Genel Kültür

İl İl 2022 Ramazan Bayramı namaz saatleri

2022 seneyi Ramazan bayramı namazı saat kaçta kılınacak? Diyanet İşleri Başkanlığı 2022 Ramazan Bayramı namaz saatleri açıkladı. Bizde şehir şehir Ramazan Bayramı namaz saati 2022 (2022 Ramazan Bayram Namaz saati) bu sayfada derledik. İstanbul Ramazan Bayramı Namazı saat kaçta? Ankara Ramazan Bayramı Namazı saat kaçta ve İzmir Ramazan Bayramı Namazı saat kaçta kılınacak?

2 Mayıs 2022 Pazartesi günü algı edeceğimiz Ramazan Bayramı Namazı saatleri Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından açıklandı.
Ramazan ayında yakalanan bir aylık orucun bitiminde Şevval ayının ilk üç günü müslümanların bayram günleridir. Ramazan bayramına, o gün fıtır sadakası verilmesinden dolayı “Fıtır bayramı” ismi de verilmektedir.

Resulullah (s.a.s) Medine’ye hicret ettiği zaman Medinelilerin eğlenip sevindiği iki bayramları vardı. Hz. Peygamber Medinelilere has olan, cahiliye izleri taşıyan bu bayramların yerine tam müslümanların neşelenip eğleneceği İslâm’ın iki bayramını onlara haber verdi: “Allahu Teâlâ size, kutladığınız bu iki bayramın yerine, daha hayırlısını, Ramazan bayramı ile Kurban bayramını armağan etti” (Sünen-i Ebû Dâvud, Salat, 239).
Ramazan’ın yirmi dokuzunda hilal görünürse, ertesi gün Şevval’in biridir ve bayram yapılır (Sünen-i Ebû Dâvud, 3/306).

Ramazan bayramı, bir aylık oruçtan sonra yeme-içmenin ve her türlü helal nimetten faydalanmanın mübah olduğu; müslümanların eğlenip birbirlerini ziyaret ettikleri, hediyeleştikleri; çocukların, yoksulların ve kimsesizlerin sadaka verilerek neşelendirildiği; kısaca İslâmî kardeşliğin toplumun her kesiminde canlı olarak yaşandığı; bütün bunlarla birlikte Allah’a karşı da mesullüklerinin şuuruyla topluca namaz kılıp birbirine öğüt ettikleri neşe günleridir.
Ramazan’ın ilk gününde oruç tutmak ise haramdır.

Ramazan bayramı sabahı erken kalkıp bayramın canlılığını sezmek, diğer günlerden değişik bir gün olduğunu bakmak, cünüp olsun olmasın guslederek pak (olasıysa yeni) kıyafetler giymek, pis kokulu besinlerden uzak durmak, ağzı misvaklayıp fırçalamak, hoş kokular sürünmek, saçı-sakalı, tırnakları ve bedenin diğer yerlerindeki kılları sünnete uygun bir biçimde arınıp kumpasa koymak, İslâm’ın adabından olan hoş şeylerdir ve müstehabtır.
Peygamber’in sünnetleridir. Yakın akrabaların birbirini ziyaret edip sorması, gereksinim içinde olanlara destekçi olunması gerekir. Ana-babayı unutmamak, hiç olmazsa bayram günlerinde kendilerini ziyaret edip gönüllerini almak müslüman evlatların terketmemesi gereken dinî bir mükellefliktir.

Zengin olunsun yoksul olunsun, bayram gününde efor yettiğince sadaka vermek, daha fazla müslümanla karşılaşıp neşeyi paylaşmak için namaza gidilen yoldan gelmeyip başka bir yoldan dönmek sünnettir.
Şâfiî, Mâlikî ve Hanbelîlere göre sadaka-i fıtır farz, Hanefi mezhebine göre vâcibdir (Tecrid-i Sarih, Çevirisi, 367). Bayram namazından sonra müslümanların birbirleriyle bayramlaşıp musâfaha yapmaları, kucaklaşmaları İslâm’ın güzel karşıladığı hoş geleneklerdir.

Sabah namazından sonra bayram namazına kadar hiç bir namaz kılınmaz. Bu mevzuda İbn Abbâs’tan gelen bir rivâyet şöyledir: “Nebiyyi Ekrem (s.a.s) fıtır bayramı günü yalnız iki rekât kıldırıp ondan önce de sonra da hiç bir namaz kılmadı…” (Tecrid-i Sarih Çevirisi III, 174).

Bayram namazının cami-mescid gibi kapalı yerler yerine açık alanda, geniş ve düz bir alanda kılınması sünnettir.
Bayram namazları da burada kılınırdı. Ebû Saîd el-Hudrî diyor ki: “Resulullah fıtır bayramı ile kurban bayramı günlerinde Musallâ’ya çıkardı. İlk başladığı şey namaz olurdu. Sonra namazdan çıkıp, cemaat saflarında otururken ayakta onlara dönüp vaaz eder ve istediklerini nasihatte bulunurdu. Abdullah b. Sâib şöyle anlatır: “Resulullah (s.a.s) ile bayram namazında bulundum. Namazı tamamlayınca; Biz hutbe okuyacağız, dinlemek isteyen otursun dinlesin, gitmek isteyen de gidebilir” emretti (Ebu Davud II, 225).

Bayram namazlarında ezan okunmaz.
Ancak, ulusun namazı kaçırmaması için çağrı yapılabileceği istikametinde mürsel hadisler de vardır. Örneğin, “Resulullah, bayramlarda essalâtü câmiah (Topluca namaz kılmaya buyrunuz) diye nidâ etmeyi müezzine emir emretmişlerdir… Dolayısıyla bu rivâyeti kabul edip ‘namaza gelin’ gibi sözlerle namaza çağırmak mekruh olmaz. Ancak “Hayyaalessalah” gibi ezan cümleleriyle nidâ edilirse bu mekruh olur” (Tecrid-i Sarih, III, 181) diyen âlimler de vardır.

Bayanların bayram namazına gidip gidemeyecekleri mevzusunda da değişik görüşler vardır.
Hattâ şu hadis hayızlı bayanların bile namaza durmamak koşuluyla namaz yerine gidebileceklerini göstermektedir: Ümmü Atiyye’nin bildirdiğine göre “Taze, kocaya varmamış kızlara, hattâ hayızlı olanlara varıncaya kadar tam bayanlar namazgaha çıkar, o günün bereketinden nasiplenmek ümidiyle erkeklerle birlikte tekbir getirir, onlarla beraber dua ederlerdi. Yalnız, hayızlı olanlar Musallanın haricinde kalıp cemaatin tekbir ve dualarında hazır bulunurlar (namaza katılmazlardı)” (Tecrid-i Sarih, III, 183).
Bayanlar küpesini, yüzüğünü Bilâl’in eteğine atıyorlardı” (Sünen-i Ebu Dâvud, Salat, 239,241). Tam bunlara karşın, edep ve iffete verilen değerin eksildiği, fitne ve fesadın yaygınlaştığı civarlarda bayanların cemaate katılmayıp evlerinde durmaları İslâm’ın ruhuna daha uygundur.

Ramazan bayramının tespiti kamerî aylardan Şevval hilalinin görünmesiyle olduğu için, hilalin görünüp görünmediği hakkında kesin bir neticeye varılamaz da Ramazan orucunun otuzuncu günü, o günün bayram olduğu anlaşılırsa, orucu iftar edip bayram yapmak gerekir.
İkinci gün kılınıp kılınmayacağı mevzusunda İslâm âlimleri arasında fikir değişikliği vardır. “Bir grup insan (binek üzerinde oldukları halde) Resuluüllah’a gelerek, dün hilali baktıklarına şâhitlik ediyorlardı. Resuûlullah onlara, iftar etmelerini, ertesi sabah da Musallâ’ya gitmelerini buyurdu” (Sünen-i Ebû Dâvud, II, 227) hadisini kanıt kabul eden Hanefi ve Hanbelîler, bayram namazının ikinci günü kılınabileceği görüşündedirler.
Ancak, İslâmî kaideleri, haramı, helali, utanma duygusunu, mütevaziliği, israfı ve kâfirlere özenip onlara benzememeyi ustan çıkarmadan, müslüman kişiliğine yakışır bir biçimde olmasına dikkat etmek gerekir. (Fedakar KIZMAZ)

En Hoş Ramazan Bayramı Iletileri 2022 sayfası için tıklayın!

Bayram namazı nasıl kılınır kaç rekattır?

.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş