Eğitim

20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar – Ahu Antmen Kitap özeti, konusu ve incelemesi

20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar – Ahu Antmen Kitap özeti, konusu ve incelemesi

20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar kimin eseri? 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar kitabının yazarı kimdir? 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar konusu ve anafikri nedir? 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar kitabı ne konu alıyor? 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar PDF indirme linki var mı? 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar kitabının yazarı Ahu Antmen kimdir? İşte 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Ahu Antmen

Yayın Evi: Sel Yayıncılık

İSBN: 9789755703848

Sayfa Sayısı: 336


20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Kübizm’den Gerçeküstücülüğe, Soyut Dışavurumculuktan Pop’a, Arazi Sanatı’ndan Performans’a ve Kimlik Sanatı’na 20. Yüzyıl Batı Sanatı, değişen dünyada yeni mevzulara yeni ifade biçimleri arayan sanatçıların ardı arkası kesilmeyen arayışlarıyla şekillenen bir yaratıcılık serüvenidir.

Elinizdeki kitap, akımlar halinde gelişen bu serüvenin ana noktalarını içeren bir rehber olarak çağımız sanatına ayna tutuyor, yüzyıllık sürece yayılan dönemde birbirini kovalayan yeni oluşumların izini sürüyor.

Her biri kendi dönemine damgasını vurmuş sanatla alakalı akımları, onları bizzat yaşayanların yazdıklarından ve anlattıklarından yapılmış bir seçki eşliğinde okuyabileceğiniz kitapta, tarihe yansıyan sayfaların sanatçılarca doldurulmuş satır araları var: Picasso ve Braque, Kübizmi iyi mi keşfetti? Fütüristler niçin müzeleri yıkmak istiyordu? Maleviç’in “Siyah Kare”si devrin eleştirmenlerinin yazdığı şeklinde ‘sanatın sonu’ muydu? Marcel Duchamp niçin basit bir pisuarı sergilemek istedi? Chris Burden performansları esnasında fizyolojik dayanıklılığın sınırlarını mı araştırıyordu? James Luna müzede niçin kendini sergiledi?…


20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar Alıntıları – Sözleri

  • biliyor musunuz, picasso’yla o denli yakın arkadaşken birbirimizin resimlerini ayırt etmekte güçlük çekerdik. (…) picasso’yla asla tanışmamış olsaydım, kübizm kübizm olur muydu?
  • Akademisyen, askere gittiğinde çiftçinin oğluyla yan yana yürür.
  • Betimlenecek bir şey var ise resmini yapmanın anlamı yoktur.
  • İnsan yaratmak istediği şeyi öykünmek etmemelidir.
  • “Ayrılanlar, Gidenler, Kalanlar”
  • Tiyatroda fısıldamak istiyorsan izleyicinin seni işitebileceği kadar yüksek fısıldaman gerekir.
  • Küçümsenişler ve aptallıklar, onların yoluna döşenmiş güller gibidir.
  • Ya gövde?
    Ne farkına varır.
  • …orada ölebilmek, burada unutulmak isterim.
  • Resimlerimde kullandığım bir unsur sanat tarihindenmiş, basit bir desen defterindenmiş ya da ne olduğu belirsiz bir şekilmiş, harfmiş… asla fark etmez, alıntı yaparken benim için aralarında hiyerarşik bir ilişki yoktur.


20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Çoğunlukla alıntılarını da paylaştığım bu kitabı yazar gerçek bir objektiflik ve yalınlıkla yazmış. 20. yüzyıla egemen olan tüm sanat akımları tek tek anlatılmış. Sanatçıların birebir yazıları ile de pekiştirilmiş, bazı sanat akımlarını bizzat sanatçıların ağzından okumak daha anlaşılır hale getirmiştir. Ayrıca sanatın vakit içinde iyi mi evrimleştiğine ve cemiyet tarafınca ticari bir ürün haline getirildiğine de ışık tutuyor. Hacimli bir kitap fakat oldukça mütevazi bir üsluba haiz Sanat geçmişine ve sanat akımlarına ilgi duyanlar için tavsiye edilir. 🙂 (Aslı Karadağlı)


20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar PDF indirme linki var mı?


Ahu Antmen – 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar kitabı için internette en oldukça meydana getirilen aramalardan birisi de 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Ahu Antmen Kimdir?

AHU ANTMEN, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’ni bitirdikten sonrasında Londra Üniversitesi Goldsmiths Koleji’nde ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde modern sanat alanında yüksek lisans ve doktorasını tamamladı. Cumhuriyet ve Radikal gazetelerinde sanat eleştirmenliği yapmış oldu. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde öğretim üyesidir. Yapıtları: 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar (Sel Yayıncılık, 2009), Kimlikli Bedenler / Sanat, Kimlik, Cinsiyet (Sel Yayıncılık, 2013), Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri (İletişim Yayınları, 2008), Zamanların Belleği: Ali Teoman Germaner (İş Bankası Kültür Yayınları, 2008), İçerdeki Yabancı: Hale Tenger (Yapı Kredi Yayınları, 2007).


Ahu Antmen Kitapları – Eserleri

  • 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar
  • Kimlikli Bedenler
  • Sanat/Cinsiyet


Ahu Antmen Alıntıları – Sözleri

  • Akademisyen, askere gittiğinde çiftçinin oğluyla yan yana yürür. (20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar)
  • Tiyatroda fısıldamak istiyorsan izleyicinin seni işitebileceği kadar yüksek fısıldaman gerekir. (20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar)
  • Osman Hamdi’nin resimlerinde de hanım figürleri pek oldukça kez çıplak ayaklarla betimlenmiştir, sadece izleyicinin gözü, çoğunlukla okuyan, çiçeklik yerleştiren, müzik çalan, izlendiğinin sanki bilincinde olmayan bu kızların yapmış olduğu işlere ve “Doğu” kültürünün yansıdığı ortamlara, giysilere çekilir. (Kimlikli Bedenler)
  • Ya gövde?
    Ne farkına varır. (20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar)
  • …orada ölebilmek, burada unutulmak isterim. (20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar)
  • Betimlenecek bir şey var ise resmini yapmanın anlamı yoktur. (20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar)
  • Resimlerimde kullandığım bir unsur sanat tarihindenmiş, basit bir desen defterindenmiş ya da ne olduğu belirsiz bir şekilmiş, harfmiş… asla fark etmez, alıntı yaparken benim için aralarında hiyerarşik bir ilişki yoktur. (20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar)
  • “Kadın problemi önemsiz şeklinde görünüyorsa, bunun sebebi adamların küstahlığının bu problemi kavgaya dönüştürmüş olmasıdır.” (İkinci cins) (Sanat/Cinsiyet)
  • “Ayrılanlar, Gidenler, Kalanlar” (20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar)
  • Kadın sesinin özgünlüğü, Alessandra Comini’nin hüzün üstüne yapmış olduğu bir karşılaştırmalı incelemede de tartışılır.
    Camini, Kathe Kollwitz ile Edvard Munch’ün sanatında­ ki hüzün ifadelerini karşılaştırır. 79 Comini’ye gore alışılmış streotipler tersine çevrilmiştir ve Kollwitz’in duygulan if a de biçimi Munch’e gore oldukça daha derin ve evrenseldir; Munch ise bu mevzuda daha öznel ve kişiseldir (“Munch kendisi için hüzne kapılır. .. Kollwitz ise insanlık için”). (Sanat/Cinsiyet)
  • Küçümsenişler ve aptallıklar, onların yoluna döşenmiş güller gibidir. (20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar)
  • Bir ressam, karşısındaki giyinik hanımı uzanan bir çıplak olarak betimler, bu görsel komiklik vasıtasıyla çıplaklığın bir taraftan da insan bedenine giydirilen bir poz bulunduğunu ortaya koyar. (Kimlikli Bedenler)
  • 18. yüzyılda İspanya’da dinsel tutuculuğun yansıması olarak çıplak resimlere karşı gösterilen duyarlılık, Cumhuriyet’in duyuru edilmiş olduğu yıllara değin yaşam kültürünü İslam dininin şekillendirdiği Türkiye’de de geçerliydi. Fakat burada da gene hususi bir kesimin, doğrusu saray aristokrasisinin görsel zevkini doyum etmeye yönelik çıplak betimlemelerine rastlanabiliyordu: (Kimlikli Bedenler)
  • Kadınların kamusal alanda iyi mi giyindiği ise, resmi düzeyde başlı başına ehemmiyet verilen bir mevzu olarak dikkat çeker. Bu mevzuda devamlı fermanlar çıkarılmış, kurallara uymayanlar cezalandırılmış ve bu uygulamaların, 1890’lı yıllarda bir seviyede gevşemeye başladığı gözlemlense bile hanımefendiler gene de sıkı bir denetime doğal olarak tutulmuşlardı. (Kimlikli Bedenler)
  • … yakınma şeklinde görünen şey, aslen yakınlaşmanın/uzlaşmanın anahtarı olabilir. (…) kim bilir hiyerarşiler (…) kültürler arası bir “gri bölge” içinde tekrardan okumalarla silinecektir. (Kimlikli Bedenler)
  • biliyor musunuz, picasso’yla o denli yakın arkadaşken birbirimizin resimlerini ayırt etmekte güçlük çekerdik. (…) picasso’yla asla tanışmamış olsaydım, kübizm kübizm olur muydu? (20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar)
  • Tanzimat’tan sonraki dönemde bayanların yalnızca toplumsal olarak değil, fizyolojik olarak da “görünmez” kılınmasına yönelik yasalar hala çıkarılmaktaydı, mesela nüfus kayıtlarıyla ilgili bir talimatnamede adamların fizyolojik görünümleri betimlenirken, bayanların yalnız adları ve yaşlan yazdırılmaktaydı. (Kimlikli Bedenler)
  • Feminist düşüncenin ilk örneklerinde, “hanım olma koşulları ve deneyimi” vurgulanır ve “farklılıklar azaltılmaya ve en aza indirilmeye” çalışılır; şundan dolayı “erkeklerden değişik olmak eşitsizlik ve hanımefendiler üstünde baskının sürmesi anlamına gelir”. Böylece hanımefendiler daha ilkin analizlerden dışlanmış olan bayanların dünyalarını belgelemeye girişirler. İkinci dönem feministlerin vurgu mevzusunda yaptıkları değişim farklılığın en aza indirilmesi değildir; onlar farklılığın önemini, araştırmanın dirimsel odağı haline getirirler. (Sanat/Cinsiyet)
  • İnsan yaratmak istediği şeyi öykünmek etmemelidir. (20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar)
  • Cinsel zevk ya da tahrik imgeleri devamlı hanımı araç-gereç edinerek adamların zevk alması için erkekler tarafınca yaratılır. (Nochlin) (Sanat/Cinsiyet)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş