Eğitim

Afgan Cihadında Rahman’ın Ayetleri – Abdullah Azzam Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Afgan Cihadında Rahman’ın Ayetleri – Abdullah Azzam Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Afgan Cihadında Rahman’ın Ayetleri kimin eseri? Afgan Cihadında Rahman’ın Ayetleri kitabının yazarı kimdir? Afgan Cihadında Rahman’ın Ayetleri konusu ve anafikri nedir? Afgan Cihadında Rahman’ın Ayetleri kitabı ne konu alıyor? Afgan Cihadında Rahman’ın Ayetleri PDF indirme linki var mı? Afgan Cihadında Rahman’ın Ayetleri kitabının yazarı Abdullah Azzam kimdir? İşte Afgan Cihadında Rahman’ın Ayetleri kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Abdullah Azzam

Yayın Evi: Vera Yayınları

İSBN: 9944352047

Sayfa Sayısı: 128


Afgan Cihadında Rahman’ın Ayetleri Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

İslam ve Arap hayatına, cihad, çaba, fedakarlık ve kahramanlık ruhunu öğreten, başta Muhammed Ferağli ve Yusuf Talat olmak suretiyle tüm mücahidlere, Allah’a verdikleri sözü yerine getirip, Filisten’de, Suriye’de, Mısır’da, Filipinler’de, Lübnan’da ve Keşmir’de İslam’ın sancağını dalgalandırmak için çaba gösterenlere..

Cihad yolunda yürümekten vazgeçmeyip, Afganistan’ın Hindukuş dağlarının zirvelerinde kanları pahasına kahramanlık destanları yaratanlara, Allah’a söz verdiklerinde bu sözü canları pahasına tatbik eden, toza, toprağa bulanmış asil insanlara, zamanı alın terleriyle ve kanlarıyla yazanlara..

Allah’ın onları ve beni salihler safına katmaya vesile kılması dileğiyle..İthaf ediyorum..

Abdullah Azzam


Afgan Cihadında Rahman’ın Ayetleri Alıntıları – Sözleri

  • Afganistan meselesi,düşman milletlerin devamlı,aç köpekler benzer biçimde yeryüzünün her tarafınca üstüne saldırı ettikleri yaralı İslam davasının acıklı hikayesidir.
  • ” Yılan hışırtısından tanınır. “
  • “Fakat heyhat, heyhat…Bunlar islam gerçeğini yaşamıyorlar.Müslümanların halini düşünmek suretiyle içlerindeki ateşi alevlendirmiyorlar.Kaç şahıs yeryüzünde müslümanların yaşayan sorunlarını görerek üzülüyor?Bu problemler müslümanlar hatta davetçiler tarafınca bile unutuldu.”
  • “Bakış açısındaki farklılıklar Allah’ın rızasını arayan sadık kalpleri etkilemez. Teferruattaki görüş ayrılıkları sevgi duygularını yıkmaz”
  • Bu millet ,fakirliğine,güçsüzlüğüne, ekonomik ve teknolojik gelişiminin azlığına ve dış tecim kapasitesinin ufaklığına karşın dünyaya meydan okudu. O şerefiyle gökleri titretti.Rabbinden ve dininden başka hiçbir kimseden yardım dilemedi..
  • Fakat Afganlılar şu esasların ihtiva ettiği apaçık imani gerçeklere tam anlamıyla inanmışlardı:
    -Allah ,Ruslardan daha kuvvetlidir.


Afgan Cihadında Rahman’ın Ayetleri İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Afgan Cihadı ve Gerçekler: Müslümanım diyen her insanın okuması icap ettiğini düşündüğüm kitaplarda birisi.
Bunun doğru olup olmadıgını görmekten için kitabı ne olursa olsun okumalı.
Kitabı okuduktan sonrasında gene de negatif kanaat gösteren olursa, saygı duyarım. (Recep Uğuz)

Afgan-Rus harbinde yaşanmış olan kerametler başta olmak suretiyle Mücahitlerin yaşadıklarını mevzu alan bir kitap.Sahabe ve Velilerin yaşamış oldukları olağanüstü örnekler kitaba zenginlik katmış.İyi okumalar dileklerimle. (Ekrem Özkara)

Muhteşem bir yaratı. Okuyunca yok canım diyeceğimiz türden, fakat bir taraftan da Allah’ın yardımı yanında olanlar ne kutlu insanoğlu diyeceğimiz… Bizde yaşayıp gidiyoruz işte ot misali, günümüzü doldura doldura…
Kızıl Ordu’ya karşı Afganistan şehirlerinde, köylerinde ve dağlarında savaşan on binlerce İslam mücahidi bu topraklarda şehit düştüler. Dünyanın en büyük ordularından birisine karşı yürütülen ve zaferle sonuçlanan bu savaşlar esnasında Allah Teala’nın açık yardım ve zaferini mücahitler onlarca kere gördüler. İşte bu yardımların bir kısmı şahitlerinin dilinden bu kitapta. (sínєm kαчα sαç)


Afgan Cihadında Rahman’ın Ayetleri PDF indirme linki var mı?


Abdullah Azzam – Afgan Cihadında Rahman’ın Ayetleri kitabı için internette en oldukça meydana getirilen aramalardan birisi de Afgan Cihadında Rahman’ın Ayetleri PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Abdullah Azzam Kimdir?

Filistin’e bağlı Sila el-Harisiye nahiyesinde 1941 senesinde hayata merhaba dedi. Şam Üniversitesi Şeriat Fakültesi’nden pekiyi aşama ile 1966 senesinde lisans mezuniyet belgesi aldı. Daha sonrasında kısa bir süre Amman’da lisede öğretmenlik yapmış oldu. Batı Şeria ve Mescid-i Aksa’nın 1967 senesinde Yahudilerin eline geçmesinden sonrasında, 1969’da Müslüman Kardeşler’in Mücahitler Birliğine katıldı. Yahudilerin, Müslümanları alay konusu etmeleri ve onları küçümseyişleri ona ağır geldi. Ancak Fedaiyyun ile Ürdün ordusu içinde meydana gelen Kara Eylül vakaları Filistin toprakları üstünde cihadını sürdürmesine olanak vermedi. 1969 senesinde Usul-u Fıkıh mastır yapmış oldu. Amhud Şeriat Fakültesi’nde öğretim üyesi olarak çalıştıktan sonrasında doktora yapmak suretiyle Kahire’ye gitti. Usul-u Fıkıh’ta birinci onur derecesiyle 1973’de doktorasını tamamladı. 1973-1980 yılları aralığında Ürdün Üniversitesinde öğretim üyeliği yapmış oldu. Ürdün genel askeri hakiminin sonucu gereğince 1980 senesinde, Ürdün üniversitelerinden uzaklaştırıldı. 1981 senesinde Cidde Kral Abdülaziz Üniversitesi’nde çalışmaya başladı. Daha sonrasında 1981 senesinde Afganistan cihadına daha yakın olmak maksadı ile İslamabad’daki Uluslararası İslâm Üniversitesi’nde emek verme talebinde bulunmuş oldu. Ve üniversitede emek vermesi kabul edildi. 1984 senesinde Kral Abdülaziz Üniversitesi’nden çekilme ederek, Afgan cihadında eğitim müsteşarı oldu. Tüm mesaisini de bu işe hasretti. Bazı Arap kardeşleri ile beraber, “Mücahitlere Hizmet Bürosu”nu kurdu. Afgan cihadı hizmeti doğrultusundaki çalışmalarını sürdürmekteydi. Afganistan’a gelen Arap mücahitlerin büyük çoğunluğu bu yazıhane çevresinde toplandılar. Bu yazıhane, neredeyse tüm Afganistan’da ve tüm mücahitler içinde bir oldukça öğretim, eğitim, askeri, sıhhi, toplumsal ve iletişim dallarında hizmetler yapmıştır. Kasım 1989’da hain bir pusu sonucu iki oğlu ile birlikte şehit edildi.


Abdullah Azzam Kitapları – Eserleri

  • Kayıp Minare
  • Afgan Cihadında Rahman’ın Ayetleri
  • Tevbe Suresi Tefsiri
  • Hamas
  • Hurilerin Aşıkları
  • İslami Düşüncenin Zirve İsmi Şehid Seyyid Kutub
  • İslam’da Cemaat Olmanın Gerekliliği
  • Marksizm’in Çöküşü
  • Tüm Gençlere Bir Mesaj
  • Tahavi Akidesi Şerhi
  • Cihad Ahkamı
  • Şehid Abdullah Azzam Külliyatı
  • Müslümanı Öldürme Suçu
  • Afgan Cihadında İlahi Yardım
  • İslam ve İnsanlığın Geleceği
  • İslam Akidesinin Özellikleri
  • Cihad Ahkamı
  • Cihad Kervanı
  • Müslüman Halkın Cihadı


Abdullah Azzam Alıntıları – Sözleri

  • Bir topluluk bir kişiyi öldürürlerse, kısas olarak hepsi öldürülür. (Müslümanı Öldürme Suçu)
  • Dünya sevgisini kalbinden çıkar ki Allah seni sevsin. İnsanların malına gözünü dikme ki insanoğlu seni sevsin. (Hurilerin Aşıkları)
  • Bugün hakkın ve hakikatin açıklanması, tek kişinin altından kalkamayacağı kadar ağırdır. Bunun içindir ki bu işin netice vermesi için büyük gayretler gerekseme vardır. İhlaslı ve samimi kişilerin bir araya gelip omuz omuza vermesi, imkanlarına ve işlerini düzene koyup belli bir program dahilinde emekleri kaçınılmazdır. (İslam’da Cemaat Olmanın Gerekliliği)
  • Sessizliğini ayıplayan kişiye söyle
    Yiğit kimse dilsiz olarak doğar.
    Akıllı insanoğlunun eli devamlı dilinden önde olur. (Hurilerin Aşıkları)
  • Kendini Allah’a teslim etmek; ihlâslı olmak anlama gelir. (İslam’da Cemaat Olmanın Gerekliliği)
  • Allah’ın selamı üstüne olsun sonrasında görüşürüz… Eğer görüşemezsek randevumuz aden olsun. (Hurilerin Aşıkları)
  • Yahudi gazeteci Sami Kohen Menderes’in idamıyla ilgili olarak şunları yazdı: “Menderes’i darağacına götürmüş olan direkt sebep, İslam dünyasıyla yakınlaşıp, İsrail ile ilişkileri yavaş yavaş soğutma politikasıydı. (Kayıp Minare)
  • Şu şekilde diyordu: ” Neden affımı isteyecekmişim ? Eğer ben hak suretiyle mahkûm edilmişsem ben hakkın hükmüne razıyım. Eğer ben bâtıl bir gerekçe ile mahkûm edilmişsem şüphesiz ki ben bâtılın affını dilemekten de müstağniyim.” O, bu sözleri söylediği esnada , onu izleyenlerin önünde idam sehpasının ipi görünüyordu. (İslami Düşüncenin Zirve İsmi Şehid Seyyid Kutub)
  • Süleyman îbni Bureyde’den rivayet olunan bir hadiste de (Neylul Evtar 7/210) şu şekilde buyuruluyor:
    Süleyman İbni Bureyde bahasının şu şekilde söylediğini nakleder “Rasûlullah (sav) bir orduya yada seriyyeye komutan belirleme etmiş olduğu süre bilhassa komutana ve tarafındaki Müslümanlara hayır tavsiye etti sonrasında da dedi ki: Allâh yolunda Allâh’ın adıyla gaza ediniz. Allâh’ın inkar edenlerle savaşınız. Cenk ediniz zulmetmeyiniz, ahdinize vefa gösteriniz. Ölülerin uzuvlarını keserek yada parçalayarak fenalık etmeyiniz. Evlatları öldürmeyiniz Müşriklerden düşmanlarınızla karşılaştığınızda onları şu üç şeye çağrı et. Bunlardan hangisine icabet ederlerse icabetlerini kabul et ve savaşma: Onları islama çağrı et. Eğer icabet ederlerse kabul et ve öldürme. Sonra yerlerini terk edip muhacirlerin yanına gelmelerini iste. Eğer bunu yaparlarsa muhacirlerin lehinde ve aleyhinde olan şeylerin kendilerinin de leh ve aleyhinde olacağını bildir. Eğer bundan yüz çevirirlerse Müslüman arapların başına gelenlerin kendilerinin de başına geleceğini ve Müslümanlarla birlikte cihad etmedikçe ganimetlerden hiçbir şeye nail olmayacaklarını bildir, Eğer bundan da yüz çevirirlerse onlardan cizye iste eğer kabul ederlerse sende onları kabul et. Eğer bundan da yüz çevirirlerse Allâh’a sığın ve onlarla harp.” (Sahihi Müslim. Ahmet. Tirmizi) (Cihad Ahkamı)
  • Marks’a gore din halk yığınlarının afyonudur.
    Daha sonrasında “Freud” (1856-1938) geldi. Cinsiyet iç güdüsü hakkında görüşlerini duyuru etti (1906) ve insana hükmeden şeyin cinsel içgüdüler bulunduğunu söylemiş oldu. Insanı bir “Kösnü küpü” ola rak görüp, cinsiyete dair anormal insanlarda elde etmiş olduğu bazı neti celeri tüm düzgüsel insanlara uygulamaya çalıştı. Bununla da ye tinmeyip ruhun varlığını kabul etmeyerek ahlakın, dinin, sanatın kaynağının cinsiyet iç güdüsüne bağli bulunduğunu söyleyerek Bati ve Doğu toplumlarında büyük ve derin yaralar açtı. İnsanların tinsel değerlerinden uzaklaşmasına sebep oldu. Hatta adam ço cuğun cinsel içgüdü ile annesini sevdiğini, sonrasında babasını anası ile sevgisi içinde engel görüp oedipus complev’ine (odipus kompleksi) kapıldığını, kız çocuğun babasına gene cinsel iliş kiden dolayı sevgi beslediğini, annesini bu sevgiye engel görüp elektra complex’ine kapıldığını söyler. (İslam Akidesinin Özellikleri)
  • Islâm’ın egemen olması demek, Filistin’deki Yahudi egemenliğinin son bulması anlama gelir. (Hamas)
  • Şer’an ve ıstılahen cihad:
    Dört mezhebin fukahası, cihadın, harp ve harpte yardımlaşma manasında müttefiktirler. (Cihad Ahkamı)
  • Dört mezhebin fukahasının tarifi :
    1- Hanefi mezhebine gore; İbnu Humam, Fethul Kadir de (5/187) şu ibareyi zikreder “Cihad: Kâfirleri, hak olan dine çağrı etmek ve kabul etmezlerse onlarla savaşmaktır.” Kaşani ise Bedai isminde eserinde (9/4299) şu şekilde demiştir. Cihad: “Allah yolunda canla, malla, dille harp yapmak suretiyle tüm gücün ve takatın sarf edilmesidir.” (Cihad Ahkamı)
  • Afganistan meselesi,düşman milletlerin devamlı,aç köpekler benzer biçimde yeryüzünün her tarafınca üstüne saldırı ettikleri yaralı İslam davasının acıklı hikayesidir. (Afgan Cihadında Rahman’ın Ayetleri)
  • Allah ﷻ şu şekilde buyuruyor:
    Kim bir mü’mini kasden öldürürse cezası, içinde temelli kalacağı cehennemdir. Allah ona gazab etmiş, lanetlemiş ve büyük bir azab hazırlamıştır. (Nisa,93) (Müslümanı Öldürme Suçu)
  • Her şeyde bir kanıt vardır.
    O’nun bir bulunduğunu gosteren
    Bu duyuru sözlü de olabilir. (Tahavi Akidesi Şerhi)
  • Bugün hayatınızın ilk yıllarındasınız, gençlik zamanındasınız. Gençlik zamanı, kardeşlerim, savaşım zamanıdır. Çaba sarf etmenin ve fedakârlığın zamanıdır. (Tüm Gençlere Bir Mesaj)
  • Şâ’râvî Cuma , Mısır İç İŞleri Bakanı idi . O,tutuklu Müslüman Kardeşleri cezalandırmak için onlara meyve verilmesini yasakladı.!
    Bir gün Muhammed Kutub ,hapishanede yedi yıl kaldıktan sonrasında gene aynı hapishanede kalan kızkardeşini ziyaret etmek için cezaevi müdüründen izin istedi . Muhammed Kutup’un bu istediğini cezaevi müdürü ; ” Maalesef bunu izin veremeyeceğim, bundan dolayı İçişleri bakanlığının açık emri var ; ” Muhammed Kutup , kesinlikle kızkardeşini ne sağ ne de ölü olarak görecek.”
    Muhammed Kutup’un bu talebinden hemen hemen daha bir yıl geçmeden Şâ’râvî Cuma görevdin alınır ve hapsedilir . O tarihde Hamide Kutup ve kardeşi Muhammed Kutup cezaevinden çıkmışlardır.
    Şâ’râvî Cuma’nın hanımı meyveler ile beraber onu ziyaret için cezaevine gelir . Gardiyan ” Bu ne ? ” diye sordu . Kadın, ” Kocam Şâ’râvî Bey için getirdiğim yiyecekler vs. yanıtını verir .
    – Gardiyan , Kocanız Şâ’râvî Bey mi ?”
    – Kadın, Evet
    – Kocanız bir kanun çıkarmıştı. Buna gore tutuklu ailelerin hapishaneye meyve göndermeleri yasaklanmıştır. Ben kocanızın hapishanede olmadığı dönemde bir bakan olarak ona itaat ediyordum. Şimdi de ona hapishanedeyken itaat edeceğim . Vallahi o meyvelerden birini bile tadamaz. yanıtını verdi.
    “…Yeryüzünde büyüklendiler ve fena planlar yaptılar. Oysa fena planlar, sahibinden başkasını kuşatmaz. ”
    ( Fatır Suresi 43 ) (Tevbe Suresi Tefsiri)
  • Türk halkı, beş yüz yıldan fazla süredir beraber yaşamış olduğu miras, akide ve kültürden ve nesilden nesile geçerek kendisine miras kalan Arapça harflerle yazmaktan yoksun bırakılınca entellektüel cehalete yakalandı. Yeni gelen Türk nesli ise ne akideyi biliyor, ne kültürü, ne dini ne de prensipleri. (Kaybolmuş, kafası karışmış ve parçalanmış durumdalar.)
    Ancak iyi bir fıtrata haiz olan Türkler, birgün bu ecnebi fikirleri terk edecek ve Kemalist ilkeleri ayağının altında ezecektir. Alametleri ufukta görünmektedir. Sabah yakın değil mi?
    “Ne zamanmış o?’ diyecekler. De ki: ‘Yakın olsa gerek!”. (İsra: 51) (Kayıp Minare)
  • Özet olarak; Cihad harp manasına gelir. “Fi sebilillah” kelimesinde ilk akla gelen şey cihaddır. İbni Rüşt Mukaddimesinde (1/369):(Kılıçla Din için müşriklerle savaşmaktır. Kim ki kendini Allah için yorarsa O’nun yolunda cihad etmiş ve cihad yalnız Allah yolunda olur. kelimesi söylendiğinde sadece ve sadece kafirler İslama girinceye yada cizye verinceye kadar savaşım etmek anlaşılır.) İbni Hacer, Fethul Bari de (6/29) şu şekilde demiştir; “fi sebilillah” lafzından ilk akla gelen şey cihaddır. (Cihad Ahkamı)

loading…

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş