Toplu Şiirler – Ahmet Oktay Kitap özeti, konusu ve incelemesi
Toplu Şiirler – Ahmet Oktay Kitap özeti, konusu ve incelemesi
Toplu Şiirler kimin eseri? Toplu Şiirler kitabının yazarı kimdir? Toplu Şiirler konusu ve anafikri nedir? Toplu Şiirler kitabı ne konu alıyor? Toplu Şiirler PDF indirme linki var mı? Toplu Şiirler kitabının yazarı Ahmet Oktay kimdir? İşte Toplu Şiirler kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…
Kitap Künyesi
Yazar: Ahmet Oktay
Yayın Evi: Yapı Kredi Yayınları
İSBN: 9789753633703
Sayfa Sayısı: 458
Toplu Şiirler Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti
Ahmet Oktay, “Mavi” hareketinden II. Yeni’ye, oradan bugüne, hususi bir şiir güzergâhı geliştirdi. Kıvrak ritmi, sözl ile yazının tüm kutuplarına uğrayan teknik çoğulluğu, yaralı dünyasını bir eleveren bir gizleyen imge yapısıyla kişisel mitologyasını kurdu, geliştirdi, açtı. Toplu Şiirler’i, gülden zakkuma toplu tohumlarını bir araya getiriyor.
Toplu Şiirler’in hacmi; Ahmet Oktay’ın 1996 senesinde yayımlanmış Söz Acıda Sınandı, Gözüm Seğirdi Vakitten ve Az Kaldı Kışa adlı şiir kitaplarının eklenmesiyle genişlik kazanıyor.
Toplu Şiirler Alıntıları – Sözleri
- Yaşamım! Doğrusun
yanlış olmanla birlikte. Bir diken
benzeri biçimindesin içimde.. - Ah kim bilir
asla kapanmıyor insanoğlunun yaraları.
Kabını çürütür su sızdıran
saksı; bunu bil, bunu bil. - ¶¶
Her suskunluğun sesi var
¶¶
Toplu Şiirler İncelemesi – Kişisel Yorumlar
İtirazın Şiiri Şairin İtirazı: İlk kez bir şiir kitabına araştırma yazmanın şaşkınlığı yaşıyorum. Her süre şiiri öteki yazınlara gore daha kişisel, duygusal bulurum içimde uyandırdığı tesirleri yazmak oldukça hususi gelirdi bana. Ama bu kitapta kendimi tutamadım.
Ahmet Oktay, o denli geç tanıştım ki seninle..
Yaklaşık birkaç ay ilkin kitap/kitap–145989 kitabıyla tanıştım ve aynı duyguları yaşattı bana.
Şiirlerinde kır vardır, şehir vardır. Kırda, kentte, göçte sıkışmış insan vardır. İnsanda sıkışmış insan vardır. Bir sıkışmışlığın, sıkıştırılmışlığın şiiri vardır… Yaşamın oluş biçimine itiraz vardır. Sürgünler, sürdürülenler, terk edilenler, yalnız bırakılanlar.. (Hilal Bayar)
Ahmet Oktay kimdir? Ahmet Oktay iyi mi bir insandı? Ona gore “usulca düşen bir yaprak” (s.370) ona dair her şeyi konu alıyor olsa da, benim şimdi yazacaklarım her şeye eklenen bir küsürat bile olamayacak kim bilir.
Yorumun devamı için:
https://agacingovdesi.com/2021/03/11/ahmet-oktay-toplu-siirler-1963-1996-kitap-yorumu/ (Mehmet Baran)
Toplu Şiirler PDF indirme linki var mı?
Ahmet Oktay – Toplu Şiirler kitabı için internette en oldukça meydana getirilen aramalardan birisi de Toplu Şiirler PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.
Kitabın Yazarı Ahmet Oktay Kimdir?
1933 senesinde Ankara’da dünyaya geldi. Yazmaya ortaokul sıralarında başladı. İlk şiiri, 1949-1950 yılları aralığında Gerçek dergisinde yayımlandı. Öğrenimini lisede yarım bırakarak çalışmaya başladı.
Ahmet Oktay, 1950’li yıllarda Mavi Hareketi içinde yer aldı ve aynı adlı dergide yazıları ve şiirleriyle etkin bir rol oynadı. 1961 senesinde Yeni İstanbul gazetesinin Ankara bürosunda “parlamento muhabiri” olarak ustalaşmış gazeteciliğe başladı. Çeşitli gazetelerde ve TRT Haber Merkezi’nde muhabirlik, haber müdürlüğü yaptıktan sonrasında 1982’de TRT’den emekli oldu. Bir süre daha Milliyet gazetesi’nde çalışmaya devam eden Ahmet Oktay, 1993 senesinde görevinden ayrılarak kendini tümüyle yazmaya verdi.
Başlangıçta yazdığı şiirlerle Ahmed Arif şiirinden etkilendiği izlenimini verirken, 1960’lardan sonrasında toplumcu gerçekçi bir yaklaşımla İkinci Yeni’ye doğru yöneldi. Şiirlerinde destansı bir söyleyiş kullandı, varlıklı sözcük dağarcığı ile kendini derhal belli eden bir tarzla şiirler yazdı.
Şiir kitaplarından bilhassa Yol Üstündeki Semender (1987) Behçet Necatigil Şiir Ödülü almasının da ötesinde ihtiva ettiği şiir isimleriyle de ehemmiyet kazanmıştır. Her bir şiirinde intihar etmiş bir şairi şiire dönüştürmüş ve o şairin biçemiyle kendi biçeminin karışımı enfes bir biçem ortaya koymuştur. Türkiye’de birçok şiirsever bu şiir kitabı sebebiyle gizli saklı kalmış Türk ve yabancı şairleri değişik yanlarıyla öğrenebilmiştir.
Yapıtları: Şiir: Gölgeleri Kullanmak (1963), Her Yüz Bir Öykü Yazar (1964, Yeditepe Şiir Ödülü), Dr. Kaligari’nin Dönüşü (1966), Sürgün (1979), Sürdürülen Bir Şarkının Tarihi (1981), Kara Bir Zamana Alınlık (1983), Yol Üstündeki Semender (1987, Behçet Necatigil Şiir Ödülü), Ağıtlar ve Övgüler (1991, Türkiye Yazarlar Birliği Senenin Şairi Ödülü), Bir Sanrı ıçin Gece Müziği (1993), Toplu Şiirler (1995), Gözüm Seğirdi Vakitten (1996), Söz Acıda Sınandı (1996), Az Kaldı Kışa (1996), Hayalete Övgü (2001). İnceleme/Araştırma: Bir Yazı’nın Arayışları (1981), Yazın, İletişim, İdeoloji (1982), Yazılanla Okunan (1983), Toplumcu Gerçekçiliğin Kaynakları (1986), Kültür ve İdeoloji (1987), Toplumsal Değişme ve Basın (1987), Karanfil ve Pranga (1990), Raffaello’nun Direnişi (1990), Zamanı Sorgulamak (1991), Kabul ve Red (1992), Ozan ile Kurtarıcı (1992), Sanat ve Siyaset (1993), Cumhuriyet Süreci Edebiyat-1923/1950 (1993), Türkiye’de Popüler Kültür (1993), Medya ve Hedonizm (1995), Sertlik, Söz, Yaşam (1995), İnsan, Yazar, Kitap (1995), İsrafil’in Sûr’u (1997), Şeytan, Melek, Soytarı (1998), Siyasal İslama İtirazlar (2000), Modernist Tahayyüle İtirazlar (2000), Şairin Kanı (2001). Anı/Anlatı: Gizli Çekmece (1991). Günlük: Gece Defteri (1998). Oyun: Kurt Dişi (1971 ve 1973 yıllarında Devlet Tiyatroları’nda sahnelendi).
Ahmet Oktay Kitapları – Eserleri
- Toplu Şiirler
- Söz Acıda Sınandı
- Gözüm Seğirdi Vakitten
- Söz Acıda Sınandı
- Gizli Çekmece
- Türkiye’de Popüler Kültür
- Gece Defteri
- Kaç Kişiyiz Kendimizde
- Az Kaldı Kışa
- Sanat ve Siyaset
- Metropol ve İmgelem
- Toplumcu Gerçekçiliğin Kaynakları
- Postmodernist Tahayyüle İtirazlar
- Toplumsal Değişme ve Basın
- Zamanı Sorgulamak
- İnsan, Yazar, Kitap
- Bir Sanrı İçin Gece Müziği
- Siyasal İslama İtirazlar
- Yazın İletişim İdeoloji
- Cihat Özegemen
- Sertlik, Söz, Yaşam
- Emperyalizm, Roman ve Eleştiri
- Sürdürülen Bir Şarkının Tarihi
- İmkansız Poetika
- Şairin Kanı
- Entelektüel Tereddüt
- Gönüllü Mağdurluk
- Ne Söylesem Bir Eksik
- İliği Olmayan Düğme
- Yol Üstündeki Semender
- Popüler Kültürden Tv Sömürgesine
- Hayalete Övgü
- Raffaello’nun Direnişi
- Anlatıların Aynası
- İsrafil’in Sur’u
- Yazılanla Okunan
- Bir Arayış’ın Yazıları Bir Yazı’nın Arayışları
- Şeytan, Melek, Soytarı
Ahmet Oktay Alıntıları – Sözleri
- “Doğanın efendisi olmak yetmez, kendi kendisinin efendisi olmalıdır insan.” (Bir Arayış’ın Yazıları Bir Yazı’nın Arayışları)
- Ah Gece-ana : Koynun
nasılda kalabalık.Buluşuyor
yitik evlatların gölgesinde zeytinliğin
Bir oluş ve ayrılış tebessüm ve gözyaşı.
Gül ve toprak : Gizin
kapanmış olduğu ve açıldığı yer. (Gizli Çekmece) - Yağmuru sızdıran kırık bir kiremit şeklinde diye tanımladığı bu şiir, bunalım periyodunun
ölümlerini, umutlarını, umutsuzluklarını, ayrılıklarını, buluşmalarını, baskılarını, korkularını, yalnızlıklarını yaşayan somut insanların beklentilerini karşılayabiliyorsa eğer, karşılananların ne işe yaradığını idrak etmek gerekmez mi? Görmeliyiz, görebilmeliyiz Karakoç’un okuru nerelerde, hangi boyutlarda kuşatmak istediğini. (Yazılanla Okunan) - Gerçekten de yaşayanlar üstüne konuşmayı sevmiyoruz. Hele bu konuşma beğenme biçiminde tecelli edecekse. Ama iş ölülere erişince övgüyü de yergiyi de pervasızca kullanıyoruz. (Gece Defteri)
- “Yitirmeyi göze almayan kurtulamaz.” (Gizli Çekmece)
- …yanlışlık Türkiye’nin neredeyse alın yazısı. (Gece Defteri)
- Şiirin zamanı yazınsal iktidarların yenilgileriyle dolu. (Yazılanla Okunan)
- ne oldukça kırık yazı,
ne oldukça veda. (Söz Acıda Sınandı) - Novalis ve Camus’nun biricik “önemli” felsefe problemi saydıkları intihar, mukaddes kitaplar yasaklamış bulunsa bile, tanrı tanımazlar için de olanaklı’dır… Arthur/Cinytia Koestler çifti, sorunlarının çözümünün tek yoludur. (Sanat ve Siyaset)
- Her roman şundan dolayı, önünde sonunda toplumsal ve bireysel olguları, dahası: onların bir yorumunu ihtiva eder. (Yazılanla Okunan)
- Ah! Bilemedim
kaç kişiyiz kendimizde. (Gözüm Seğirdi Vakitten) - … Saate uymuyor içimdeki süre.” (Kaç Kişiyiz Kendimizde)
- söküldükçe açan alevsi bir çiçek var:
her insanın düşlerinden devşirilmiş, (Hayalete Övgü) - ,
“… Saate uymuyor içimdeki süre.”
.. (Kaç Kişiyiz Kendimizde) - “Sosyalist gerçekçilik yaşamın gerçeğini, sanatçının partizanlık konumuyla anladığı ve yorumladığı, gerçeği tasvir etmenin bir yöntemidir.”
Şolohov (Sanat ve Siyaset) - ‘kimim ki?” diyenin evrenle konuşur sesi;
zamanları aşıp gelir salyangoz bahçeye;
parlar ay ışığında sırtı bir gezegen şeklinde varlığın kendisidir dile gelen fosilde. (Az Kaldı Kışa) - Yazar, kendini Kafka şeklinde yalnızca yazıya sürebilmeli. Her şey bu amaca yönelik olmalı (Gece Defteri)
- Zamanımızın gerçek fertleri kitle kültürünün kof, şişkin kişilikleri değil, ele geçmemek ve ezilmemek
için direnirken, acının ve alçalışın cehennemlerinden geçmiş fedailerdir. (Türkiye’de Popüler Kültür) - Hem ürktüm hem aradım bodrumdan çatıya
oturduğum tüm evlerin hayaletlerini;
neydi söyleyecekleri yeraltından bana?
‘Açıklayın’ dedim “kalbimdeki lekeyi”. (Az Kaldı Kışa) - Ah daima
Bölüşmeyi bildin birileriyle,
Bilebildin; buysa bir bağış
İnsan olana. (Söz Acıda Sınandı)
Yorum Ekle
[
YORUMLAR
YORUM YAZ!