Eğitim

Varoşların Buda’sı – Hanif Kureishi Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Varoşların Buda’sı – Hanif Kureishi Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Varoşların Buda’sı kimin eseri? Varoşların Buda’sı kitabının yazarı kimdir? Varoşların Buda’sı konusu ve anafikri nedir? Varoşların Buda’sı kitabı ne konu alıyor? Varoşların Buda’sı PDF indirme linki var mı? Varoşların Buda’sı kitabının yazarı Hanif Kureishi kimdir? İşte Varoşların Buda’sı kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Hanif Kureishi

Çevirmen: Alev Bulut

Orijinal Adı: The Buddha of Suburbia

Yayın Evi: Can Yayınları

İSBN: 9789750700934

Sayfa Sayısı: 312


Varoşların Buda’sı Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Varoşların Buda’sı, 70’li yılların sonuyla 80’li yılların başlangıcında, İngiliz İşçi Partisi’nin, iktidarı Thatcher hükümetine bırakmak suretiyle olduğu günlerde, sorunlu bir dünyada var olmaya çalışan bir gencin marjinal yaşamını mevzu alıyor. Hindistan göçmeni bir babayla İngiliz bir annenin oğlu Karim’in ve yakın çevresinin öyküsünün anlatıldığı Varoşların Buda’sı, son dönem İngiliz edebiyatının ses getiren yazarlarından kabul edilen Pakistan asıllı Hanif Kureishi’nin en mühim, en sert üsluplu romanı.


Varoşların Buda’sı Alıntıları – Sözleri


    Varoşların Buda’sı İncelemesi – Kişisel Yorumlar

    Varoşların Buda’sı, Hanif Kureishi: 70’lerin sonu 80’lerin başlangıcında Londra’da Hindistan göçmeni bir baba ile İngiliz bir annenin oğlu olan Karim’in yaşamından kesitler. Bir dünya metropolünde azınlık olmanın zorlukları ve marjinal,entellektüel çevrelerde azınlıklara bakış. Karim’in bir tiyatro oyununda “Hintli,aksanlı” oyuncu olarak rol bulması, hanımlarla ilişkileri ve “guru”luğa soyunan babasının hayatından kareler. Marjinal, entellektüel çevrelerdeki bakış kimi zaman ne kadar “oryantalist” görünüyor. Sömürgecilik sonrası Londra’da hayatları ırkçı faşist yaklaşımlarla, oryantalist tepeden bakışlar içinde gidip gelen azınlıkların yaşamını yansıtan kuvvetli bir roman. Her satırda keskin bir gözlem ve gülmece var. “Diğeri olmak” “azınlıkta olmak” üstüne uzun uzun düşündürüyor. (Turey Kose)


    Varoşların Buda’sı PDF indirme linki var mı?


    Hanif Kureishi – Varoşların Buda’sı kitabı için internette en oldukca meydana getirilen aramalardan birisi de Varoşların Buda’sı PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

    Kitabın Yazarı Hanif Kureishi Kimdir?

    1954 senesinde İngiltere’de hayata merhaba dedi. Pakistan asıllı olan İngiliz yazar, senaryoları ve romanlarıyla İngiliz edebiyat dünyasında, hemen sonra birçok ülkede kendine güzel bir yer edindi. İlk oyunu Soaking the Heat 1979 senesinde Londra’da Royal Court Tiyatrosu’nda sahnelendi. İlk uzun soluklu oyunu The King and Me 1980’de Soho Poly Tiyatrosu’nda oynandı. 1980 senesinde Riverside Stüdyoları’nda çekilen bir sonraki oyunu The Mother Country, Kureishi’ye The Thames Televizyon Senaryo Yazarlığı Ödülü’nü kazandırdı. Kureishi, 1981 senesinde artık Royal Court Tiyatrosu’nun kadrolu yazarlarından biriydi. 1993 yılına kadar yazdığı birçok oyun İngiltere’nin mühim tiyatrolarında sahnelendi. İlk tv filmi olan Benim Güzel Çamaşırhanem 1985 senesinde En İyi Televizyon Senaryosu branşında Oscar’a aday yayınlandı. Hanif Kureishi bundan sonrasında iki film senaristliği daha yazdı. London Kills Me’nin yönetmenliğini de kendisi yapmış oldu. 1990’da piyasaya çıkan ilk romanı Varoşların Buda’sı en iyi roman branşında Whitbread Ödülü’nü aldı. Kitap, 1993 senesinde BBC tarafınca tv dizisi haline getirildi. Kureishi’nin ikinci romanı Kara Plak 1995’te çıktı. Love in a Blue Time ve Midnight All Day adı altında öyküleri yayımlandı. 1998 senesinde basılan Intimicy adlı romanı aylarca İngiltere’nin en iyi kitaplar listesinden inmedi. Bu roman Patrice Chereau tarafınca filme çekildi ve büyük ilgi çekti.


    Hanif Kureishi Kitapları – Eserleri

    • Varoşların Buda’sı
    • Kara Plak
    • Hiç
    • Yakınlık
    • Vücut
    • Gün Boyu Gece Yarısı
    • Son Söz
    • Borderline


    Hanif Kureishi Alıntıları – Sözleri

    • “Şimdi mi?” dedi Shahid.
      “Yalnızca şu an var aslına bakarsanız.” (Kara Plak)
    • Mutluluk olanaksız, hatta sakıncalı bir şeydi, insanoğlunun dikkatinin asla gereği yokken dağılıp zor, uzun ve ciddi bir iş olan mutsuzluktan bir başka yöne çevrilmesiyle ortaya çıkan bir yanılsamaydı. O, kendisini bir kefen şeklinde saran kederden ayrılamazdı. (Vücut)
    • ”Kitapların bir tek ilk bölümlerini okuyan
      birini hatırlatıyorsun bana, ” demişti..
      “Sonraki bölümlerde olanları asla öğrenmiyorsun..” (Yakınlık)
    • .
      İnsanlar arasındaki doğru mesafeyi bulmalısın. Fazlaca yaklaşırsanız sizi oldukca fazla ezer ve sizi terk ederler.
      … (Gün Boyu Gece Yarısı)
    • Bazen sessizlik en güzel müziktir. (Kara Plak)
    • “Ama evlilik bir savaştır, korkulu bir seyahat, cehennemde bir mevsimdir ve bir yaşama sebebidir. Her alanda donanımlı olman gerekir, bir tek cinsellikte değil.” (Yakınlık)
    • Yine de insanların değişime direndiklerini, yaşamlarını iyileştirecek olsa bile direndiklerini görüyordu; korkaklardı, hallerine razı ve yüreksizlerdi. (Kara Plak)
    • Bazı insanoğlu vakalara, sanki kıtlık varmış da bulabildikleri her şeyi mideye indirmeleri gerekiyormuş şeklinde bakabilirler, kendilerini doyum etmeyecek olsa bile. (Vücut)
    • .
      Aşık olmak basitti; birinin bir tek boyun eğmesi gerekiyordu.
      Bununla beraber, başka birini sindirmek ve sevgiyi sürdürmek kanlı bir işti ve yumuşak bir iş değildi.
      . (Gün Boyu Gece Yarısı)
    • Eğer canlılarla başa çıkmanın güç bulunduğunu düşünüyorsan, ölülerle uğraşmak sana daha da güç gelebilir. (Vücut)
    • Onu düşünmek, sevilmiş olduğu müziği dinlemek gibiydi; çalmayı sevilmiş olduğu bir melodi gibiydi o. (Kara Plak)
    • Bana öyleki geliyor ki, erkekler hanımefendiler kadar açık sözlü olamıyor. (Vücut)
    • .
      Yakında yabancı olacağız. Hayır, asla öyleki olamayız.
      Birini incitmek, gönülsüz bir yakınlık eylemidir. Bir tarihe haiz tehlikeli tanıdıklar olacağız.
      . (Gün Boyu Gece Yarısı)
    • .
      Birini sırf onlardan nefret ettiğin için sevmekten vazgeçmiyorsun.
      … (Gün Boyu Gece Yarısı)
    • – “Çocuklar oldukca fazla şey bekler!”
      Fazlaca fazla şey! Şefkat, dikkat, sevgi; beğenilmek! Bunları istemek fazla mı sayılırdı? (Vücut)
    • .
      Aşık olmak basitti; birinin bir tek boyun eğmesi gerekiyordu.
      Ancak başka birini sindirmek ve sevgiyi sürdürmek kanlı bir işti ve yumuşak bir iş değildi.
      … (Gün Boyu Gece Yarısı)
    • Neden her şeyi birbirimize işkence etmeden, birbirimizi boğazlamadan yürütemiyoruz, yozlaşmadan, sömürmeden? Neyimiz var bizim? (Kara Plak)
    • .
      Her süre başka bir yerde olmak istedim, nedenini bilmiyorum.
      … (Gün Boyu Gece Yarısı)
    • .
      Dünya bizim hayal gücümüzden oluşuyor; gözlerimiz onu canlandırıyor, ellerimiz onu şekillendiriyor.
      Bir şeyi istemek, onu verimli bir halde büyütür; anlam, ondan çıkardığınız değil, ona ne koyduğunuzdur.
      … (Yakınlık)
    • “İnsanın birine ne kadar muhtaç bulunduğunu kabul etmesi oldukca zor. Kabul ettiğiniz anda, başınız belada anlamına gelir.” (Hiç)

    YORUMLAR

    YORUM YAZ!

    Yorum Ekle



    [

    İlgili Makaleler

    Başa dön tuşu
    Oto Aksesuar toptan çakmak
    Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş