Eğitim

Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları – Ömer Nasuhi Bilmen Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları – Ömer Nasuhi Bilmen Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları kimin eseri? Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları kitabının yazarı kimdir? Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları konusu ve anafikri nedir? Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları kitabı ne konu alıyor? Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları PDF indirme linki var mı? Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları kitabının yazarı Ömer Nasuhi Bilmen kimdir? İşte Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Ömer Nasuhi Bilmen

Yayın Evi: Hisar Yayınları

İSBN: 9789757422044

Sayfa Sayısı: 294


Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Tüm Ashâb-ı Kirâm; bir lütuf ve kerem, bir fazîlet ve hidâyet menbaı olan Resûl-i Zîşân hazretlerinden feyz almışlardı. Bu sayede pek nezih, saf birer kalbe haiz bulunduklarından biribirlerinin fazîletlerini, meziyetlerini itirâftan geri kalmaz, birbirine karşı şefkat ve muhabbet ibrâzından geri durmazlardı. Nitekim bu hakîkati Kur’ân-ı Kerîm de şöylece nâtık bulunmaktadır:

“Hazret-i Muhammed, Resûlullâh’dır. Onunla beraber olanlar, yani; bütün Ashâb-ı Kirâm, münkirlere karşı pek şiddetlidirler, kendi aralarında ise pek merhametlidirler; Sen onları vakit vakit rükû halinde, secde halinde yani; ibâdet ve tâatta görürsün. Onlar, Allâhü Teâlâdan fazl ve kerem isterler, Allâhın rızâsını kazanmak isterler. Yüzlerindeki îmân alâmeti, hidâyet ve gufrân nişânesi secdelerinin birer eseridir. (Fetih sûresi, âyet: 29)”

Artık bu şekilde bir ilâhî tezkiye dururken Ashâb-ı Kirâm aleyhinde hangi Müslüman bir şey söyleyebilir?.Tüm Ashâb-ı Kirâm hakkında müfessirlerin, muhaddislerin, fukahânın, tüm ehl-i İslâmın nezîh i‘tikâdlarını, İslâm büyüklerinin sözlerine istinâden bu kitapta kaydetmiş bulunuyoruz. Bunun hilâfındaki bir kanâat, bir bid‘attir, bir ma‘siyettir. Ahmed İbn-i Hanbel şeklinde büyük müctehidlerden birçokları, Ashâb arasındaki hâdiselerden bahsedilmek istenince: “O bir ümmetti, geldi geçti. Ona kendi kazandığı, size de kendi kazandığınız. Siz onların amellerinden sorulacak değilsiziniz (Bakare Sûresi, âyet: 134)” meâlindeki âyet-i celîleyi okur, onlar hakkında hürmete münâfî sözler söylenmesine meydân vermezlerdi


Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları Alıntıları – Sözleri

  • Tüm Müslümanların Resulullah (s.a.v)’ın sahabeleri hakkında iyi düşünmeleri bir dini vazifedir.
  • Tüm Ashabı kiram hakkında zebandirazlıktan çekinerek hepsine saygı muhabbette bulunmak Müslümanlarca önemli bir vecibedir.
  • “Ömer’e buğz eden, bana buğz etmiş, Ömer’i seven de beni sevmiş olur.”
  • Resuli (Sallâllâhü aleyhi vesellem) Efendimizin ehli beytine, Âl ve evlâdına candan saygı ve muhabbet etmek, onları her vechile tebcil ve tevkıre çalışmak, onların ulviyetini, nezahatını bilip itirafta bulunmak, tüm müslümanlar için bir vazifedir. Bizim selâmet ve saadetimiz onlara ittiba ile kaimdir.
    Evet… Ehli beyti nübüvvetin meseli, Nuh Aleyhisselâmın sefinesi gibidir. Bu sefineye rakip olan tufandan necat bulmuş olduğu şeklinde Ehli beyte doğal olarak’ olan da hüsrandan halas olur. Haktaalâ, cümlemize kemaliyle mütabaat nasip buyursun.
  • tüm Müslümanların Resulullah (s.a.v)’ın sahabeleri hakkında iyi düşünmeleri bir dini vazifedir.
  • Bir kere düşünmeli, eğer imameti kübranın imam Ali ile evlâdına mahsus olduğu ahkâmı diniyemiz iktizasından olsaydı, Resuli Ekrem Hazretleri bunu ashabına, ümmetine kati surette bildiri ve emr etmez miydi?. Ve imam Ali şeklinde yüksek zevat bu hükme muhalif olarak başkalarına bey’atte bulunurlar mıydı?.
  • (Hz. Muaviye ile alakalı zemmedici ithamdaki hadislere istinaden)
    Yok yok, hakikati hal öyleki değil. Vaktile din düşmanları. İslâm dinini yıkmak, islâm cemiyetini dağıtmak için en evvel Ashabı Kiramın mevkiini sarsmağa lüzum görmüş, onları nazarlardan düşürmeğe çalışmış, bu gayeyi te’min için de bu şekilde yalan yanlış hadisler uydurup meşretmişlerdir.
  • Bir hadisi şerifte şu şekilde buyrulmuştur:
    “Ashabımın hoş görülmeyen hallerini söylemeyiniz sonrasında onlara karşı kalpleriniz ihtilafa düşer. Ashabımın güzel hallerini yadediniz ta ki onlara karşı kalplerinizde bir anlaşmazlık husule gelsin.”
    Deylemi, ibnuneccar kenzulummal muntehabi s:34.
  • Sıffiyn vak’ası ve emsalindeki mukateleler, Müslümanlığa adavet, Müslüman kanının dökülmesini istihlâl tarikiyle olmayıp mücerret bir hükmi şer’înin yerine getirilmesi içtihadına mebni câiz görülmüş olduğu cihetle bunlardan dolayı kimse tekfir edilemez. Nakledilen hadislerin onlara şümulü yoktur. Akaidi diniyemiz, bu şekilde yanlış zehablara engel’dir.
  • İmam Şafii de müsnedinde ek olarak şu hadisi şerifi de rivayette bulunuyor: “Alkametibni Vaka demiştir ki: Ben Muaviyeye mülâki oldum, müezzini Ezan okumaya başladı. Muaviye de müezzinin söylediği şeklinde dedi,
    müezzin: حي على الصلاة diyince
    Muaviye لا حول ولا قوة الا بالله dedi.
    Müezzin, حي على الفلاة diyince
    Muaviye gene: لا حول ولا قوة الا بالله dedi.
    Bunu müteakip de müezzinin söylediğini dedi, sonrasında da “Ben Resulallahın bu şekilde söylediğini işittim” diye söylemiş oldu.
    Görülüyor ya pek büyük bir müctehid olan imam Şafii, bu şeklinde dinî mevzular hakkında Hazreti Muaviyeden hadisler rivayet ediyor, artık onun sahabei kiramdan olduğunda, onun her vechile makbulüşşehade bulunduğunda aslâ tereddüd etmiş olabilir mi?.
  • Şu kadar var ki cumhuri ehli sünnete bakılırsa hak, imam Ali canibinde idi. Muhalifleri ise hata yoluna sâlik bulunmuşlardı. Fakat bu hatâ, bir hatayı ictihadi olduğu cihetle melâmetten, ta’ndan uzaktır, tahkirden münezzeh, teşni’den beridir. Ali Radiyallahu anh şu şekilde demiştir: Kardeşlerimiz bizlere bağy ettiler, onlar ne kâfirdirler, ne de fasıktırlar. Zira onların te’villeri vardır ki kendilerini küfr ü fısıktan men’ eder.”
  • Ömer ibnilhattab (Radıyallahü anha) şu şekilde buyurmuştur: “Siz Kisrayı, Kayseri ve onların dehâlarını medh-ü sena edip duruyorsunuz, oysa, sizin aranızda Muaviye (Radiyallahu anh) var.”
  • imam Malik demiştir ki: Bir kimse, Resuli Ekrem Sallallâhü aleyhi vesselleme haşa sebbetse katlolunur, ashabına sebbetse te’dip edilir. Ebubekre, Ömere, Osmana, Muaviyeye yada Amribnül’ As’a şetm etse bakılır: Eğer “bunlar dalâlette idiler” derse katlolunur, bu şekilde demeksizin nasin muşatemesi kabilinden olarak şetmetmiş ise şiddetli surette tenkil edilir.


Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Bir şeyde olasılık durağan(durgun) olunca istidlal sakıt olur. Bir şeyin suğrası ve kübrası durağan(durgun) olmayınca kat’i netice hasıl olmaz şeklinde mantık ve usül kaidelerince bizim gerek Hz. Muaviye gerek Yezid için menfi bir yargı vermemiz ve söz sarfetmemiz uygun olmaz. Hz. Muaviye hem sahebilerden olduğundan hem de  içtihada binaen Hz.Ali ile mukatelede bulunmuş olduğu için kesinlikle hakkında menfi söz söylenmez bu ehl-i sünnetin şiarındandır. Yezidin de işlediği fiiller kati olmadığı için nalet okunmaz. Meşhur kelam kitabımız Emal-i Şerifte şu şekilde bir beyit var;
و لم يلعن يزيدا بعد موت/سوى المكثار فى الإغراء غال.
Yani; Öldükten sonrasında Yezid’e fesada teşvikte oldukca konuşanlar ve haddi aşanlardan başka kimse nalet etmedi.
Yezid Hz.Hüseyinin şehit edilmesinde etkin olsa bile bundan dolayı büyük günah sahibi olur kafir olmaz. Peygamberimiz ise ehl-i kıbleyi lanetten men etmiştir. Ölmeden ilkin tevbe ihtimali olan birine nalet etmek müstehakmıdır?
Merhum müellifin bu kitabındada bazı sorulara bilimsel cevaplar verilerek sorun açığa kavuşturulmaya çalışılmış. İnsaf sahibi her insana tavsiyeyi borç bilirim. (Ömertalha)

Bu şahaser hakkında bir şeyler yazmak yazabilmek zihnimden geçenleri kelime giysileri giydirebilmek..kıymetini ifadeye medar kelimeler bulmak oldukca güç, oldukca güç demesi bile güç.. Ashab-ı Kiram hazeratı hakkında edilen ta’n lara iftiralara onların kadrini düşürmeye çalışanlara kalbinde kin bulunanlara ashab-ı kiramdan yada sair efradı müsliminden herhangi bir zata karşı husumet gösteren, dil uzatmaya cüret eden yada çevresinde bu şeklinde münakaşalara tanık olanlar okuyun! Ashabı Kiramın kendi aralarında vuku kabul eden hadiselerden dolayı fikir yürütme şeklinde hareketlerden hiçbir şey kazanmayıp yanlış yargı vermekle indillahta sorumlu olunacağını izah etmekle izah etmiş..
Ayrıca Hazreti Muaviye hakkında ki 41 soruya 41 görkemli yanıt vermekle birlikte,
Ashab-ı Kiram ve bilhassa Hazreti Muaviye hakkında başlıca kütübi islamiyyenin hüsnü şehadeti ve ümmetin en büyüklerinin nezih kanaatlerini nakletmiş (41tane) şu demek oluyor ki
1 Kur’anı mübin
2 Sahihi Buhari
3 Sahihi Müslim
4 Kütübi Sitte

40 Kısası Enbiya’
41 el’Egani
kitabına kadar olan bir ihtimal haberiniz olmayan nice saygın kitaplardan Ashabi kiramı,Hazreti Muaviye’yi onun ashaptan oluşuna şehadetlerini analatıyor fakat iyi mi… gayş olucaksınız öyleki donanım sağlayacak ki yanınızda Ashabi kirama söz etmek isteyen iki kere düşünecek ”Ehl-i Sünnet cemaati hayatta olduğu müddetçe Resûlüllah’ın ashâbına karacılık ve yalan isnat edilebileceğini kimse zannetmesin” (Mansur Yüksel)

İtikat inançla ilgilidir. İtikadi olarak noksan olan fert ise inanç açısından noksan anlamına gelir. Ömer Nasuhi Bilmem’in engin bilgisi ile en yalın eve en gerçek bilgiler sizi bekliyor diyebilirim. iyi okumalar… (GMG)


Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları PDF indirme linki var mı?


Ömer Nasuhi Bilmen – Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları kitabı için internette en oldukca meydana getirilen aramalardan birisi de Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Ömer Nasuhi Bilmen Kimdir?

Ömer Nasuhi Bilmen, (d. 1882, Erzurum) – (ö. 13 Ekim 1971), 1960-61’de Diyanet İşleri Başkanı olan Türk din alimi.

İlk tahsiline Ahmediye Medresesi müderrisi Abdürrezzak İlmî ile Erzurum Müftüsü Müderris Hüseyin Raki Efendilerden okuyarak başladı. 1908 senesinde İstanbul’a gelen Bilmen, Fatih Dersiamlarından Tokatlı Şakir Efendi’nin derslerine devam etti ve icazet aldı. Daha sonrasında Medreset’ül Kuzat’a girdi. Burada dört yıl hukuk eğitim etti. 1912 senesinde oluşturulan ruus imtihanını da kazanmıştır.

Fatih dersiamları arasına katıldı. Fatih Camiinde, Satırlı Medresesinde ve Dar-uş-Şafaka’da dersler veren ve kısa bir vakit içinde istidat ve kabiliyeti ile kendisini tanıtan Ö.Nasuhi Bilmen, ek olarak İstanbul İmam-Hatip Okulu ve Yüksek İslâm Enstitüsü’nde usul-i fıkıh ve ilm-i kelam dersleri okuttu. Temyiz Mahkemesi Şer’iyye Dairesi Mümeyyizliğinde de bulunmuş oldu. 1941 senesinde seçimle İstanbul Müftülüğüne belirleme oldu.

30 Haziran 1960 tarihinde Diyanet İşleri Başkanlığına getirilen Ömer Nasuhi BİLMEN, bir yıl kadar sonrasında emekliye ayrıldı ve 13 Ekim 1971 tarihinde yaşamını yitirdi.

Dini mevzularda yazdığı eserleri ile tanınan Ömer Nasuhi BİLMEN’in başlıca eserleri olan “Hukuk-u İslâmiyye ve Istılahat-ı Fıkhiyye kamûsu”, “Kur’an-ı Kerim’in Meâl-i Âlisi ve Tefsiri” ile “Büyük İslâm İlmihali” yanında yayınlanmış ve yayınlanmamış pek oldukca eseri bulunmaktadır.

Kitapları

İslam Hukukunda Manevi Zararların Tazmini, 1941.

Kuran-ı kerim’den Dersler ve Öğütler, 1947-50, 3 cilt.

Eshabı Kiram, 1948.

Yüksek İslam Ahlakı, 1949.

Büyük İslam ilmihali, 1949.

Hukuku islamiye ve ıstılahatı fıkhiye kamusu, 1949-52, 6 cilt.

Sureti Feth Tefsiri, 1953.

Tefsir Tarihi, 1955.

Kuranı Kerim’in Tefsiri ve Türkçe Meali Alisi, 1956.

Sualli Cevaplı Dini Bilgiler, 1959.

Muvazzah İlmi Kelam, 1959.

İlmi Tevhid, 1962.

Beşyüz Hadisi Şerif -( Semerkand Yayınları)


Ömer Nasuhi Bilmen Kitapları – Eserleri

  • Büyük İslam İlmihali
  • İki Aşk Çiçeği
  • İslam Akaidi
  • Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları
  • İstanbul ve Fatih
  • Kainatın Efendisi Hazreti Muhammed
  • Kur’an-ı Kerim’in Türkçe Meali Alisi ve Tefsiri
  • Beşyüz Hadis-i Şerif
  • Hadis Günlüğüm
  • Fetih Suresi Tefsiri
  • İslam ve Dünya Dinleri İslam’ın Diğer Dinlere Üstünlüğü
  • Muvazzah İlm-i Kelâm
  • Kur’an-ı Kerim’den Dersler ve Öğütler
  • Açıklamalı İlmi Kelam Dersleri
  • Canım Peygamberim
  • Kuranı Kerim ve Türkçe Meali
  • Sevgili Peygamberim
  • Kur’an Günlüğüm
  • Peygamberler Tarihi
  • Büyük İslam İlmihali
  • Yüksek İslam Ahlakı
  • İman Hakikatleri
  • Kuranı Kerim’in Türkçe Meali Alisi ve Tefsiri
  • Hukuk-i İslamiyye ve Istılahat-ı Fıkhiyye Kamusu
  • Nüzhetü’l Ervah : Farsça Divançe ve Türkçe Şiirler
  • Büyük İslam İlmihali
  • Kuran Nasihatleri
  • Büyük Tefsir Tarihi
  • Dinî ve Felsefî Ahlâk Lüğatçesi
  • İnancımız Ahlakımız
  • Mülahhas İlm-i Tevhid
  • Kur’anı Kerim’in Türkçe Meali Ve Tefsiri
  • Önderimiz Hz. Muhammed (s.a.v)
  • Büyük Tefsir Tarihi
  • Büyük İslam İlmihali
  • Büyük İslam İlmihali
  • İslam Hukuk Tarihi
  • Fıkıh Usulü
  • Büyük İslam İlmihali
  • Büyük İslam İlmihali
  • Nüzhetü’l-Ervah
  • Kur-an-ı Kerim’in Türkçe Meali Alisi ve Tefsiri


Ömer Nasuhi Bilmen Alıntıları – Sözleri

  • Tefekkürün karşıtı gaflettir. Gaflet, düşünceden yoksun olmaktır ki insana asla yakışmaz. (İnancımız Ahlakımız)
  • Salat ve slm Efendimiz Muhammed (sav) in, tüm peygamberlerin, ashabın, Hz. Adem’den bugüne dek yaşamış ve yaşamakta bulunan başta salihler olmak suretiyle tüm müminlerin üstüne olsun.
    Kainattaki zerrelerin Rabbimiz’i tesbih edişleri adedince. (Sevgili Peygamberim)
  • Malum olduğu suretiyle insan hadd-i zatında düşünce ve tefekkür hassasına Malik, güzide bir mahluktur. (İslam Akaidi)
  • Bir kere düşünmeli, eğer imameti kübranın imam Ali ile evlâdına mahsus olduğu ahkâmı diniyemiz iktizasından olsaydı, Resuli Ekrem Hazretleri bunu ashabına, ümmetine kati surette bildiri ve emr etmez miydi?. Ve imam Ali şeklinde yüksek zevat bu hükme muhalif olarak başkalarına bey’atte bulunurlar mıydı?. (Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları)
  • İslâm dini fıtrî bir dindir. Zira tüm yüce hükümleri, insanlığın fıtratına uygundur. (Açıklamalı İlmi Kelam Dersleri)
  • Bir razık’ı kerîmin perverdei inayeti bulunduğunu bilen bir adem; iyi mi olur da onun şükründen, zikir ve fikrinden gâfil bulunur? (Yüksek İslam Ahlakı)
  • Ömer Nasuhi Bilmen, dinî meselelerde asla ödün vermeyen, ilkeli bir âlimdi. Nitekim 1960’lı yıllarda dinde reformun gerekliliğini korumak için çaba sarfeden ve bunun için çalışanlara “bozulmayan bir dinde düzeltim olması imkansız” diyerek karşı çıkmıştır. (İstanbul ve Fatih)
  • Dünyadaki günden güne düzenlediğin, düşlediğin ve zamanını boşalttığın evin fanidir. Mezar köşkünün duvarlarını terbiye ve iyiliklerle döşe ki orası bakidir. (İki Aşk Çiçeği)
  • “Kendin için sevdiğin şeyi insanoğlu için de sev, iste.”
    (Taberani, Süyuti) (Beşyüz Hadis-i Şerif)
  • İman edenler için o vakit gelmedi mi ki, Allah’ın zikrine ve hak olarak indirilen Kur’an’a karşı kalbleri yumuşamasın.
    Hadid,16 (Kuranı Kerim’in Türkçe Meali Alisi ve Tefsiri)
  • Velhasıl: Din-i İslam yardımıyla hakiki bir uygarlık, nezih bir insaniyet, pek faideli bir terakki ve en mesut bir inkılap vücuda geldi. Artık insanlık alemi bu mukaddes dine sarıldıkça kuşku yok ki daima terfi edecektir. (Büyük İslam İlmihali)
  • Roma tahtını yakalayan İmparator 1. Konstantin. Byzantion’u imparatorluğun yeni merkezi olarak seçmiş ve başkentin inşasına 324’te başlanmıştır. İnşa esnasında şehrin alanı dört kat büyütülmüştür. Yeni baş şehirde görkemli bir saray, senato binası, hipodrom, mabet ve kiliseler yapılmıştır. Meydanlar imparatorluğun çeşitli yörelerinden getirilen sanat eserleriyle süslendi ve nihayet 11 Mayıs 330’da günler devam eden eğlenceler içinde şehrin resmî açılış töreni yapılmıştır. (İstanbul ve Fatih)
  • …Mescidde bulunan yada Kur’an-ı Kerîm okuyan bir kimsenin, saygı edilmeye hak kazanmış bir kimse için ayağa kalkması mekruh değildir. … (İnancımız Ahlakımız)
  • Saadet inanç suretiyle ölmektir… (İman Hakikatleri)
  • … Bazı şeylerin doğa kanunlarina aykırı görülmesi sebebiyle esasında imkânsız olduğuna hükmedilemez. Nitekim asrımızdaki uçaklar, paratonerler, telefondaki akım, en uzak yerlerdekilerin seslerinin duyulup görüntülerinin alınabilmesi, atom kuvvetleri şeklinde şeyler birer muhteşem hallerdir. Bunlar birkaç çağ ilkin söylenseydi, pek oldukca şahıs bu tarz şeyleri yalanlar, imkân dahilinde olduğuna inanmazdı. Halbuki bugün tüm bu tarz şeyleri basit şeyler olarak görmekteyiz. Bizler, doğa âleminin tüm vasıflarını ve özelliklerine nüfuz etmiş bir halde olmadığımızdan daha nice acayip ve alışılmışın haricinde hallerin kudret-i ilahiye ile meydana gelmesi mümkündür. Nitekim mucize ve kerametler bu türdendir. (İman Hakikatleri)
  • “Ey insanlar! Kim ki Hazreti Muhammed (sav)’e tapıyorsa bilsin ki, o vefat etti. Her kim ki, Allahü Teâlâ (cc)’a tapıyorsa, bilsin ki Allahü Teâlâ (cc) Hayy (diri)’dır, Lâ-yemût (ölümsüz)’dur” dedi. Ve hiçbir peygamberin dünyada sonsuz kalmadığını söylemiş oldu. Dinlerinden dönenlerin Cenab-ı Hakk (cc)’a bir zarar veremeyeceklerini, girdikleri İslâm dininde durağan(durgun) kalanların mükâfata ereceklerini beyan ederek, Ashab-ı Kiram’ın şaşkınlığını giderdi.” (Canım Peygamberim)
  • “Kuşku yok ki, Allah Teala her şeye kadirdir.”
    Bakara Suresi, 28. Ayet (Kuranı Kerim’in Türkçe Meali Alisi ve Tefsiri)
  • Halbuki tüm mahlûkat her hususta Cenâb-ı Hakka muhtaçtırlar. (Kur’an-ı Kerim’in Türkçe Meali Alisi ve Tefsiri)
  • Hindistan’da bulunan bir heykelin üstünde “inşikakı kamer senesinde bayındır olunmuştur” mealinde bir ibarenin muharrer bulunduğunu bazı müfessirler beyan etmiştir. (Muvazzah İlm-i Kelâm)
  • “Ey insanoğlu, uyanınız. Şu nihayetsiz kainatın halikinin azametini düşününüz. O ne büyük bir yaratıcıdır, ne çok önemli bir besleyicidir. Tüm mahlûkatı için ne kadar rahmet ve merhameti vardır.” (Kuranı Kerim’in Türkçe Meali Alisi ve Tefsiri)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş