Eğitim

Tefhimu’l-Kur’an – 3.Cilt (Büyük Boy) – Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Tefhimu’l-Kur’an – 3.Cilt (Büyük Boy) – Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Tefhimu’l-Kur’an – 3.Cilt (Büyük Boy) kimin eseri? Tefhimu’l-Kur’an – 3.Cilt (Büyük Boy) kitabının yazarı kimdir? Tefhimu’l-Kur’an – 3.Cilt (Büyük Boy) konusu ve anafikri nedir? Tefhimu’l-Kur’an – 3.Cilt (Büyük Boy) kitabı ne konu alıyor? Tefhimu’l-Kur’an – 3.Cilt (Büyük Boy) PDF indirme linki var mı? Tefhimu’l-Kur’an – 3.Cilt (Büyük Boy) kitabının yazarı Ebu’l A’lâ el-Mevdudi kimdir? İşte Tefhimu’l-Kur’an – 3.Cilt (Büyük Boy) kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Ebu’l A’lâ el-Mevdudi

Çevirmen: Kolektif

Yayın Evi: İnsan Yayınları

İSBN: 9789755742960

Sayfa Sayısı: 608


Tefhimu’l-Kur’an – 3.Cilt (Büyük Boy) Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

İnsanoğlu tarih süresince tanrısal mesaja muhatap olmuştur. Ardarda ve her kavme gelen Peygamberlerin, indirilen sahife ve kitapların hepsi tek bir mesajı iletmek istemiştir insana: Allah birdir ve O’ndan başka ilah yoktur. Yani “Tevhid”, varlığın yaşam deposudur. Kur’an, insan tarihinin tanık olduğu tüm Peygamberlerin ve Kutsal Kitapların bu evrensel mesajını doğrulayan, tamamlayan son tanrısal Kitaptır.

Şu halde insanoğlu, tanrısal data ve tebliği sadece bu kitabı okuyarak, onu anlamaya emek harcayarak öğrenebilir; ruhunu, dünyasını ve geleceğini aydınlatabilir.

İslam dünyasında yüzlerce tefsirin kaleme alındığını görüyoruz. Bu kıymetli tefsirler, Kur’an-ı Kerim’i çeşitli seviyelerde açıklayarak insanoğlunun tanrısal tebliği anlamasına destek olan eşi olmayan kaynaklardır….


Tefhimu’l-Kur’an – 3.Cilt (Büyük Boy) Alıntıları – Sözleri

  • “Eğer insan melekelerini doğru bir şekilde kullanır ve bu tarz şeyleri gerektiği şekilde değerlendirirse gerçeği bulabilir. Bu sebeple kâinattaki büyük mekanizma rahat bir tesadüf sonucu oluşmamıştır. Hiçbir ortak ve yardımcıya gerekseme duymayan bir yaratıcısı olmalıdır. Bu sebeple bu nizamın temelinde tevhid vardır ve kâinat salt oyun ve eğlence olsun diye amaçsız da yaratılmamıştır. Çeşitli güçlerle donatılmış mükemmel, akıllı, düşünen ve hisseden bir yaratığın(insanoğlunun) varlığı bile, yaşamın ölümle sona ermeyeceğinin apaçık bir kanıtıdır.
  • “Sıkıntıya düştüğünüzde başkasına değil,Allah’a yalvarmanız, O’nun birliğinin isbâtıdır; O sizin kalplerinizde yer etmiştir. Edindiğiniz tanrılar tarafınca baskı altına alınan gerçek tabiatınız, sorun zamanlarında elinizde olmadan yüzeye çıkar ve Allah’a yalavarır. Bu sebeple o, gerçek kuvvete haiz başka tanrı, rab ve mabud tanımaz”
  • Kısacası icatları, endüstrileri, bilimleri, sanatları ve bu dünyada iken övündükleri başka şeyler Terazi üstünde tüm ağırlıklarını kaybedeceklerdir. Orada ağırlığa haiz olacak tek şey tanrısal emirlere uygun olan ve Allah rızası amaçlanarak işlenen amellerdir.
  • “Her şey bir tek yaratıcıyı hamd ile tesbîh etmekle kalmaz; bununla beraber O’nun her yönden eşi olmayan ve hamde lâyık tek varlık olduğuna da kanıt teşkil eder. Her şey yaratıcısının ve düzenleyicisinin her tür niteliği mükemmele ulaşmış olduğu bir tek varlık bulunduğunun bir delilidir. Bu nedenle bir tek O, hamde ve övgüye lâyıktır.”
  • “İlahlık yalnızca Allah’a mahsustur; korkutmaya lâyık olan da bir tek O’ dur. Bu yüzden, Allah korkusundan başka toplumun ahlâkî sistemini ayakta tutacak bir dayanak yoktur”
  • “Allah bir tek sizin hayatî ihtiyacınız olan şeyleri sağlamakla kalmaz, bununla beraber O sizin yaşam ve ölümünüz hakkında tek söz sahibi ve Hakim olandır. O’ndan başka asla kimse öldürme yada diriltme kudretine haiz değildir.”
  • İnsanın bedenî yönden duyduğu gereksinimleri birçok nimetler vererek karşılayan Allah’ın, insanoğlunun en mühim ve gerçek ihtiyacını karşılamak için bir düzenleme yapmadığı düşünülemez. Allah onun hayatî gereksinimlerini iyi mi karşıladıysa, onun en büyük ihtiyacını da gönderilmiş olduğu rasûlleri vesilesiyle gidermiştir. Yüzyılların deneyimi, insanoğlu ne süre kendi kendisine bir yaşam seçimi seçti ise budalaca bir iş yaptığını göstermiştir. Bu sebeple insan aklı ve zihni sınırlıdır ve insan doğru yaşam tarzının seçiminde bunlara güvenip dayanamaz. Her şeyin ötesinde, Allah’ın, insanoğlunun bu en büyük ihtiyacını karşılamak için tedbirler almadığı söylenemez. Bu sebeple Allah’ın ,insanoğlunun bedenî gereksinimleri için birçok nimetler verip, onu en mühim ve olmazsa olmaz ihtiyacını karşılamak için kendi kendine araştırma ve aramaya terk edeceğine inanmak, Allah hakkında yanlış bir fikir taşımaktır.
  • “Allah’a güvenen, O’nun hidâyetine ve yardımına inanan kimseler, şeytanla sınav edildiklerinde başka bir desteğe gerekseme duymayacaklardır. Bu sebeple Allah, onların şeytanın saptırmalarından uzak kalmalarına yardım edecek, onları koruyacak ve doğru yola iletecektir. Diğer taraftan, kendi güçlerine yada Allah’tan başka güçlere güvenenler, şeytanla sınav edildiklerinde, bu imtihandan başarıya ulaşmış çıkamayacaklardır.”
  • Ahlakın çöküşü o şekilde bir virüstür ki, ne millet bırakır, ne din, ne de özgürlük…
    Onun iflası tüm milletin ölümüdür.
    Tefhimul Kur’an 3. Cilt, Ebu’l A’lâ el-Mevdudi
  • “Onlara, işledikleri günahlar sebebiyle Rablerinden özür dileme fırsatı verilmeyecektir. Bu sebeple o gün yargı günü olacak ve özür dileme ve tevbe etme zamanı çoktan sonlanmış olacaktır.”
  • “Benim ve sizin benzeriniz,ateş yakan ve ateşine pervane ve çekirgeler düşmeye başlayınca onları alevden kurtarmaya çalışan kimse gibidir.Ben sizi ateşe düşmekten korumak için eteklerinizden tutuyorum.Oysa siz,benim elimden kurtulmaya çalışıyorsunuz.”
  • İnsan Allah’a, bir tek anlık acil gereksinimleri için yakarma eder. Oysa sonrasında yaşanmış olan deneyim gösterir ki, eğer Allah onun duasını kabul etmiş olsaydı, bu kendisi için daha fena olurdu.
  • Gerçekte, Allah’a inanç,bir tek O’nun varlığını kabul etmeyi değil,bununla beraber O’nu tek hakim,tek mâ bûd ve tek yargı koyucu olarak kabul etmeyi de gerektirir.
  • Hızır’ın, bir melek olduğu yada insanoğlu için belirlenen sınırlarla bağımlı olmayan başka bir mahluk olduğu sonucuna varabiliriz.


Tefhimu’l-Kur’an – 3.Cilt (Büyük Boy) İncelemesi – Kişisel Yorumlar


Tefhimu’l-Kur’an – 3.Cilt (Büyük Boy) PDF indirme linki var mı?


Ebu’l A’lâ el-Mevdudi – Tefhimu’l-Kur’an – 3.Cilt (Büyük Boy) kitabı için internette en oldukça meydana getirilen aramalardan birisi de Tefhimu’l-Kur’an – 3.Cilt (Büyük Boy) PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Kimdir?

Mevdudi, 25 Eylül 1903 senesinde Pakistan’ın Haydarabad Dekran bölgesinde dünyaya geldi. Hint Yarımadası’nın büyük alim yetiştiren ailelerinden birine mensup olan Mevdudi’nin babası, çocuğunu İngiliz eğitiminden uzak hususi bir eğitimle yetiştirdi. Hususi öğretmenlerden almış olduğu derslerle yetişen Mevdudi; İngilizce, Arapça ve Farsça öğrendi.

1920’de babasının vefatı üstüne emek harcama hayatına atıldı ve 17 yaşlarında iken Hint Kıtası Müslümanlarının büyük ilgi ile izlediği el Camiat Gazetesi’nin yazı işleri müdürlüğüne getirildi. Daha sonrasında Tercüman’ul Kur’an adıyla bir gazete çıkarmaya başladı. 1941 senesinde Cemaat-i İslâmiyye’yi kurdu ve 1976 yılına kadar bu teşkilatın liderliğini sürdürdü.

Ebû’l-A’la Mevdûdî, fıkıh, iktisat, politika, tarih, siyer, sosyoloji, kültür zamanı ve Kur’an bilimleriyle ilgili mühim eserler yazdı ve bu eserleri dünyanın neredeyse tüm dillerine çevrildi. Yüzyılımızın en büyük bilginleri arasından yer edinen Mevdûdi, 22 Eylül 1979’da Amerika’da tedavi görmüş olduğu Buffalo Hastahanesi’nde vefat etti.


Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Kitapları – Eserleri

  • Kur’an’a Nazaran Dört Terim
  • Gelin Müslüman Olalım
  • İslam’a Giriş
  • Gelin Bu Dünyayı Değiştirelim
  • Kur’an’ı Nasıl Anlayalım
  • Hicab
  • İslamda Cihad
  • Tefhimu’l-Kur’an – 1.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 2.Cilt (Büyük Boy)
  • İslami Kavramlar
  • İslâm’da İhyâ Hareketleri
  • Tefhimu’l-Kur’an – 3.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 7.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 4.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 6.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 5.Cilt (Büyük Boy)
  • Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz. Peygamberin Hayatı
  • Sünnetin Anayasal Niteliği
  • İslam Davetçilerine
  • İslamda Siyasi Sistem
  • Hilafet ve Saltanat
  • İslam İnkılabının Süreci
  • Cihad
  • Açıklamalı Kur’an-ı Kerim Meali
  • İslamın Geleceği ve Öğrenciler
  • İslam’ı Anlamaya Doğru
  • Tevhid Bilinci
  • Siret-i Nebi (Arapça-Türkçe)
  • İslami Hareketin Ahlaki Temelleri
  • İslam’da Aile Hukuku
  • Fetvalar
  • Faiz
  • Müslümanların Temel Problemi ve Çözümü
  • İslam’ın Çağrısı
  • Cebir ve Kader Problemi
  • Fıtrat Bilinci
  • İslam Savaşçısının Ahlaki Stratejisi
  • İslam Medeniyeti
  • İslam’ın Anlaşılmasına Doğru
  • İslam’da İnsan Hakları
  • İslâmda Savaş Hukuku
  • İslam Nizamı
  • Tefhimu’l-Kur’an: Kısa Surelerin Tefsiri
  • Cuma Konuşmaları
  • Namaz Bilinci
  • İslam Ekonomisinin Temel İlkeleri
  • Barışın Yolu
  • Yeniden Diriliş Yolunda Engeller Tavsiyeler
  • Tevekkül Bilinci
  • İman Bilinci
  • İslam ve Eğitim
  • Tefhimu’l-Kur’an Kur’an’ın Anlamı ve Tefsiri (7 Cilt Takım – Ufak Boy)
  • İslam ve Modern Medeniyet
  • Modern Çağda İslami Meseleler
  • İslam ve Cahiliye
  • İslam’da Hükümet
  • Savaşım Bilinci
  • Tefhimu’l-Kur’an
  • Kur’an ve İnsanlık
  • Hitabeler
  • İslam Bilinci
  • Sünnet Bilinci
  • İslam Nazarında Doğum Kontrolü
  • İslamı Doğru Anlamak
  • Takva Bilinci
  • Günümüzde İslam
  • Kıyamet Bilinci
  • Ümmet Bilinci
  • Cahiliye Bilinci
  • Kur’an Bilinci
  • İnfak Bilinci
  • Sabır Bilinci
  • Devlet Bilinci
  • İslami Yaşama Biçimi
  • İslami Hareketin Dinamikleri
  • Müslüman Gençliğin Görevi
  • Müslümanca Yaşamak Üstüne
  • Salah ve Fesat
  • İslami Hareketin Stratejisi
  • İslam’da Ahlak Nizamı
  • Kur’an’da Firavun
  • İslam Hukukunda Sünnetin Yasal Konumu
  • İslam’da Yönetim Tartışmaları ve İnsan Hakları
  • Sünnetin Anayasal Niteliği
  • Dua Bilinci
  • Cihad Bilinci
  • Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz. Peygamberin Hayatı 2. Cilt
  • İslam’ın İstikbalinde Talebeler
  • İslam Vahdeti ve Irkçılık
  • İslam Dinine İlk Adım
  • Kur’an’ın Dört Temel Terimi
  • Tefhimu’l Kur’an Meali
  • Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz. Peygamberin Hayatı 1. Cilt
  • Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz. Peygamberin Hayatı 3. Cilt


Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Alıntıları – Sözleri

  • “Asra yemin olsun ki, insan Ziyan içindedir. Ancak inanıp Salih amellerde bulunanlar birbirlerine hakkı tavsiye edenler ve sabır tavsiye edenler kural dışı.”
    (Asr,1-2-3) (Tevhid Bilinci)
  • Kur’an-ı Kerim’de anlam ve sözcüklerin her ikisi de Allah’ındır. Bunlar olduğu benzer biçimde insanlara iletilmek suretiyle Resulullah’a indirilmiştir. Bu nedenle bunlara vahy-i metluv denilir. Vahyin öteki türü, kısaca “gayr-i metluv” niteliği, yapısı ve amacı bakımından bundan tamamen farklıdır. Bunlar Resulallah’a yol göstermek amacıyla inerdi. İnsanlara, Allah’ın sözleriyle değil, Hz. Peygamber’in emir, karar ve işleri olarak ulaşırdı. Bir şahıs, Hz. Peygamber’e ilk tür vahiylerin geldiğini kabul ediyorsa, başka türlü bir vahyin de geldiğini niçin kabul etmiyor? Kur’an’ın olağanüstü kelamı, bunun tanrısal kelam bulunduğunu bizlere kanıtlıyorsa, peki Resul-u Muhterem’in olağanüstü yaşamı ve olağanüstü işleri, Allah’ın rehberliğinin neticeleri olduğu mevzusunda bizi niçin ikna edemesin? (Sünnetin Anayasal Niteliği)
  • Ey Allah’ı zikreden ve O’na yakarma eden kimseler(!) boynunuza kölelik, zulüm halkasını geçirten sebep nedir? (İslami Kavramlar)
  • Hz.Ömer Sahâbîlere:
    “–Allah’ın yardımı ve fetih vardığında…
    diye başlamış olan Nasr Sûresi hakkında ne düşünüyorsunuz?” diye sordu. Bir kısmı:
    “–Yardım görüp fetih gerçekleşince Allah’a hamd ve istiğfar etmekle emrolunmaktayız.” dedi.
    Kimi de asla yorum yapmadı. Ömer (r.a) bu sefer bana hitâben:
    “–Ey İbn-i Abbâs! Sen de böyle mi düşünüyorsun?” dedi. Ben:
    “–Hayır!” dedim.
    “–Peki, ne diyorsun?” diye sordu. Ben de:
    “–Bu sûre, Efendimiz’in(sav) ecelinin geldiğini kendisine haber verdi. Allah’ın yardımı ve fetih sana ulaşınca -ki, bu Sen’in ecelinin geldiğinin alâmetidir- Rabbini hamd ile tesbih et, bağışlanma dile!
    Bu sebeple o tevbeleri kabul edendir.” buyruluyor dedim. (Tefhimu’l-Kur’an – 7.Cilt (Büyük Boy))
  • Hidaye’de sorun şu şekildedir.
    “Kitabi hanımlarla evlenmek caizdir fakat evlâ olan fakirlik bulunmadıkça onlardan evlenmemek ve kestiklerini yememektir. Harp ehli kitabî hanımlarla evlenmek icma ile mekruhtur şundan dolayı bu biçim evlenme ile adamın hanımla birlikte diyar-ı harpte yaşaması ihtimali ve dolayısıyla doğacak olan evlatların kafirlerin ahlakından etkilenmeleri söz konusu olacağı için fitne kapısı açılmış olur.” (Modern Çağda İslami Meseleler)
  • İman, talep ve histen ibaret değildir. Ancak kalpte yerleşip amelde kendini gösterendir.. (İslamda Cihad)
  • “Gidilecek yeri aynı olmayanların yaşam yolu iyi mi bir olabilir ki? (Takva Bilinci)
  • Dünya’da hiçbir yer yoktur ki orada Müslümanların yerleşim yeri olmasın ve orada ezan okuyarak Resulullah’ın risaleti duyuru edilmesin.Namazda da Resulullah’a salavat getirilir.Cuma hutbesinde de Resulullah zikredilir.Senenin on iki ayının hiçbir günü ve günün 24 saatinin hiçbir ânı yoktur ki yeryüzünde bir yerde Resulullah zikredilmesin.Bu, Kur’an’ın doğruluğunun açık ispatıdır. (Tefhimu’l-Kur’an – 7.Cilt (Büyük Boy))
  • ‘İlimden kendilerine oldukça azca hisse verilmiş insanların, düzen koyma, kanun yapma yetkilerini kendilerinde görmeye kalkmaları, sonu cehennem olan bir tağutluk iddiası olduğu benzer biçimde fazlasıyla gülünçtür de.’ (İslâm’da İhyâ Hareketleri)
  • “Hevasını kendisine ilâh edinen kimseyi gördün ya. Allah, onu bir ilim üstüne şaşırtmış kulağını ve kalbini mühürleyip gözüne de bir perde çekmiştir. Artık ona Allah’tan başka kim hidâyet edebilir? Hâlâ düşünmez misiniz? (Ayet;23) (Takva Bilinci)
  • Ikinci Bölüm: İkinci bölüm ise, İslam’a hizmet et meye gönül vermiş askerleri yetiştiren bir imalathane olacak ur. Bunların köşe taşları iffet ve dolandırıcılıktan uzaklık olan erdemli bir ahlakla bezenmeleri gerekir. Ayrıca bakış lanı kesinlikle asil gayelerinden başkasına yönelmeme lidir. Şiarları, bu amaç uğrunda fedakârlık ve çaba göster mek olmalıdır. İşinde mütevazi, sıkı ve istikrarlı olmakla tanınan fertlerden oluşan bu genç gruptan, hedeflenen devrim par tisinin çekirdeği oluşacaktır. İşlerinde ve davranışlarında nizamın, kardeşliğin ve dayanışmanın ruhu onlara başat olur, o şekilde ki insanoğlu onlarda, iki ayağı üstünde yürüyen İslam’ı görür. (Müslümanların Temel Problemi ve Çözümü)
  • İslâm nizâmı, gayri meşru parayla kurulamaz. (Gelin Bu Dünyayı Değiştirelim)
  • İnsana bedeni varlığı için değil de etik sıfatları için insan denilmektedir. (Savaşım Bilinci)
  • Nitekim hakikati bilmek için bizzat Allah’ın bilimsel kâfidir. (Tefhimu’l Kur’an Meali)
  • İmanın İslam ile olan ilgisi, ağacın tohumla olan ilgisi gibidir. Tohumun ihtiva ettiği güzellikler, sadece o tohumdan gelişen ağaçta gözlenebilir. Öyleki ağacı iyice incelediğiniz süre tohumda olan tüm özellik ve güzellikleri rahatça görebilirsiniz. (Savaşım Bilinci)
  • Siz bir Müslümanın ahlâk ve karakterini iyice kavrarsınız, bir Müslümanın hiçbir süre dünyada rezil , mahkum ve yenik olarak yaşamayacağına yürekten inanırsınız. Bir Müslüman devamlı galip ve hakim olarak yaşar , şundan dolayı İslâm’ın onda yaratmış olduğu özellikler hiçbir güç bastıramaz. (İslam’a Giriş)
  • Bir kulun Rabbine en yakın anı, secde etmiş olduğu andır. (Tefhimu’l-Kur’an: Kısa Surelerin Tefsiri)
  • Gözler O’na ulaşamaz. Ancak O, gözlere ulaşır. O, her şeye derinlemesine nüfuz eder ve her şeyden haberdardır. (Tefhimu’l Kur’an Meali)
  • Ben sizden birini, Allah’ın bana havale etmiş olduğu bir devlet işi için vergi memuru olarak gönderiyorum da geri döndüğünde bana; ‘Şu mal devlet malı, şu da bana verilen hediyedir’ diyor. Bu doğru olsaydı, acaba babasının anasının evinde otururken de kendisine bu şekilde hediyeler verilir miydi? (Fetvalar)
  • İslam, imanın fiiliyata aktarılmış halidir. (Savaşım Bilinci)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş