Eğitim

Halk Konferansları – Tahir Özakkaş Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Halk Konferansları – Tahir Özakkaş Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Halk Konferansları kimin eseri? Halk Konferansları kitabının yazarı kimdir? Halk Konferansları konusu ve anafikri nedir? Halk Konferansları kitabı ne konu alıyor? Halk Konferansları PDF indirme linki var mı? Halk Konferansları kitabının yazarı Tahir Özakkaş kimdir? İşte Halk Konferansları kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Tahir Özakkaş

Yayın Evi: Psikoterapi Enstitüsü

İSBN: 9786055548674

Sayfa Sayısı: 436


Halk Konferansları Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Bu kitap, Uz.Dr. Tahir Özakkaş; tarafınca 2005 yılından bu yana

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ nin düzenlemiş olduğu Kültür Günlerinde meydana getirilen sunumların, konuşmaların ve tartışmaların metinlerinden oluşmaktadır. Bu kitap, konferanslara katılmış olan meslek uzmanlarının bilgilerini tazelemek, katılmamış olan meslek uzmanlarının ise yararlanmak isteyecekleri mühim

bir kaynak niteliğindedir.

Bu kitap;

Psikoterapi Nedir, Psikiyatri ve Kültür, Kimlik ve Kişilik Oluşumu, Ergenlik, Sınır Kişilik, Narsistik Kişilik, Mükemmelci Kişilik, Kendini Heder Eden Kişilik ve Pasif Agresif Kişilik, Varoluşçuluk, Hipnoz ve Hipnoterapi, Sosyal Mühendislik adı konuşma

metinlerini içermektedir.


Halk Konferansları Alıntıları – Sözleri

  • Kişinin en mühim temel gereksinimlerinden birisi,kıymetli bulunduğunu duymak ve karşısındaki insan tarafınca onaylanmak ihtiyacıdır.


Halk Konferansları İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Eş zamanlı okuma kitaplarımda psikoloji-mimari-dinlendirici-dini içerikli kitaplar olarak birlikte okuma yapıyorum. Psikolojik olarak bu 2 ayda halk konferanslarını okudum. Bazı kişisel gelişim kitapları bilgiye boğuyor ve bir senede bile bitemeyebiliyor ki bunu hala yaşamaktayım maalesef fakat Tahir Hocayı okuduktan sonrasında hem fazlaca benimsedim hem de okumalarım akıcı bir halde ilerledi. (Kitabın uzun sürede bitmesi bir türlü elime alamamış olmam ve eşzamanlı okumalarım oldu) Bilgiye boğmamış ve halk dilinde de fazlaca güzel açıklamış. Bu eseri bizlere sundukları için teşekkür ediyorum️ (Şeyda nur yrtbş)


Halk Konferansları PDF indirme linki var mı?


Tahir Özakkaş – Halk Konferansları kitabı için internette en fazlaca meydana getirilen aramalardan birisi de Halk Konferansları PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Tahir Özakkaş Kimdir?

1958 senesinde Kayseri’de dünyaya geldi. İlk ve orta öğretimini Kayseri’de tamamladı. Tıp eğitimine Hacettepe Üniversitesi’nde 1978 senesinde başladı. 1986 senesinde Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden mezun oldu. Tıp fakültesinde okumuş olduğu yıllarda İ.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Siyaset ve İdare Kısmı’nü 1983 senesinde tamamlamış oldu. 1986-88 yıllarında Kayseri İncesu ilçesinde mecburi hizmetini tamamladı. Aynı yıllarda Gazi Üniversitesi SBE’nde bir süre Siyaset Psikolojisi üstüne yüksek lisans emek vermesi yapmış oldu. 1989-93 yılları aralığında Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü’nde Halk Sağlığı üstüne doktora çalışmasını tamamladı. 1994-97 yılları aralığında Azerbeycan Tıp Üniversitesi Psikiyatri anabilim branşında uzmanlık eğitimini aldı. Daha sonrasında İ.Ü. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Psikiyatri anabilim branşında uzmanlık denkliğini aldı. Aynı zamanda Azarbeycan Tıp Üniversitesi Psikiyatri anabilim branşında öğretim üyesi olarak çalışmalarına devam etti. Doçentliğe eşdeğer ilimler namzetliği sınavlarını verdikten sonrasında “Anksiyete Bozukluklarında Psiko, Farmako ve Kombine Terapiye Cevap Hususiyetleri” başlıklı tezini tamamladı. Halen çalışmalarını Türkiye ve Azarbeycan’da devam ettirmektedir. 2005′ten bu yana kurucusu olduğu Psikoterapi Enstitüsü’nde ruh sağlığı profesyonellerine yönelik olarak geliştirdiği Bütüncül Psikoterapi Eğitim Programını devam ettirmektedir. Psikoterapi Enstitüsü başkanı olarak internasyonal pek fazlaca kuruluşla kurumsal sözleşmeler imzalamış ve birçok psikoterapi ekolünün Türkiye temsilciliği ve eğitim planlamacısı olarak çalışmalarına devam etmektedir. Konu ile ilgili birçok kitabı ve makalesi bulunmaktadır.


Tahir Özakkaş Kitapları – Eserleri

  • Bütüncül Psikoterapi
  • Halk Konferansları
  • Ruhsal Aygıt
  • Rehberlikte Uygulamalı Bütüncül Psikoterapi
  • Psikolojik Sohbetler
  • Ruhun Somutlaşma Yolları
  • Anksiyete Bozuklukları Ve Tedavisi
  • Masterson Yaklaşımına Genel Bakış
  • Bütüncül Psikoterapiye Giriş
  • Gerçeğin Dirilişine Kapı – Hipnoz (1. Cilt)
  • Duygu Odaklı Çift Terapisi Eğitimi
  • Öleceksin… O Halde… Varoluşçuluk
  • Aile Danışmanlığında Uygulamalı Bütüncül Psikoterapi
  • Jung’un Öznelliğinde Kuramlar Arası Bir Gezinti
  • Rüyaların Uygulamalı Yorumu-Kuramlara Gore
  • Ben Kimim? Ben Neyim?
  • Bedenim Nasıl Ruh Oldu?
  • Hipnoz ve Uygulama Alanları
  • DSM, ICD Ruhsal Hastalıkların Sınıflandırılması
  • Rüya Analizi Freud’un Kuramı ve Nörobiyoloji
  • Terapistliğe İlk Adım Nasıl Terapist Olunur ?
  • Terapilerin Özeti
  • Terk Depresyonunu Anlamak
  • Duygu Odaklı Biresysel Terapi
  • Rölatif Bütüncül Psikoterapiye Giriş
  • Psişik Yapı – 2
  • Kendilik Nesnesi Narsisizm
  • Hayatın Anlamı Nedir? – Varoluşçuluk
  • Hipnoz
  • Gerçeğin Dirilişine Kapı Hipnoz
  • Rölatif Bütüncül Psikoterapi Hoşgeldiniz Hayata ve Terapiye Giriş
  • Uygulamalı Rüya Yorumları ve Dinamik Kuram
  • Varoluşçuluk ve Bütüncül Vaka’a Fomülasyonları
  • Hipnoz Ne Yapar?
  • Bilişsel Davranışçı Çift ve Aile Terapisi
  • Rötalif Bütüncül Psikoterapide Ruhsal Savunmalarımız
  • Rölatif Bütüncül Psikoterapide Nesne İlişkileri
  • Terapistliğe Giriş ve İlk Adım Konferansları
  • Cinler, Korkular, Çoğul Kişilik ve Hipnoterapi
  • Aile Danışmanlığında Uygulamalı Bütüncül Psikoterapi 1
  • Nesne İlişkileri
  • Kimlik / Kendilik Ego Durumları ve Çoklu Kişilik
  • Davranıştan Bilişe Etki-Tepki Sistemleri ve Etki-Tepki-Yorum
  • Psikoterapi Modelleri Formülasyon Farklılıkları
  • Vakalarla Psikodinamik Gelişimsel Dönemler
  • İnsanın Ruhsal Varoluşu
  • Şizoid-Narsist-Borderline Kendilik Bozuklukları
  • Bilişsel Davranışçı Hipnoterapi – 4
  • Ayhan Songar’ın Kayseri Konferansları
  • Otohipnoz – Hipnotik Trans – İlkel ve Orta Düzey Savunma Düzenekleri
  • Haydi Hipnoz Yapalım 1
  • Terapistler Rüyayı Nasıl Yorumlar?
  • Çingene Sobası ve Psikiyatrik Bozukluklar: 5
  • Bir Ben Var Ben’ de, Ben’ den İçerü
  • Bebeklikten Erişkinliğe Ruhsal Yolculuğumuz Rölatif Bütüncül Psikoterapi-12. Dönem Serisi 3
  • Kernberg – Kohut – Masterson – Volkan’a Gore Nesne İlişkileri
  • Hamdım Piştim Yandım
  • Üç Günde Hipnoz Yapabilirsiniz
  • Derdin Ne? Hele Bir Anlayalım.. Sonra Halledelim…
  • Uygar Nesne İlişkileri Aktarım Odaklı Psikoterapi
  • Olayları, Verdiğin Anlam Belirler
  • Savunma Düzenekleri ve Nörobiyoloji 2
  • Terapinin Aslı ve İlk Tanışmanın Sırları
  • Davranışçı Bilişsel Kuram 7. BPT Ders Notları 4
  • Ruhsal Durumumuzun Hikayesi
  • Ruhsal Savunmalarımız Bölme, Bastırma ve Donup Kalma
  • Nesne İlişkileri
  • Psikodinamik Bilişsel Davranışçı ve Duygu Odaklı Psikoterapide Duygularla Emek verme
  • Çoğul Kişilik Nesne ve Kendilik Tasarımları Bağlantı ve Geçiş Nesnesi
  • Rölatif Bütüncül Psikoterapi 13.Dönem Serisi
  • Bütüncül Psikoterapide Hipnoz
  • Dünyada Hipnoz
  • Bütüncül Psikoterapide Hipnoz
  • Allerji ve Deri Hastalıklarında Hipnoterapi
  • Cinsel Problemlerde Hipnoterapi
  • Kendim Olmama, Engel Olma
  • İlişkisel Psikoterapi ve Paul Watchel’in Döngüsel Bağlamsal Modeli
  • Sağ Beyinden Sağ Beyine Nörobiyolojik Gelişimimiz
  • Narsisizm ve Terapisi Kendilik Psikolojisi ve Diğer Yaklaşımlar
  • Kimlik Bocalaması Bunalımı ve Ego Psikolojileri
  • Hipnoz Neden Yapar? – 3. Basamak
  • Hipnotik Yaş Gerilemesi: Deneysel ve Metodolojik Bir Analiz
  • Psikanalitik Psikoterapi – Masterson Yaklaşımı
  • Ruhsal Rahime Düşüş ve Doğuş Süreci


Tahir Özakkaş Alıntıları – Sözleri

  • Sosyal öğrenme, medeniyetin devam edebilmesi için insanoğlunun ontolojik acizliğinden kaçmaya yönelik medeniyetsel oydaşma ve uzlaşma ile oluşturulmuş düzmece dünyaya çağrı mektubudur. (Varoluşçuluk ve Bütüncül Vaka’a Fomülasyonları)
  • Tüm sorun o kız arkadaştan ayrılma üzerineydi sıkıntının deposu. Onu yalnız data bazında paylaştı. “Hiç etkilemedi bizi, fazlaca dayanıklıyız.” şeklinde. Daha sonrasında terapi süreçlerinde, tüm hikâyenin o kız arkadaştan ayrılmanın getirmiş olduğu incinme, yakılma , yaralanmaya ilintili bulunduğunu gördük. (Ruhsal Aygıt)
  • “Bazı insanoğlu ötekilerden hiçbir şey alamaz ve kabul edemez. Şu sebeple almayı öğrenmemiştir. İlk bir yıl içinde coşku ve sevgi ile veren bir anası olmamıştır.” (Bedenim Nasıl Ruh Oldu?)
  • “İki şahıs konuşurken ikisi de bir hakikati idrak etmek ve değerlendirmek çabası içindeyse kelimelerine duygusal ton eşlik etmez. Ama ne süre ki iş yavaş yavaş benim söylediğim daha doğrudur diye bir iddiaya dönüşür de duygusal ton hakim olmaya başlarsa, artık orada iddia edilen şey iddia edilmekten vazgeçilmiştir, bir insanoğlunun kişiliği ve kimliği olmuştur.” (Bebeklikten Erişkinliğe Ruhsal Yolculuğumuz Rölatif Bütüncül Psikoterapi-12. Dönem Serisi 3)
  • Birisinin size gülmesi, sizinle alay etmesi, sizin değerinizi düşürmez; o insanoğlunun basitliğini gösterir. İnsanın kıymeti, o güne kadar getirmiş olduğu bireysel data ve becerileriyle ilgilidir. İnsanın özellikleriyle bağlantılıdır. Sizin insani özellikleriniz bir başkasının yoğun taltifleriyle yükselmediği benzer biçimde aşağılamasıyla da hiçbir süre düşmez, (Bütüncül Psikoterapi)
  • İç dünyanızdaki negatif duygular ve negatif yüklenmeler saldırganlık enerjisiyle yüklü olduğundan sistemde dışlanmaya çalışılır, bölme devreye girer. Bölme demek, negatif yükle yüklenmiş annemizin değersizlik bakışlarıyla oluşmuş kendilik tasarımımızın ve sadist annenin, saldırgan annenin durumu, bölme mekanizmasıyla fena kendilik ve fena nesne olarak dışta tutulmasıdır. (Nesne İlişkileri)
  • Gerçeklik egosu agressionda duruyor. (Terk Depresyonunu Anlamak)
  • Özgürüz de, o özgürlüğün fazlaca ağır bedeli var. Elimize almak istemeyiz. (Varoluşçuluk ve Bütüncül Vaka’a Fomülasyonları)
  • Terapistler dedektif değillerdir. Gerçeğin ardında değildir . Mevcut yapı iyi mi algılanıyor? Nasıl bir düşlem kuruluyor ? Şu sebeple kişiyi var eden o fantezileridir. (Terapilerin Özeti)
  • “Her birimiz zorluk çeken şartlar karşısında, delirebiliriz, aklımızı kaybedebiliriz, gerçekliğin sınırlarını yok edebiliriz. Bunu bir kere bilmemiz gerekiyor. Yani illa bir insanoğlunun organik bir hastalığı olması gerekmez, stres ve sorun altında tamamımız gerçekliği çarpıtarak idrak etme, gerçekliğin dışına çıkma, bir ekip tasarımların sahibi olma, hatta kendimizi tanrı, peygamber, mehdi olarak duyuru etmek benzer biçimde bir pozisyonun içine geçici de olsa girebiliriz. İnsan bu şekilde bir potansiyele haizdir.” (Bebeklikten Erişkinliğe Ruhsal Yolculuğumuz Rölatif Bütüncül Psikoterapi-12. Dönem Serisi 3)
  • Kişinin en mühim temel gereksinimlerinden birisi,kıymetli bulunduğunu duymak ve karşısındaki insan tarafınca onaylanmak ihtiyacıdır. (Halk Konferansları)
  • “Mağazalara giderken yanınızda bir dost bulundurup, ‘Yakışmış mı, yakışmamış mı, kırmızıyı mı alayım, maviyi mi alayım, bu saç modeli bana uygun mu, değil mi?” diye sorarsınız. Bu hep içinizdeki annelerden onay alma ihtiyacıdır. Birey ve özerk olsaydınız denemenin keyfini yaşardınız, coşkunun keyfini yaşardınız, beğenmediğiniz süre da bunu beğenmedim deyip reddedip atardınız, beğendiğinizi tutardınız.” (Bebeklikten Erişkinliğe Ruhsal Yolculuğumuz Rölatif Bütüncül Psikoterapi-12. Dönem Serisi 3)
  • “Freud diyor ki ‘ağzınız konuşmasa dahi parmaklarınızın ucu hakikatleri fışkırır.’” (Ben Kimim? Ben Neyim?)
  • İki ruh birbirine ne kadar yakın olursa olsun, her birinin benliğinin içindeki deneyimi kendine aittir. (Öleceksin… O Halde… Varoluşçuluk)
  • İnsan ilişkilerinde etik olarak en ilkel tavır haset duygusudur. En olgun tavır ise şükran duygusudur. (Bütüncül Psikoterapi)
  • “Ölüme karşı yas reaksiyonu yaşayamayan ve suçluluk hissi hissedenler, onun yerine bir çocuk yaparak ölen ağabeyleri, anneleri, babaları, aynı adını ona verirler, o çocuk kendi kaderini yaşayamaz. Tüm aile ve sülale öbürüne karşı duymuş olduğu, halledemedikleri yas reaksiyonlarını ve acıyı çocuğun üstüne yaşarlar.” (Bebeklikten Erişkinliğe Ruhsal Yolculuğumuz Rölatif Bütüncül Psikoterapi-12. Dönem Serisi 3)
  • Kohut diye kıymetli bir bilim insanı var . Diyor ki “bir insanın hayattaki en önemli ihtiyacı ötekidir,bir başkasıdır .” (Rehberlikte Uygulamalı Bütüncül Psikoterapi)
  • Ruhsal yapımızın bir gelişim gösterdiğini, bu gelişmenin nörobiyolojik olarak beyinde yapılanmasının ilk iki, üç yılda, toplam beş yılda büyük oranda gerçekleştiğini, o yapılandırılmış zihinle de dünyayı algıladığımızı, anladığımızı, anlamlandırdığımızı görüyoruz. Eğer yapılanma anne babalar tarafınca kusurlu, tamamlanmamış ve hatalı yapılmış ise bir yaşam boyu onun sıkıntısı çekiliyor. Bu durum, insan ilişkilerinin bozulmuş olduğu, kendimize olan saygı ve sevgimizin ara sıra azaldığı, çarpıklaştığı benzer biçimde parametreleri içeriyor. (Rehberlikte Uygulamalı Bütüncül Psikoterapi)
  • Yaşantılarımızda pazardan bir meyve alırken sertlik derecesinden tutun da cinsel ilişkilerimizdeki boyutlara kadar her şey ilk nesne ilişkilerinin tekrarından başka bir şey değildir. Her alana yayılıyor. (Terk Depresyonunu Anlamak)
  • Herkesin aç gözlü olduğu bazı ruhsal alanlar mevcuttur. Bu durum, çeşitli dürtülerin tatmini ile ilgilidir. Bu dürtü cinsel dürtü olabilir, yiyecek dürtüsü olabilir, bilgilenme dürtüsü olabilir, mal mülk edinme dürtüsü olabilir yada yakışıklılık ve güzellik dürtüsü olabilir ya da başarı dürtüsü olabilir. (Bütüncül Psikoterapi)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Instagram takipçi hilesi instagram yabancı takipçi satın al takipçi satın al
meritking meritroyalbet bahsine giriş madridbet yeni giriş paralı tombala siteleri