Eğitim

Fıkıh Dersleri 1 – Orhan Çeker Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Fıkıh Dersleri 1 – Orhan Çeker Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Fıkıh Dersleri 1 kimin eseri? Fıkıh Dersleri 1 kitabının yazarı kimdir? Fıkıh Dersleri 1 konusu ve anafikri nedir? Fıkıh Dersleri 1 kitabı ne konu alıyor? Fıkıh Dersleri 1 PDF indirme linki var mı? Fıkıh Dersleri 1 kitabının yazarı Orhan Çeker kimdir? İşte Fıkıh Dersleri 1 kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Orhan Çeker

Yayın Evi: Yeni Zamanlar Yayınları

İSBN: 9789944462419

Sayfa Sayısı: 219


Fıkıh Dersleri 1 Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti


Fıkıh Dersleri 1 Alıntıları – Sözleri

  • Allah’a kul olmanın aksine asrımız kula kul olma yolunda yarışmaktadır.
  • Fıkıh Allah’ın kalplere attığı nurdur.
  • ”Mebi belirleme ile taayyün eder. Semen belirleme ile taayyün etmez.”
  • .. Günlük hayatımızda en ileri cemiyet hadiselerine varıncaya kadar tüm fiiliyat ve münasebetleri mevzu edinen fıkıh normal olarak gereksinim duyulan bir ilim olacaktır..


Fıkıh Dersleri 1 İncelemesi – Kişisel Yorumlar


Fıkıh Dersleri 1 PDF indirme linki var mı?


Orhan Çeker – Fıkıh Dersleri 1 kitabı için internette en oldukca meydana getirilen aramalardan birisi de Fıkıh Dersleri 1 PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Orhan Çeker Kimdir?

1953’te Haymana / Ankara’da hayata merhaba dedi. 1972 Yozgat İmam Hatip Okulunu, 1976 Konya Yüksek İslam Enstitüsü ve 1980 Bağdat, Mustansıriye Üniversitesi Arap Dili Enstitüsünü tamamlamış oldu.

Kısa bir süre Batman Kız Meslek Lisesi’nde öğretmenlik yapmış oldu. 1977’de Konya Yüksek İslam Enstitüsü’nde Fıkıh Asistanı oldu. 1986’da Konya İlahiyat Fakültesi’nde İslam Hukuku Doktoru, 1988’de Doçenti ve 1996’da Profesörü oldu. Halen Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İslam Hukuku Öğretim Üyesi olarak vazife yapmaktadır. Evli ve beş çocuk babasıdır.

Kişisel Bilgiler

Akademik Birimi : İlahiyat Fakültesi

Kısmı : Temel İslam Bilimleri

Anabilim Dalı : İslam Hukuku

Yabancı Diller : Arapça, Fransızca, Farsça

Mesleki İlgi Alanları : İslam Hukuku

Eğitim Bilgileri

Lisans : KONYA Yüksek İslam Enstitüsü

Y.Lisans : Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Doktora : Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Bilimsel Yayınları

Kitaplar

1-) Orhan Çeker, İslam Miras Hukuku , , 158, Konya, , 1984

2-) Orhan Çeker, Hukuk-I Aile Kararnamesi, , 117, İstanbul, , 1985

3-) Orhan Çeker, Nafaka Kanunu , , 192, İstanbul, , 1985

4-) Orhan Çeker, Arazi Kanunnamesi, , 92, İstanbul, , 1985

5-) Orhan Çeker, İslam Hukukunda Çocuk, , 240, İstanbul, , 1990

6-) Orhan Çeker, Fıkıh Dersleri-1, , 317, Konya, , 1991

7-) Orhan Çeker, İslam Hukukunda Akitler, , 318, Konya, , 1999

😎 Orhan Çeker, Çocuk ve Hakları, ,238,Konya, ,2004


Orhan Çeker Kitapları – Eserleri

  • Tasavvufi Meselelere Fıkhi Bakış
  • Fıkıh Dersleri 1
  • Fetvalarım-1
  • Osmanlı Hukuk-ı Aile Kararnâmesi
  • İlm-i Hal’im
  • İslam Hukukunda Çocuk ve Hakları
  • Kur’ân-ı Kerîm’in Envârı’ndan
  • İslam Hukukunda Akidler
  • İrfan Meclisinden Sohbetler


Orhan Çeker Alıntıları – Sözleri

  • Bu bâbda en ziyade nazar-ı merhamete alınması lâzım gelen kızlardır. Zevc ile zevcenin aileyi teşkil ve yönetim hususunda ortaklaşa oldukları derkâr iken adam evlatların sokakta oyun oynamakla imrâr-ı zaman etmesi mâzûr görünmüş olduğu bir sinnde bulunan kız küçüklere cemiyyet-i beşeriyyece en büyük bir vazife doğrusu bir ailenin validesi ve müdîr-i umûru olmak vazifesi tevdî olunuyor. Henüz teşekkülât-ı bedeniyyesi tekemmül etmemiş olan bir bîçâre kız valide olmakla âsabı ila ahiri’l-yaşam perişan oluyor, ilel günâ-gün iktisab ediyor, ondan tevellüd eden çocuk zayıf ve pek sinirli bir şey olup unsûr-ı İslâm’ın gittikçe tedennîsi esbâbına inzimâm ediyor. (Osmanlı Hukuk-ı Aile Kararnâmesi)
  • Satlık deve ve davarların sütlerini sağmamak sûretiyle memelerinde biriktirip ( süt benzer biçimde) göstermeyin. Kim bu şekilde bir hayvan satın alırsa, (bu alışverişin arkasından) hayvanı sattıktan sonrasında muhayyerdir. İsterse alıkoyar, isterse geri verir. (İslam Hukukunda Akidler)
  • Bedeni gelişim bulûğla, akli gelişim ise rüşd ile tamamlanır. (İslam Hukukunda Çocuk ve Hakları)
  • Madde 73. Zevc zevcesiyle hüsn-i muâşerete, zevce dahi umûr-i mubâhede zevcine itaata mecburdur. (Osmanlı Hukuk-ı Aile Kararnâmesi)
  • Soru: Alın yazısı gerçek midir? Gerçekse o vakit bizim bu dünyadaki irademiz kısıtlanmış olmuyor mu?
    Cevap: Alın yazısından maksat kaderdir. Kaderi Hak Teala ezelde yazmıştır. Kaderde yazılı olması bizim hal ve hareketlerimizi engelleme anlamına gelmez. Şu sebeple kaderi Cenab-ı Hak yazarken, ‘filan zamanda filan kişi şu işi yapsın’, diye yazmamıştır. Yani kaderi emredici olarak değil, haber verici olarak doğrusu ‘filan kişi kendi iradesini kullanarak şu işi yapacak’ şeklinde haber verici olarak yazmıştır. Dolayısıyla bizim irademizle yapacağımız işi Cenab-ı Hak ezelde bilmiş olduğu için bizim irademizle yapacağımız şeyi oraya yazmıştır. Yoksa cebredici, zorunlu bırakıcı bir ifade ile yazmamıştır. Onun için de insan ne yaparsa yapsın kendi iradesi ile yapar ve yaptıklarından görevli olacaktır. (Fetvalarım-1)
  • Kefâet hakkındadır
    Madde 45: Mal ve hırfet benzer biçimde hususlarda adamın hanıma
    küfv olması nikâhın lüzûmunda şarttır.
    Malda kafâet zevcin mehr-i muacceli îtâya ve zevcenin
    nafakasını tedârike muktedir olmasıdır.
    Hırfetde kefâet zevcin sülûk etmiş olduğu tecim yada hizmetin
    şerefce zevce velîlerinin tecim yada hizmetleriyle müteka-
    rib olmasıdır.
    Madde 46. Kefâet ibtidâ-yı akidde aranır. Ba’de’l-akd
    zail olsa nikâha zarar vermez. (Osmanlı Hukuk-ı Aile Kararnâmesi)
  • ”Mebi belirleme ile taayyün eder. Semen belirleme ile taayyün etmez.” (Fıkıh Dersleri 1)
  • Konuşulması ihtiyaç duyulan yerde sükût edilse bu sükût; ikrar, tasvib ve onaylama manasına gelir. (İslam Hukukunda Çocuk ve Hakları)
  • İctihada dayalı olmaksızın direkt, nassların ifade etmiş olduğu farza “Nassî Farz”, harama da “Nassî Haram” ifadeleri kullanılır. (İlm-i Hal’im)
  • Allah’a kul olmanın aksine asrımız kula kul olma yolunda yarışmaktadır. (Fıkıh Dersleri 1)
  • .. Günlük hayatımızda en ileri cemiyet hadiselerine varıncaya kadar tüm fiiliyat ve münasebetleri mevzu edinen fıkıh normal olarak gereksinim duyulan bir ilim olacaktır.. (Fıkıh Dersleri 1)
  • ” İctihâdî farz ve ictihâdî haram dinin değil, mezhebin sınırlarını belirler. ” (İlm-i Hal’im)
  • Rabıta, feyizli bir ortamı ya da insanı hayalen canlı tutarak, hayalen hemhal olarak o hal ve kişinin nurundan ya da o yerin feyzinden, nurundan istifade etmektir. Yoksa bir insana, mekana ve mabuda… tapınmak değildir. (Tasavvufi Meselelere Fıkhi Bakış)
  • Ruhlarının açlık çığlığını duysunlar, ruhlarını doğru beslesinler ve ruhlarına eziyet etmesinler. (Fetvalarım-1)
  • “Her vakit karşı karşıya bulunduğumuz, onsuz edemediğimiz bilgiler” anlamına gelir. (İlm-i Hal’im)
  • ” Meditasyon insan ruhunun ibadete olan ihtiyacının ifadesidir. Bu ihtiyacı biz ayet ve hadislerin gösterdiği yol ve şekille gidermemiz gerekir. Bu açlığı meditasyon benzer biçimde başka türlü giderirsek aynen şuna benzemiş oluruz: Mesela midemiz acıkınca biz temiz yiyeceklerden yemekle emrolunmuşuz. Tutar da sağda solda kirli olan şeylerle, çöplüklerden vs doyurmaya çalışsak iyi mi çirkin olursa, acıkmış olan doğru / temiz yakarma isteyen ruhu çöplükten beslemek demek olan meditasyon aynen bu şekilde çirkin ve garip olur. ” (Fetvalarım-1)
  • Yarım yamalık şekilde yaptıkları farzlar haricinde ibadetleri yok. Öyleki olunca da o yakarma ve amelden uzak ilim, amaç haline geliyor, kanaatimce onlar açısından put halini alıyor. İlim insanları amele götürmelidir. (Tasavvufi Meselelere Fıkhi Bakış)
  • ”” Biz Müslümanlar kendi işimizi bırakıp Allah’ın işine karışıyoruz. Ahirette kimin hali ne olacak o bizim işimiz değil, Allah’ın işidir. Allah’ ın işine karışmayalım.” (Fetvalarım-1)
  • İsmi İslam olan fakat kendisi İslam olmayan bir din üretmek isteyenler, doğal ki mezhebe de düşman olacaktır, tasavvufa da. (Tasavvufi Meselelere Fıkhi Bakış)
  • Henüz doğmamış olan çocuk dış dünyaya karşı rahimde gizlenmiş ve örtülmüş olduğundan örtmek manasında olan “cenin” adını almıştır. (İslam Hukukunda Çocuk ve Hakları)

loading…

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş