Eğitim

İslam Davetçilerine – Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Kitap özeti, konusu ve incelemesi

İslam Davetçilerine – Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Kitap özeti, konusu ve incelemesi

İslam Davetçilerine kimin eseri? İslam Davetçilerine kitabının yazarı kimdir? İslam Davetçilerine konusu ve anafikri nedir? İslam Davetçilerine kitabı ne konu alıyor? İslam Davetçilerine PDF indirme linki var mı? İslam Davetçilerine kitabının yazarı Ebu’l A’lâ el-Mevdudi kimdir? İşte İslam Davetçilerine kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Ebu’l A’lâ el-Mevdudi

Çevirmen: Ç. Yüksel Durgun

Yayın Evi: Dünya Yayınları

İSBN: 9789757567233

Sayfa Sayısı: 132


İslam Davetçilerine Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Siz herşeyden ilkin, Allah’ın hangi amaç için peygamberlerini bu dünyaya gönderdiğini biliyor musunuz? Dünyada hangi şey eksikti ki, Allah peygamberleri onları tamamlasınlar veyahut dünyada ne şeklinde fesatlık vardı ki o fesatlığı kaldırsınlar diye gönderdi.Halkın sakal uzatması sebebiyle mi peygamber gönderdi, sakallarını uzatmaslarını mı bildirdi?Yahut pantolonlarını uzatırlarda da peygamberleri onlara ‘Pantolonlarınızı kısaltınız desinler diye mi gönderdi.Yoksa var gücünüzle çalıştığınız sünnetler yeryüzünde yaygın değildi de onları yaysınlar diye mi peygamber gönderdi.


İslam Davetçilerine Alıntıları – Sözleri

  • unutmayınız ki, tanrı’ın hakkı, yalnız vücut, ruh ve kuvvetlerinizde değildir. malınızda tanrı’ın hakkı vardır.
  • Hakikatte tutumumuz Kur’an-ı Kerim ile Peygamber’in yoluna dayanır. Her şeyden ilkin islam dinine girmek, fikir ve emek harcamaları ile Allah’ın boyası ile boyanmak, güzel davranışlarıyla içtenlik ve fedakarlık gösterip islam’a ters olan her şeyden hayatlarını temizleyip, kötülüklerden uzak tutup çaba harcamaktır.
  • kur’an-ı kerim’in birçok yerlerde açıklamış olduğu şeklinde, huzurun ve gerçek yaşantının yeri ahirettir. kısaca ahiret, insam yaşamı için sonu olmayan bir karargahtır.
  • ” İhsan,İslam’ın son olarak ve en yüce aşamasıdır. “
  • ” İnsanın nefsi,ahireti dünyaya tercih etmiyorsa yada edemiyorsa,dünya hayatında attığı her adımda kıyamet günündeki hesabı iyi mi vereceğini düşünmeden hareket ediyorsa ahirete olan imanı tam olmaz.”
  • ” Eğer yeryüzünde İslami ve fitri ahlakla donanmış bir cemaat bulunsaydı,başkalarının bu gün dünyaya hakim olması mümkün olmazdı. “
  • ” Mücahid,Allah’a itaat etmek için kendi nefsiyle mücahede edendir. “
  • İşte Rabb’imiz tüm mevcudiyetimizle beraber İslamiyete girmemizi emrediyor.
  • O şekilde ise,herşeyden ilkin kendinizi Allah’a teslim edip,islamın hakimiyeti uğruna nefsi hürriyetinizden fedakarlık yaptıktan sonrasında, başkalarını yakarma ve itaate çağrı etmeniz gerekir…
  • Keşke Herkes iyice düşünse,bu davanın çaba ve aşk ateşinin kalbinde yanıp yanmadığını anlayabilse…
  • Bizim imtihanı kazanıp, kazanamadığımıza dair hakiki ölçü nedir?
    Bazılarımız makam sandalyesi üstünde bağdaş oluşturmak suretiyle sınav vermektedir.Bir kısmımızda idam sehpasında asılmak suretiyle…
  • Hal bu olunca, her müslüman en büyük müftü olan kalbi ve imanına danışsın ve ondan yargı beklesin.Böylece dava için ne kadar emek harcaması icap ettiğini idrak etsin.Ancak bu takdirde davası için kendisine düşen görevleri yapabileceğine inansın…
  • Toplumun kalbi uyansın diye çalışan İslam Davetçilerine;
    Halk sizi görmüş olduğu süre, tavırlarınızdan dolayı
    “Allah yolunda yürüyenler bunlardır” diyebilsin..
    Rasulullah(sav) müminler için,
    “Görüldüklerinde Allah hatıra gelir ” buyuruyor..
  • Halk makam ve sandalyeler için titrediği halde, sizin için ateşle dolu ocaklar haline gelmiş olacak..
    (İslam Davetçilerine)
  • Her ne kadar bu dava bu yolda ağır adımlarla ilerliyorsa da , atılan her adım yerinde ve tamdır..


İslam Davetçilerine İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Bu kitap,Mevdudi’nin kurduğu Cemaat-ı İslamiyye teşkilatı üyelerine ve yöneticilerine 1960’lı yıllarda verdiği konferanslardan derlenmiş olup,iki bölümde emek harcama metodu,özeleştiri,islam davetçisinin ahlakı şeklinde mevzular anlatılıyor…
Arapça’dan tercüme sebebiyle olsa gerek,okurken insan zorlanıyor.Buna karşın tavsiye eder, iyi okumalar dilerim. (Ekrem Özkara)

Yazar kitaba ilk olarak islam’ın metodunu ve davetteki esasları anlatarak başlamış.
Sonrasında davetçinin haiz olm. ihtiyaç duyulan kriterleri
• İman
• İslam
• Takva ve
• İhsan başlıklarıyla ele aldıktan sonrasında halkın durumunun liderin durumuna bağlı old. anlatarak liderde olması ihtiyaç duyulan kriterleri, çöküşün ve yükselişin sebepleriyle paralel olarak anlatmıştı. Bu açıdan somut bir halde akılda kalıcı olmuş.
Mevdûdî kitabını islamî cemaat üyeleri üstünden yazarak cemaat fertlerine binaen konuşmuştu. Kitapta dolu dolu bir cemaat ruhu var.
Ferdiyetçi zihniyetin Nebevî hareket metoduna uymadığını, bir sonunun olm. bildiğimiz şeklinde, aynı zihniyete haiz kişilerden davetçi de olamayacağını ve A’li-İmran 104. ayete de dolaylı yoldan muhalif olduklarını bu kitapla birkez daha anlamış olduk.
Mevdûdîye yakışır bir eserdi. (Ayşenur)

İslam Davetçilerine: Kitaptan bir kesit:
”çağrı mücadelesinde doktorun hastaya takındığı tavır ne ise o tavrı takınmak gerekir. Doktor hastayla değil Hastalıkla savaşım eder. Onu tedavi için çalışır. Doktor hastaya ne kadar acı şurup içirip veyahut ameliyat yaparak organını kesse de bu fenalık için değil iyilik içindir. Onun tüm düşmanlığı hastalığa karşıdır hastaya değildir…”
Mevdudi’nin kurduğu Cemaat-ı İslamiyye teşkilatı üyelerine ve yöneticilerine 1960’lı yıllarda verdiği konferanslardan derlenmiş. Arapça çevirisinden dolayı bazı yerlerin anlaşılması zor. (murtaza)


İslam Davetçilerine PDF indirme linki var mı?


Ebu’l A’lâ el-Mevdudi – İslam Davetçilerine kitabı için internette en fazlaca meydana getirilen aramalardan birisi de İslam Davetçilerine PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Kimdir?

Mevdudi, 25 Eylül 1903 senesinde Pakistan’ın Haydarabad Dekran bölgesinde dünyaya geldi. Hint Yarımadası’nın büyük alim yetiştiren ailelerinden birine mensup olan Mevdudi’nin babası, çocuğunu İngiliz eğitiminden uzak hususi bir eğitimle yetiştirdi. Hususi öğretmenlerden almış olduğu derslerle yetişen Mevdudi; İngilizce, Arapça ve Farsça öğrendi.

1920’de babasının vefatı üstüne emek harcama hayatına atıldı ve 17 yaşlarında iken Hint Kıtası Müslümanlarının büyük ilgi ile izlediği el Camiat Gazetesi’nin yazı işleri müdürlüğüne getirildi. Daha sonrasında Tercüman’ul Kur’an adıyla bir gazete çıkarmaya başladı. 1941 senesinde Cemaat-i İslâmiyye’yi kurdu ve 1976 yılına kadar bu teşkilatın liderliğini sürdürdü.

Ebû’l-A’la Mevdûdî, fıkıh, iktisat, politika, tarih, siyer, sosyoloji, kültür zamanı ve Kur’an bilimleriyle ilgili mühim eserler yazdı ve bu eserleri dünyanın neredeyse tüm dillerine çevrildi. Yüzyılımızın en büyük bilginleri arasından yer edinen Mevdûdi, 22 Eylül 1979’da Amerika’da tedavi görmüş olduğu Buffalo Hastahanesi’nde vefat etti.


Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Kitapları – Eserleri

  • Kur’an’a Gore Dört Terim
  • Gelin Müslüman Olalım
  • İslam’a Giriş
  • Gelin Bu Dünyayı Değiştirelim
  • Kur’an’ı Nasıl Anlayalım
  • Hicab
  • İslamda Cihad
  • Tefhimu’l-Kur’an – 1.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 2.Cilt (Büyük Boy)
  • İslami Kavramlar
  • İslâm’da İhyâ Hareketleri
  • Tefhimu’l-Kur’an – 3.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 7.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 4.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 6.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 5.Cilt (Büyük Boy)
  • Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz. Peygamberin Hayatı
  • Sünnetin Anayasal Niteliği
  • İslam Davetçilerine
  • İslamda Siyasi Sistem
  • Hilafet ve Saltanat
  • İslam İnkılabının Süreci
  • Cihad
  • Açıklamalı Kur’an-ı Kerim Meali
  • İslamın Geleceği ve Öğrenciler
  • İslam’ı Anlamaya Doğru
  • Tevhid Bilinci
  • Siret-i Nebi (Arapça-Türkçe)
  • İslami Hareketin Ahlaki Temelleri
  • İslam’da Aile Hukuku
  • Fetvalar
  • Faiz
  • Müslümanların Temel Problemi ve Çözümü
  • İslam’ın Çağrısı
  • Cebir ve Kader Problemi
  • Fıtrat Bilinci
  • İslam Savaşçısının Ahlaki Stratejisi
  • İslam Medeniyeti
  • İslam’ın Anlaşılmasına Doğru
  • İslam’da İnsan Hakları
  • İslâmda Savaş Hukuku
  • İslam Nizamı
  • Tefhimu’l-Kur’an: Kısa Surelerin Tefsiri
  • Cuma Konuşmaları
  • Namaz Bilinci
  • İslam Ekonomisinin Temel İlkeleri
  • Barışın Yolu
  • Yeniden Diriliş Yolunda Engeller Tavsiyeler
  • Tevekkül Bilinci
  • İman Bilinci
  • İslam ve Eğitim
  • Tefhimu’l-Kur’an Kur’an’ın Anlamı ve Tefsiri (7 Cilt Takım – Ufak Boy)
  • İslam ve Uygar Medeniyet
  • Modern Çağda İslami Meseleler
  • İslam ve Cahiliye
  • İslam’da Hükümet
  • Savaşım Bilinci
  • Tefhimu’l-Kur’an
  • Kur’an ve İnsanlık
  • Hitabeler
  • İslam Bilinci
  • Sünnet Bilinci
  • İslam Nazarında Doğum Kontrolü
  • İslamı Doğru Anlamak
  • Takva Bilinci
  • Günümüzde İslam
  • Kıyamet Bilinci
  • Ümmet Bilinci
  • Cahiliye Bilinci
  • Kur’an Bilinci
  • İnfak Bilinci
  • Sabır Bilinci
  • Devlet Bilinci
  • İslami Yaşama Biçimi
  • İslami Hareketin Dinamikleri
  • Müslüman Gençliğin Görevi
  • Müslümanca Yaşamak Üstüne
  • Salah ve Fesat
  • İslami Hareketin Stratejisi
  • İslam’da Ahlak Nizamı
  • Kur’an’da Firavun
  • İslam Hukukunda Sünnetin Yasal Konumu
  • İslam’da Yönetim Tartışmaları ve İnsan Hakları
  • Sünnetin Anayasal Niteliği
  • Dua Bilinci
  • Cihad Bilinci
  • Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz. Peygamberin Hayatı 2. Cilt
  • İslam’ın İstikbalinde Talebeler
  • İslam Vahdeti ve Irkçılık
  • İslam Dinine İlk Adım
  • Kur’an’ın Dört Temel Terimi
  • Tefhimu’l Kur’an Meali
  • Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz. Peygamberin Hayatı 1. Cilt
  • Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz. Peygamberin Hayatı 3. Cilt


Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Alıntıları – Sözleri

  • “Asra yemin olsun ki, insan Ziyan içindedir. Ancak inanıp Salih amellerde bulunanlar birbirlerine hakkı tavsiye edenler ve sabır tavsiye edenler kural dışı.”
    (Asr,1-2-3) (Tevhid Bilinci)
  • Kur’an-ı Kerim’de anlam ve sözcüklerin her ikisi de Allah’ındır. Bunlar olduğu şeklinde insanlara iletilmek suretiyle Resulullah’a indirilmiştir. Bu nedenle bunlara vahy-i metluv denilir. Vahyin öteki türü, kısaca “gayr-i metluv” niteliği, yapısı ve amacı bakımından bundan tamamen farklıdır. Bunlar Resulallah’a yol göstermek amacıyla inerdi. İnsanlara, Allah’ın sözleriyle değil, Hz. Peygamber’in emir, karar ve işleri olarak ulaşırdı. Bir şahıs, Hz. Peygamber’e ilk tür vahiylerin geldiğini kabul ediyorsa, başka türlü bir vahyin de geldiğini niçin kabul etmiyor? Kur’an’ın olağanüstü kelamı, bunun tanrısal kelam bulunduğunu bizlere kanıtlıyorsa, peki Resul-u Muhterem’in olağanüstü yaşamı ve olağanüstü işleri, Allah’ın rehberliğinin neticeleri olduğu mevzusunda bizi niçin ikna edemesin? (Sünnetin Anayasal Niteliği)
  • Ey Allah’ı zikreden ve O’na yakarma eden kimseler(!) boynunuza kölelik, zulüm halkasını geçirten sebep nedir? (İslami Kavramlar)
  • Hz.Ömer Sahâbîlere:
    “–Allah’ın yardımı ve fetih ulaştığında…
    diye başlamış olan Nasr Sûresi hakkında ne düşünüyorsunuz?” diye sordu. Bir kısmı:
    “–Yardım görüp fetih gerçekleşince Allah’a hamd ve istiğfar etmekle emrolunmaktayız.” dedi.
    Kimi de asla yorum yapmadı. Ömer (r.a) bu sefer bana hitâben:
    “–Ey İbn-i Abbâs! Sen de böyle mi düşünüyorsun?” dedi. Ben:
    “–Hayır!” dedim.
    “–Peki, ne diyorsun?” diye sordu. Ben de:
    “–Bu sûre, Efendimiz’in(sav) ecelinin geldiğini kendisine haber verdi. Allah’ın yardımı ve fetih sana erişince -ki, bu Sen’in ecelinin geldiğinin alâmetidir- Rabbini hamd ile tesbih et, bağışlanma dile!
    Şundan dolayı o tevbeleri kabul edendir.” buyruluyor dedim. (Tefhimu’l-Kur’an – 7.Cilt (Büyük Boy))
  • Hidaye’de sorun şu şekildedir.
    “Kitabi hanımlarla evlenmek caizdir fakat evlâ olan fakirlik bulunmadıkça onlardan evlenmemek ve kestiklerini yememektir. Harp ehli kitabî hanımlarla evlenmek icma ile mekruhtur zira bu biçim evlenme ile adamın hanımla birlikte diyar-ı harpte yaşaması ihtimali ve dolayısıyla doğacak olan evlatların kafirlerin ahlakından etkilenmeleri söz konusu olacağı için fitne kapısı açılmış olur.” (Modern Çağda İslami Meseleler)
  • İman, talep ve histen ibaret değildir. Ancak kalpte yerleşip amelde kendini gösterendir.. (İslamda Cihad)
  • “Gidilecek yeri aynı olmayanların yaşam yolu iyi mi bir olabilir ki? (Takva Bilinci)
  • Dünya’da hiçbir yer yoktur ki orada Müslümanların yerleşim yeri olmasın ve orada ezan okuyarak Resulullah’ın risaleti duyuru edilmesin.Namazda da Resulullah’a salavat getirilir.Cuma hutbesinde de Resulullah zikredilir.Senenin on iki ayının hiçbir günü ve günün 24 saatinin hiçbir ânı yoktur ki yeryüzünde bir yerde Resulullah zikredilmesin.Bu, Kur’an’ın doğruluğunun açık ispatıdır. (Tefhimu’l-Kur’an – 7.Cilt (Büyük Boy))
  • ‘İlimden kendilerine fazlaca azca hisse verilmiş insanların, düzen koyma, kanun yapma yetkilerini kendilerinde görmeye kalkmaları, sonu cehennem olan bir tağutluk iddiası olduğu şeklinde fazlasıyla gülünçtür de.’ (İslâm’da İhyâ Hareketleri)
  • “Hevasını kendisine ilâh edinen kimseyi gördün ya. Allah, onu bir ilim üstüne şaşırtmış kulağını ve kalbini mühürleyip gözüne de bir perde çekmiştir. Artık ona Allah’tan başka kim hidâyet edebilir? Hâlâ düşünmez misiniz? (Ayet;23) (Takva Bilinci)
  • Ikinci Bölüm: İkinci bölüm ise, İslam’a hizmet et meye gönül vermiş askerleri yetiştiren bir imalathane olacak ur. Bunların köşe taşları iffet ve dolandırıcılıktan uzaklık olan erdemli bir ahlakla bezenmeleri gerekir. Ayrıca bakış lanı kesinlikle asil gayelerinden başkasına yönelmeme lidir. Şiarları, bu amaç uğrunda fedakârlık ve çaba göster mek olmalıdır. İşinde mütevazi, sıkı ve istikrarlı olmakla tanınan fertlerden oluşan bu genç gruptan, hedeflenen devrim par tisinin çekirdeği oluşacaktır. İşlerinde ve davranışlarında nizamın, kardeşliğin ve dayanışmanın ruhu onlara egemen olur, o şekilde ki insanoğlu onlarda, iki ayağı üstünde yürüyen İslam’ı görür. (Müslümanların Temel Problemi ve Çözümü)
  • İslâm nizâmı, gayri meşru parayla kurulamaz. (Gelin Bu Dünyayı Değiştirelim)
  • İnsana bedeni varlığı için değil de etik sıfatları için insan denilmektedir. (Savaşım Bilinci)
  • Nitekim hakikati bilmek için bizzat Allah’ın bilimsel kâfidir. (Tefhimu’l Kur’an Meali)
  • İmanın İslam ile olan ilgisi, ağacın tohumla olan ilgisi gibidir. Tohumun ihtiva ettiği güzellikler, sadece o tohumdan gelişen ağaçta gözlenebilir. Öyleki ağacı iyice incelediğiniz süre tohumda olan tüm özellik ve güzellikleri kolaylıkla görebilirsiniz. (Savaşım Bilinci)
  • Siz bir Müslümanın ahlâk ve karakterini iyice kavrarsınız, bir Müslümanın hiçbir süre dünyada rezil , mahkum ve yenik olarak yaşamayacağına yürekten inanırsınız. Bir Müslüman devamlı galip ve hakim olarak yaşar , zira İslâm’ın onda yaratmış olduğu özellikler hiçbir güç bastıramaz. (İslam’a Giriş)
  • Bir kulun Rabbine en yakın anı, secde etmiş olduğu andır. (Tefhimu’l-Kur’an: Kısa Surelerin Tefsiri)
  • Gözler O’na ulaşamaz. Ancak O, gözlere ulaşır. O, her şeye derinlemesine nüfuz eder ve her şeyden haberdardır. (Tefhimu’l Kur’an Meali)
  • Ben sizden birini, Allah’ın bana havale etmiş olduğu bir devlet işi için vergi memuru olarak gönderiyorum da geri döndüğünde bana; ‘Şu mal devlet malı, şu da bana verilen hediyedir’ diyor. Bu doğru olsaydı, acaba babasının anasının evinde otururken de kendisine bu şekilde hediyeler verilir miydi? (Fetvalar)
  • İslam, imanın fiiliyata aktarılmış halidir. (Savaşım Bilinci)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler