Eğitim

Esma-i Hüsna Şerhi – Sadreddin Konevi Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Esma-i Hüsna Şerhi – Sadreddin Konevi Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Esma-i Hüsna Şerhi kimin eseri? Esma-i Hüsna Şerhi kitabının yazarı kimdir? Esma-i Hüsna Şerhi konusu ve anafikri nedir? Esma-i Hüsna Şerhi kitabı ne konu alıyor? Esma-i Hüsna Şerhi PDF indirme linki var mı? Esma-i Hüsna Şerhi kitabının yazarı Sadreddin Konevi kimdir? İşte Esma-i Hüsna Şerhi kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Sadreddin Konevi

Çevirmen: Ekrem Demirli

Yayın Evi: İz Yayıncılık

İSBN: 9789753555197

Sayfa Sayısı: 256


Esma-i Hüsna Şerhi Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Bir hadiste “Allah’ın doksan dokuz adı vardır, onları ezberleyen kimse Cennete girer” denilmiştir. Bu itibarla tanrısal adlar ve bunların açıklanmış olduğu eserler, çeşitli alanlarıyla İslami literatürün mühim bir kısmını teşkil etmiştir. Sadreddin Konevî, bu eserinde tanrısal adları,”Tanrı-evren” irtibatı bağlamında ele almış, sufilerin bulgu ve müşahede bilgilerinden hareket ederek, varlıkların bu adlar vasıtasıyla Tanrı’ya iyi mi istinat ettiklerini açıklamıştır.

(Tanıtım Bülteninden)


Esma-i Hüsna Şerhi Alıntıları – Sözleri

  • Bu bağlamda Allah, onlara rahmet edeceğini ve amelleri karşılığında kendilerine mükafat vereceğini bildirmiştir; onlara ulaşan rahmet, kendilerinden Hakka ulaşan takva ölçüsündedir.
  • Hakkın inâyetiyle, tüm kapalı şeyler açılır; hidâyetiyle her müşkül iş çözümlenir.
  • Bu ismin hükmü, müminlere yardımla ilgili olarak, iki türlüdür: Bunlardan birincisi, onları yokluk karanlığından varlık nûruna çıkartmakla genel olarak yardım etmesidir: ikincisi ise, kendilerine ilişkin ilmin darlığından Allah’a dair ilmin genişliğine hususi anlamda çıkartmakla yardım etmektir.
  • el-Ğaffâr, ayıpları örten anlama gelir. Hak, örtme fiilinin kendisine oran edilmesiyle örten anlamında el-Ğafir’dir; var olanların yada başka şeylerin perdelerini örtmesi ile de el-Gafûr’dur.
    O, her bir günahı bakanların gözlerinden gizler ve kendisine yakın meleklerin sayfalarından siler.
  • O, sevdiklerine kendisine hizmette öne geçirmiş ve onları günah işlemekten geri bırakmıştır.
  • El-Kerîm, cömertçe verir ve verdiği için de karşılık beklemez.
  • Son olarak, seveni sevdiğinden başka her şeyden habersiz kılacak şekilde kalbi bütünüyle kuşatması gelir ki, bu da “aşk”tır.
  • El-Afuvv, nefislerden zillet karanlıklarını rahmetiyle; kalplerden ise, gaflet paslarını kerametiyle izale eden anlama gelir.


Esma-i Hüsna Şerhi İncelemesi – Kişisel Yorumlar


Esma-i Hüsna Şerhi PDF indirme linki var mı?


Sadreddin Konevi – Esma-i Hüsna Şerhi kitabı için internette en oldukca meydana getirilen aramalardan birisi de Esma-i Hüsna Şerhi PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Sadreddin Konevi Kimdir?

Sadreddin Konevî (d. 1210 – ö. 1274), Fars sufi.Doğum yeri tam bilinmemekte, sadece Malatya olarak rivayet edilmektedir. Sadreddin Konevî, dedeleri Konya’dan gelmiş bir tasavvuf düşünürüdür.

Babasının Selçuklular döneminde mühim görevlerde bulunan Mecidüddin İshak isminde üst düzey bir devlet memuru olduğu, Sadreddin daha küçükken babasının öldüğü ve anası de meşhur sûfi ve felsefeci Muhyiddin İbn El-Arabi ile evlendirilmiş olduğu rivayet edilmektedir. Konya’da yerleştiği ve ününü orada yapmış olduğu için “Konevi” diye anılır. Sadreddin, ilk din ve tasavvuf bilgilerini üvey babası Muhyiddin ibn El-Arabi’den aldı. Bir ara Şam’a giderek devletin mühim din adamları ve sufileri ile görüştü. Bilhassa Evhadüddin Kirmani’nin Sadreddin üstünde tesiri oldu. Şam dönüşü Konya’ya gelip yerleşen Sadreddin, Mevlâna Celaleddin Rumi’ye hocalık etti, maddi durumunun oldukca iyi olması sebebiyle Konya’daki din ve bilim adamlarını sık sık evinde biriktirerek, o yıllarda Doğu’nun en mühim kültür merkezlerinden olan kentte hususi bir akademi oluşturdu. Nasîrüddin Tûsî ile de mühim felsefi nitelikli mektuplaşmalarda bulunmuş oldu.


Sadreddin Konevi Kitapları – Eserleri

  • Vahdet-i Vücud ve Esasları
  • Esma-i Hüsna Şerhi
  • Kırk Hadis Şerhi
  • Fususü’l-Hikem’in Sırları
  • Ariflerin Aynası
  • Tasavvuf Metafiziği
  • Fatiha Suresi Tefsiri
  • Marifet Yolcusuna Kılavuz
  • Miftahu’l Gayb
  • İlâhî Nefhalar
  • Konevi ile Tusi Arasında Metafizik Üstüne Mektuplaşmalar
  • Fatiha Tefsiri ve Tasavvufi Hadis Şerhçiliği
  • Hadis-i Erbain
  • Fatiha Suresi Tefsiri
  • Vahdet-i Vücût ve Esasları
  • Yazışmalar


Sadreddin Konevi Alıntıları – Sözleri

  • 38. HADİS-İ ŞERİF: Resulullah (SAV) Efendimiz şöyleki buyurdu: “Kulun Rabb’ına en yakın olduğu anı, secde anıdır.” (Kırk Hadis Şerhi)
  • Allah Teâlâ, ” Ben kulumun bana olan zannına göreyim, benim hakkımda dileğin zannetsin.” buyurmuştur. (Fususü’l-Hikem’in Sırları)
  • Hangi yol suretiyle sülûk ederse etsin her sâlik, amacı Hak olması ve Hak’tan belirli bir sââdet elde etmesi şartıyla, mirac sahibidir; binaenaleyh bu saliğin sülûkü de bir yükseliştir. (Vahdet-i Vücût ve Esasları)
  • “Herhangi bir şey müteessir olmaksızın müessir olamaz” (Tasavvuf Metafiziği)
  • Şit lafzının anlamı, Allah’ın ikramı anlama gelir. (Fususü’l-Hikem’in Sırları)
  • İsmail Meşşâî filozoflarınca Faal Akıl diye ifâde edilen yakın semanın sahibidir. (Vahdet-i Vücût ve Esasları)
  • Âdem’in vahdaniyete ulaşmasının sebebi şudur:
    Herhangi bir şey haddi aştığında, zıddına ulaşır. (Fususü’l-Hikem’in Sırları)
  • Binaenaleyh bu nimetler dünya hayatında sorun ve mekan hükümleriyle karışmış bir halde müminlere ilişkin olurken ahirette nimetler saf bir halde müminlere ilişkin olacaktır. (Fatiha Suresi Tefsiri)
  • Allâhü Teâlâ, Kitap’ta tafsîl etmiş olduğu şeyleri Fâtiha’da toplamış, bir araya getirmiştir.
    Fâtiha’nın içeriğini Besmele’de, Besmele’yi “bâ”da, bâ’yı da “nokta”da gizlemiştir. (Ariflerin Aynası)
  • “Allah’ım! Azabından rızâna, cezandan affına sığınıyorum. Senden gene sana sığınıyorum. Ben, senin övgünü ifa edemem, sen kendini övdüğün benzeri biçimindesin.” (Vahdet-i Vücud ve Esasları)
  • Her ilim sâhibinin üstünde bir bilen vardır.” Bu sebeple Allah’ın bilimsel, belirli bir mizânda sınırı olan olması imkansız yada ölçen bir kanun ile zabt edilemez. (Fatiha Suresi Tefsiri)
  • Hak zâtı, tüm sıfatları, adları, hükümleri ve itibarları cihetinden kendisinde kendisini ve ihtiva ettiği adları ve sıfatlarını, daha ilkin işâret edilen yargı ve itibarlarını ve yarattığı şeylerin hakîkatlerinden ibâret malûmlarının hakîkatlerini bilmiş olduğu tarzda, insân-ı kâmil vasıtasıyla zuhûr eder. Bu zuhûrda noksan kabulün yada insanoğlunun aynalığında kendisine yansıyan şeyin kendinde bulunmuş olduğu halden değişik olarak yansımasına yol açan bir bozukluktan meydana gelen hiçbir değişim söz konusu değildir. Bu sebeple bu özelliğe haiz olan kimse, Hakkın iradesinde ayrı bir irade sahibi değildir; tersine o Rabbinin iradesinin ve öteki sıfatlarının aynasıdır. (Vahdet-i Vücût ve Esasları)
  • Namazlarında huşû içersinde olan mü’minler felâha ermiştir.
    (el-Mü’minûn 23/1-2) (Ariflerin Aynası)
  • “Allahü Teâlâ şöyleki buyurdu:
    Beni bilen ister… Beni talep eden bulur… Beni kabul eden sever… Beni seveni öldürürüm… Bir kimseyi öldürürsem rejimi Bana düşer… Bir kimsenin rejimi Bana fikir onun rejimi bizzat Ben olurum.” (Kırk Hadis Şerhi)
  • “Allah hakkı söyler ve dilediklerini sırat-ı müstakime ulaştırır.” (Tasavvuf Metafiziği)
  • “Her zuhur ve hüküm, uluhiyet mertebesine dayanır. Bunlardan en uygunu ise hangi varlık olursa olsun hükmü kendisinde baskın olandır. Binaenaleyh her varlık mevcut olduğu mertebeye göre taayyün etmiş varlığında hükmü baskın olan nispet cihetinden Rabbini bilmiştir.” (Tasavvuf Metafiziği)
  • Hz. Peygamber’in “Çocuk babasının sırrıdır”, “Emzirme doğayı değiştirir” vb. şeklinde hadislerini anımsamak gerekir. Bunlar, basîret ve akıl sahiplerine gore son aşama açık konulardır. (Fatiha Suresi Tefsiri)
  • “Allah’ım! Seni vekil edinmesini kendisine emrettiğin kimseye naip olarak sana hamd ederim! Öyle bir hamddir ki o hamd, bölünmeden ve ayrışmadan seninle birleşip senden sana dönerek bütün övgülerin faziletini içerir ve onları tamamlar.” (Tasavvuf Metafiziği)
  • Ve her şey ayna ile karşı karşıyadır… (Ariflerin Aynası)
  • İlim, varlığa tâbidir.
    Başka bir ifâdeyle, her nerede varlık var ise, ilim de hiçbir şekilde kendisinden ayrılmaksızın onunla birlikte vardır. (Vahdet-i Vücud ve Esasları)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş