Eğitim

Küreselleşme Sürecinde Türkiye’de İslam – Caner Taslaman Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Küreselleşme Sürecinde Türkiye’de İslam – Caner Taslaman Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Küreselleşme Sürecinde Türkiye’de İslam kimin eseri? Küreselleşme Sürecinde Türkiye’de İslam kitabının yazarı kimdir? Küreselleşme Sürecinde Türkiye’de İslam konusu ve anafikri nedir? Küreselleşme Sürecinde Türkiye’de İslam kitabı ne konu alıyor? Küreselleşme Sürecinde Türkiye’de İslam PDF indirme linki var mı? Küreselleşme Sürecinde Türkiye’de İslam kitabının yazarı Caner Taslaman kimdir? İşte Küreselleşme Sürecinde Türkiye’de İslam kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Caner Taslaman

Yayın Evi: İstanbul

İSBN: 9786058808201

Sayfa Sayısı: 472


Küreselleşme Sürecinde Türkiye’de İslam Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

“CanerTaslaman’ın bu çalışmasının -baştan aşağı okumuş biri olarak- kitap olarak çıkmasını sevinçle karşıladım. Bence bu kitabın en mühim katkısı; İslam’ı bir tek bir inanç konusu olarak ele almayıp, mevzuyu geniş bîr interaktif yazışma çerçevesi içinde okuyucuya sunmasıdır. Bu mevzu, nadiren bu kadar geniş bir çerçeve içinde irdelenmiştir. Kitapta, felsefeden toplumsal bilimlerin politika, sosyoloji ve yazışma şeklinde dallarına kadar geniş bir alanda fazlaca başarıyla mekik dokunmaktadır.”

– Şerif Mardin, Sabancı Üniversitesi

“Anlamak, toplumsal bilimlerin eğer olmazsa olmaz kavramlarından biri, kim bilir başta gelenidir. Bu çalışmanın bence en kıymetli yanı da, dışarıdan yöntemsel bir bakış ile içeriden anlama kaygısını birleştirmesi.”

– Fatmagül Berktay, İstanbul Üniversitesi


Küreselleşme Sürecinde Türkiye’de İslam Alıntıları – Sözleri

  • Osmanlı’da, siyasal iktidara haiz olmanın, piyasa ekonomisinde başarı göstermiş olmaktan daha mühim bir meta olduğu zihin yapısı hakimdi. Batı’nın ekonomik ahlakına ve sembolizmine ise paranın ekonomik olmasıyla birlikte siyasal bir vasıta da olduğu bir anlayış hakimdi. Osmanlı bu yönüyle, toplumsal yapıların analizinde “statü” teriminin mühim bulunduğunu, bir tek ekonomik temelli “derslik” analizi yapmanın yeterince açıklayıcı olamayacağını söyleyen Weber’in sosyolojisine uygun bir yapı göstermiştir.
  • Bu kurumların kapatılış sebeplerinden birisi ise bu kurumlarda yetişen yeni neslin toprak reformunu desteklemesi ve buna karşı olan büyük toprak sahiplerinin bu kurumların kapatılmasına emek harcamaları olmuştur.
  • Kadın bedenini denetleyerek güç ilişkilerini düzenlemede, en mühim husus, kadının güç kazanılan alanlara girmesinin önlenmesi olmuştur. Kadınlar kamusal alana daha fazlaca çıktıkça, güç ilişkileriyle ilişkili toplumsal yapı daha köklü bir değişim geçirmiştir. Toplumun yarısını teşkil eden bayanların; eğitim seviyelerindeki artış, tecim-endüstri şeklinde güç kazanılan alanlara girişleri, kendilerine güvenlerini kazanmaları yönetim süreçlerinde söz sahibi olmaları hep kamusal alana çıkışlarıyla ilişkilidir.
  • Kant, ahlakın ilkelerini öne alıp, siyaseti ahlakın ilkelerine uygun hale getirmeye çalışan ve gereğinde bunun için kişisel menfaatlerini feda eden ”ahlaklı siyasetçi” ve etik ilkeleri kendi menfaatlerine uygun şekilde değiştiren ”siyasal ahlakçı” içinde ayırım yapar.
  • Pareto’nun ”mantıkdışı fiil” söylediği… Hiç şüphesiz kimi zaman insanların inançlarıyla yada teorileriyle tutarsız eylemde bulundukları…
  • ( köy enstitüleri konusu ) bu kurumların kapatılış sebeplerinden birisi ise bu kurumlarda yetişen yeni neslin toprak reformunu desteklemesi ve buna karşı olan büyük toprak sahiplerinin bu kurumların kapatılmasına emek harcamaları olmuştur.
  • Michael Walzer, bir probleminin yaşamsal olduğuyla ilgili algılardan doğan sorunların, bizi ”zorunluluk yasası” ile karşı karşıya getireceğini ve zorunluluğun hiçbir yasa tanımayacağını söyler.
  • Kant, ahlakın ilkelerini öne alıp, siyaseti ahlakın ilkelerine uygun hale getirmeye çalışan ve gereğinde bunun için kişisel menfaatlerini feda eden ”ahlaklı siyasetçi” ve etik ilkeleri kendi menfaatlerine uygun şekilde değiştiren ”siyasal ahlakçı” içinde ayırım yapar.
  • Althusser’e gore devletin, baskı aygıtının yanı sıra eğitimsel, dinsel, hukuksal, sendikal, iletişimsel, kültürel şeklinde değişik ideolojik aygıtları vardır… baskı aygıtıyla direkt, ideolojik aygıtlarıyla ise dolaylı olarak etkin bulunduğunu söyler.


Küreselleşme Sürecinde Türkiye’de İslam İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Caner taslaman bu kitapda ihtiyaç duyulan tüm multidisiplinler kullanmasada mevzuyu en iyi anlaşılacak şekilde akıcı bir anlatımına haiz.Felsefeden sosyoloji ye tutumsal ve yazışma şeklinde birçok alanlardan istifade ederek güzel harmanlasmis bir bakış açısına haiz.Okuyan insanlarin türkiye nin dini yapisina kaba taslak hakim olacaktır diye düşünüyorum. (hakkı)

Caner Taslaman hocanın sav emek vermesi olarak yazdığı ve sonrasında güncelleyerek yayınlamış olduğu bu kitap mevzusunda multidisipliner yaklaşım içeren ilklerden olmayı çoktan haketmiş. Akademik bir emek harcama olması hasebi ile teknik terimlerin sık kullanılmış olması kimi zaman okuma akışını zorlasa da gene de “siyasal islam”ın analizi ve tarihsel süreci yaşamın içinden ve akılcı bir analizle ortaya konulmuş. Hocamızdan kitabında belirttiği tamamlanmamış kalan hususlarda da değerlendirmelerini bizlerle paylaşmasını sabırsızlıkla bekleyenler kervanına ben de katıldım. Kitabın kesinlikle okunması lüzumlu kitaplar lisyenize almanızı tavsiye ederim. (Celaletdin Camcı)

açıkcası ülkemizin dini anlamda tarihini konu alıyor kitap.bu kitabı okuyarak insanların dini yaşantılarını neye gore düzenlediklerini niçin düzenlediklerini öğrenebilirsiniz. (Orhan Nadir Yamuk)


Küreselleşme Sürecinde Türkiye’de İslam PDF indirme linki var mı?


Caner Taslaman – Küreselleşme Sürecinde Türkiye’de İslam kitabı için internette en fazlaca meydana getirilen aramalardan birisi de Küreselleşme Sürecinde Türkiye’de İslam PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Caner Taslaman Kimdir?

Caner Taslaman, ilk, orta ve lise eğitimini doğduğu kent olan İstanbul’da tamamladı. Kimya mühendisi bir annenin ve tabip bir babanın oğlu olarak minik yaşlardan itibaren tabiat bilimleri ile ilgilendi. Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji Kısmı’nde üniversite eğitimini tamamladı. Üniversite eğitimi esnasında insanbilim, din sosyolojisi, data sosyolojisi şeklinde alanlarla ilgilendi. Marmara Üniversitesi Felsefe ve Din Bilimleri bölümünde, Big Bang Teorisi’nin felsefe ve teoloji ile bağlantısı üstüne yapmış olduğu teziyle yüksek lisans, Evrim Teorisi’nin felsefe ve teoloji ile bağlantısı üstüne yapmış olduğu teziyle doktora derecesini kazanmıştır. Daha sonrasında ise Kuantum Teorisi’nin felsefe ve teoloji ile bağlantısı üstüne yazdığı kitapla doçent oldu, gene bilim-felsefe-din üçgenindeki çalışmalarıyla profesörlük derecesini de aldı. Ayrıca “Küreselleşme Sürecinde Türkiye’deki İslam” çalışmasıyla ikinci doktorasını İstanbul Üniversitesi Siyasi Bilimler Fakultesi’nde tamamladı. İlk olarak Tokyo Üniversitesi’nde hemen sonra Oxford Üniversitesi’nde post doktora emek harcamaları yapmış oldu. Harvard Üniversitesi’nde ve Cambridge Üniversitesi’nde konuk akademisyen olarak bulunmuş oldu. Son dönemdeki çalışmalarında ve yurtdışında bulunmuş olduğu üniversitelerde en fazlaca odaklandığı mevzu çağdaş bilim-felsefe-din ilişkisi olmuştur. Yıldız Teknik Üniversitesi Felsefe Kısmı’nde profesör öğretim üyesidir.


Caner Taslaman Kitapları – Eserleri

  • Allah’ın Varlığının 12 Delili
  • Big Bang ve Tanrı
  • Bir Müslüman Evrimci Olabilir mi?
  • Kuran ve Bilimsel Zihnin İnşası
  • Allah Felsefe ve Bilim
  • Ahlak Felsefe ve Allah
  • Tanrı Parçacığı
  • Kuantum Teorisi Felsefe Ve Tanrı
  • Evrim Teorisi Felsefe Ve Tanrı
  • Modern Bilim Felsefe ve Tanrı
  • Terör’ün ve Cihad’ın Retoriği
  • Neden Müslümanım?
  • Tarihselcilik: Çelişkiler Bataklığında
  • Arzulardan Allaha Ulaşmak
  • Fıtrat Delilleri
  • Evren’den Allah’a
  • Arzulardan Allah’a
  • Küreselleşme Sürecinde Türkiye’de İslam
  • Hayretten Hayranlığa Aforizmalarım
  • Türkiye’de İslam ve Küreselleşme
  • Big Bang ve Tanrı


Caner Taslaman Alıntıları – Sözleri

  • “Yokluğu psikopatiye neden olan empati, karmaşık ve fazlaca katmanlı bir özelliktir. Bu kadar mühim ve karmaşık bir özellik olan empati ile ilgili ve özelliklere yeni doğan bebek aşamasından itibaren rastlanır.” (Ahlak Felsefe ve Allah)
  • Yazılarak ve ezberlenerek korunan Kur’an, bununla birlikte gözlerin hep üstünde olduğu kitap oldu. (Neden Müslümanım?)
  • Eğer kalplerine gerçek anlamda bakmayı
    öğrenirlerse, insanların çoğunluğu, şiddetli bir halde istedikleri şeyin bu dünyada olmadiğın anlayacaklardır…Öyleki bir hasrettir ki hiçbir evlilik,hiçbir gezi, hiçbir eğitim, gerçek anlamda onu doyum edemez. Bunu söylerken başarısız birliktelikleri, tatilleri, eğitimleri kastetmiyorum. Olması mümkün en başarılılarını kastediyorum. Eğer kendimde, bu dünyadaki hiçbir deneyimin doyum edemediği bir arzu tespit edersem, bunun en olası açıklaması, başka bir dünya için yaratılmış olduğumdur. Eğer dünyevi hazların hiçbiri onu doyum edemezse bu, dünyanın bir hile bulunduğunu göstermez. Muhtemelen dünyadaki hazlar onu doyum için değil, tersine onu açığa çıkarmak içindir. Böylece gerçek yaşamın farkına varalım. Eğer bundan ibaretse, bir taraftan bu dünyevi nimetleri hiçbir vakit minik görmemeli ve şükürsüzlük etmemeliyim, öteki taraftan bu tarz şeyleri bir kopyası, yankısı, serabı oldukları şeyle karıştırma yanılgısına düşmemeliyim. Kendimde gerçek vatan için arzuyu muhafaza etmeliyim, o vatan ki ölmeden ona kavuşamam… (Fıtrat Delilleri)
  • Çağlarca sarf edilmiş tüm emekler, tüm özveriler, tüm parlak fikirler, insanoğlunun tüm parlak dehası, Güneş sisteminin ölmesiyle yok olmaya mahkum ve insanoğlunun başarılarının hepsinin evrenin yıkıntıları içine gömülmesi kaçınılmaz. (Modern Bilim Felsefe ve Tanrı)
  • Allah’ın sınırsız gücü ve müthiş yaratışları karşısında aciziz fakat yaratıcımız evreni böylesine keşfedilebilir kıldığı için uçsuz bucaksız evrendeki noktacık hükmünde olan varlığımız ve acizliğimize karşın evreni böylesine keşfedebiliyoruz. (Kuran ve Bilimsel Zihnin İnşası)
  • Salt bilimle evrenin duyulmayan sesini duyarız, bilim-din birlikteliğiyle ise görkemli bir müziği dinleriz. (Hayretten Hayranlığa Aforizmalarım)
  • Tüm insanoğlu mutluluğu arar. Bunun hiçbir istisnası yoktur. Tüm insanoğlu yakınma etmektedir; prensler, hizmetciler, asiller, halk, yaşlı, genç , kuvvetli, zayıf, eğitimli, bilgisiz, sıhhatli, hasta, her ülkede, her zamanda, her dönemde, her şartta… Boş yere etrafındaki her şeyle boşluğu kapamaya çalışır, o şeylerden hiçbiri ona destek olması imkansız, şu sebeple bu sonsuz boşluk sadece sonsuz ve değişmez bir objeyle kısaca Allah ile kapatılabilir. (Arzulardan Allaha Ulaşmak)
  • Materyalistlerin de kabul etmiş olduğu şeklinde sadece iki şık savunulabilir. Ya madde öncesiz ve asli unsurdur, ya da Tanrı ezelidir ve maddeyi yaratmıştır. Big Bang bu şıklardan birincisini tamamen geçersiz kılmıştır, böylece ikinci şıkkın doğruluğu anlaşılmıştır.
    Materyalistler, felsefelerinin en temelinden çöktüğünü görmeliler ve terbiye ile yaşam alanını, Tanrı’nın varlığını göz önüne alarak, tekrardan biçimlendirmelidirler. (Big Bang ve Tanrı)
  • Eğer kalplerine gerçek anlamda bakmayı öğrenirlerse insanların çoğunluğu, şiddetli bir halde istedikleri şeyin bu dünyada olmadığını anlayacaklardır. (Arzulardan Allaha Ulaşmak)
  • Eugene Wigner’in söylediği şeklinde “olağanüstü bir halde matematiğin dilinin fizik yasalarını formüle etmeye uygun olması, bizim anlayamadığımız ve hak edecek birşey yapmadığımız mekemmel bir hediyedir”. (Tanrı Parçacığı)
  • “Bu evrenin anlamı nedir”, “Hayatın anlamı nedir”, “İyi ve kötünün rasyonel temeli ne- dir” yada “Güzel kavramı izafi midir” şeklinde soruların cevabı bilimin sınırlarını aşmaktadır. Bu yüzden ne “Tanrı Parçacığı”nın bulunması ne de başka fizyolojik bir başarı, bu sorulara ne yanıt sağlayabilir ne de bu sorunları gündemden kaldırabilir. Bu problemler bilimin çözmeye çalıştığı sorunların sınırlarının ötesindedir. Bilim felsefesinin yaklaşımlarıyla bilimin sınırları belirlenmek suretiyle, bilimciliğin düştüğü dikkat çekilen hatalardan sakınılmasının önemli bir husus olduğu kanaatindeyiz. (Tanrı Parçacığı)
  • Tek bir kişinin, birkaç kişinin yada fazlaca azca kişinin yargı olarak uygulayacağı ayetlerin Kuran’da olması, eğer Kuran haricinde bu ümmetin rehberi olan başka bir vahiy yoksa (vahyi gayri metluv yoksa) tam da olması beklenecek durumdur. (Tarihselcilik: Çelişkiler Bataklığında)
  • İslam’ın varlık anlayışı Allah merkezlidir. (Arzulardan Allaha Ulaşmak)
  • Bilim felsefesi, zihin felsefesi ve din felsefesi şeklinde alanlar açısından mühim bir husus, insan zihninin evreni anlama beceresidir. Hem evrenin matematik yasalarla açıklanabilir olması hem insan zihninin rasyonel yapısı hem de evren-zihin arası mevcut uyumun birleşmesi bunu mümkün kılmaktadır. (Tanrı Parçacığı)
  • Ahlaki bir sistemin Allah inancı olmadan işlemesi pratikte elbet mümkündür.. (Ahlak Felsefe ve Allah)
  • Eşyayı bir şekildeyken isimlendirdiğimizde o eşya değişik bir şekle bürünürse o isimlendirmenin,
    yaptığımız bir fiilin sonucu her seferinde değişik olursa o
    fiili dil ile ifade etmenin, bunlara bağlı olarak ne tümevarım ne de tümdengelim şeklinde mantık kurallarını kullanmanın, sonuçta dili kullanmanın ve rasyonel akıl yürütmenin
    imkânı olmaz. (Allah’ın Varlığının 12 Delili)
  • Yahudi, Hristiyan geleneğinin ve İslamın varlık anlayışı Allah merkezlidir. Buna gore Allah dışındaki tüm varlıklar var oluşlarını tüm ayrıntılarıyla Allah’a borçludurlar. Galaksilerden dünyaya, bitkilerden hayvanlara ve insana, insanoğlunun bilincinden tüm organik arzularına kadar her şey Allah’ın yaratışının ürünleridir. (Allah Felsefe ve Bilim)
  • Felsefe, bilimdeki bilhassa fizikteki modern gelişmelere ayak uyduramamıştır. Bilgi arayışımızdaki keşiflerin meşalesi artık bilim adamlarının elindedir.
    Stephen Hawking (Tanrı Parçacığı)
  • ”Erasmus, canlıların daha karmaşık bir yapıya doğru evrimleşmelerinin Allah tarafınca canlılara içkin yaratılan özelliklerle mümkün bulunduğunu beyan etti. Yazılarında savunduğu fikirlerin Kitab-ı Mukaddes ile uyumlu bulunduğunu göstermek için Kitab-ı Mukaddes’ten alıntılar yapıyordu.” (Bir Müslüman Evrimci Olabilir mi?)
  • Tarihe baktığımızda, insana zarar vermekten kaçırmayan insanoğlunun çevreye zarar vermekten asla kaçınmadığını görürüz.
    Kuran, 7. yüzyılda, çevre duyarlılığı olan bir zihin inşa etmiştir:
    30- Rum Suresi 41: İnsanların elleriyle yaptıkları yüzünden karada ve denizde çöküş çıktı… (Neden Müslümanım?)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş