Eğitim

Elfler ve Kahramanlar – Donald A. Mackenzie Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Elfler ve Kahramanlar – Donald A. Mackenzie Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Elfler ve Kahramanlar kimin eseri? Elfler ve Kahramanlar kitabının yazarı kimdir? Elfler ve Kahramanlar konusu ve anafikri nedir? Elfler ve Kahramanlar kitabı ne konu alıyor? Elfler ve Kahramanlar PDF indirme linki var mı? Elfler ve Kahramanlar kitabının yazarı Donald A. Mackenzie kimdir? İşte Elfler ve Kahramanlar kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Donald A. Mackenzie

Çevirmen: H. Müge Gür

Orijinal Adı: Elves and Heroes

Yayın Evi: İlya Yayınları

İSBN: 9789944260329

Sayfa Sayısı: 124


Elfler ve Kahramanlar Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Mitleri incelediğimizde halkların geçmişine değişik gözlerle bakar, inanışlarında, toplumsal yaşamlarında, konularında, masallarında ve şiirlerinde anlatılan benzerliklere şaşarız.

Kuzey İskoç halk konularında periler, çoğu zaman insanların düşmanı değil dostu olmuştur. İskoçlar perilerden gayda çalma, kılıç yapma ve benzeri alanlarda beceriler kazandılar. Periler ekin ve hasat toplama zamanlarında insanların yanındaydılar. İhtiyaç sahiplerine karşı merhametliydiler. Asla sözlerinden dönmezlerdi, kendilerine meydana getirilen iyiliği hiçbir vakit unutmaz ve meydana getirilen iyiliği yedi kat fazlasıyla ödüllendirirlerdi. Kendilerine karşı bir hata yapanlardan kesinlikle öç alırlardı.

(Arka Kapak)


Elfler ve Kahramanlar Alıntıları – Sözleri

  • Boşa bu bitmek tükenmek bilmeyen cenk,
    Aptal güdülere ve isteklere karşı..
  • Ah bu yaşam, terk ediyor olduğum,
    Gamı, kederiyle grileşmiş.
    Derinliklerde göz boyayan..
  • Aşağılamayın kimseyi kibrinizle,
    Batıya esen rüzgar
    Yön değiştirip güneye esmeye başlayabilir.
  • Güçsüzün bedduası ağır,
    Dullarınkiyse mutlak.
    Haksızlığa uğrayanın bedduası alacak öcünü!
    Fakirlerinki ise kara, kapkara!
  • “Belki de sözlerimle katledip sizleri,
    Asla affetmeyeceğim tekrar.”
  • Hiçbiri bilmiyordu yüreğini kaplayan
    Ve yüzünün asılmasına yol açan fena hisleri.
  • Ah unutuyorsun tanıştığımız o saatleri
    Gözyaşı vadisinin gelgitlerinde.
    Beni sevmek ve güldürmek için gelişini,
    Ve fısıldayışını kulağıma; “Benim gelinim ol.” diye..


Elfler ve Kahramanlar İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Açıkçası orta halli bir kitaptı. Milletler içinde tane farkı oldugu belirgin belli. Kitaptaki detaylar ve ayrıntılar güzeldi. Alıp okunabilir fakat listeye eklemesenizde olur. (Sevgi Ayçiçek)

Şiirsel anlatımla Elfler hakkında data veren ve öykü özetleyen bir kitap. Ancak bu kitap, şiir; kimi zaman bir dilden öteki dile çevrilince hususi durumunu ve anlamını kaybeder, özelliğinden nasibini almış ve kalite anlamında düşük kalmıştır.
Yine de balkonda okumalık bir kitap. (tuncay yıldız)

Mitleri ve mitolojileri seviyor olmama karşın hiçbir şekilde elime almak istemediğim bir kitap oldu. Şiirsel anlatımı ile içindeki birkaç şiiri size kendini sevdirirken birkaç tanesinde bulunan gereksiz uzunluk beni benden alarak keşke okumasaydım dedirtti. (Cansu)


Elfler ve Kahramanlar PDF indirme linki var mı?


Donald A. Mackenzie – Elfler ve Kahramanlar kitabı için internette en oldukca meydana getirilen aramalardan birisi de Elfler ve Kahramanlar PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Donald A. Mackenzie Kimdir?


Donald A. Mackenzie Kitapları – Eserleri

  • Elfler ve Kahramanlar
  • Babil ve Asur Mitleri
  • Çin ve Japon Mitolojisi


Donald A. Mackenzie Alıntıları – Sözleri

  • Şeytanın karanlık çağının metaliydi
    (Hint “Kali Yuga”) (Çin ve Japon Mitolojisi)
  • Boşa bu bitmek tükenmek bilmeyen cenk,
    Aptal güdülere ve isteklere karşı.. (Elfler ve Kahramanlar)
  • Çin’liler, bir insanoğlunun iki ruhu olduğuna inanırlar. Bunlardan biri Kwei ve bu ruh, Yin unsurunun doğasına katılır ve doğduğu topraklara geri dönerdi; öteki ruh ise Yang unsuruna katılan shen idi. Shen, yaşayan bedende İse, ona Khi ya da “nefes” adı verilirdi; ölümden sonrasında, “ming biçiminde, parlak bir ruh olarak yaşamaya devam ederdi”. Kwei adındaki öteki ruh, yaşam süresince, p’ob olarak bilinir; ölümden sonrasında, mezarda, cesedin yanı başlangıcında yaşamaya devam eder ve bu cesedin, doğudan ve batıdan “akan” iyi etkisinde bırakır, yeşimtaşı, inciler, denizkabukları vs. tarafınca korunduğuna inanılırdı. (Çin ve Japon Mitolojisi)
  • Diğerlerine önemsiz görünen bir şey beni gülücüklere ve gözyaşlarına boğar… (Babil ve Asur Mitleri)
  • “Hiçbir soyut öğreti, insanoğlunun naturel eşitliğini savunandan daha yanlış ve zararı dokunan değildir… Ortak yaşam tecrübesi, bu şekilde boş bir hayalle yeterince çelişmektedir… En keskin zekaya ve en kuvvetli karaktere haiz insanoğlu diğerlerini yönetir ve en azından dışarıdan görünmüş olduğu kadarıyla, toplumun içine konulacağı kalıplara biçim verir… İnsanların gerçek idarecileri, bilgiyi daha da geliştren düşünürlerdir… Uzun vadede, toplumun güçlerini yöneten ve denetim eden bilgidir. Böylece, yeni gerçekleri ortaya çıkaranlar, taç takmasalar ve ellerinde asa taşımasalar da insanoğlunun gerçek krallarıdır.” (Çin ve Japon Mitolojisi)
  • Ressamlarımız ve heykeştraşlarımız ideallerini, fikirlerini ve izlenimlerini sembolize ederken muhteşemdirler. Bu şekilde yaparak bizi kendi ruh hallerine çekerler. (Babil ve Asur Mitleri)
  • Uygarlık zamanı, aynı mit ve dini uygulamaların, birbirinden oldukca uzak ülkelerde aynı anda ortaya çıkmış olduğu hipotezini desteklememektedir. Kültür karışımları, biyolojik evrim ilkelerinin uygulanması ile açıklanamaz. (Çin ve Japon Mitolojisi)
  • Aşağılamayın kimseyi kibrinizle,
    Batıya esen rüzgar
    Yön değiştirip güneye esmeye başlayabilir. (Elfler ve Kahramanlar)
  • Her bir bölgede tanrının karakteri mahalli şartlarla uyum içinde şekillendirilmiştir. (Babil ve Asur Mitleri)
  • Ah unutuyorsun tanıştığımız o saatleri
    Gözyaşı vadisinin gelgitlerinde.
    Beni sevmek ve güldürmek için gelişini,
    Ve fısıldayışını kulağıma; “Benim gelinim ol.” diye.. (Elfler ve Kahramanlar)
  • Hiçbiri bilmiyordu yüreğini kaplayan
    Ve yüzünün asılmasına yol açan fena hisleri. (Elfler ve Kahramanlar)
  • ve hastalar seni gördüğünde, iyileşecekler. (Babil ve Asur Mitleri)
  • Pek azı icad eder, pek bir çok onu kullanır; pek azı düşünür ve pek bir çok onları izler. (Çin ve Japon Mitolojisi)
  • Öğretilerin savaşı daima fikirlerin mücadelesi olmuştur. (Babil ve Asur Mitleri)
  • Doğanın ruhlarıyla uyum içinde acı çeker ya da memnun olurlardı. (Babil ve Asur Mitleri)
  • Ah bu yaşam, terk ediyor olduğum,
    Gamı, kederiyle grileşmiş.
    Derinliklerde göz boyayan.. (Elfler ve Kahramanlar)
  • Kuzey penceresini kapat
    Ve güneye doğru olan pencereyi hızlıca kapat.
    Ve batıya bakan pencereyi kapat
    Fenalık hiçbir vakit doğudan gelmez. (Çin ve Japon Mitolojisi)
  • Son zamanlarda elde edilmiş kanıtlar, dünyanın nerede ise hiçbir yerinin, eski çağların büyük uygarlıklarının etkilerinden bağımsız kalmadığını ve bu uygarlıkların, tarihlerinin hiçbir periyodunda “muhteşem bir yalıtım” durumunda bulunmadıklarını ortaya koymaktadır. Bu bilgilerin ışığında, Viktoriyan etnologların oldukca fazla benzerlik oluşturmak istedikleri ve daha yoğun bir bölgesel kültür araştırmasının ortaya koyduğu farklılıkları hesaba kat­makta başarısız oldukları her geçen gün daha açık hale gelmekledir. Tabii ki, geri kalmış toplulukların kolonicilerinin gelişmiş topluluklar arasına yerleşmeleri ve kültürel temaslarda bulunmalarının etkisiyle ortaya çıkmış olduğu kabul edilen benzerlikler bulunmaktaydı, fakat bölgesel temellere dayanan ve büyük olasılıkla “yüzeysel” olarak, nitelendirilebilecek inanç ve tane
    farklılıkları da vardı. Bu temasların neticelerinden biri de “kültür karışımı” süreciydi. Adetler ve fikir biçimleri bir ülkeye getiriliyor ve bölgesel gelenekler ve bölgesel fikir biçimleriyle harmanlanıyordu. Daha sonrasında da gösterime başlayacağı benzer biçimde, Eski Çin’de “kültür karışımı” bulunmaktaydı. Çin fikir biçimi, oldukca eski zamanlarda uygulanmış olan uzlaşmaların bir sonucudur. Öyleyse, ilerleme fikri iyi mi oıtaya çıktı? İnsan zihninde insanoğlunu ilerleme halletmeye sevk eden bir içgüdü mü var? Eğer öyleyse, bazı toplumlar, gelişmiş ırklarla temas kurana dek niçin ilerleme kaydedemediler? Mesela, MalezyalIlar,
    misyonerler ve sandal ağacı tüccarlarının onlara ulaşmasına dek niçin Taş Devrinde kaldılar? Misyonerler ve tüccarlar onların Taş Devri’nden Maden ve Makina Devirlerine kısa zamanda İlerlemelerine niçin oldular. Eski çağlarda ani değişimlerin gerçekleşmediği düşünülebilir mi? Mesela, bir ülkeye bronz işçiliğini getiren insanoğlu, başka hiçbir şey getirmediler mi? İnançlarını, mitlerini, adetlerini ve tarihlerini geride mi bıraktılar? (Çin ve Japon Mitolojisi)
  • Bir toplumun kaderi, ona ilişkin fikir biçimleri ile şekillenir ve bundan dolayı onun gerçek zamanı aslına bakarsak ona ilişkin kültürün tarihidir. (Çin ve Japon Mitolojisi)
  • Ölülerin ilgilenilmeye, topraklarına şarap dökülmesine, beslenmeye gereksinimleri vardı. (Babil ve Asur Mitleri)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş