine ters düşecek halde azla yetinen, dünya nimetlerinden uzak duran, yalın bir insan olarak yaşamıştır. Olanak buldukça toplumun dışına çıkan, Fukagava’daki muz ağacı yapraklarından yapılmış kulübesine (başo-an) çekilen ozan takma adı olan Basho’yu da buradan almıştır.

1694 senesinde Osaka’da ölen Basho’dan günümüze toplam 1000 haiku kalmıştır.

 

 


Başo (Matsuo Bashō) Kitapları – Eserleri

  • Kelebek Düşleri
  • Başo’dan Buson’dan İssa’dan Haikular
  • Kuzeye Giden İnce Yol ve Diğer Gezi Notları
  • Oku’ya Sapa Yollar
  • Haiku
  • Basho’s Haiku: Selected Poems of Matsuo Basho


Başo (Matsuo Bashō) Alıntıları – Sözleri

  • Türkün güzel olmasa da
    benimsin. (Başo’dan Buson’dan İssa’dan Haikular)
  • “Giden bana
    Ve kalan sana
    İki ayrı sonbahar.” (Başo’dan Buson’dan İssa’dan Haikular)
  • ” Bu şiirde ne fazlaca duygu anlatılmış. Fazladan bir satır eklemek bir ele altıncı parmak eklemek benzer biçimde olurdu. ” (Oku’ya Sapa Yollar)
  • “Bir ateş yak dostum, çıtırdasın,
    Bak ne göstereceğim sana:
    Kocaman bir kartopu.” (Kuzeye Giden İnce Yol ve Diğer Gezi Notları)
  • Her gün, çıkılan bir yoldur;
    yolun kendisi de, sıla. (Haiku)
  • ” Peşimi bırakmayan hastalığımla önüm her zamankinden daha muğlaktı. Yine de böylesi mukaddes bir yolculuğa çıkarken bu uzak bölgeleri görmenin gerektirdiklerini biliyordum: dünyadan, yaşamın geçiciliğinden el tek çekmeyi kabullenmek; yolda ölmeye, insan yazgısına razı olmak.Bu düşünceler ruhumu birazcık hareketlendirdi ve Date’de Okido sınırını geçerken azca fazlaca ayaklandım. ” (Oku’ya Sapa Yollar)
  • ne giyersek giyelim
    güzel oluruz
    ay altında işte (Haiku)
  • ” Ardımızda bıraktıklarımız geriye yalnızca sırtlarımızın gölgeleri kalana dek bizi izledi. ” (Oku’ya Sapa Yollar)
  • Artık kapım yalnızca
    sabahleyin güzelliklerine açık (Kuzeye Giden İnce Yol ve Diğer Gezi Notları)
  • Sanki boyutlar arasından aya ve güneşe giden yolun kapısının önündeydim. (Kuzeye Giden İnce Yol ve Diğer Gezi Notları)
  • “Hiç kımıltı yok
    yaprakta bile;
    ürperti veriyor yaz korusu.” (Başo’dan Buson’dan İssa’dan Haikular)
  • Gelmeyecek misin—
    çoktan düştü yere
    ilk kiri yaprağı (Kelebek Düşleri)
  • Kişi, Adım atma’sinin ‘son’ a ‘eren’ noktalarında, tüm dünya karşısında tam olarak yalnız kaldığında, kendi asla’liği ile dünyanın asla’liği çakıştığında, kendi yalnızlığı ile dünyanın yalnızlığının aynı, ‘tekbir’ asla bulunduğunu gördüğünde, tüm dünya ile tam olarak birlikli hâle gelir; bu sebeple anlamın bulunabileceği ‘başka’, ‘sonraki’, ‘öte’ bir yer olmadığına gore, şahıs anlamını artık, sadece, kendinde, kendi içinde, kendi ‘düşünme’sinde, “kendi üzerine düşünme”sinde bulabilecektir.
    Ama buradan—kendinde oluşturduğu birlikten—‘dışarı’, ‘öteki şeyler’e bakınca da, bu kez, hiçbirşeyin tek başına, bağlantısız, kopuk olmadığını anlayabilen şahıs, artık, içinde bulunduğunu görmüş olduğu tüm dünyanın en ‘küçük’ şeylerinin bile önemini kavrayacak—her bir tek şeyde herşeyi, her minik parçada büyük bütünü, herşeyin birliğini, görebilecektir.— (Kelebek Düşleri)
  • Kişi, Adım atma’sinin ‘son’ a ‘eren’ noktalarında, tüm dünya karşısında tam olarak yalnız kaldığında, kendi asla’liği ile dünyanın asla’liği çakıştığında, kendi yalnızlığı ile dünyanın yalnızlığının aynı, ‘tekbir’ asla bulunduğunu gördüğünde, tüm dünya ile tam olarak birlikli hâle gelir; bu sebeple anlamın bulunabileceği ‘başka’, ‘sonraki’, ‘öte’ bir yer olmadığına gore, şahıs anlamını artık, sadece, kendinde, kendi içinde, kendi ‘düşünme’sinde, “kendi üzerine düşünme”sinde bulabilecektir.
    Ama buradan—kendinde oluşturduğu birlikten—‘dışarı’, ‘öteki şeyler’e bakınca da, bu kez, hiçbirşeyin tek başına, bağlantısız, kopuk olmadığını anlayabilen şahıs, artık, içinde bulunduğunu görmüş olduğu tüm dünyanın en ‘küçük’ şeylerinin bile önemini kavrayacak—her bir tek şeyde herşeyi, her minik parçada büyük bütünü, herşeyin birliğini, görebilecektir.— (Haiku)
  • İçim şiir denen
    çılgınlıkla dolu (Kuzeye Giden İnce Yol ve Diğer Gezi Notları)
  • Dünyada zaman
    acılarla dolu da
    ne kadar hafifçe
    geçiyor çatı üstünden
    ilk kış yağmuru işte (Kelebek Düşleri)
  • Kokulandır
    Kelebek kanadını
    Orkide de (Kelebek Düşleri)
  • Kokulandır
    Kelebek kanadını
    Orkide de (Basho’s Haiku: Selected Poems of Matsuo Basho)
  • ” Kalem ya da kelam ilr olsun, kim kalkışabilir ki tasvir etmeye tanrısal bir eseri, dünyanın kutsallığını? ” (Oku’ya Sapa Yollar)
  • ne giyersek giyelim
    güzel oluruz
    ay altında işte (Basho’s Haiku: Selected Poems of Matsuo Basho)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş