Eğitim

Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru – Adnan Demircan Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru – Adnan Demircan Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru kimin eseri? Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru kitabının yazarı kimdir? Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru konusu ve anafikri nedir? Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru kitabı ne konu alıyor? Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru PDF indirme linki var mı? Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru kitabının yazarı Adnan Demircan kimdir? İşte Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Adnan Demircan

Yayın Evi: Beyan Yayınları

İSBN: 9789754738834

Sayfa Sayısı: 304


Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Hz. Peygamber’in yaşamını öğrenmenin faydası nedir?

* İslâm’dan ilkin Araplar içinde günümüzdeki ibadetler var mıydı?

* İslâm’dan ilkin Mekke’de, malum anlamda parlamento var mıydı?

* Mekke müşrikleri ahirete inanıyorlar mıydı?

* Hz. Muhammed’in doğumuyla ilgili anlatılan hikâyeler doğru mudur?

* Hz. Peygamber’in nübüvvet öncesi hayatıyla ilgili anlatılan muhteşem hadiseler doğru mu?

* Hz. Peygamber’in çölde sütanneye verilmesinin sebebi nedir?

* Rahib Bahira, Hz. Peygamber’i çocukken tanımış olabilir mi?

* Hz. Peygamber’in anası Âmine genç olması durumunda niçin dul kaldıktan sonrasında evlenmedi?

* Hz. Peygamber, putlar adına kesilen eti yemiş midir?

* Hz. Muhammed, peygamber olmadan ilkin putlara yakarma etti mi?

* Hz. Peygamber hakkaten ilk yaratılan varlık mıdır?

* Hz. Peygamber’in sırtında nübüvvet mührü var mıdır?

* Ebû Tâlib Müslüman oldu mu?

* Hz. Peygamber’in Yahudilerle yapılan anlaşma anayasa olarak değerlendirilebilir mi?

* Birfazlaca harbe katılmış olduğu halde Hz. Muhammed’e sulh peygamberi demek doğru mu?

* Cihat teriminin öne çıkarılmasında ganimet elde etme dürtüsü var mı?

* Bedir Savaşı iddia edilmiş olduğu benzer biçimde bir müdafa savaşı mıdır?

* Hz. Peygamber’in vefatından sonrasında cenazesinin kıldırılması niçin geciktirildi?

* Hz. Peygamber bugün insanları görebiliyor mu?

* Hz. Peygamber’in dinî olan ve olmayan davranışları iyi mi ayrılabilir?

* Hz. Muhammed niçin fazlaca hanımla evliliğe ilk adımını attı?

* Hz. Peygamber’le eşiyle olan evliliği esnasında Hz. Âişe kaç yaşındaydı?

* Hz. Muhammed döneminde bayanlar dövülüyor muydu?

* Hz. Muhammed iyi mi geçiniyordu?

* Hz. Muhammed’i aşırı yüceltmek, sonunda onu putlaştırmaz mı?

* Hz. Muhammed mucize göstermiş midir?

… ve benzeri 88 soruya doyurucu cevaplar yer almıştır.


Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru Alıntıları – Sözleri

  • Kur’ân üstünde asırlardır düşünülmesine ve çalışılmasına karşın değişik yorum yapılmaması, tarihî realiteye uymazdı. Kur’ân’ın değişik zamanlarda ve değişik informasyon ve birikime haiz insanoğlu tarafınca okunması ve anlaşılma çabası gösterilmesi sebebiyle değerlendirmelerde farklılıklar kaçınılmazdır. Öte taraftan siyasî, dinî ve toplumsal farklılıkların ve çatışmaların da Kur’ân’ın anlaşılmasına tesir etmiş olduğu bir gerçektir.
  • Hz. Peygamber’in doğumu hakkında anlatılanların mühim bir kısmının zaman içinde Müslümanların muhayyilesinşn ürünü bulunduğunu, oldukça sınırı olan olan sahih bilginin ise vakit içinde arttığını ve geliştiğini görüyoruz
  • Mekkeliler ve müttefikleri kendilerini Ehl-i Hums, Harem dışından gelenleri ise Ehl-i Hil olarak isimlendiriyordu. Ehl-i Hums olan kişiler giysileriyle tavaf yapabilirken, Ehl-i Hil olanlar ya daha ilkin giymedikleri bir kıyafetle tavaf yapmış olup o elbiseyi bir taşın altına bırakıyorlar, ya da Ehl-i Hums’tan birisinden ödünç bir elbise alıyorlardı. Bu imkânları bulamayanlar ise çıplak tavaf yapıyorlardı. İslâm, insan onuruna aykırı ve ayrımcı olan bu uygulamayı da kaldırmıştır.
  • Hz. Peygamber’in defniyle ilgili sürecin iyi mi yürütüleceği hususunda Müslümanlar içinde görüş farklılıklarının olması, vefatından sonrasında oluşan yönetim boşluğunun giderilmesi mevzusunda Müslümanların ellerinde yol haritası olmaması ve Hz. Peygamber’in defnedileceğinin netleşmemiş olması benzer biçimde etkenlerden söz edilebilir. Olanları Hz. Peygamber’e karşı saygısızlık ya da negatif bir tavır olarak değerlendirmek doğru değildir.
  • Hz. Peygamber’in, Hz. Âdem’e kadar atalarından hiçbirisinin şirk içinde olmadığı şeklindeki inancın tarihsel ve dinî bir temeli yoktur. Zira Allah’ın gönderilmiş olduğu dine karşı her kişi bireysel olarak mesuldür. Bir soya mensup olmakla kurtuluş içinde ilişki oluşturmak Yahudi dini geleneğinde var ise da İslâm bu şekilde bir ayrıcalığı kabul etmez.
  • Allah Resûlü çağının her uygulamasını şeklî olarak tarih üstü kabul edip her dönemde uygulamaya kalkışmak, hem getirmiş olduğu mesaja uygun değildir ;hem de hayatta karşılığı olan bir yaklaşım olması imkansız.
  • Bahira’nın Hz. Peygamber’le görüşmesine dair anlatılanlar Allah Elçisi’ni (sas) Hristiyan din adamlarının tanıdığına ilişkin anlayışın yansıması olarak gelişmiş görünmektedir. Öte taraftan bazı Hristiyanlar bu rivayetlerden hareketle Hz. Peygamber’in Bahira’nın tesiri altında kalmış olduğu uydurmasını yaymaya çalışmışlardır.
  • Allah Elçisi’n yaşamı sırf kronoloji çerçevesinde anlatmak doğru olmaz. Onun ahlakı, toplumsal ilişkileri, yöneticiliği ve öteki özellikleri ger dönemde insanoğlu için örneklik ihtiva etmektedir. Bu yönüyle de Müslümanlar Allah Elçisi’nin yaşamını öğrenmeye gereksinim duyarlar. Kaldı ki onun yaşamı bir tek Müslümanlar için değil, tüm insanlık için örneklik taşımaktadır.
  • Cihat Allah kelamının insanlara ulaştırılmasında önündeki engellerin kaldırılması faaliyetidir.
    Hz. Peygamber kişisel çıkar için insanlara saldırmayı, onları öldürüp mallarına el koymayı caiz görmemiştir. O, sadece Allah’ın rizasının gözetildiği savaşların meşru bulunduğunu ifade etmiştir. Onun bu bakış açısıyla cihat Allah rızası için gerçekleştirilmesi ihtiyaç duyulan bir ibadettir ve tek yöntemi cenk değildir.
  • Allah Resûlü kendisine öteki insanoğlu içinde imtiyaz tanıyan uygulamalardan rahatsız olur, öteki insanoğlu benzer biçimde yaşamaya ehemmiyet verirdi.


Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla.
Ilk olarak uzun zamandan beri başladığım ve bir türlü fırsatını bulup okuyamadığım kitabı sonucunda bitirdim. Soru – Cevap şeklinde bir kitap olduğundan öncelerde ablamla birlikte okuduğum fakat hemen sonra tek başıma devam ettiğim bir kitap. Kitabın muhteviyatında 88 sual var ve her soruya yazar elinden geldiğince fazlaca güzel cevaplar vermiş. Merak etmiştim niçin 100 değil de 88 sual diye. Sonra baktım ki yazar açıklamış, şu şekilde ki; “kitapta 88 sual ve cevabı yer almıştır. Soruların sayısı, sonsuzluk işaretinden () mülhem olarak belirlenmiştir. 88 rakamıyla bu tür soruların ve cevapların sayısız bulunduğunu hatırlatma amacı güdülmüştür.”şeklinde. Bence de bu tür sorular sayılarla sınırlandırılmamalı ve sonsuz olmalı. İnsanoğlu yapısı gereği meraklı bir varlıktır ve bu merakı onu bazı şeyleri sorgulamaya kadar götürür. Her sual doğru ve yerinde sorulduğunda cevabı da soruya yönelik tatminkar olur. İşte bu kitap da Hz. Muhammed’in yaşamı hakkında merakınızı giderecek türden bir kitap. Savaş, sulh, antlaşma, evlilik, sahabi terimi, resul terimi, mekke, Medine, yahudiler, münafıklar… benzer biçimde üretebileceğim birçok kavram hatta daha fazlası kitapta detaylıca üstünde durulan şeylerdir. Bu arada kitapta en fazlaca beğendiğim kısım, verilen cevapların sonunda ‘ilgili okumalar’ adıyla kitap, mecmua, yazı türünde eserleri yazarın tavsiye olarak vermiş olmasıydı. Ben ilk kez yazarın bir kitabını okudum ve fazlaca memnun kaldım. Hiç sıkılmadım ve okudukça okumak istedim. Okumayan her insana de tavsiyemdir. Dini yönden kendinizi geliştirmeniz açısından kaynak yapıt durumunda bence. (raskolnikov)


Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru PDF indirme linki var mı?


Adnan Demircan – Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru kitabı için internette en fazlaca meydana getirilen aramalardan birisi de Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Adnan Demircan Kimdir?

1964 senesinde Mardin’in Ömerli ilçesinde hayata merhaba dedi. İlk ve Ortaokulu Ömerli’de, Liseyi Mardin Tarım Meslek Lisesi’nde okudu. 1987’de Atatürk Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi’nden mezun oldu. Aynı yıl Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde İslâm Tarihi ve Uygarlığı Bilim Dalında Yüksek Lisansa başladı. 1989 senesinde Yüksek Lisansı, 1994 senesinde aynı Enstitüde Doktorayı tamamladı.

Ocak 1992’de Harran Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi’ne İslâm Tarihi Araştırma Görevlisi, 1994 senesinde Yardımcı Doçent olarak atandı; Ekim 1996’da Doçent, Şubat 2003’te Profesör oldu.

Bir süre Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekan Yardımcısı ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdür Yardımcısı olarak çalıştı. 1994 yılından 2011 yılının ortalarına kadar İslam Tarihi ve Sanatları Bölüm Başkanlığı görevini yürüttü.

Çalışmalarını İslâm Tarihinin ilk dönem siyasî zamanı, bilhassa de muhalif gruplar üstüne yoğunlaştıran Demircan’ın yayımlanmış birçok kitabı ve makalesi bulunmaktadır.


Adnan Demircan Kitapları – Eserleri

  • İhsan Süreyya Sırma Kitabı Pervari’den Paris’e
  • Raşid Halifeler
  • Ali-Muaviye Kavgası
  • Emeviler
  • Hz. Peygamber’in (Sas) Ahlakı
  • Siyer
  • Gadir-i Hum Olayı
  • Kerbela
  • Cahiliye Arapları
  • Fitne
  • Cahiliyeden İslam’a Kadın ve Aile
  • Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru
  • Nebevi Direniş Hicret
  • Hz.Ali Süreci ve Ehl-i Beyt
  • Tarih ve Tarihçi
  • Hz. Peygamber’in Ahlakı
  • Allah Elçisi’nin (s) Ailesi
  • Tarihin Akışını Değiştiren Son Peygamber
  • Siyeri Nebiden 40 Hikmet
  • Dört Halife Üç Cinayet
  • Tematik İslam Tarihi
  • Bedevi
  • Kızların Gömülerek Öldürülmesi ve Oldukça Kadınla Evlilik
  • Modern İslami Hareketler ve Sertlik Sorunu
  • Bir Bilim Olarak Siyer ve Kaynakları
  • Türkiye’nin İlahiyat Sorunu
  • İslam Tarihi-1
  • İslam Tarihi’nin İlk Döneminde Önderler ve İhtilafları
  • İslam (*88*) İlk Döneminde Arap – Mevali İlişkisi
  • Kabile Topluluklarından Akide Toplumuna
  • Tarihin ve Dinin İstismarı
  • Allah’ın Elçisi ve Mesajı
  • Modern Emek harcamalar ve Oryantalistlerin Siyer’e Yaklaşımı
  • Haricilerin Siyasi Faaliyetleri
  • Hz.Peygamber (sas)’in Beşeri Münasebetleri Temel Hak ve Hürriyetler
  • O’nun Ahlakı Kur’an’dı
  • Birlikte Yaşama Tecrübesi
  • Eğitimci ve Tebliğci Hz Peygamber (sas)
  • İktidar Mücadelesi
  • Hz. Peygamber’in (s.a.s) Doğduğu Çevre ve Toplum
  • Münafık
  • Yeni Bir Toplum İnşası
  • Kürtler
  • Hz. Peygamber’in (s.a.s) Ailesi ve Aile Hayatı
  • Çeşitli Yönleriyle Hz. Peygamber’in (s.a.s.) Hayatı
  • Haricilerin Siyasi Faaliyetleri
  • Münafıklar
  • Müslümanların Uzun Yürüyüşü
  • Bir Eğitim Sevdalısı – Nuri Gökalp Kitabı
  • Hz. Ömer
  • Hz. Peygamber Döneminde Münafıklar
  • Hz.Peygamber Döneminde Müşriklerle İlişkiler
  • Hz. Peygamber’in (Sas) Kişiliği ve Bazı Özellikleri
  • Kur’an’ın Geliş Ortamında İnanç ve İbadetler
  • Önder Peygamber ve Yeni Bir Devletin Kuruluşu
  • Urfa-Mardin Hattı
  • İslam Tarihi Literatürü
  • Din Siyaset İlişkisi Haricilik Mezhebinin Doğuşu Bağlamında
  • Çeşitli Yönleriyle Son Elçi (s.a.s)’in Hayatı
  • İtaat ile İsyan Arasında Dört Alim
  • İslam Medeniyeti
  • Peygamberimin Arkadaşları


Adnan Demircan Alıntıları – Sözleri

  • “Yiyecek maddelerinin pahalı olduğu yerlerde yaşam ucuzdur.”
    Durant, Will (1981), Medeniyetin Temelleri, Çev.: Nejat Muallimoğlu, İstanbul 1978, s. 105. (Kızların Gömülerek Öldürülmesi ve Oldukça Kadınla Evlilik)
  • Geçmişi karalamak, bir meşruiyet aracı olarak kullanıldığı için yeni iktidarların eliyle ya da onlara yaranmak amacıyla geçmiş hakkında negatif kanaatler ileri sürmek, sık rastlanan bir durumdur. (Tarih ve Tarihçi)
  • Bazen sıhhat sebebi öne sürülerek de çocuklar öldürülürdü. Sparta’da bir bebek doğunca, baba onu muayene için ailenin yaşlılarına götürürdü. Bebek, sıhhatli ise yetiştirilmek suretiyle babasına bırakılır; sıhhatli değilse derin bir su çukuruna atılarak öldürülürdü. Fenikeliler ise her şeyin ilkini isteyen tanrılara ilk çocuklarını kurban ederlerdi. (Kızların Gömülerek Öldürülmesi ve Oldukça Kadınla Evlilik)
  • Mekkeliler ve müttefikleri kendilerini Ehl-i Hums, Harem dışından gelenleri ise Ehl-i Hil olarak isimlendiriyordu. Ehl-i Hums olan kişiler giysileriyle tavaf yapabilirken, Ehl-i Hil olanlar ya daha ilkin giymedikleri bir kıyafetle tavaf yapmış olup o elbiseyi bir taşın altına bırakıyorlar, ya da Ehl-i Hums’tan birisinden ödünç bir elbise alıyorlardı. Bu imkânları bulamayanlar ise çıplak tavaf yapıyorlardı. İslâm, insan onuruna aykırı ve ayrımcı olan bu uygulamayı da kaldırmıştır. (Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru)
  • Insan ister tanık olsun, ister olmasın bir vaka hakkında konuşmaya başladığında o olayın anlatımını öznelleştirmiş olur. Bundan kaçınmak mümkün değildir. (Siyer)
  • Hz. Hasan’ın vefatından sonrasında başlamış olan Yezid’e biat süreci beş-altı yıl sürdü. (Emeviler)
  • Tarihin din olarak algılanmaya başladığı yerde bilimin mihmandarlığından, sıhhatli bir anlama ve algılamadan söz etmek mümkün değildir. (Kerbela)
  • Cahiliye Araplarının tuttukları bir oruç da sükût orucudur. Adadıkları süresince asla konuşmazlar ve bunu yakarma sayarlardı. İslam döneminde bu şekilde bir ibadete yer verilmemiştir. (Cahiliye Arapları)
  • Filozof Bradley: “Dindar bir kimse eğer davranışlarında ahlaklı değilse ya sahtekardır, ya da bâtıl bir dine inanmaktadır. Ahlaksız dindar olmaz, dindarlık mahiyeti itibariyle dindarca yani ahlaklı olarak yaşamayı gerektirir.” (Hz. Peygamber’in Ahlakı)
  • Haddı zatında sabır denilince bir tek eziyet ve hakaretlere sabır anlaşılmamalıdır.
    “Taata devamda sabır, nasihatten sakınmada sabır, zıt düşüncedekilerin her türlü hile ve tuzaklarına sabır, zorluklara karşı sabır, batılın yayılmasına sabır, hakka yardım edenlerin azlığına sabır, eziyetli yolların uzunluğuna sabır, nefsin istekleri, tama ve heveslerine, za’fına, noksanlığına, aceleciliğine çabucak usanmasına sabır, sabır, sabır. Tüm bunlardan sonrasında neticeye ulaşınca nefsi tevazu ve şükür dairesinde tutabilmede sabır… (Hz. Peygamber’in Ahlakı)
  • Hz. Peygamber’in (sav) yaşamını doğru öğrenmek, tanrısal mesajın daha iyi anlaşılmasına katkı elde edecektir. İlahi bildiri ise insanlığı, içine düşmüş olduğu sorunlardan kurtaracak yegâne yoldur. (Tarihin Akışını Değiştiren Son Peygamber)
  • İslâm dünyası Batı’ya teslim olmuştur; sadece Batı’nın, Müslümanlardan duyduğu korku devam etmektedir. Zira Batı, Müslümanlarda görmediği potansiyelin İslâm uygarlığında bulunduğunu hâlâ görebilmektedir. (Modern İslami Hareketler ve Sertlik Sorunu)
  • Cihat Allah kelamının insanlara ulaştırılmasında önündeki engellerin kaldırılması faaliyetidir.
    Hz. Peygamber kişisel çıkar için insanlara saldırmayı, onları öldürüp mallarına el koymayı caiz görmemiştir. O, sadece Allah’ın rizasının gözetildiği savaşların meşru bulunduğunu ifade etmiştir. Onun bu bakış açısıyla cihat Allah rızası için gerçekleştirilmesi ihtiyaç duyulan bir ibadettir ve tek yöntemi cenk değildir. (Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru)
  • Rahmet Peygamberi, çevresindeki her insanın hidayete ulaşması ve kurtuluşa ermesi için çağrı görevinde o denli ısrarlı ve tutkulu bir emek verme yürütmüştür ki neticede bu yüzden “Neredeyse inanmıyorlar diye kendini parçalayacaksın!” diye birkaç kez Allah’ın itabına/azarına uğramıştır. (Hz. Peygamber’in (Sas) Ahlakı)
  • Ali Şeriati,Kerbela’nın anlam erozyonuna uğraması hususunda safevileri suçlamaktadır.”Safevilerin hedefi,yalnızca halkın taasuplarını ve bilinçsiz duygularını harekete geçirmek,ufak bir ameli için,hatta bir yakarma için,yapıcı,öğretici bir iz ve mantıklı bir çıkarım ve netice arayan İslam’ın değil Hırıstiyanlığın üslubunca dini karnavallar ve zamanı trajediler düzenlemekti. (Kerbela)
  • Müslümanlar, pozisyonlarını imanın beslediği akılla değil, körü körüne bağlanılmış bir duygusallıkla almaktadırlar. Daha doğrusu Müslümanların mühim bir çoğunluğu, olup bitenlerden haberdar değillerdir. Tam bir akıl tutulması yaşanmaktadır. (Modern İslami Hareketler ve Sertlik Sorunu)
  • “Fâtıma, Cennet ehli kadınlarının hanımefendisidir. ” Buhârî (Allah Elçisi’nin (s) Ailesi)
  • İnsan kurbanı ve çeşitli sebeplerle çocuk öldürme adeti, Araplara mahsus olmayıp, öteki bazı cemiyet ve topluluklarda da bulunuyordu. (Kızların Gömülerek Öldürülmesi ve Oldukça Kadınla Evlilik)
  • …Bundan dolayı Abbasiler döneminde artık kadının tamamen ev hayatına mahkûm olduğu bir anlayışın dinin gereği olarak topluma egemen bulunduğunu görüyoruz. (Bedevi)
  • Şiilere nazaran Gadir Hum denilen yerde Hz. Muhammed şu şekilde seslendi: “Ben kimin mevlasıysam Ali’de onun mevlasıdır. Allah’ım ona dost olana dost, düşman olana düşman ol. Ona yardım edene yardım et, onu yardımsız bırakanı yardımsız bırak!” (Gadir-i Hum Olayı)

loading…

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş