Din ve Uygarlık – Akif İnan Kitap özeti, konusu ve incelemesi
Din ve Uygarlık – Akif İnan Kitap özeti, konusu ve incelemesi
Din ve Uygarlık kimin eseri? Din ve Uygarlık kitabının yazarı kimdir? Din ve Uygarlık konusu ve anafikri nedir? Din ve Uygarlık kitabı ne konu alıyor? Din ve Uygarlık PDF indirme linki var mı? Din ve Uygarlık kitabının yazarı Akif İnan kimdir? İşte Din ve Uygarlık kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…
Kitap Künyesi
Yazar: Akif İnan
Yayın Evi: İz Yayıncılık
İSBN: 9786053262602
Sayfa Sayısı: 152
Din ve Uygarlık Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti
Kültürlerin de, uygarlıkların da oluşması için dinin, daima bir temel unsur olduğundan hareket eden Akif İnan, bu eserinde İslâm dışındaki uydurulmuş yada özünden sapmış uygarlıkların birer beşeri dalalet olmak bakımından birbirleriyle bir öz yakınlığı belirtir. Ona gore bu sapkın uygarlıklar, o şekilde zannedildiği şeklinde birbirlerine aykırı uygarlıklar değildirler. Hepsinin dayandığı, insanoğlunun zihnî ve ruhî spekülasyonudur. Bu spekülasyonsa, çeşitli zamanlarda ve değişik alanlarda değişik görüntülü ürünler vermiş olsa bile, temel kaygı bakımından birbirine oldukça yakın veya da zıddıyle birbirini çağrıştıran; zıddının varlığı yüzünden kendisi de kaim olan ürünlerdir. Hepsi sadece beşerî bir yeteneğin belirli sınırları içinde mevcut ve mahkûmdurlar. Yeryüzü insanlarını iki ana topluluk olarak, müslümanlar ve müslüman olmayanlar diye ayırdığımız şeklinde; uygarlıkları da bugün “İslâmî” ve “İslâm dışı” uygarlık diye ayırmak durumundayız, der İnan…
Din ve Uygarlık Alıntıları – Sözleri
- İnsanların çürümesi, toplumların çöküşüdür.
- Büyük bir ülküsü yok insanoğlunun. Ufak, gündelik işi, gereksinimleri, onları karşılayan araçları, tek düze, makine düzeninde bir yaşayışı var. Kendi ve nihayet yakın çevresini aşmayan bir dünyası ve oldukça silik gayeleri..
Tüm beşeriyeti kucaklayan ülküden yoksun.
Eti ve kemiği aşan endişeleri yok.
Acıları, hüzünleri, lukları, mutlulukları kolay, kişisel, geçici, ölümlü.
Ölümsüzlüğe yabancı. Ölüme de yabancı. - Büyük bir ülküsü yok insanoğlunun. Ufak, gündelik işi, gereksinimleri, onları karşılayan araçları, tek düze, makine düzeninde bir yaşayışı var.
- Bu insan, sömürmeyi bir sömürme olarak değil, ülkelere bir uygarlık taşıma, onları ilkellikten kurtarma girişimi olarak görür.
- Batılı uygar insan, arızalanan otomobili için üzülmüş olduğu kadar başka ulustan onbinlerce insanoğlunun açlıktan yada savaştan hayatını kaybetmesine üzülmemektedir.
- Yaşatılması koşul olan kurum devlettir.
- Allah, en mütekamil varlık olarak yaratmıştır insanı. İnsan aklının, iradesinin, idrakinin ve tahammülünün kaldıramayacağı bir yükü yüklememiştir.
- Büyük bir ülküsü yok insanoğlunun. Ufak, gündelik işi, gereksinimleri, onları karşılayan araçları, tek düze, makine düzeninde bir yaşayışı var. Kendi ve nihayet yakın çevresini aşmayan bir dünyası ve oldukça silik gayeleri..
Tüm beşeriyeti kucaklayan ülküden yoksun.
Eti ve kemiği aşan endişeleri yok.
Acıları, hüzünleri, lukları, mutlulukları kolay, kişisel, geçici, ölümlü.
Ölümsüzlüğe yabancı. Ölüme de yabancı…
Din ve Uygarlık İncelemesi – Kişisel Yorumlar
YANLIŞ BATILILAŞMA: Akif İnan eserinde bilhassa batılılaşmayı eleştiri ediyor.Ama bunu yaparkende zamanı süreç içinde aydınlarımızın ve insanımızın din, batılılaşma ve laiklikten neler anladıkları ve neler anlamadıklarını oldukça iyi irdeliyor.Yazarın uygarlık anlayışı İslam ve İslam dışı olarak iki ana temele dayanıyor.Yazar düşünce akımlarınında batıcılığa bakış açısına yer veriyor.Bir uygarlık tasavvuru olan yada arayış içinde olanların din, uygarlık, yanlış batılılaşma mevzusunda okuması ihtiyaç duyulan temel eserlerden biri de Akif İnan’ın Din ve Uygarlık kitabıdır.
İYİ OKUMALAR (İstanbulsever)
Din ve Uygarlık PDF indirme linki var mı?
Akif İnan – Din ve Uygarlık kitabı için internette en oldukça meydana getirilen aramalardan birisi de Din ve Uygarlık PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.
Kitabın Yazarı Akif İnan Kimdir?
12 Temmuz 1940’ta Şanlıurfa’da dünyaya geldi.1952’de İlkokulu tamamladı.
1958’de Urfa Lisesi’nden Maraş Lisesi’ne sürgün gönderildi.
1958/ Bir grup arkadaşıyla Derya Gazetesi’ni çıkardı.
1959/ Maraş Lisesi’nden mezun oldu.
1959/ İlk Konferansını Urfalı Şairler üstüne verdi.
1959/ Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı kısmına giriş yaptı. İki yıl sonrasında bıraktı.
1960/ Üstad Necip Fazıl ile Maraş’ta tanıştı.
1962/ Fakülteye yeniden girdi,1972’de mezun oldu.
1962-1964/ Hilal Kuruluş Müdürlüğü’nü yapmış oldu.
1965/ 23 Temmuz’da evliliğe ilk adımını attı.
1964-1969/ Türk Ocağı’nda etkinlik gösterdi.
1969/ Nuri Pakdil ile birlikle Edebiyat Dergisi’ni kurdu.
1969-1972/ Türk Taşıt işverenleri Sendikası’nda uzmanlık görevinde bulunmuş oldu.
1972 / İlk kitabı “Edebiyat ve Medeniyet Üzerine” yi çıkardı.
1974/ İlk Şiir Kitabı Hicret’i çıkardı.
1975/ Kısa dönem askerlik yapmış oldu.
1976-1990/ Mavera Dergisi’nde kurucu olarak yer aldı.1977-1980/ Gazi Eğitim Enstitüsü’nde Türkçe öğretmenliği yapmış oldu.
1977/ Eğilim Enstitüleri için Oktay Çağlar ile birlikte “Yeni Türk Edebiyatını hazırladı. (Ders Kitabı)
1980/ Hac farizasını yerine getirdi.
1985/ “Din ve Uygarlık” ı (denemeler) çıkardı. 1991/ “Tenha Sözler”i yayınladı.
1969-1972/ Türk Taşıt işverenleri Sendikası’nda uzmanlık görevinde bulunmuş oldu.
1993-2000/ Eğitim-Bir’i kurdu ve başkanlığını üstlendi. Aynı zamanda Memur-Sen Konfederasyonu başkanlığını yürüttü.
1998/ Kanal 7’de kültür ve sanat programı hazırlayıp sundu.
1999/ Haziran’da rahatsızlandı ve ölümcül hastalığı teşhis edildi.
6 Ocak 2000’de Şanlıurfa’da vefat etti.
Akif İnan Kitapları – Eserleri
- Şiirler
- Hicret
- Tenha Sözler
- Edebiyat ve Medeniyet Üstüne
- Din ve Uygarlık
- Aydınlar, Batı ve Biz
- Dışarıda Bırakılmış Şiirler
- Mehmet Akif İnan Eserleri
- Mirası Kuşanmak
- İslam Dünyası ve Ortadoğu
- Siyaset Kokan Yazılar
- Cumhuriyet’ten Sonra Türk Şiiri
- Tenha Sözler Şiir
- Mehmet Akif Ersoy: İlk Ozan
Akif İnan Alıntıları – Sözleri
- Bir milletin kendine mahsus özelliklerinin en mühim belgesidir sanat. (Edebiyat ve Medeniyet Üstüne)
- İnsanların çürümesi, toplumların çöküşüdür. (Din ve Uygarlık)
- Gün sendin her sabahleyin tekrardan doğan
Ve her akşam sendin dönüşen aya
Çiçek sendin toprak sendin gökler sen
Seninle boyandı evren sevdaya (Tenha Sözler) - Erdik bir vakte ki
Manzara kapkara
Tedbirin ipliği
Döküldü pazara
Ekonomi mefluç
Üretim maskara
Ufak işyerleri
Çalışır zarara
Dadandı herkesler
Faize kumara
Kazanç dalavere
Hile ve dubara
Bir zümre semirir
Ezilir fukara
Yandırdı milleti
Bu tedbirle nâra
… (Dışarıda Bırakılmış Şiirler) - Bir zırha büründüm bu çağa karşı.. (Mehmet Akif İnan Eserleri)
- Kendi topraklarımızda başka kanunlara gore işlem ne anlamına gelir? Bu başlıyordu Tanzimat’la. (Edebiyat ve Medeniyet Üstüne)
- Batı’nın bizlere dost olabileceğini zannetmek ya da kuvvetli bir ülke olmamız için Batılılaşmayı koşul görmek, bir ucu budalalığa, diğeri ucu ihanete varan bir bâtıl yoldur.
Birazcık olsun tarih bilen, birazcık olsun “millet” kavramından haberli olan, birazcık olsun uygarlığın ne işe yaradığını anlamış bulunan bir tek şahıs düşünülemez ki bizim de, Batı’nın da, ayrı ayrı misyonlar taşıdığımızı, ayrı vakıalar, ayrı dünyalar olduğumuzu kabul etmemiş olsun. (Aydınlar, Batı ve Biz) - “Birbirlerinin dertleriyle dertlenmeyenler bizden değildir.” buyruğu kimin içindir? (İslam Dünyası ve Ortadoğu)
- “Kimseler fehmetmedi mânâsını dâvâmızın
Biz dahi hayrânıyız dâvâ-yı bî-mânâmızın” (Aydınlar, Batı ve Biz) - Biz Batı medeniyetinden değil, Türk-İslam medeniyetindeniz. (Edebiyat ve Medeniyet Üstüne)
- Giyim kuşamımızdan, yiyip içmemizden, eğlenmemizden herhangi bir fedakârlığı bir ayıp sanır olmuşuz, zül sayar olmuşuz. Eskiler yaşam için, “bir hırka bir lokma” demişler. Bugün çoğumuz için adeta bir alay konusu olmuştur bu deyim. (Aydınlar, Batı ve Biz)
- Tüm vakitlerim sana ayarlı
İste hesabını rüyalarımın (Şiirler) - Birleşmiş Milletler’ce, Batı dünyasınca, insan sayılan ve hakkı savunulanlarda anlaşılan bazı özellikler aranıyor.
Yani Müslüman olmaması, Türk olmaması aranıyor, korunması için.
Ayrıca, kendi menfaatine uygun düşmesi aranıyor. (İslam Dünyası ve Ortadoğu) - “Benim tatilim yoktur
Üstümde devamlı cihat elbiseleri
Kalbimde tekbirler yankılanır
Bir sevda kasırgasıyım
Bir Veli’nin bendesiyim
Mehdi’nin müjdesi Müslümanlarla
yeryüzünün nöbetindeyiz
Kutlu günlerin mayasıyız
haber verin dinlence çocuklarına” (Dışarıda Bırakılmış Şiirler) - Dünya hayatına aslına bakarsanız geçici bir yaşam gözüyle bakan, bu dünyayı bir sınav ve hizmet alanı ve müddeti sayan İslam uygarlığına muhtaçtır insanoğlu, vesselam. (İslam Dünyası ve Ortadoğu)
- Büyük bir ülküsü yok insanoğlunun. Ufak, gündelik işi, gereksinimleri, onları karşılayan araçları, tek düze, makine düzeninde bir yaşayışı var. Kendi ve nihayet yakın çevresini aşmayan bir dünyası ve oldukça silik gayeleri..
Tüm beşeriyeti kucaklayan ülküden yoksun.
Eti ve kemiği aşan endişeleri yok.
Acıları, hüzünleri, lukları, mutlulukları kolay, kişisel, geçici, ölümlü.
Ölümsüzlüğe yabancı. Ölüme de yabancı. (Din ve Uygarlık) - Geçmişi ile ilişkisini kesmiş bir edebiyat, çağı ile de alakasını koparmış anlamına gelir. (Edebiyat ve Medeniyet Üstüne)
- Zengin, fakat yoksundur Ortadoğulular… (İslam Dünyası ve Ortadoğu)
- “Bir adım dönemem arkam yar.” (Şiirler)
- “Tek doğru İslâm, gayrısı toptan bâtıl” diyenlere merhaba olsun… (İslam Dünyası ve Ortadoğu)
Yorum Ekle
[
YORUMLAR
YORUM YAZ!