Eğitim

Erotika – Yannis Ritsos Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Erotika – Yannis Ritsos Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Erotika kimin eseri? Erotika kitabının yazarı kimdir? Erotika konusu ve anafikri nedir? Erotika kitabı ne konu alıyor? Erotika PDF indirme linki var mı? Erotika kitabının yazarı Yannis Ritsos kimdir? İşte Erotika kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Yannis Ritsos

Çevirmen: Özdemir İnce

Çevirmen: Herkül Millas

Orijinal Adı: Erotica

Yayın Evi: Varlık Yayınları

İSBN: 9789754340204

Sayfa Sayısı: 128


Erotika Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

“Kırmızı Majör Ufak Süit”, “Çıplak Beden” ve “Etin Sesi” adlı bölümlerden oluşan bu kitapta, şiirlerin Türkçe çevirileriyle beraber, şairin kendisine ilişik olan orijinal el yazısı şiir ve desenler de yer almıştır.

“Sanat yapıtı benzer biçimde insan da bir bütünselliktir, birliktir. Cinsellik insan varlığını oluşturan öğelerden biridir. Ancak insanoğlunun, insansal ve toplumsal varlığına bir tek bu açıdan bakmak, insanı bir tek cinselliğe indirgemek yanlıştır. Bir devrimci böyle bir durum yapmaz. Ancak erotik şiir yazmak devrimciliğe aykırı değildir. Devrimcilik kadar cinsellik de demokratik ve ilerici insanlığın göstergelerinden biridir. Devrim, demokrasi ve hümanizm, cinsellikle beraber bütünsel insanı oluşturan öğelerdir. Aşk şiirleri devrimci açıdan diğeri insanlarla kontakt kurabileceğimiz en mühim olanaklardır. Nazım bunu dünyada en iyi bilen insanlardan biridir. ‘Erotika’ bilhassa, ilerici kesimdeki genç kızların sevgisini kazanmıştır.”

-Yannis Ritsos-

 


Erotika Alıntıları – Sözleri

  • “Bedenin içinde tırmanan şey
    bedenin üstünde
    bedenden bedene
    tek bulutlu iki dağda
    ağacın kuşunda
    kuşun yuvasında
    yuvasının tüy ve samanında
    seni sen meydana getiren: Varım
    seni sen meydana getiren: Varız
    seni başkalarına benzeten
    başkalarının çekiciliğinde
    hiçbir şeye benzemeyen yalnız
    sen
    uyum için uyum
    aşk
    düşman ve kardeş
    aşk.”
  • “Şiirin ortasında
    sen ve sen.
    Tüm sözcükleri
    tüm sessizliği dolduruyor soluğun.”
  • Bırak
    yemeği ben yapacağım
    Ben kuracağım sofrayı
  • Ne yapayım yıldızları
    yokken sen?


Erotika İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Yannis Ritsos’un Erotika’sı: Bir gün Taksim’de bir kafede oturup ders çalışırken sevgilim “sahafa gitmem lazım, kitap bakacağım” diyerek kalktı ve ortalama bir saat sonrasında elinde bu eserle döndü. Birlikte birkaç şiiri okuduk içindeki çizimleri inceledik. Birkaç gün sonrasında da bu kitabından etkilenerek bir şiir yazdı. Oldukça başarı göstermiş olmasına karşın maalesef yok etti… Bu ay doğum günümde bana armağan etmesi de bu yüzden oldukça anlamlı benim için… O yüzden bir araştırma yazmak istedim.
Erotika’nın bilhassa “Çıplak Beden” ve “Etin Sesi” bölümlerini sevdim. Adından dolayı bazı önyargılarınız olabilir fakat aslen o denli da müstehcen bir dili yok. Hatta bedene oldukça değişik bir açıdan bakılmış, betimlemeler oldukça güzel ve değişik. İnsanın yüzünde bir tebessüm oluşturuyor. Bazı bölümlerde şairin yazdığı anları öykü benzer biçimde canlandırabiliyorsunuz. Bedenle ilgili benzetmeler de zenginlik katmıştı. Elinize geçerse okumanızı tavsiye ederim. Hayal gücünüze ve insana bakışınıza katkısı olacaktır diye düşünüyorum.
İncelememi bir alıntı ile sonlandırmak isterim.
“Dudaklarım
kulağını dolanır.
Öylesine ufak, öylesine körpe ki
iyi mi sığabildi içine
bunca müziğin tümü?” (Syf. 58)
İyi okumalar dilerim. (Medea)

Talih eseri denk geldiğim ve otobüste seyahat ederken, sıra beklerken veyahut ders aralarında çerez niyetine okurum söylediğim bir kitaptı.
Erotika “Çıplak Beden” vb. müstehcen başlıklar içeren fakat betimlemeleri ile müstehçenlikten ziyade cinselliğe değişik bir açı ile bakmayı elde eden kıymetli bir kitap. Benzetme ve betimlemeleri hayal enerjisini coşturan türdendi.
Aşk sadece bu denli erotizmle kaleme alınabilir dedirtti bana. Bazı mısraları gözümde oynarken küçük tebessümler ettirmedi değil açıkçası.
Bir gün aşık olursam, aşık olduğum kişiye altı çizili armağan edebileceğim kitaplar içinde yerini aldı.
İncelemeyi kitapta en hoşuma giden cümle ile sonlandırmak isterim:” Ölüler iyi mi yaşayabiliyor aşksız?”
Keyifli okumalar. 🙂 (Berna)

Ritros: Kuşkusuz, Ritros hakkında, siber mecrada çokça kirli informasyon var fakat bir o denli da temiz informasyon bulunduğunu düşünüyorum. O bakımdan bu anlamda cümle garsonluğuna girişip gereksiz enerji harcamak istemiyorum. İnsanların, hazır fast food büfelerinin şafaklarında yazan self servis mantığını birazcık da buraya uygulamalarını dilerim.
Kadın bedenini, bir pornografi nesnesine indirgemeden işleyen, onu bir put haline getirmeden, ona ilişkin yaşanmışlıkları ya da yaşanmamışlıkları, arzuları, esrarengiz bir halde şiirleştirip yansıtan büyük bir şairin, nefis bir şiir muhtevasından bahsediyoruz. İçinde tuzlu, tatlı, etli, etsiz, yer yer birbirini tamamlayan, üç güzel başlık altında toplanmış birbirinden derin ve nemli şiirler barındırıyor Ritros’un Erotika kitabı. Paranoyaları ve tabuları bir ölü toprağı benzer biçimde üstünüzden silkip okumanızı salık veriyorum bu kitabı. Keyifli okumalar dilerim. (DaDa)


Erotika PDF indirme linki var mı?


Yannis Ritsos – Erotika kitabı için internette en oldukça meydana getirilen aramalardan birisi de Erotika PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Yannis Ritsos Kimdir?

Peloponez yarımadasında Monemvasia’da dünyaya geldi. Ritsos liseyi bitirdikten sonrasında, on yedi yaşlarında Atina’ya gitti. Daha sonrasında yüksek eğitimden vazgeçti. 1927-1931 yıllarını verem hastalığı sebebiyle bir sanatoryumda geçirdi. İlk şiirlerini bu zamanda yayımlamaya başladı. 1931’te komünist gruplara katıldı, bu şiirinin doğrultusunu çizdi; ilk şiirlerinde burjuva karşıtı devrimci sanatçıların çizgisini izledi. Trakter (1934, Traktör) adlı, Sovyetler Birliği’nde toplumcu düzeni ele almış olduğu ve teknik temasını da Yunan şiirine sokan ilk kitabında, nihilizme karşı tavır aldı. Epitaphios (Yazıt-Mezar Yazıtı) (1936) adlı kitabı Atina’da Zeus tapınağında, faşist cunta yönetimi tarafınca törenle yakıldı.

Ozan, solcu siyasal görüşleri yüzünden Metaksas (Limnos, Agios Evstratios, Makronisos adaları) ve Papadopulos (Giaros ve Leros adaları) dönemlerinde Ege Adalarında sürgün olarak yaşadı. Ayışığı Sonatı (1956) adlı kitabıyla Ulusal Şiir Ödülü’nü, 1976’da Etna-Taormina Şiir Ödülünü ve pek oldukça internasyonal ödülü kazanmıştır. Ritsos’un otuzdan oldukça kitabı yayınlanmıştır. Ritsos 1977 Lenin Uluslararası Barış Ödülü’nü almıştır.

Ritsos, metaforlarla örülü şiirlerinde, Yunanistan coğrafyasını arka plana alarak, yurtseverlik duygularını işledi. İnsanın günlük yaşamdaki durumuna yaklaşımı, nesnelere duyduğu ilgi, ayrıntıları tüm yalınlığıyla yansıttığı kısa şiirlerinde iyice belirginleşir.

Şiirleri 80 kadar dile çevrilmiş ve milyonlarca insana ulaşmıştır.

Kaynak: https://tr.wikipedia.org/wiki/Yannis_Riços


Yannis Ritsos Kitapları – Eserleri

  • Bir Mayıs Günü Bırakıp Gittin Beni
  • Erotika
  • Şiirler
  • Sürgün Günlükleri
  • Taşlar, Yinelemeler, Parmaklıklar
  • Boyun Eğmeyen Ülke
  • Tüm Şiirlerinden Seçmeler
  • Dikkatli Ariostos
  • Umarsız Penelope
  • Parantezlerdeki Ritsos
  • Rumluk Yaşlı Kadınlar ve Deniz
  • Seçme Şiirler
  • Alışkanlıklar Da Değişir
  • Ölü Ev
  • Görülmemiş Bir Çiçek Açma
  • Graganda
  • Helena & Nöbetçi


Yannis Ritsos Alıntıları – Sözleri

  • Karlar eridiğinde
    kim bilir kendi sesimizi duyarız.
    Mümkün mü? (Sürgün Günlükleri)
  • En büyük yük sırtımızda taşıyıp da başkalarına veremediğimiz ışıktır. (Şiirler)
  • Böylesine özenle, böylesine sevgiyle
    ellerinde tuttuğun şey var ya,
    hani tümüyle senin olan,
    vazgeçmelisin ondan, dostum,
    istiyorsan senin olmasını. (Parantezlerdeki Ritsos)
  • Sen bir heykelin duyarsızlığındayken
    iyi mi başa çıkacağım içindeki yangınla? (Bir Mayıs Günü Bırakıp Gittin Beni)
  • Biliyorsun, ölüm diye bir şey yok, diyor adam hanıma.
    Biliyorum, evet artık öldüğüme nazaran, diyor hanım. (Bir Mayıs Günü Bırakıp Gittin Beni)
  • Şiire, aşka ve ölüme inanıyorum, diyor,
    İşte bu yüzden ölmsüzlüğe de inanıyorum. (Umarsız Penelope)
  • Sessizce bir türkü söylüyoruz
    içimizde bir yaraya bakarak. (Tüm Şiirlerinden Seçmeler)
  • Büyük şairler geri ve canlı duracak kılavuzları, yaşam damarlarını buldukları için büyük ozan olurlar ve büyük ozan bırakılırlar. (Rumluk Yaşlı Kadınlar ve Deniz)
  • duyulmaz seslere kulak kabartıp geri geri gideriz (Taşlar, Yinelemeler, Parmaklıklar)
  • Nâzım
    senin ufak sokak calgıcılarını gördüm
    Galata köprüsü üstünde
    senden birkac mısra saklıydı
    keman kutularının içinde
    anlatmaya izinli olduklarından başka
    birkac mısra
    bulutlara bakarak bekliyorlardı
    onları söyleyebilecekleri günü
    (bazan bir keman Nâzım
    sıkılmış bir yumruk gibidir
    ve sıkılmış yumruğun içinde
    bir kanat gizlidir) (Umarsız Penelope)
  • Ah! bir türlü bitmek bilmiyor şu aşağılık yaşam- bitiyor, bitti;
    lamba cızırdıyor -bir damla yağ kalmadı- tükendi yüreğimiz (Rumluk Yaşlı Kadınlar ve Deniz)
  • “Eğer şiir bağışlanma değilse, diyor kendi kendine “o süre başka hiçbir yerden medet ummamalı.” (Tüm Şiirlerinden Seçmeler)
  • “Buralarda çoğumuz için tek bir sema ve ortak bir
    gülümseyiş var.
    Bizi öldürebilirler yarın. Ama alamazlar bizlerden
    ne bu gülümseyişi, ne de gökyüzünü bizlerden alamazlar.” (Boyun Eğmeyen Ülke)
  • Hepimiz olduğumuzdan başka bir insan olmak isteriz, kuşkusuz.
    Kimi azca oldukça katlanır buna, kimi asla katlanmaz. (Bir Mayıs Günü Bırakıp Gittin Beni)
  • Şiire, aşka ve ölüme inanıyorum, diyor,
    İşte bu yüzden ölümsüzlüğe de inanıyorum.
    Bir mısra yazıyorum, dünyayı yazıyorum,ben varım;
    Dünya var.
    Bir ırmak akıyor serçe parmağının ucundan
    Yedi kere bu ırmak gökyüzünün mavisi,
    Yeniden ilk gerçek oluyor bu arılık,
    Bu benim son dileğim.(31.03.1969) (Seçme Şiirler)
  • Hınçlı – hep karanlık noktaları ansıyordu – bunların
    altını çiziyordu,
    genelleştiriyordu da, keyfince birazcık ve inandırıcı aynı
    zamanda – bir yöntem
    derin, karanlık ve kuşkusuz önsezili. Her şey – koyu,
    karanlık neredeyse –
    mobilyalar, yüzleri, pencereler, süre. Ama hep aynı
    kalıyordu
    gizli saklı bir mutluluk yayılmış yüzü – kim bilir ayrıcalığı
    yardımıyla
    karanlıkta seçmenin, karanlığı seçmenin, üstelik
    o dipte parlayan dört bronz yuvarlağı, büyük yatakta
    iki güzel ölünün dinlendirilmiş olduğu sevişme durumunda. (Taşlar, Yinelemeler, Parmaklıklar)
  • “Derin, kapalı bir şarkıdır dünya! ” (Parantezlerdeki Ritsos)
  • Yetmezdi ona okyanuslar, gemiler ve bulutlar yetmezdi
    odalarımıza da sızması gerekliydi
    iskemlelerimize oturmalı ve uzanmalıydı yataklarımıza (Rumluk Yaşlı Kadınlar ve Deniz)
  • “Dünya güzel olabilirdi.” (Sürgün Günlükleri)
  • “Görülmemiş bir halde çiçek açıyordu işte” (Şiirler)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş