Eğitim

Tasavvuf Psikolojisine Giriş – Ali Ayten Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Tasavvuf Psikolojisine Giriş – Ali Ayten Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Tasavvuf Psikolojisine Giriş kimin eseri? Tasavvuf Psikolojisine Giriş kitabının yazarı kimdir? Tasavvuf Psikolojisine Giriş konusu ve anafikri nedir? Tasavvuf Psikolojisine Giriş kitabı ne konu alıyor? Tasavvuf Psikolojisine Giriş PDF indirme linki var mı? Tasavvuf Psikolojisine Giriş kitabının yazarı Ali Ayten kimdir? İşte Tasavvuf Psikolojisine Giriş kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Ali Ayten

Yazar: Sevde Düzgüner

Yayın Evi: Sufi Kitap Yayınları

İSBN: 9786059778527

Sayfa Sayısı: 240


Tasavvuf Psikolojisine Giriş Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Tasavvuf’u ve sufilerin yolunu özetleyen en net ifadelerden biri şüphesiz “Allah’ın Ahlakıyla Ahlaklanmak” kavramıdır.

Sufi psikolojisinde irade gösterip sufi yolunun yolcusu olacak kişiyi birbirini tamamlayan iki boyutlu bir süreç beklemektedir. Sufiler bu yolun iki boyutunu nefsin temizlenmesi (tezkiyetü’n nefs), ahlakın güzelleştirilmesi ve olgunlaştırılması (tehzibu’l ahlâk) olarak değerlendirir.

Sufinin kendini geliştirme serüveni bir tek kişinin kendinde başlayıp kendinde biten içsel bir farkındalık, uyanış ve aydınlanmadan ibaret değildir. Bilakis kendini gerçekleştirme ve olgunlaşma süreci ötekine taşan, başkalarının dertleriyle hemhal olmayı, başkaları yararına tutum ve davranış içinde bulunmayı gerektirir. Bu, tüm çeşitliliğiyle tüm erdemleri kuşatan geçici dünya yaşamını planlayan ve kalımlı ahiret yaşamını öngörüp bireyi bu hayata hazırlayan bir süreçtir.

Ancak sufi yolu bir tek içsel arınmayla sınırı olan değildir. İçsel seyahat, arınma ve kemale erip olgunlaşma sadece bu tekâmülde erişilen seviyeyi başkalarına yansıtarak, hayata taşıyarak, başkalarının derdiyle dertlenmekle, başkalarına ve topluma güzel örnek olarak, bir anlamda başkalarının da içsel gelişim ve olgunlaşma sürecine katkıda bulunarak tamamlanır.

Tasavvuf Psikolojisine Giriş, kişinin kendi yolculuğunun duraklarına ve karşılaşmış olduğu engellere karşı gösterdiği tepkilere, psikolojiyi merkezde tutarak içeriden bir bakış denemesi. Bu kitapla sufinin tekâmül aşamaları derinlenmesine incelenmekte ve yolun bir haritası çıkarılmak istenmektedir.


Tasavvuf Psikolojisine Giriş Alıntıları – Sözleri

  • Konuşurken sana kendini beğenmişlik hâli gelirse sus, susunca kendini beğenmişlik hâli gelirse de konuş. |Bişr Hâfî
  • İnsan yalnızca güzel huylarıyla, ahlakıyla yüksek mertebelere ulaşabilir.
  • Maslow, insanoğlunun doğuştan iyiye yönelen pozitif yönde bir doğasının bulunduğunu ileri sürmüştür.
  • İnsan, yaratılmışların en şereflisidir, bu sebeple Allah ona ruhundan üflemiş ve ona tüm adları öğretmiştir.
  • “Eskiler yaşamak için yerlerdi, siz yiyecek için yaşıyorsunuz.” Hücviri
  • Sufi psikolojisinde insan her şeyden ilkin irade sahibi varlıktır. Bilinçdışının ya da çevrenin etkisine açık olmakla beraber bir tek bu alanların etkisiyle biçim alan ya da bunlar tarafınca sürüklenen bir varlık değildir. İnsan her türlü eksiklik ve kusurunu aşabilecek güç ve yeterliliğe haizdir.
  • İhsan sana fenalık edene iyilik etmendir. Şundan dolayı iyilik yapana iyilik yapmak, karşılıklıdır; tecim gibidir. |Sühreverdî
  • Tasavvuf bir içsel ve etik temizlenme yoludur. Bu yolda insan kendi benliğinden hareket ederek Allah a doğru gitmeye çalışır. Aslında tasavvuf Allahtan gelen insanoğlunun ona bu dünyada kavuşmaya emek vermesi yoludur.
  • Allah’ı tanımamak öldürücü bir zehir, nefsin arzularına uyarak O’na isyan etmekse kişiyi hasta icra eden bir illettir.
  • “Sahip olmadığını arzulayarak haiz bulunduğunu ziyan etme. Bir hatırla, şu an haiz olduğun şeyler bir zamanlar senin için bir tek bir hayaldi.”
    Epikür


Tasavvuf Psikolojisine Giriş İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Bu kitabı okumaya başlamamda ki amaç tasavvufu merak ediyor olmamdı. Okurken bir mucizeyle karşılaştım. Psikolojiden de çokça bahsetmesi ve psikolojide ki bazı kavramları anlayamamam benzer biçimde durumların çoğunu anlamaya ve ilişki kurmaya başladım.Sorularıma yanıt durumunda bir kitap oldu. Ilkin psikolojiden sonrasında tasavvuftan bahsederek, benzer ve değişik yanlarını oldukça güzel yazıya aktarmışlar. (Nurdan)

“Sufi yolu bir tek içsel arinmayla sınırı olan değildir. İçsel seyahat, arınma ve kemale erip olgunlaşma süreci sadece bu süreçte erişilen seviyeyi başkalarına yansitmakla, hayata taşımakla, başkalarının derdiyle dertlenmekle, başkalarına ve topluma güzel örnek olmakla, bir anlamda başkalarının da içsel gelişim ve olgunlaşması sürecine yardım etmekle tamamlanır” ..
Fazla egonun sonu narsizm benzer biçimde çeşitli hastalıkları tetikler… Herkesin ilk olarak kendi içine yönelip nefsini tezkiye ettikten sonrasında o nazarla aleme bakmasını tavsiye eden tasavvuf yolunun bu psikolojinin mihenk taşı sayılabilecek kitaplardan… (Tuğba AYIRTIR)

Kendine, içine doğru bi yolculuğa başladıysan ve bu çabada psikoloji ve tasavvuf içinde kaldı isen kalma bu kitap yaşadıklarını yaşayacaklarını dosyalar vaziyette sana itimat ile yön verir iç ve dış alemini dengede tutmanda destek sağlar. (İlknur Demir)


Tasavvuf Psikolojisine Giriş PDF indirme linki var mı?


Ali Ayten – Tasavvuf Psikolojisine Giriş kitabı için internette en oldukça meydana getirilen aramalardan birisi de Tasavvuf Psikolojisine Giriş PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Ali Ayten Kimdir?

1979’da Konya’da dünyaya geldi. İlk ve orta öğrenimini Derbent’te tamamladı. 2002 senesinde Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden mezun oldu. 2003’te Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde araştırma görevlisi olarak göreve başladı. 2004’te “Kendini Gerçekleştirme ve Dindarlık İlişkisi” başlıklı çalışmasıyla yüksek lisansını tamamlamış oldu. 2009’da “Prososyal Davranışlarda Dindarlık ve Empatinin Rolü” başlıklı doktora çalışmasına tamamladı. 2008-2009 öğretim senesinde Irbid (Urdun), Yermûk Üniversitesi’nde ve 2010-2011 öğretim senesinde Londra Üniversitesi’nde araştırmacı olarak bulunmuş oldu. Halen M. Ü. İlahiyat Fakültesi “Din Psikolojisi” bölümünde öğretim üyesi olarak iş koşturmacasındadır. Eserleri: Psikoloji ve Din, Din Psikolojisi, Empati ve Din, Tanrı’ya Sığınmak, Türbeler.


Ali Ayten Kitapları – Eserleri

  • Psikoloji ve Din
  • Mutluluğun Peşinde
  • Tanrıya Sığınmak
  • Tasavvuf Psikolojisine Giriş
  • Erdeme Dönüş
  • Din Psikolojisi
  • Din ve Sağlık
  • Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Temel Bilgiler Kılavuzu
  • Doğa Bize Emanet
  • Empati ve Din
  • Hastanelerde Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri
  • Psychology And İslam
  • Sekülerleşme ve Din


Ali Ayten Alıntıları – Sözleri

  • “Sevgi, çok boyutlu bir eylemdir; kişi birini sevdiği zaman onun şahsında kendini, tüm insanları, dünyayı, hayatı ve Tanrıyı da sevebilmelidir.”
    | Erich Fromm (Psikoloji ve Din)
  • Alfred Adler, empati ve yardım etme davranışını “üstünlük duygusu”yla ilişkilendirir.
    O, başkalarına empati duyan ve yardım eden bireylerin aslına bakarsak kendi üstünlük duygularını doyum etme amacında olabileceklerini iddia eder. (Empati ve Din)
  • Bir anlama sürecidir yaşam dediğimiz kısıtlı süre dilimi. (Mutluluğun Peşinde)
  • “Sevgi hoş bir duygudur, fakat bunun ötesinde bilgi ve çaba gerektiren bir sanattır.”
    | Erich Fromm (Psikoloji ve Din)
  • “Eskiler yaşamak için yerlerdi, siz yiyecek için yaşıyorsunuz.” Hücviri (Tasavvuf Psikolojisine Giriş)
  • Söz konusu bu hayatta, geldiğiniz yönden eminsiniz sadece gideceğiniz yönle ilgili endişeler sizinle hep bakidir. (Mutluluğun Peşinde)
  • Meşhur “sevgi adildir” sözü, aslına bakarsak insanların başkalarına karşı adil davranmalarını ifade eder. (Empati ve Din)
  • Manevi danışmanlık ve rehberlik, danışanın kendi hayatında ehemmiyet verdiği unsurları fark etmesi, kendi anlam kaynaklarını keşfetmesi ve inanç dünyasının hayatına etkilerini bilmesine destek olma sürecidir. (Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Temel Bilgiler Kılavuzu)
  • Allah’ı tanımamak öldürücü bir zehir, nefsin arzularına uyarak O’na isyan etmekse kişiyi hasta icra eden bir illettir. (Tasavvuf Psikolojisine Giriş)
  • …yardım etme, empatinin ifade şeklidir. (Empati ve Din)
  • Dinlerin de diller benzer biçimde semboller sistemi bulunduğunu belirten Frankl, “bir dilin diğerine önceliği olmadığı benzer biçimde bir dinin de diğerine üstünlüğü yoktur” der. Dinler bir üstünlüğün göstergesi değildir; bir pusula benzer biçimde, bir matematiksel sembol benzer biçimde bireyi arayışa çağıran anlam kümeleridir. Modern insan din pusulasını kaybetmiş olduğu için her geçen gün daha oldukça yalnızlaşmaktadır. (Psikoloji ve Din)
  • “Dini ibadetler esnasında ortaya konan davranışlar önemli şeyleri temsil etmektedirler. Fakat zamanla bu davranışların temsil ettiği asıl kaynaklar unutulur ve sembolik davranışlar asıl hale gelir…”
    | Sigmund Freud (Psikoloji ve Din)
  • Hırsı ve tamahkarlığı kanatkarlılığın ve merhametinin önüne geçtiğinde insan, hem toplumsal çevresi hem de naturel çevresi için zararı dokunan bir varlık haline dönüşebilir” s. 56 (Doğa Bize Emanet)
  • İnsan, yaratılmışların en şereflisidir, bu sebeple Allah ona ruhundan üflemiş ve ona tüm adları öğretmiştir. (Tasavvuf Psikolojisine Giriş)
  • “Sahip olmak yönelimine bağlı imanda tanrı bir puta dönüşür. İnsan tüm güçlerini bir puta yansıtır; böylece kendi yeteneklerinden mahrum kalır ve zayıflar.”
    |Erich Fromm (Psikoloji ve Din)
  • Empati kurabilmenin ön şartı, ferdin ben merkezcilikten kurtulmasıdır. (Empati ve Din)
  • İnsanın fizyolojik ve psiko-toplumsal boyutlarının yanı sıra bir de içsel boyutunun bulunduğunun kabulü ile içsel danışmanlık ve rehberlik alanı, tüm dünyada ehemmiyet kazanmıştır. (Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Temel Bilgiler Kılavuzu)
  • “Kendine yeterlilik mevzusunda aşırı itimat kazanan insanoğlu gunumuzde tabiat ananın yasalarıyla dilediğince oynayabileceğini sanmaktadır” s. 66 (Doğa Bize Emanet)
  • “Dinler ruhsal tedavi sistemleridir. Hatta psikoterapi sistemlerinin en gelişmişidir.”
    Carl Gustav Jung (Tanrıya Sığınmak)
  • “Kur’an-ı Kerim’de insandan en temelde beklenen doğada varolan düzeni yani Allah’ın koyduğu mizanı bozacak davranışlardan kaçınmasıdır” s.13 (Doğa Bize Emanet)

loading…

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş