Eğitim

Hilafet ve Saltanat – Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Hilafet ve Saltanat – Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Hilafet ve Saltanat kimin eseri? Hilafet ve Saltanat kitabının yazarı kimdir? Hilafet ve Saltanat konusu ve anafikri nedir? Hilafet ve Saltanat kitabı ne konu alıyor? Hilafet ve Saltanat PDF indirme linki var mı? Hilafet ve Saltanat kitabının yazarı Ebu’l A’lâ el-Mevdudi kimdir? İşte Hilafet ve Saltanat kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Ebu’l A’lâ el-Mevdudi

Çevirmen: Ali Genceli

Tasarımcı: Ahmet Mayalı

Yayın Evi: Hilal Yayınları

İSBN: 9786054997718

Sayfa Sayısı: 480


Hilafet ve Saltanat Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Bu kitap, Kur’an ve Hadis ışığı altında, İslâmî Devlet idaresinin başlangıcında bulunan idarecilerin; idarî, siyasî ve içtimaî faaliyetlerinde uymak mükellefiyetinde oldukları ana prensipleri birer birer saymaktadır. 

Model İslâm Devleti’inin ölümsüz temsilcileri olan Hz. Ebu Bekir, Ömer, Osman ve Ali (R. A.) devirlerindeki idarî mekanizmanın; kuruluşunu, işleyişini sevk ve idaresini, fazlaca varlıklı tarih kaynaklarından örnekler vererek bir beyaz perde şeridi şeklinde gözümüzün önüne sermektedir. Ayrıca Hilâfet müessesesiyle ilgili, oldukça nazik meseleleri en kırılgan muhâkeme ölçüleri içinde sunmaktadır. 

Ve gene, Hz. Osman (R. A.) devrinde meydana gelen karışıklıkların makul sebeplerini, Hz. Ali ve Muaviye (R. A.) arasındaki siyasî ihtilafları, Kur’an ve Hadis mihengine vurarak, yürekli ve takdire şayan bir üslûpla anlatmaktadır. 

Baştan sonuna kadar sıkı bir mevzu birliği içinde yazılan bu kitabın sonuna kadar okunmasının verilecek kıymet hükmünde oranı büyük olacağını okuyucularımıza hatırlatırız.


Hilafet ve Saltanat Alıntıları – Sözleri

  • “Görmüyor musun ki ,Allah, tüm yerdekileri ve emri uyarınca denizde akıp gitmekte olan gemileri sizin hizmetinize vermiştir. İzni olmaksızın yerin üstüne düşmesin diye göğü O tutuyor. Şüphesiz ki Allah, insanlara karşı fazlaca esirgeyici, fazlaca merhametlidir.”(el-Hacc:65)
  • Miras kanalıyla yada zorbalıkla bir kimse iktidarı eline geçirirse,o süre bu iş, hilâfet olmaz,padişahlık ve saltanat olur ki,bu da maksada uygun düşmez.
  • Emirlik (hilafet) müşavere ile ayakta kalabilen bir iştir.
    Meliklik(saltanat)ise,kılıç diretmesiyle ele geçen bir makamdır.
  • “Dikkat edin, yaratmak da emretmek de yalnız O’na aittir.”(Â’râf:54)
  • Yani hem Muâviye’nin hem de kendisinden sonrasında gelen hükümdarların padişah yada buyruk oldukları, fakat halife olmadıkları meydandadır.


Hilafet ve Saltanat İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Va Muhammeda Va Muhammeda..
Beni ümeyye ve beni abbasın takındıkları yol aynıydı. Aradaki tek fark ise şuydu;
“Beni Ümeyye İstanbul’daki Rum Kayserini, beni Abbas ise İran’daki kisraları öykünmek ediyordu.” s.257
Son birkaç senedir sorguladığım düşüncelerin sanırım tam anlamıyla yerine oturmasına sebep olan kitap oldu.
Allah Ebu’l Ala Mevdudi’den razı olsun..
Kitap genel itibariyle Rasulullah aleyhissalatu vesselam’ın vefatından sonrasında süregelen dört halife devrini peşinden Hz. Osman’ın vefatıyla beraber süregelen karışıklıklar sürecini, Hz. Ali’nin halife seçilmesinin peşinden beni ümeyyenin çıkardığı sorunları, bununla beraber Cemel Vakası ve Sıffin savaşını öyleki pek de alışık bulunmadığınız, âlimlerimizin, din adamlarımızın dile getirmediklerini dile getiriyor. Mevdudi, kitapta beni ümeyye ve beni abbas’ın zulümlerini anlattıkça siz dehşete kapılıyor, yer yer gözyaşlarınıza hakim olamıyorsunuz..
Kitabın başlangıcında yazar ilk olarak Kur’an’ın anayasasına, Emirel Müminin’in vasıflarına ve kimlere müminlerin emiri denilebileceği ile ilgili Kur’an ayetleri ekseninde açıklamalarda bulunuyor. Bu ilk kısım fazlaca mühim bundan dolayı burada bahsedilen ayetlere dayanarak Mevdudi, Hilafet ve Saltanat makamlarını birbirinden ayıracak ve birinin tamamen İslami, ötekinin ise İslami olma adı altında siyasal hırsın ürünü bulunduğunu ortaya koyacak.
Elbette doğruları söylemek de yazmak da daima tepkiye neden olur. Mevdudi için de bu şekilde olmuştur. Kitabın yayınlanmasıyla beraber Pakistan alimleri kitaba reddiyeler kaleme alıyor ve Mevdudi kitabının son kırk sayfasına bu reddiyelere değinerek şu şekilde diyor: Ben geçenlerde bir üniversitemizde hilafet ve saltanat hakkında ne düşünüyorsunuz diye imtihan sorusu bulunduğunu işittim. Bizler talebelerimize bu tarz şeyleri anlatmazsak gidip ecnebilerin görüşlerinin yer almış olduğu eserleri okumaları daha mı iyi olur? Ayrıca ben kitabımda İbn Kesir, İbn Hacer, Taberî, İbn Sad, Ahmed bin Hanbel (*)şeklinde ehlisunnetin önde gelen isimlerinin eserlerinden faydalandığımı söylüyorum, sizler bunu demekle bu eserlerin önemli mevzularını reddettiğinizi bilmiyor olamazsınız.
Kitaptan birkaç sayfa buraya bırakacağım ki ilgilileri incelesin. İlk 50 sayfa Kur’an ayetleri ışığında vakası özetliyor muhakkak iyi incelemek lazım.
129,130-136, 184,188,226-234(muaviye periyodu bidatleri),234-242(Yezid), 242-246(Mervan),246-252 (nihayet Ömer b. Abdülaziz)
Şia,Hariciler,Murcie, Mutezile hakkında bilgiler için278-295
Beni en fazlaca sarsan şeylerden biri kabenin günlerce kuşatılması, diğeri Kerbela hadisesi ve bir diğeri müslüman hanımların ırzına geçilip beylerinin öldürülmesi vakası ve emevilerin Şam Camiinde senelerce Hz. Ali’ye sövmeleri olmuştu. Dikkat edin bunu yapanlar kendilerine müslüman diyorlar ve bugün birçok âlim onlardan bahsederken İslam topraklarını büyüttüler Allah onlardan razı olsun diyorlar..
Şüphesiz Allah her şeyi hakkıyla bilendir kimin zerre iyiliği olmuşsa karışıklığını fazlasıyla verendir. (Cansel Tan)


Hilafet ve Saltanat PDF indirme linki var mı?


Ebu’l A’lâ el-Mevdudi – Hilafet ve Saltanat kitabı için internette en fazlaca meydana getirilen aramalardan birisi de Hilafet ve Saltanat PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Kimdir?

Mevdudi, 25 Eylül 1903 senesinde Pakistan’ın Haydarabad Dekran bölgesinde dünyaya geldi. Hint Yarımadası’nın büyük alim yetiştiren ailelerinden birine mensup olan Mevdudi’nin babası, çocuğunu İngiliz eğitiminden uzak hususi bir eğitimle yetiştirdi. Hususi öğretmenlerden almış olduğu derslerle yetişen Mevdudi; İngilizce, Arapça ve Farsça öğrendi.

1920’de babasının vefatı üstüne emek verme hayatına atıldı ve 17 yaşlarında iken Hint Kıtası Müslümanlarının büyük ilgi ile izlediği el Camiat Gazetesi’nin yazı işleri müdürlüğüne getirildi. Daha sonrasında Tercüman’ul Kur’an adıyla bir gazete çıkarmaya başladı. 1941 senesinde Cemaat-i İslâmiyye’yi kurdu ve 1976 yılına kadar bu teşkilatın liderliğini sürdürdü.

Ebû’l-A’la Mevdûdî, fıkıh, iktisat, politika, tarih, siyer, sosyoloji, kültür zamanı ve Kur’an bilimleriyle ilgili mühim eserler yazdı ve bu eserleri dünyanın neredeyse tüm dillerine çevrildi. Yüzyılımızın en büyük bilginleri arasından yer edinen Mevdûdi, 22 Eylül 1979’da Amerika’da tedavi görmüş olduğu Buffalo Hastahanesi’nde vefat etti.


Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Kitapları – Eserleri

  • Kur’an’a Gore Dört Terim
  • Gelin Müslüman Olalım
  • İslam’a Giriş
  • Gelin Bu Dünyayı Değiştirelim
  • Kur’an’ı Nasıl Anlayalım
  • Hicab
  • İslamda Cihad
  • Tefhimu’l-Kur’an – 1.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 2.Cilt (Büyük Boy)
  • İslami Kavramlar
  • İslâm’da İhyâ Hareketleri
  • Tefhimu’l-Kur’an – 3.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 7.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 4.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 6.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 5.Cilt (Büyük Boy)
  • Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz. Peygamberin Hayatı
  • Sünnetin Anayasal Niteliği
  • İslam Davetçilerine
  • İslamda Siyasi Sistem
  • Hilafet ve Saltanat
  • İslam İnkılabının Süreci
  • Cihad
  • Açıklamalı Kur’an-ı Kerim Meali
  • İslamın Geleceği ve Öğrenciler
  • İslam’ı Anlamaya Doğru
  • Tevhid Bilinci
  • Siret-i Nebi (Arapça-Türkçe)
  • İslami Hareketin Ahlaki Temelleri
  • İslam’da Aile Hukuku
  • Fetvalar
  • Faiz
  • Müslümanların Temel Problemi ve Çözümü
  • İslam’ın Çağrısı
  • Cebir ve Kader Problemi
  • Fıtrat Bilinci
  • İslam Savaşçısının Ahlaki Stratejisi
  • İslam Medeniyeti
  • İslam’ın Anlaşılmasına Doğru
  • İslam’da İnsan Hakları
  • İslâmda Savaş Hukuku
  • İslam Nizamı
  • Tefhimu’l-Kur’an: Kısa Surelerin Tefsiri
  • Cuma Konuşmaları
  • Namaz Bilinci
  • İslam Ekonomisinin Temel İlkeleri
  • Barışın Yolu
  • Yeniden Diriliş Yolunda Engeller Tavsiyeler
  • Tevekkül Bilinci
  • İman Bilinci
  • İslam ve Eğitim
  • Tefhimu’l-Kur’an Kur’an’ın Anlamı ve Tefsiri (7 Cilt Takım – Ufak Boy)
  • İslam ve Modern Medeniyet
  • Modern Çağda İslami Meseleler
  • İslam ve Cahiliye
  • İslam’da Hükümet
  • Savaşım Bilinci
  • Tefhimu’l-Kur’an
  • Kur’an ve İnsanlık
  • Hitabeler
  • İslam Bilinci
  • Sünnet Bilinci
  • İslam Nazarında Doğum Kontrolü
  • İslamı Doğru Anlamak
  • Takva Bilinci
  • Günümüzde İslam
  • Kıyamet Bilinci
  • Ümmet Bilinci
  • Cahiliye Bilinci
  • Kur’an Bilinci
  • İnfak Bilinci
  • Sabır Bilinci
  • Devlet Bilinci
  • İslami Yaşama Biçimi
  • İslami Hareketin Dinamikleri
  • Müslüman Gençliğin Görevi
  • Müslümanca Yaşamak Üstüne
  • Salah ve Fesat
  • İslami Hareketin Stratejisi
  • İslam’da Ahlak Nizamı
  • Kur’an’da Firavun
  • İslam Hukukunda Sünnetin Yasal Konumu
  • İslam’da Yönetim Tartışmaları ve İnsan Hakları
  • Sünnetin Anayasal Niteliği
  • Dua Bilinci
  • Cihad Bilinci
  • Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz. Peygamberin Hayatı 2. Cilt
  • İslam’ın İstikbalinde Talebeler
  • İslam Vahdeti ve Irkçılık
  • İslam Dinine İlk Adım
  • Kur’an’ın Dört Temel Terimi
  • Tefhimu’l Kur’an Meali
  • Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz. Peygamberin Hayatı 1. Cilt
  • Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz. Peygamberin Hayatı 3. Cilt


Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Alıntıları – Sözleri

  • “Asra yemin olsun ki, insan Ziyan içindedir. Ancak inanıp Salih amellerde bulunanlar birbirlerine hakkı tavsiye edenler ve sabır tavsiye edenler kural dışı.”
    (Asr,1-2-3) (Tevhid Bilinci)
  • Kur’an-ı Kerim’de anlam ve sözcüklerin her ikisi de Allah’ındır. Bunlar olduğu şeklinde insanlara iletilmek suretiyle Resulullah’a indirilmiştir. Bu nedenle bunlara vahy-i metluv denilir. Vahyin öteki türü, doğrusu “gayr-i metluv” niteliği, yapısı ve amacı bakımından bundan tamamen farklıdır. Bunlar Resulallah’a yol göstermek amacıyla inerdi. İnsanlara, Allah’ın sözleriyle değil, Hz. Peygamber’in emir, karar ve işleri olarak ulaşırdı. Bir şahıs, Hz. Peygamber’e ilk tür vahiylerin geldiğini kabul ediyorsa, başka türlü bir vahyin de geldiğini niçin kabul etmiyor? Kur’an’ın olağanüstü kelamı, bunun tanrısal kelam bulunduğunu bizlere kanıtlıyorsa, peki Resul-u Muhterem’in olağanüstü yaşamı ve olağanüstü işleri, Allah’ın rehberliğinin neticeleri olduğu mevzusunda bizi niçin ikna edemesin? (Sünnetin Anayasal Niteliği)
  • Ey Allah’ı zikreden ve O’na yakarma eden kimseler(!) boynunuza kölelik, zulüm halkasını geçirten sebep nedir? (İslami Kavramlar)
  • Hz.Ömer Sahâbîlere:
    “–Allah’ın yardımı ve fetih vardığında…
    diye süregelen Nasr Sûresi hakkında ne düşünüyorsunuz?” diye sordu. Bir kısmı:
    “–Yardım görüp fetih gerçekleşince Allah’a hamd ve istiğfar etmekle emrolunmaktayız.” dedi.
    Kimi de asla yorum yapmadı. Ömer (r.a) bu sefer bana hitâben:
    “–Ey İbn-i Abbâs! Sen de böyle mi düşünüyorsun?” dedi. Ben:
    “–Hayır!” dedim.
    “–Peki, ne diyorsun?” diye sordu. Ben de:
    “–Bu sûre, Efendimiz’in(sav) ecelinin geldiğini kendisine haber verdi. Allah’ın yardımı ve fetih sana erişince -ki, bu Sen’in ecelinin geldiğinin alâmetidir- Rabbini hamd ile tesbih et, bağışlanma dile!
    Zira o tevbeleri kabul edendir.” buyruluyor dedim. (Tefhimu’l-Kur’an – 7.Cilt (Büyük Boy))
  • Hidaye’de sorun şu şekildedir.
    “Kitabi hanımlarla evlenmek caizdir fakat evlâ olan fakirlik bulunmadıkça onlardan evlenmemek ve kestiklerini yememektir. Harp ehli kitabî hanımlarla evlenmek icma ile mekruhtur bundan dolayı bu biçim evlenme ile adamın hanımla birlikte diyar-ı harpte yaşaması ihtimali ve dolayısıyla doğacak olan evlatların kafirlerin ahlakından etkilenmeleri söz konusu olacağı için fitne kapısı açılmış olur.” (Modern Çağda İslami Meseleler)
  • İman, talep ve histen ibaret değildir. Ancak kalpte yerleşip amelde kendini gösterendir.. (İslamda Cihad)
  • “Gidilecek yeri aynı olmayanların yaşam yolu iyi mi bir olabilir ki? (Takva Bilinci)
  • Dünya’da hiçbir yer yoktur ki orada Müslümanların yerleşim yeri olmasın ve orada ezan okuyarak Resulullah’ın risaleti duyuru edilmesin.Namazda da Resulullah’a salavat getirilir.Cuma hutbesinde de Resulullah zikredilir.Senenin on iki ayının hiçbir günü ve günün 24 saatinin hiçbir ânı yoktur ki yeryüzünde bir yerde Resulullah zikredilmesin.Bu, Kur’an’ın doğruluğunun açık ispatıdır. (Tefhimu’l-Kur’an – 7.Cilt (Büyük Boy))
  • ‘İlimden kendilerine fazlaca azca hisse verilmiş insanların, düzen koyma, kanun yapma yetkilerini kendilerinde görmeye kalkmaları, sonu cehennem olan bir tağutluk iddiası olduğu şeklinde fazlasıyla gülünçtür de.’ (İslâm’da İhyâ Hareketleri)
  • “Hevasını kendisine ilâh edinen kimseyi gördün ya. Allah, onu bir ilim üstüne şaşırtmış kulağını ve kalbini mühürleyip gözüne de bir perde çekmiştir. Artık ona Allah’tan başka kim hidâyet edebilir? Hâlâ düşünmez misiniz? (Ayet;23) (Takva Bilinci)
  • Ikinci Bölüm: İkinci bölüm ise, İslam’a hizmet et meye gönül vermiş askerleri yetiştiren bir imalathane olacak ur. Bunların köşe taşları iffet ve dolandırıcılıktan uzaklık olan erdemli bir ahlakla bezenmeleri gerekir. Ayrıca bakış lanı kesinlikle asil gayelerinden başkasına yönelmeme lidir. Şiarları, bu amaç uğrunda fedakârlık ve çaba göster mek olmalıdır. İşinde mütevazi, sıkı ve istikrarlı olmakla tanınan fertlerden oluşan bu genç gruptan, hedeflenen devrim par tisinin çekirdeği oluşacaktır. İşlerinde ve davranışlarında nizamın, kardeşliğin ve dayanışmanın ruhu onlara egemen olur, öyleki ki insanoğlu onlarda, iki ayağı üstünde yürüyen İslam’ı görür. (Müslümanların Temel Problemi ve Çözümü)
  • İslâm nizâmı, gayri meşru parayla kurulamaz. (Gelin Bu Dünyayı Değiştirelim)
  • İnsana bedeni varlığı için değil de etik sıfatları için insan denilmektedir. (Savaşım Bilinci)
  • Nitekim hakikati bilmek için bizzat Allah’ın bilimsel kâfidir. (Tefhimu’l Kur’an Meali)
  • İmanın İslam ile olan ilgisi, ağacın tohumla olan ilgisi gibidir. Tohumun ihtiva ettiği güzellikler, sadece o tohumdan gelişen ağaçta gözlenebilir. Öyleki ağacı iyice incelediğiniz süre tohumda olan tüm özellik ve güzellikleri kolaylıkla görebilirsiniz. (Savaşım Bilinci)
  • Siz bir Müslümanın ahlâk ve karakterini iyice kavrarsınız, bir Müslümanın hiçbir süre dünyada rezil , mahkum ve yenik olarak yaşamayacağına yürekten inanırsınız. Bir Müslüman devamlı galip ve hakim olarak yaşar , bundan dolayı İslâm’ın onda yaratmış olduğu özellikler hiçbir güç bastıramaz. (İslam’a Giriş)
  • Bir kulun Rabbine en yakın anı, secde etmiş olduğu andır. (Tefhimu’l-Kur’an: Kısa Surelerin Tefsiri)
  • Gözler O’na ulaşamaz. Ancak O, gözlere ulaşır. O, her şeye derinlemesine nüfuz eder ve her şeyden haberdardır. (Tefhimu’l Kur’an Meali)
  • Ben sizden birini, Allah’ın bana havale etmiş olduğu bir devlet işi için vergi memuru olarak gönderiyorum da geri döndüğünde bana; ‘Şu mal devlet malı, şu da bana verilen hediyedir’ diyor. Bu doğru olsaydı, acaba babasının anasının evinde otururken de kendisine bu şekilde hediyeler verilir miydi? (Fetvalar)
  • İslam, imanın fiiliyata aktarılmış halidir. (Savaşım Bilinci)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş