Eğitim

Çağdaş Sanat Felsefesi – Adnan Turani Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Çağdaş Sanat Felsefesi – Adnan Turani Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Çağdaş Sanat Felsefesi kimin eseri? Çağdaş Sanat Felsefesi kitabının yazarı kimdir? Çağdaş Sanat Felsefesi konusu ve anafikri nedir? Çağdaş Sanat Felsefesi kitabı ne konu alıyor? Çağdaş Sanat Felsefesi PDF indirme linki var mı? Çağdaş Sanat Felsefesi kitabının yazarı Adnan Turani kimdir? İşte Çağdaş Sanat Felsefesi kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Adnan Turani

Yayın Evi: Remzi Kitabevi

İSBN: 9789751411648

Sayfa Sayısı: 126


Çağdaş Sanat Felsefesi Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Sanat yapıtı, bataklıkta açıp serpilmiş, insanı büyüleyen bir nilüfer çiçeğine benzetilebilir. Bu güzel çiçek, yaşamış olduğu ortamla ilişkisi olmayan bir yerde sergilenirse, onun bataklıkta büyümüş olduğu akla gelmez.Sanat yapıtı da, yaratıldığı yerde değişik bir çevre içinde gösterilirse, onun, içinde doğup büyümüş olduğu ortam ve değişik koşullar bilinemez. Bu yüzden sanat yapıtı oluş halinde iken tanımanın, onun anlışılmasında ve çözümlenmesinde büyük yararı vardır.Bu araştırma, çağdaş sanatın içinde doğup büyümüş olduğu ortam ve koşulların saptanmasını bu yüzden amaç edinmiştir.


Çağdaş Sanat Felsefesi Alıntıları – Sözleri

  • Theo Van Doesbourg,”Soyut sanat aslına bakarsak somut sanatın kendisidir”.
  • Delacroix “Doğa, ressamın eleştirerek ve seçerek kullanacağı bir sözcüktür.”Resmi yaratan Bizim tasarımımızdır” diyordu. Deme Huyghe de, bu mevzu ile “Gerçek artık amaç değil, yalnız sanat için bir çıkış noktasıdır”.
  • Çağımızın sanat alanlarındaki kitsch, herhangi bir eseri fanatik olan fakat onun sanat standardını elde eden disipline ulaşamamış bir kimse tarafınca cüret edilerek yapılmış seviyesiz bir özenti olmaktadır. Yani ki hiçbir sanatçının var bardıkım muhteva dan haberi olmadan, yalnız dış görünüşe dayanan disiplinsiz bir hayranlığın yarattığı sonuçtur. Daha kısa bir izahat ile kiç, muhtevasız bir özentiden dünyaya gelmiştir.


Çağdaş Sanat Felsefesi İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Sanatçı yada sanat severseniz kitapliginizda bulunmasi ihtiyaç duyulan akici ve onlarca defa okuyabileceginiz sadelikte bir üslupla kaleme alınmış eşi olmayan bir yapıt. (berçem Yıldırım)


Çağdaş Sanat Felsefesi PDF indirme linki var mı?


Adnan Turani – Çağdaş Sanat Felsefesi kitabı için internette en oldukça meydana getirilen aramalardan birisi de Çağdaş Sanat Felsefesi PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Adnan Turani Kimdir?

İstanbul Öğretmen Okulu’nda tahsil gördü. Bu yıllarda (1941-1944) Akademi’de akşam kurslarına katıldı. 1948’de Ankara GEE Resim-İş Kısmı’nü bitirdikten sonrasında, Avrupa imtihanını kazanarak devlet bursuyla Münih’e gönderildi. Münih Güzel Sanatlar Akademisi’nde Franz Nagel’den, Stuttgart Akademisi’nde Henninger ve W.Baumeister’in çalışmalarından yararlandı. Daha sonrasında Hamburg’da 1959’a kadar H.Trökes ile çalıştı. Resim anlayışının biçimlenmesinde Trökes’in direkt katkısı oldu. Sanatçıya Anadolu Üniversitesi tarafınca Fahri Doktora unvanı verildi Bir dizi ve birbirini tamamlayan renk “prosedürü” üstünde, aşkınlığın olanaklarını araştırmaya yönelik bir emek harcama disiplinini öngören Adnan Turani’nin resimleri, içinde taşımış olduğu gizli saklı tabiat cevherini soyutçu analizler düzeyinde işleyip zenginleştirir.


Adnan Turani Kitapları – Eserleri

  • Dünya Sanat Tarihi
  • Çağdaş Sanat Felsefesi
  • Sanat Terimleri Sözlüğü
  • Resim ve Resim Teknikleri Üstüne
  • Başlangıcından Günümüze Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi


Adnan Turani Alıntıları – Sözleri

  • Açıkhava resmi ve anatomi yanında, Yeniçağda ehemmiyet kazanan bir öteki özellik, insan fizyonomisinin tablo yüzünde belirmesi idi. Ortaçağda meydana getirilen resimlerde bir portre resmi görülmemişti. Esasen Ortaçağda resmin objektifi şahıs üstünde değildi. Kişi yok, mukaddes kimselerin sembolleri vardı. Ve bu resimlerdekilerle, tasvir edilmek istenen kişilerin fizik görünüşleri içinde hiçbir ilişki yoktu. Mesela Ortaçağda Isa’nın tasviri, Yenison zamanların 30 yaşlarında ideal bir tipi idi. Kral ve saray adamları da, gene kişilikten yoksun, Tanrıyı arayan birer insan oluyorlardı. Kişi portresinde kişisel özelliklere yönelme, başlı başına bir sorundu ve sanatçının da kişiyle ilgilenebilmesi için, lüzumlu özgürlüğü kazanması gerekliydi. Dikkat edilirse, Ortaçağ dogmalarının geleneklerinden, sanatçının yavaş yavaş kurtulmuş olduğu anlaşılmaktadır. Daha Gotik dönemde, kilise heykellerinde, tabiat gözlemine dayanan kişisel bilhassa portrelerin yapıldığı görülmüştü. Ancak kişisel özellikli portre, ilk olarak Italya’da Simone Martini ile Paris saray sanatında görülüyor. Bugün halen elde bulunan en eski portre, 1350-1366 yılları ara sında Fransız kralı olan Jean le Bon’u gösteren bir resimdir. (Dünya Sanat Tarihi)
  • Âdem’in Yaratılışı, Sistine Şapeli’nin tavanındaki meşhur bir fresktir. Michelangelo tarafınca 1511 dolaylarında yapılmıştır. (Sanat Terimleri Sözlüğü)
  • Barok üslup devresinin mühim özelliği, basit kişiyi de mevzu edinmesidir. (Dünya Sanat Tarihi)
  • Klasik üsluplu resmin özellikleri
    • Konu gene insandır. İnsan yapısı, tabiat göziemine gore
    biçimlendiriliyor. Anatomi, doğru ve optik bir gözleme dayanıyor.
    • Resimde insan, bir mekân içinde gösteriliyor. Mekân ifadesi
    Batı’da bilimsel perspektifin uygulanmasıyla sağlanmıştır.
    • Resimlerde, tek ve üçlü figürler dikkati çekiyor. Piramidal kompozisyon, tablo resminin biçimlendirilmesinde mühim bir seviye
    görüşü oluyor.
    • Dünyevi mevzular, dini mevzuları ikinci plana itiyor.
    • Kapalı kompozisyon dediğimiz, tüm figürlerin tablo içinde
    yer almış olduğu fotoğraf düzeni, dikkatle uygulanıyor.
    • Resimlerde, tek bir noktadan gelen ışık değil, tablonun her tarafını aydınlatan üniversal ışık ehemmiyet kazanıyor. Yani ışık-gölge,
    vücutları ve mekânı şekillendirmiyor. (Işık-gölge, fotoğraf sanatının olgun klasik devresinde yavaş yavaş ortaya çıkıyor – Batı
    sanatında. Bu bakımdan ışık-gölge, barok üslubun unsurları
    içinde yer alır.)
    ■ Vücut ve mekân, renk perspektifiyle değil, çizgi perspektifine
    gore hacimleştiriliyor.
    • Yüzlerin ifadeleri heykelde olduğu benzer biçimde iç duyguları yansıtmıyor.
    ■ Arkaik resmin mantıki ve yüzeysel vücut şekil i, tamamen ortadan kayboluyor (Dünya Sanat Tarihi)
  • Peplos: Eski Yunanlılarda bayanların omuzlarına bir kopça ile tutturdukları kumaş elbise. (Sanat Terimleri Sözlüğü)
  • Evrende mevcud her şeyin bir ruha haiz bulunduğunu ve evrenin ruhlar aleminin gizli saklı güçlerince yönetildiği şeklindeki ilkel inanç (Sanat Terimleri Sözlüğü)
  • Delacroix “Doğa, ressamın eleştirerek ve seçerek kullanacağı bir sözcüktür.”Resmi yaratan Bizim tasarımımızdır” diyordu. Deme Huyghe de, bu mevzu ile “Gerçek artık amaç değil, yalnız sanat için bir çıkış noktasıdır”. (Çağdaş Sanat Felsefesi)
  • Dünyada ilk kez hükümdarlarını at üstünde gösterenler Romalılardır. (Dünya Sanat Tarihi)
  • Delta: İçinde göz şekli bulunan bir üçgendir. Eski kavimlerde nazara karşı bir tılsım sayılırdı. (Sanat Terimleri Sözlüğü)
  • °•(Alm.Ebenholz;Arap.abnûs):
    Hindistan’da yetisen oldukça sert,dayanıklı,
    kesif siyaha yakın bir koyulukta,güzel cila
    kabul eden,tespih,çekmece benzer biçimde esyaların
    yapimında kullanılan kıymetli ağaç.°• (Sanat Terimleri Sözlüğü)
  • Grek klasik heykelindeki figürlerde, anlamlı yüzlere rastlamayız. Yüzlerde, ruhsal iç duygu hiçbir şekilde belli olmaz. Bunun sebepleri, aslına bakarsak o devrin ideal insan tipi üstündeki genel kanıdan gelmektedir.Zira olgun insanoğlunun, hiçbir vakit duygularını belli etmemesi fikri, bu devrede Grekin inanılmış olduğu bir mevzudur. (Dünya Sanat Tarihi)
  • °•(Fr. acanthe; Alm. Akanthus)
    Yaprakları Eski Yunan’da Korent sütun
    başlıklarında stilize edilerek kullanılmış
    olan bir nebat. Akantus bilhassa Roma
    tapınaklarının sütun başlıklarında kullanılan
    bir motif olmuştur.°• (Sanat Terimleri Sözlüğü)
  • Çağımızın sanat alanlarındaki kitsch, herhangi bir eseri fanatik olan fakat onun sanat standardını elde eden disipline ulaşamamış bir kimse tarafınca cüret edilerek yapılmış seviyesiz bir özenti olmaktadır. Yani ki hiçbir sanatçının var bardıkım muhteva dan haberi olmadan, yalnız dış görünüşe dayanan disiplinsiz bir hayranlığın yarattığı sonuçtur. Daha kısa bir izahat ile kiç, muhtevasız bir özentiden dünyaya gelmiştir. (Çağdaş Sanat Felsefesi)
  • Ölçü ve güzel biçim, Greklerin ehemmiyet verdiği değerlerdir. Bunun için genç adam ve hanım vücutları, daima bir gözlem deposu olmuştur. Ayrıca, Grek heykellerinde sanatçının cinselliği vurguladığına da rastlanmaz. Zira Grek için cinsel hareket, biçim güzelliğini bozucu bir etkendir. (Dünya Sanat Tarihi)
  • Verimlilik, hanım ve su sembolleriyle anlatılıyor. (Dünya Sanat Tarihi)
  • Theo Van Doesbourg,”Soyut sanat aslına bakarsak somut sanatın kendisidir”. (Çağdaş Sanat Felsefesi)
  • Apollon: Güneş ve ışık Tanrısı. (Sanat Terimleri Sözlüğü)
  • Demeter: Tarım tanrıçası. (Sanat Terimleri Sözlüğü)
  • Helenistik-barok sanatında, heykeldeki yüzlerde , sinirli gerginlik ve ıstırap, tüm açıklığı ile gösterilmiştir. İşte, iç duyguların bu denli açık olarak gösterilişi klasik sanatta asla düşünülmemişti. (Dünya Sanat Tarihi)
  • Darüşşifa: Osmanlıcada hastane. (Sanat Terimleri Sözlüğü)

loading…

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş