Eğitim

A’dan Z’ye Felsefe – Alexander Moseley Kitap özeti, konusu ve incelemesi

A’dan Z’ye Felsefe – Alexander Moseley Kitap özeti, konusu ve incelemesi

A’dan Z’ye Felsefe kimin eseri? A’dan Z’ye Felsefe kitabının yazarı kimdir? A’dan Z’ye Felsefe konusu ve anafikri nedir? A’dan Z’ye Felsefe kitabı ne konu alıyor? A’dan Z’ye Felsefe PDF indirme linki var mı? A’dan Z’ye Felsefe kitabının yazarı Alexander Moseley kimdir? İşte A’dan Z’ye Felsefe kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Alexander Moseley

Çevirmen: Ali Süha

Yayın Evi: NTV Yayınları

İSBN: 9786055813680

Sayfa Sayısı: 320


A’dan Z’ye Felsefe Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Felsefe ile ilgili genel kavramlar, tartışmalar ve düşünürler…

Sokrates bilgiyi zihnimizde iyi mi doğurttu?

Diğer insanoğlu hakkaten cehennemimiz mi?

Kaç değişik şekilde mantıksız olabiliriz?

Özgür irade, her istediğimizi yapmak mı?

Hegel’i okumaya nereden başlamalı?

Felsefede aşkın doğasına ilişkin hangi teoriler çarpışıyor?

Hedonizm bir tek zevk almanın yüceltildiği bir felsefe mi?

Wittgenstein’ın zehir şeklinde bilgeliğinden kendimize hisse çıkarabilir miyiz?

İnsanlarla hayvanlar arasındaki farklılıktan doğan haklar ne kadar etik? 

İnsanın dünyadaki varoluşuna dair oldukça sayıda felsefi probleminin yanıtını merak edenlere her insanın anlayabileceği dilde yazılmış bir kaynak kitap.

A’dan Z’ye Felsefe, nükteli anekdotları ve ergonomik bilgileriyle “başucu filozofunuz” olmaya aday.

(Tanıtım Bülteninden)


A’dan Z’ye Felsefe Alıntıları – Sözleri

  • Hakların kökenine ya da gerekçelendirilmesine ilişkin argümanlar oldukça büyük farklılıklar gösterir. Peki, hakların kendisinin ne olması gerektiği mevzusunda bir mutabakat var mıdır? 
  • Felsefe bilgelik aşkıdır. Ama bilgeliğin ne anlama geldiği insanoğlunun neyi düşündüğüne yada neye baktığına bağlıdır.
  • Bilhassa 20. yüzyılda Oxford’da çalışan felsefecilerin, Russell’dan başlayarak ve Wittgenstein ve Moore’un çalışmalarından geçerek felsefeye ilişkin benimsediği yaklaşıma verilen ad analitik felsefe olmuştur. Burada mühim olan, konuştuğumuz her şeyin, daha anlamlı olabilmesini sağlamak ve buradan hareketle (umulan o ki) felsefi sorunları çözebilmek amacıyla çözümleme edilmesidir.
  • Düşünmekte olduğumu bildiğime nazaran, bir rasyonalist olarak görevim, kullandığım terimlere ve onların aralarındaki bağıntılara egemen bir tavırla mantıksal bir doğrultuda ilerlemektir. O süre bir fikir sistemi türetilebilir. Bu fikir sistemi de, zihnin işleyiş seçimi, dış dünyanın doğası, iyinin niteliği, güzellik problemi ya da toplumun ve siyasetin oluşması şeklinde çeşitli felsefi sorunlara uygulanabilir.
  • Bilgeliğin ne anlama geldiği insanoğlunun neyi düşündüğüne yada neye baktığına bağlıdır.
  • Hegel her varlığın kendi karşıtının zorunluluğunu içerdiğini ve bunun tersinin de doğru bulunduğunu söylemiştir. Bu ikisi aynı madalyonun iki yüzüdür, Hegel’e nazaran her ikisi de birbirine işaret eder. O şekilde bir madalyon ki, kendisi de gerçekliğin daha yüksek bir biçimini temsil eder. Hegel buna Mutlak Tin adını verir.
  • Neyin var bulunduğunu sorduğum süre, bu algıladığım şeyler hakkında bilgimi iyi mi edindiğimi düşünmek zorunda kalırım. Bu da beni epistemolojiye yönlendirir. Varlık ve informasyon karşılıklı bir bağ içindedir, bundan dolayı bir şeyin var olması için bir “o” olması gerekir, “o” olması için de benim duyularım, zihnim yada her ikisi vesilesiyle onun varlığını kabul etmiş olmam. Ama ortada yalnızca bir “o” mu var, yoksa bir “onlar” mı?
  • Belki de Ben, devasa ve eklektik bir müzik koleksiyonu gibidir: Hepsi değişik fakat hepsi müzik
  • Yorumun olgulara ihtiyacı vardır, olgular da yalnızca deneyimden gelebilir. Farklı yorumlar, üstünde yükseldikleri olgulara geri dönerek sağlam bir çıpaya kavuşabilir. Popper’ın eleştirel rasyonalizminin temeli budur. Olguların yokluğunda yorumlar darmadağın olur, ister devlet sırrı ile ilgili olsun, ister teolojik muammalarla.
  • Popper’ın belirttiği şeklinde, tümevarım tek başına işe yaramaz: Neyi araştırdığımıza ilişkin, üstünde çalışılacak bir teorimiz olmadıkça, bir olgular dizisine bakmak, bir takım olayın olup bitmesini seyretmek, bir kontrol tüpünde bir takım reaksiyonu görmek, uzun bir veri listesini incelemek bir anlam taşımaz.


A’dan Z’ye Felsefe İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Felsefe’ye Giriş 101, ilk felsefeyle ilgilenmeye başladığımda bu kitabın cümleleri bile zor anlaşılırdı benim için ki süre geçtikçe daha konusu özelleşmiş kitaplara geçtiğimde elimde bu lügat olarak kaldı. Okuduğunuz bir kitap, ilgilendiğiniz bir mevzu var ise yanında lügat durumunda başvurabileceğiniz, mevzunun yalın ön bilgisini alabileceğiniz ve de hangi felsefeciye iyi mi balıklama dalmalıyım temalı açıklamalarıyla da yol gösterici bir kılavuz durumunda açıkçası. (bugdaytarlasi)

Felsefeye genel bakış için iyi bir kitap diyebilirim. Okurken kavramlar üstünde durup, bir kaç ufak araştırma yaptığınızda en azından nedir ne değildirin farkına varabiliyorsunuz. “Ders kitabı” niteliği taşıyan bir yaratı o yüzden oldukça akıcılık, iki günde kitabı bitirme şeklinde şeyler beklemeyin. Hatta bölüm bölüm, mevzu mevzu şeklinde de okunabilir. Faydalı olmuş ben beğendim. (Burcu Durgun Gökcan)

Bir fiozofun dusuncesi 2 sayfasada ozetlenebilir mi? Yada bir felsefi akım, stoacilik ornegin. Elinden geleni yaomis yazar. Biraz espiri katmis, birazcık katsilastirma yaparak, ornek vererek, yorum yaparak aciklamaya calismis. Ama atlaya ziplaya, hani pastanin kremasini yalamak gibiydi hissettigim. Okumak ve bitirmek icin zorladım kendimi diyebilirim. Bu kitabi bir baslangic yapip o basliklari ileri okumalarla desteklesen bir ihtimal yararlı olur. Ileri okuma icin de onerileri var sonunda. Ne nedir kimdir google aramasi daha fayali olabilir mi bilemedim. (Ynji)


A’dan Z’ye Felsefe PDF indirme linki var mı?


Alexander Moseley – A’dan Z’ye Felsefe kitabı için internette en oldukça meydana getirilen aramalardan birisi de A’dan Z’ye Felsefe PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Alexander Moseley Kimdir?


Alexander Moseley Kitapları – Eserleri

  • A’dan Z’ye Felsefe
  • Siyaset Felsefesine Giriş


Alexander Moseley Alıntıları – Sözleri

  • Neyin var bulunduğunu sorduğum süre, bu algıladığım şeyler hakkında bilgimi iyi mi edindiğimi düşünmek zorunda kalırım. Bu da beni epistemolojiye yönlendirir. Varlık ve informasyon karşılıklı bir bağ içindedir, bundan dolayı bir şeyin var olması için bir “o” olması gerekir, “o” olması için de benim duyularım, zihnim yada her ikisi vesilesiyle onun varlığını kabul etmiş olmam. Ama ortada yalnızca bir “o” mu var, yoksa bir “onlar” mı? (A’dan Z’ye Felsefe)
  • Hegel her varlığın kendi karşıtının zorunluluğunu içerdiğini ve bunun tersinin de doğru bulunduğunu söylemiştir. Bu ikisi aynı madalyonun iki yüzüdür, Hegel’e nazaran her ikisi de birbirine işaret eder. O şekilde bir madalyon ki, kendisi de gerçekliğin daha yüksek bir biçimini temsil eder. Hegel buna Mutlak Tin adını verir. (A’dan Z’ye Felsefe)
  • Bilgeliğin ne anlama geldiği insanoğlunun neyi düşündüğüne yada neye baktığına bağlıdır. (A’dan Z’ye Felsefe)
  • Düşünmekte olduğumu bildiğime nazaran, bir rasyonalist olarak görevim, kullandığım terimlere ve onların aralarındaki bağıntılara egemen bir tavırla mantıksal bir doğrultuda ilerlemektir. O süre bir fikir sistemi türetilebilir. Bu fikir sistemi de, zihnin işleyiş seçimi, dış dünyanın doğası, iyinin niteliği, güzellik problemi ya da toplumun ve siyasetin oluşması şeklinde çeşitli felsefi sorunlara uygulanabilir. (A’dan Z’ye Felsefe)
  • Hakların kökenine ya da gerekçelendirilmesine ilişkin argümanlar oldukça büyük farklılıklar gösterir. Peki, hakların kendisinin ne olması gerektiği mevzusunda bir mutabakat var mıdır?  (A’dan Z’ye Felsefe)
  • Felsefe bilgelik aşkıdır. Ama bilgeliğin ne anlama geldiği insanoğlunun neyi düşündüğüne yada neye baktığına bağlıdır. (A’dan Z’ye Felsefe)
  • Bilhassa 20. yüzyılda Oxford’da çalışan felsefecilerin, Russell’dan başlayarak ve Wittgenstein ve Moore’un çalışmalarından geçerek felsefeye ilişkin benimsediği yaklaşıma verilen ad analitik felsefe olmuştur. Burada mühim olan, konuştuğumuz her şeyin, daha anlamlı olabilmesini sağlamak ve buradan hareketle (umulan o ki) felsefi sorunları çözebilmek amacıyla çözümleme edilmesidir. (A’dan Z’ye Felsefe)
  • Yorumun olgulara ihtiyacı vardır, olgular da yalnızca deneyimden gelebilir. Farklı yorumlar, üstünde yükseldikleri olgulara geri dönerek sağlam bir çıpaya kavuşabilir. Popper’ın eleştirel rasyonalizminin temeli budur. Olguların yokluğunda yorumlar darmadağın olur, ister devlet sırrı ile ilgili olsun, ister teolojik muammalarla. (A’dan Z’ye Felsefe)
  • Popper’ın belirttiği şeklinde, tümevarım tek başına işe yaramaz: Neyi araştırdığımıza ilişkin, üstünde çalışılacak bir teorimiz olmadıkça, bir olgular dizisine bakmak, bir takım olayın olup bitmesini seyretmek, bir kontrol tüpünde bir takım reaksiyonu görmek, uzun bir veri listesini incelemek bir anlam taşımaz. (A’dan Z’ye Felsefe)
  • Belki de Ben, devasa ve eklektik bir müzik koleksiyonu gibidir: Hepsi değişik fakat hepsi müzik (A’dan Z’ye Felsefe)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş