Eğitim

Edebiyat ve Medeniyet Üzerine – Akif İnan Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Edebiyat ve Medeniyet Üzerine – Akif İnan Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Edebiyat ve Medeniyet Üzerine kimin eseri? Edebiyat ve Medeniyet Üzerine kitabının yazarı kimdir? Edebiyat ve Medeniyet Üzerine konusu ve anafikri nedir? Edebiyat ve Medeniyet Üzerine kitabı ne konu alıyor? Edebiyat ve Medeniyet Üzerine PDF indirme linki var mı? Edebiyat ve Medeniyet Üzerine kitabının yazarı Akif İnan kimdir? İşte Edebiyat ve Medeniyet Üzerine kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Akif İnan

Yayın Evi: İz Yayıncılık

İSBN: 9786053262619

Sayfa Sayısı: 96


Edebiyat ve Medeniyet Üzerine Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Yedi Güzel Adam’ın güzellerinden, eğitimci-düşünür-düşünce adamı-ozan Âkif İnan, yazdığı azca fakat öz şiirleri ile, yazıları ile, kurucusu olduğu sivil cemiyet kuruluşu ile kozasını ağır ağır, fakat sağlam adımlarla örmüş bir mühim insan. O bir tek yazmamış, yaşamış, yazdığını yaşamış ve güzelliklerin yaşanması için yaşamını vakfetmiş bir vakıf insanı. Elinizdeki kitap, onun fikir dünyasından bir kesiti alıyor, ıskalamış olanlar için bir fırsat oluşturuyor…


Edebiyat ve Medeniyet Üzerine Alıntıları – Sözleri

  • Bir milletin kendine mahsus özelliklerinin en mühim belgesidir sanat.
  • Tasavvuf, İslam toplumunu eğiten bir terbiye ocağıdır.
  • Biz Batı medeniyetinden değil, Türk-İslam medeniyetindeniz.
  • İnanışlar, medeniyetlerin teşekkülünde daima birinci derecede rol oynamıştır.
  • Kendi topraklarımızda başka kanunlara nazaran işlem ne anlamına gelir? Bu başlıyordu Tanzimat’la.
  • Halk yığınlarını millet meydana getiren ve onu uygarlık ve kültürünü kuran, geliştiren, yetiştirdiği insanlardır.
  • Geçmişi ile ilişkisini kesmiş bir edebiyat, çağı ile de alakasını koparmış anlamına gelir.
  • Bizim İslam uygarlığı hayatına girmemizden sonrasında oluşturduğumuz edebiyat, İslam medeniyetinin tüm hususi durumunu yansıtan bir ayna gibidir.Bu bakımdan eski Türk edebiyatını anlayabilmek için İslam medeniyetine yabancı olmamak lazımdır.
  • Gerçeği olduğu benzer biçimde yansıtmak da normal olarak bir sanattır, fakat zor olanı, gerçeği insanoğlunun kendi iç aleminden geçirterek ona kendi sanat anlayışına uygun bir öz kazandırmaktır.Divan şiiri bunu yapabilmiştir.
  • Savaşlarımız halklarla değil, düzenlerle oldu; bu yüzden oldukça kısa sürede fetihler yaptık.


Edebiyat ve Medeniyet Üzerine İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Edebiyat ve Medeniyet Üzerine: Yazar kitapta ortalama on asırlık İslam Medeniyeti anlayışımızdan ve bizi biz meydana getiren değerlerden uzaklaşmamız ve buna karşın batılılasma mevzusunda da tallitçilikten öteye gidemememiz mevzusunda eleştrilerine zamanı bilgiler ışığında yer veriyor.Kitapta 19.yüzyıl devlet adamlarına eleştri ve divan edebiyatına yer veren güzel beyitler yer ediniyor.
İyi Okumalar (İstanbulsever)

Yazarın yer yer tarih anlatıcılığı yapmış olduğu, anlattığı devrin edebiyat ile olan ilişkisini düşünce dünyasıyla harmanlayarak okura sunmuş olduğu güzel bir yapıt. Milletimizin geçirdiği dönemleri bu yaşanılanların edebiyatla olan ilişkisini öğrenmek ve idrak etmek isteyenler ne olursa olsun okumalı. (merve ilter)

Akif, yakın tarihimizden derhal önceki dönem olan tanzimat döneminden bugüne gelene kadarki süreci oldukça güzel bir halde özetlemiş. Bu kitabı okuduktan sonrasında tanzimat, divan edebiyatı, osmanlıca, sağ ve sol benzer biçimde anahtar kelimeler üstünde oturtulmuş mükemmel bir tarih dizisine şahitlik ettim. (Abdurrahim Kurnaz)


Edebiyat ve Medeniyet Üzerine PDF indirme linki var mı?


Akif İnan – Edebiyat ve Medeniyet Üzerine kitabı için internette en oldukça meydana getirilen aramalardan birisi de Edebiyat ve Medeniyet Üzerine PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Akif İnan Kimdir?

12 Temmuz 1940’ta Şanlıurfa’da dünyaya geldi.1952’de İlkokulu tamamladı.

1958’de Urfa Lisesi’nden Maraş Lisesi’ne sürgün gönderildi.

1958/ Bir grup arkadaşıyla Derya Gazetesi’ni çıkardı.

1959/ Maraş Lisesi’nden mezun oldu.

1959/ İlk Konferansını Urfalı Şairler üstüne verdi.

1959/ Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı kısmına giriş yaptı. İki yıl sonrasında bıraktı.

1960/ Üstad Necip Fazıl ile Maraş’ta tanıştı.

1962/ Fakülteye yine girdi,1972’de mezun oldu.

1962-1964/ Hilal Kuruluş Müdürlüğü’nü yapmış oldu.

1965/ 23 Temmuz’da evliliğe ilk adımını attı.

1964-1969/ Türk Ocağı’nda etkinlik gösterdi.

1969/ Nuri Pakdil ile birlikle Edebiyat Dergisi’ni kurdu.

1969-1972/ Türk Taşıt işverenleri Sendikası’nda uzmanlık görevinde bulunmuş oldu.

1972 / İlk kitabı “Edebiyat ve Medeniyet Üzerine” yi çıkardı.

1974/ İlk Şiir Kitabı Hicret’i çıkardı.

1975/ Kısa dönem askerlik yapmış oldu.

1976-1990/ Mavera Dergisi’nde kurucu olarak yer aldı.1977-1980/ Gazi Eğitim Enstitüsü’nde Türkçe öğretmenliği yapmış oldu.

1977/ Eğilim Enstitüleri için Oktay Çağlar ile birlikte “Yeni Türk Edebiyatını hazırladı. (Ders Kitabı)

1980/ Hac farizasını yerine getirdi.

1985/ “Din ve Uygarlık” ı (denemeler) çıkardı. 1991/ “Tenha Sözler”i yayınladı.

1969-1972/ Türk Taşıt işverenleri Sendikası’nda uzmanlık görevinde bulunmuş oldu.

1993-2000/ Eğitim-Bir’i kurdu ve başkanlığını üstlendi. Aynı zamanda Memur-Sen Konfederasyonu başkanlığını yürüttü.

1998/   Kanal 7’de kültür ve sanat programı hazırlayıp sundu.

1999/ Haziran’da rahatsızlandı ve ölümcül hastalığı teşhis edildi.

6 Ocak 2000’de Şanlıurfa’da vefat etti.


Akif İnan Kitapları – Eserleri

  • Şiirler
  • Hicret
  • Tenha Sözler
  • Edebiyat ve Medeniyet Üzerine
  • Din ve Uygarlık
  • Aydınlar, Batı ve Biz
  • Dışarıda Bırakılmış Şiirler
  • Mehmet Akif İnan Eserleri
  • Mirası Kuşanmak
  • İslam Dünyası ve Ortadoğu
  • Siyaset Kokan Yazılar
  • Cumhuriyet’ten Sonra Türk Şiiri
  • Tenha Sözler Şiir
  • Mehmet Akif Ersoy: İlk Ozan


Akif İnan Alıntıları – Sözleri

  • Bir milletin kendine mahsus özelliklerinin en mühim belgesidir sanat. (Edebiyat ve Medeniyet Üzerine)
  • İnsanların çürümesi, toplumların çöküşüdür. (Din ve Uygarlık)
  • Gün sendin her sabahleyin tekrardan doğan
    Ve her akşam sendin dönüşen aya
    Çiçek sendin toprak sendin gökler sen
    Seninle boyandı evren sevdaya (Tenha Sözler)
  • Erdik bir vakte ki
    Manzara kapkara
    Tedbirin ipliği
    Döküldü pazara
    Ekonomi mefluç
    Üretim maskara
    Ufak işyerleri
    Çalışır zarara
    Dadandı herkesler
    Faize kumara
    Kazanç dalavere
    Hile ve dubara
    Bir zümre semirir
    Ezilir fukara
    Yandırdı milleti
    Bu tedbirle nâra
    … (Dışarıda Bırakılmış Şiirler)
  • Bir zırha büründüm bu çağa karşı.. (Mehmet Akif İnan Eserleri)
  • Kendi topraklarımızda başka kanunlara nazaran işlem ne anlamına gelir? Bu başlıyordu Tanzimat’la. (Edebiyat ve Medeniyet Üzerine)
  • Batı’nın bizlere dost olabileceğini zannetmek ya da kuvvetli bir ülke olmamız için Batılılaşmayı koşul görmek, bir ucu budalalığa, diğeri ucu ihanete varan bir bâtıl yoldur.
    Birazcık olsun tarih bilen, birazcık olsun “millet” kavramından haberli olan, birazcık olsun uygarlığın ne işe yaradığını anlamış bulunan bir tek şahıs düşünülemez ki bizim de, Batı’nın da, ayrı ayrı misyonlar taşıdığımızı, ayrı vakıalar, ayrı dünyalar olduğumuzu kabul etmemiş olsun. (Aydınlar, Batı ve Biz)
  • “Birbirlerinin dertleriyle dertlenmeyenler bizden değildir.” buyruğu kimin içindir? (İslam Dünyası ve Ortadoğu)
  • “Kimseler fehmetmedi mânâsını dâvâmızın
    Biz dahi hayrânıyız dâvâ-yı bî-mânâmızın” (Aydınlar, Batı ve Biz)
  • Biz Batı medeniyetinden değil, Türk-İslam medeniyetindeniz. (Edebiyat ve Medeniyet Üzerine)
  • Giyim kuşamımızdan, yiyip içmemizden, eğlenmemizden herhangi bir fedakârlığı bir ayıp sanır olmuşuz, zül sayar olmuşuz. Eskiler yaşam için, “bir hırka bir lokma” demişler. Bugün çoğumuz için adeta bir alay konusu olmuştur bu deyim. (Aydınlar, Batı ve Biz)
  • Tüm vakitlerim sana ayarlı
    İste hesabını rüyalarımın (Şiirler)
  • Birleşmiş Milletler’ce, Batı dünyasınca, insan sayılan ve hakkı savunulanlarda anlaşılan bazı özellikler aranıyor.
    Yani Müslüman olmaması, Türk olmaması aranıyor, korunması için.
    Ayrıca, kendi menfaatine uygun düşmesi aranıyor. (İslam Dünyası ve Ortadoğu)
  • “Benim tatilim yoktur
    Üstümde devamlı cihat elbiseleri
    Kalbimde tekbirler yankılanır
    Bir sevda kasırgasıyım
    Bir Veli’nin bendesiyim
    Mehdi’nin müjdesi Müslümanlarla
    yeryüzünün nöbetindeyiz
    Kutlu günlerin mayasıyız
    haber verin dinlence çocuklarına” (Dışarıda Bırakılmış Şiirler)
  • Dünya hayatına esasen geçici bir yaşam gözüyle bakan, bu dünyayı bir sınav ve hizmet alanı ve müddeti sayan İslam uygarlığına muhtaçtır insanoğlu, vesselam. (İslam Dünyası ve Ortadoğu)
  • Büyük bir ülküsü yok insanoğlunun. Ufak, gündelik işi, gereksinimleri, onları karşılayan araçları, tek düze, makine düzeninde bir yaşayışı var. Kendi ve nihayet yakın çevresini aşmayan bir dünyası ve oldukça silik gayeleri..
    Tüm beşeriyeti kucaklayan ülküden yoksun.
    Eti ve kemiği aşan endişeleri yok.
    Acıları, hüzünleri, lukları, mutlulukları kolay, kişisel, geçici, ölümlü.
    Ölümsüzlüğe yabancı. Ölüme de yabancı. (Din ve Uygarlık)
  • Geçmişi ile ilişkisini kesmiş bir edebiyat, çağı ile de alakasını koparmış anlamına gelir. (Edebiyat ve Medeniyet Üzerine)
  • Zengin, fakat yoksundur Ortadoğulular… (İslam Dünyası ve Ortadoğu)
  • “Bir adım dönemem arkam yar.” (Şiirler)
  • “Tek doğru İslâm, gayrısı toptan bâtıl” diyenlere slm olsun… (İslam Dünyası ve Ortadoğu)

loading…

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş