Eğitim

Erotizm – Georges Bataille Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Erotizm – Georges Bataille Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Erotizm kimin eseri? Erotizm kitabının yazarı kimdir? Erotizm konusu ve anafikri nedir? Erotizm kitabı ne konu alıyor? Erotizm PDF indirme linki var mı? Erotizm kitabının yazarı Georges Bataille kimdir? İşte Erotizm kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Georges Bataille

Çevirmen: M. Mukadder Yakupoğlu

Yayın Evi: Bilkamat

İSBN: 9789757869007

Sayfa Sayısı: 303


Erotizm Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti


Erotizm Alıntıları – Sözleri


  • Onurlu kadının sarılmış olduğu sevgilisine “seni seviyorum.” demesi Baudelaire’den sonrasında şu anlama gelmektedir:
    “aşkın tek ve en yüksek zevki fenalık yapma gerçeğinde yatar.”
    Ama onurlu hanım, erotizmin bir fenalık olmadığını bilir.
    Erotizmde fenalık sadece bayağı fahişelikte yada serseri sınıfın iğrençliğinde görülür.

  • Aşk eylemi aşırılığa uğradığında ölüm eylemidir.

  • Yaşam varlığa giriştir.
    Yaşam ölümlü ise varlığın sürekliliği ölümsüzdür.

  • Bireysel yalnızlığın ırzına geçilmesinde, aşık için sevilen varlığın her şey anlamına geldiği imgesi ortaya çıkıyor.
    Aşık için sevilen varlık, dünyanın saydamlaşması anlama gelir.

  • İlkel insanların gözünde sertlik devamlı ölümün nedenidir.

    Her vakit bir görevli vardır ve devamlı bir öldürme eylemi vardır.
    Ölümde oluşan güçlerden korunmak ve ondan kaçmak zorundayız.
    Ölünün maruz kalmış olduğu güçlerin bizde (diğerlerinde) de etkin olmasına rıza göstermemeliyiz.

  • Öldürme; düelloda, intikamda ve muharebede kabul edilir.
    Öldürme cinayette caniliktir.
    Cinayet, yasağın bilinmemesinden yada savsaklanmasından ileri gelir.

  • Ölümle haşır-neşir olmanın en iyi yolu onu ahlaksız bir fikirle bağdaştırmaktır.

  • Neandertal insanı… Bizden yüzbin yıl ilkin yaşamıştır.

    Kendisiyle ilgili fazlaca şey bilmemekle birlikte yalnız sertliği terkettiğini ve çalıştığını biliyoruz.
    *düzenlenmiştir.*

  • Ölümün ve cinayetin sınırında kabul edilmiyorsa saldırı olgusu, bedenlerin erotizmi ne anlama gelmektedir.
    *düzenlenmiştir.*


Erotizm İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Kitabı insanların içinde okuyun ve insanların bakışına bakın, Bataille’nin yasak ile ne anlatmak istediğini daha okumadan anlarsınız.
Bataille’de yasağı aşmanın en iyi yolu, onu yasaklayan alanın üstünden gitmek. Mesela dinin yasaklarını gene din ile aşarız. Din bir taraftan öldürme der fakat muharebede orduları yüreklendirir. Cinsellik ayıplanır, tabu sayılır fakat evlilik ile gelen cinsellik yasak olmaktan çıkar. Burada problemi yasaklar olarak görmez aslına bakarsak, yasağın sınırlarının belirsizliği yada keyfiliğidir problem. Yinede ona nazaran yasak bir eylemi yok edemez. Sadece kuralı çiğneyen cezalandırılır fakat o fiil devam eder. Böylece din ile erotizm alanının yasakların alanı olması bakımından bir bağ kurar.
Erotizme bakışı üremeden farklıdır. Şundan dolayı hayvanlarda ürerler fakat cinsel alanı erotizme çeviren yalnız insanlardır. Onda cinselliğin en zirve noktası “küçük ölüm” adını alır. İnsanlar bu deneyimi yaşamak için erotizme yönelir ve bu edinim yaşamın sürekliliğinin onaylanmasıdır. Dinsel törenlerde, dindarın kendinden geçmiş olduğu ayinler, trans halleri benzer biçimde durumlar için de bu geçerlidir. Böylece din-erotizm-ölüm üçlüsü bağını kurar. Bataille, Nietzsche benzer biçimde ölüme yaklaşır. Ölüm bir son değildir. Ölümü varoluşun içine alır.
Biraz da eleştiri yapmam gerekirse; kitapta fazlaca fazla tekrara başvurulmuş. Şimdi buna değineceğim, doğal bu bir varsayım, ileride anlatacağım benzer biçimde cümleler o denli fazla ki okurken anlatacaksan anlat diyorsunuz.
2.kitap genel olarak bazı araştırma ve kişiler üstünden yorumlaması olarak gidiyor. Marquis de Sade’nin düşünceleri üstünden gittiği bölüm kötü değildi fakat Levi-Strauss hakikaten zorlama olmuş. Evlilikler, ilkel kabilelerde kültür, akrabalık, mit benzer biçimde mevzuları merkeze alan bir ismin ensest için söylediği şeyleri kırpıp da ısrarla bir bölgelere bağlaması sanki olmamış.
Genel anlamda benim için averaj bir kitap diyebilirim.
Herkese keyifli okumalar… (ilgen)

Erotizm – Georges Bataille: Okuduğum en aykırı ve en şahane eserlerden biri idi. Farklı ve unutulmaz bir süreç…
20.yüzyılın başlarından ortalarına kadar kendisini Nietzsche’nin izin bir yolda nitelendirse de, bence tamamen değişik ve Nietzsche’den bile daha aykırı ve aşırı bir felsefeyi benimseyebilmiş bir felsefeci bana nazaran Bataille… Şundan dolayı felsefi pornografinin keskin isimlerinden birisidir. Bataille’i Nietzsche ile Foucault ve daha bir fazlaca yazar içinde bir bağ olarak görmek en mantıklısı bence. Evet Bataille Nietzsche’nin felsefesini kesinlikle örnek almış fakat bence bir adım ileriye de taşıyabilmiştir. Bataille’nin felsefesini Nietzsche’nin felsefesine denk tutan tek şey aşırılığı ve aykırı duruşu olabilir.
Neden Nietzsche ile bu denli uyum içinde anlattığıma gelirsek, ben her iki yazarı da fazlaca seviyorum ve felsefelerini hayatımın nerede ise her alanında kullanıyorum. Her iki isim de benim için fazlaca hususi ve Bataille’yi okurken hep Nietzsche kokusu, tadı alıyorum.
Bataille bu yapıtında erotizmi tüm boyutlarıyla ele alıyor, cinsellikten dinselliğe, doğumdan ölüme, nerede ise yasak denecek her mevzuyu fazlaca açık şekilde ve kimseyi de rahatsız etmeden!! konu alıyor, münakaşaya açıyor. Aslında erotizmin şifrelerini çözüyor…
Kimse kusura bakmasın fakat bu denli hayatımızda olan bir kavramın bu denli tabulaştırıldığı bir dünyada Bataille bu hislere en güzel ve en keskin tercüman olan kalem bence…
Erotizm yalnız bedenlerin birleşmesi değil, mutluluktur da aslına bakarsak. Özümsemektir yaşamı. Ölümle kösnü arasındaki, erotizmle öldürmek arasındaki birlikteliğin boyutudur. Tanrıya kurban verilme evreleri ve devamındaki süreçleri okumak içler açısı aslına bakarsak. Kaldı ki hepsi yaşamın birer gerçeğidir. Bu yaratı bir fazlaca vakası da araştırmaya yönlendiriyor okuyucuyu ki bu en sevdiğim vakadır benim için. Eseri okuyup geçmek yerine durup durup araştırma yapmak mevzular ve vakalar hakkında. Bataille bunu okuyucuya en iyi sunan kalemlerden bana kalırsa
Bataille bence zıtlıkların hakimi. Ve bu zıtlıkları muhteşem başarı göstermiş şekilde kıyaslıyor ve iç içe geçiriyor. ‘’Fenalık iyiliktir’’ diyor örnek olarak. Sonra dönüyor ‘’Bilgi bilgisizliktir, ölüm yaşamdır, hakikat yalandır’’ diyebiliyor… İster istemez okuyucuyu bir yol ayrımına sürüklüyor, Beyinleri yakıyor ki bu da en sevdiğim durumlardan biridir
Ölüm ve erotizm insan yaşamının sürekliliğini sağlar. Daha Neandertal döneminde insan artık dik durabiliyor, dolayısıyla özgür kalan elleriyle ve buluş etmiş olduğu aletlerle kendine yararlı olacak işler yapabiliyordu. Ölümlü bulunduğunun bilincinde ve ölülerini gömebiliyor. Bu dönemden kalan mezarlar halen bulunmaktadır. Bataille’a nazaran ölüm, bir Neandertal’in ölümsüz olan araçlarla yarar sağlamış olduğu etkinliklerin tükenmesi demekti. Çalışmanın sonu… O nedenle de öldürmek, en başta gelen tabudur ona nazaran.
Hayvan halinden insan haline geçişteki köşetaşı tabulardır. Hayvanları yalnız tabiat sınırlar. Oysa insan, insanlaştıkça giderek kendi kendine de sınırlamalar dayatır. Bunların başlangıcında ölüm gelir, ölüm hem tabudur hem kutsaldır. Ölüm törenleri dinsel törenlerdir. Dinler bir taraftan “öldürmeyeceksin” derken, bir taraftan da din adamları orduları takdis ederler.
Fazlaca derin ve felsefe kokan bir yaratı, Erotizm…
‘’Gözün Hikayesi’’ eseri ile fanatik olmuştum Bataille’ye. Bu eseri ile de gönlümdeki tahtı devam ediyor.
Birfazlaca kesimi rahatsız edebilir anlattıkları ve yazıkları fakat bence bu oldukça mükemmel bir durum Rahatsız edici ve etkisinde bırakan bir yazara hazır olunuz bence. ‘’Tiksinti Lordu’’ diye boşuna demiyorlar Bataille’ye
Herkese rahatsız edici okumalar edebiyat sever güzel insanoğlu… (Ayşen&Erdal)

Aşkınlık: Yasağa karşı gelme devinimi başlatan vakalar dizisini ortaya çıkarır. Erotizmin hayvansılığı insanı adeta ermiş benzer biçimde yapar. Bataille Erotizm-Din arkasındaki kurguyu kurbansal sunu anlamında birleştirmiş, kutsallığı cinselliğe yaklaştırmış ve bunu yaparken ilkel insanı erotizmin hayvansılığından kurtulmuş hayvan olarak günümüze kadar geçen vakit içinde değişimleri okurla paylaşmış. Üçlü bağları oluşturan yazar ikili birlikteliğin arasındaki döngüyü 3. Olarak vermiş. Kitabın konusu gittikçe erotizmi de aşmakta kutsallığa doğru kaymaktadır. Fazlaca örneksiz bir seçimi var bu insanın. (Umut Ök)


Erotizm PDF indirme linki var mı?


Georges Bataille – Erotizm kitabı için internette en fazlaca meydana getirilen aramalardan birisi de Erotizm PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Georges Bataille Kimdir?

Bataille 1897’de Billom’da dünyaya geldi. 1900’de ailecek Reims’e taşındı. 1917’den itibaren Paris’te “Ecole des Chartes”de okudu ve peşinden meslek eğitimini yaparken Bibliothèque Nationale de France’de kütüphaneci olarak çalıştı. 1942’ye kadar burada çalışan Bataille, bu tarihten sonrasında yakalandığı tüberküloz sebebiyle kütüphanecilik görevini bıraktı. 1949’da tekrardan Carpentras’da kütüphaneci olarak göreve başladı. Daha sonrasında aynı göreve Orléans’ta devam etti.Documents (1928), Acéphale (1937), Critique (1936) benzer biçimde etkili dergiler çıkardı. “Collége de sociologie”nin çalışmalarını yönetti. Kimi vakit siyasal kimliğiyle öne çıktı, aydınlarla çeşitli gruplar oluşturdu, etkinliklerde bulunmuş oldu. Andre Breton veSartre ile sert polemikleri oldu. 1962’de Paris’te öldü. Kitaplarının tüm basımı 1972’de Foucault’nun desteğiyle gerçekleşti.


Georges Bataille Kitapları – Eserleri

  • Gözün Öyküsü
  • Göğün Mavisi
  • Rahip C.
  • İç Deney
  • Edebiyat ve Fenalık
  • Annem
  • İmkansız
  • Günah Üstüne Tartışma
  • Nietzsche Üstüne
  • Ölü Adam
  • Erotizm
  • Madam Edwarda
  • Din Kuramı
  • Eros’un Gözyaşları
  • Cinsellikten Dinselliğe Erotizm
  • Lanetli Pay
  • Bir Kadavra


Georges Bataille Alıntıları – Sözleri

  • Korkunçtu. Az rastlanır bir soğukkanlılık içinde olmasaydım, bir taş duvarın önündeymişçesine dingin bir halde, bu kin dolu makineleri seyrederek iyi mi ayakta kalabilirdim? Her gürültülü müzik parçası gecenin bir yarısında savaşı ve ölümü çağırmak için meydana getirilen bir büyüydü. Trampet gürültüleri, sonunda kanlı top ateşlerine dönüşmek umuduyla zirve noktasına varmıştı: Uzakta gördüğüm, cenk düzeninde dizilmiş bir çocuk ordusuydu. Kımıldamıyorlardı, fakat kendilerinden geçmişlerdi. Görüyordum onları, fazlaca uzakta değillerdi benden, ölüme gitme arzusuyla büyülenmişlerdi. Bir gün güneşin altında güle oynaya ilerleyecekleri, arkalarında can çekişenler ve ölüler bırakacakları uçsuz bucaksız tarlaları düşlüyor gibiydiler. (Göğün Mavisi)
  • Yaşamdan fazlaca daha acı olan (bu sebeple yaşamın ölüm kadar kanlı ışıltısı yoktur) bu yükselen katliam dalgasında önemsiz şeylerden, kocakarıların gülünç yakarılarından öte bir şeyler görmek olanaksızdı. Alevlerin ve gök gürültülerinin karıştığı, yanmış kükürt kadar solgun, insanoğlunun soluğunu kesen büyük bir tutuşmaya yazgılı değil miydi her şey? Ansızın bir kahkaha atma isteği başımı döndürmüştü: Bu felaketin karşısında, bir kara gülmece, asla kimsenin bağırmaktan kendini alamadığı zamanlarda ortaya çıkan kasılmalara birlikte rol alan türden bir kara gülmece duygusu içindeydim. Müzik durdu: Yağmur da dinmişti. Yavaş yavaş gara döndüm. Tren harekete hazır durumdaydı. Bir süre peron süresince yürüdükten sonrasında bir kompartımana girdim; tren gecikmeden kalktı. (Göğün Mavisi)
  • Sosyal toplumlarda öykünmek bulaşıcıdır. (Cinsellikten Dinselliğe Erotizm)
  • Yeter ki bir insan resmi -ya da bu şekilde geçinen mülahazalara tamamen boyun eğmeyecek benzer biçimde olsun, yeter ki kendi yaşamını yerleşik otoritenin yıkımına adayan kişinin çekimine kapılmaya yatkın olsun, rahat ve çıkarlarına
    uygun bir dünya imgesinin onun için elverişli bir yanılsamadan başka bir şey olabileceğini sanmak güçtür. (Lanetli Pay)

  • İlkel insanların gözünde sertlik devamlı ölümün nedenidir.

    Her vakit bir görevli vardır ve devamlı bir öldürme eylemi vardır.
    Ölümde oluşan güçlerden korunmak ve ondan kaçmak zorundayız.
    Ölünün maruz kalmış olduğu güçlerin bizde (diğerlerinde) de etkin olmasına rıza göstermemeliyiz. (Erotizm)
  • İnsan olmak, hakikati, adaleti istemekle aynı şey değil midir? (Edebiyat ve Fenalık)
  • “Neden yapıyorsun bunu?”
    “Görüyorsun,” dedi, “ben tanrı’yım…” (Madam Edwarda)
  • “Geriye kalan sessizliktir.” (Nietzsche Üstüne)
  • “Adalet’in müzikle uğraşmaya hazır o coşkulu sesini boğmak için sayısal üstünlüklerini ve aptallıklarının enerjisini kullanan alaycı ve ve iğrenç ahmaklar”ı betimler çoğunluk partisinin milletvekilleri. (Edebiyat ve Fenalık)
  • İnsanlar aynı anda iki duygunun esiridirler: uzaklaştıran korku ve saygınlık uyandıran hayranlık. Yasak ve ihlal bu iki zıt duygunun oluşturduğu tepkilerdir: yasak iticidir sadece hayranlık çekicidir ve ihlale götürür. Yasak ve tabu, kutsala bir anlamda karşı çıkar, sadece mukaddes, yarattığı hayranlıkla yasağı çekici kılar; bu bağlamda mukaddes güzelleştirilmiş yasaktır. (Cinsellikten Dinselliğe Erotizm)
  • Varoluş korkum sonunda mutlak egemen oldu. Ölmüş egemenliğim sokakta. Anlaşılamaz – Çevresinde bir gömüt sessizliği – Korkunç bir şeyin beklentisi içinde büzülüp saklanmış — Ama gene de hüznü hiçbir şeye aldırmıyor. (Annem)
  • ”Beni yazmaya zorlayan şey, sanırım, delirme korkusu.” (Nietzsche Üstüne)
  • Artık sınırlarım yok: içimdeki boşlukta gıcırdayan şey, ölmekten başka çıkışı olmayan tüketici bir acıdır… (İmkansız)
  • Bataille toplumda iki tane düzensizlik sebebi görmektedir: Ölüm ve cinsellik. (Eros’un Gözyaşları)
  • Olasılıklar içinde kaybolmuştuk. (Rahip C.)
  • Hepimiz, anlaşılması güç bir maceranın sonunda, bir başımıza ölen varlıklarız; fakat içimizde, yitirilen devamlılığın özlemi var. (Cinsellikten Dinselliğe Erotizm)
  • …”İnsan devamlı ruhunu kurtarabilir,”… (Göğün Mavisi)
  • Bataille toplumda iki tane düzensizlik sebebi görmektedir: Ölüm ve cinsellik. (Eros’un Gözyaşları)
  • Komik! bana ister panteist, ister tanrıtanımaz, ister tanrıcı deyin!… Ama göğe doğru haykırıyorum: “Hiçbir şey bilmiyorum” Ve gülünç bir sesle yineliyorum: (kimi zaman göğe bu şekilde haykırıyorum) “hiçbir şey, mutlak olarak hiçbir şey”. (İç Deney)
  • Diyonizos sarhoş bir tanrıdır, tanrısal aslı çılgınlık olan bir tanrıdır. Ama, çılgınlığın kendisi de tanrısal öze haizdir.
    Burada tanrısal, aklın kuralını reddetme anlamına gelmektedir. Dini yasaya, akla bağlama alışkanhğımız vardır. Ama ge­nel olarak dinleri oluşturan şeyi gözönüne alırsak bu ilkeyi red­detmemiz gerekir.
    Kuşkusuz din vardır, hatta bozguncu bir taban üstündedir; yasaların gözleminin dışına çıkar. En azından yönlendirdiği şey aşırılıktır, bu kurban etmedir, esrimenin tepesi olduğu şenliktir. (Eros’un Gözyaşları)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
düşmeyen takipçi satın al tiktok takipçi satın al Instagram takipçi hilesi instagram yabancı takipçi satın al takipçi satın al
viagra meritking meritroyalbet bahsine giriş madridbet yeni giriş paralı tombala siteleri