Eğitim

İslam’da Tartışma Adabı – Abdulfettah Ebu Gudde Kitap özeti, konusu ve incelemesi

İslam’da Tartışma Adabı – Abdulfettah Ebu Gudde Kitap özeti, konusu ve incelemesi

İslam’da Tartışma Adabı kimin eseri? İslam’da Tartışma Adabı kitabının yazarı kimdir? İslam’da Tartışma Adabı konusu ve anafikri nedir? İslam’da Tartışma Adabı kitabı ne konu alıyor? İslam’da Tartışma Adabı PDF indirme linki var mı? İslam’da Tartışma Adabı kitabının yazarı Abdulfettah Ebu Gudde kimdir? İşte İslam’da Tartışma Adabı kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Abdulfettah Ebu Gudde

Yayın Evi: TAKDİM

İSBN: 9786257251006

Sayfa Sayısı: 80


İslam’da Tartışma Adabı Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Hayır ve iyiliğe yöneltmesi bakımından insanoğlunun övgüye kıymet her türlü davranışı bizlere yazınsal anlatır. Âdâb ise edebin çoğuludur ve dünya insanlarının ve bilhassa de Müslümanların bugünlerde ihtiyacını derinden hissettiği bir bilinç durumudur. Bu muhtasar yapıt bizlere bugün bir nefes kadar ihtiyacımız olan âdâbın ne işe yaradığını tekrardan hatırlatma görevini en iyi şekilde üstlenmektedir


İslam’da Tartışma Adabı Alıntıları – Sözleri

  • Bilal b. Sa’d ed-Dımeşki şu şekilde der: “Sizin zahidiniz istekli, müçtehidiniz savsak, aliminiz bilgisiz ve cahiliniz de gururludur.”
  • Pekala,nefsimi minik düşürerek bu görüşten dönüyorum. Şu sebeple hakikatin kuyruğu olmak bana, batılın başı olmaktan daha sempatik gelir.
  • Pekala, nefsimi minik düşürerek bu görüşten dönüyorum. Şu sebeple hakikatin kuyruğu olmak bana, batılın başı olmaktan daha sempatik gelir.
  • İnsanlar sadece Medine’lilere tabidirler. Şu sebeple hicret oraya yapılmış, Kur’an orada nazil olmuş, haram ve helal orada bildirilmiştir.
  • “el-Mühzeni dedi ki; ‘er-Risale’ kitabını Şafii’ye seksen kere okudum. Her seferinde bir hata buluyordu. En sonunda, ” Yeter artık! Allah kendi Kitabından başka bir kitabın eksiksiz olmasını kabul etmemiştir”
  • Âbid bir zat olan Abdullah b. el-Umerî, Mâlik’e, onu yalnızlığa ve amele -yani zühd sahibi olmaya- teşvik etmiş olduğu bir mektup yazdı. Mâlik de ona şu şekilde yazdı, “Allah rızıkları bölme etmiş olduğu şeklinde amelleri de bölme etmiştir. Allah’ın, kendisine namazı bahşedip de orucu bahşetmediği birçok adam vardır. Bununla beraber, bir başkasına sadaka vermeyi bahşederken, diğerine orucu bahşeder. Bir diğerine de cihadı bahşedebilir. bilimsel yaymak ise iyi amellerin en hayırlısıdır. Ben bana bahşedilene razı geldim. Şu anda üstünde bulunduğum halimin, senin halinden daha üstün bulunduğunu da zannetmiyorum. Her ikimizin de hayır ve iyilik suretiyle olmasını temenni ederim.”
  • Sözü abartmak ve süslemek selefin âdeti değildir.
  • Allah c.c. yanılıp hata etmemeleri için insanlardan birine dahi ahit ve güvence vermemiştir.
  • Bil ki; bildiğiniz ve insanlara öğrettiğiniz şeylerin en faziletlisi sünnettir.
  • Bil ki; bildiğiniz ve insanlara öğrettiğiniz şeylerin en faziletlesi sünnettir.


İslam’da Tartışma Adabı İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Ilk baştaki mektuplar birazcık ağır gelebilir. Eğer bilimsel derinliklere vakıf değilseniz. Lakin ordaki tartışmadaki üsluba dikkat ederek okursanız fazlaca yarar hasıl olur. Kitabın sonları münakaşa adabına dair fazlaca güzel örnekler var. Ilim talebeleri için fazlaca yararlı olur. (İbrahim)


İslam’da Tartışma Adabı PDF indirme linki var mı?


Abdulfettah Ebu Gudde – İslam’da Tartışma Adabı kitabı için internette en fazlaca meydana getirilen aramalardan birisi de İslam’da Tartışma Adabı PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Abdulfettah Ebu Gudde Kimdir?

1917’de Suriye’nin Halep şehrinde doğan Abdülfettah Ebu Gudde Hocaefendi, ilk öğrenimini Halep’te, orta öğrenimini Hüsrev aşa Medresesi’nde tamamladı. 1948 senesinde el-Ezher’in Şeria Fakültesi’ni tamamlamış oldu. EI-Ezher’in Arap Dili ve Edebiyatı Fakültesi’nde “Eğitim Metodolojisi” üstüne uzmanlık yapmış oldu. 1961 senesinde Şam Üniversitesi Şeria Fakültesi’nde öğretim üyeliğine başladı. 1965 senesinde Suudi Arabistan Riyad Şeria Fakültesi’ne intikal etti. 1966 senesinde Suriye’ye döndüğünde Baasçılar tarafınca hapsedildi. Bir yıl hapiste kaldı. Şeria Fakültesi’nde on yıl profesör unvanıyla Hadis, Hadis Usûlü ve Fıkıh Usûlü dersleri verdi. Öğretim üyeliği yanında Hadis, Hadis Usûlü, Kuran İlimleri, Fıkıh, Fıkıh Usûlü, Akaid, Tasawwuf, Arap Dili ve Edebiyatı, Tarih, Teracim (Bibliyografya) Eğitim ve Öğretim Metodlarıyla ilgili 70’den fazla te’lif yada tahkik eseri neşretti. Uluslararası pekçok konferansa katıldı. İlmi tebliğler sundu. 16 Şubat 1997’de Riyad’da vefat etti. 


Abdulfettah Ebu Gudde Kitapları – Eserleri

  • İlim Uğrunda Yaşanmış Hayat Hikayeleri
  • Hayatın İçinden Görgü ve Nezaket
  • Uydurma Olduğunda İttifak Edilen Hadisler
  • Zamanın Kıymeti
  • İlim Yolunda
  • Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed (sas.) ve Öğretim Metotları
  • İslam Edebinden Demetler
  • İslam’da Adab-ı Muaşeret Görgü Kuralları
  • Hadis İlminde Cerh ve Ta’dil
  • İlim Öğrenmeyi Evliliğe Tercih Eden Bekar Alimler
  • İlim Yolunda Sabır
  • İslam Edebinden Bir Demet
  • Min Edebil İslam
  • Mevzu Hadisler
  • Abdulfettah Ebu Gudde Seti
  • İlim Seti
  • İlim Seti Pratik
  • İslam’da Tartışma Adabı
  • Üç Hadis Kitabının Adı
  • İslam’da Tartışma Adabı
  • Müslümanlar Nasıl Kardeş Olur?
  • İslam Edebinden Seçmeler
  • Errasulü Muallim
  • Mevzu Hadisler
  • Büyük Alim Olmanın Yolu
  • Ulemanın Soru Sorma Yöntemi
  • Kütüb-i Sitte’nin Hadis Alma Kriterleri


Abdulfettah Ebu Gudde Alıntıları – Sözleri

  • ” Sen ilme her şeyini vermedikçe o sana bir kısmını bile vermez” (İlim Yolunda)
  • Hz.Peygamber’in son aşama kıymetli olan vaktin kıymetini dile getirmiş olduğu görkemli biçim şeylerden birisi de şudur:
    “Her sabahın Fecri belirlendiğinde Hak tarafınca göreve getirilmiş bir münadi seslenir: Ey Ademoğlu! Ben yeni yaratıldım. Senin amellerine şahitlik edeceğim. Salih amellerle benden azık temin et. Şu sebeple kıyamet gününe kadar tekrar geri dönmeyeceğim.” (Zamanın Kıymeti)
  • Görmediğim bir kitaba rastladığımda sanki bir gömü bulmuş şeklinde olurum. (Zamanın Kıymeti)
  • Bugün eğitim öğretim belli aylar ve sayılı dakikalar dairesinde yapılıyor . Eğitim ve öğretim ruhsuz kitaplardan yapılıyor .Tartışma yapılmadan , mevzular iyice anlaşılıp özümsemeden geçiliyor. Önlerinde ilim öğrenilen kapsamlı informasyon sahibi alimler yok . Ünvanlar daha mühim hale gelmiş . (İlim Yolunda)
  • “İlim gövde rahatıyla elde edilmez!” (İlim Uğrunda Yaşanmış Hayat Hikayeleri)
  • من يحرم الرفق يحرم الخير كله
    Nezaketten yoksun olan kimse,tüm hayırlardan mahrumdur. (İslam’da Adab-ı Muaşeret Görgü Kuralları)
  • “Mü’min müminin aynasıdır. Sen kardeşinin aynasisin o sende kendisini görür. Aynı şekilde kardeşinde senin için bir aynadır ve ona baktığında kendi hâlini görürsün. Kardeşinde bir güzelliğe tanık olmuşsan o hem de senin de güzelliğindir sadece bu durum sair haller içinde geçerlidir. İnsanın karşısında görmüş olduğu hal aslen kendisine aittir. Mü’min kardeşi vesilesiyle onsuz kendisinde fark edemeyeceği şeyleri görür farkına varır.”
    Allâme Munavi Feyzul Kadir (Müslümanlar Nasıl Kardeş Olur?)
  • Niyetidir insanoğlunun ruhuna veren heyecân (İlim Yolunda Sabır)
  • Bir saat tefekkür, bir yıl ibadetten daha hayırlıdır. (Uydurma Olduğunda İttifak Edilen Hadisler)
  • Biz dünya hayatında, gemide bulunan bir yolcu misali,
    Durduğumuzu zannederiz, vakit ise akarken götürür bizi. (İslam Edebinden Demetler)
  • Tebessüm ve yapıcı söz, hasta için şifa bulduran ilaç gibidir. (Hayatın İçinden Görgü ve Nezaket)
  • Pek fazlaca büyük alimin başına gelmiş bir vakadır ki seviyesiz halktan çekindikleri için yalancıların yanında susku etmek zorunda kalmışlardır. (Mevzu Hadisler)
  • İslam, temizlik ve nezaket dinidir. (İslam’da Adab-ı Muaşeret Görgü Kuralları)
  • Korkarım ki, bugün yaşadığımız ihtilafların büyük çoğunluğu ; kibir, yalnız kendi görüşünü beğenme, meseleleri değil kişileri esas alma ve onların tesirinde kalma, doğruluk liderlik ve kendini kanıtlama etmenin yolunu karşısındakine haklı yada haksız ithamlarda bulunmaktan geçtiğine inanma şeklinde hastalıklara tutulmuş nefislerin sebep olduğu anlayış bozukluklarından meydana gelmektedir.
    Bu durum Allah muhafaza kişiyi husumette Haktan ayrılmaya kadar götürebilir. (Müslümanlar Nasıl Kardeş Olur?)
  • İsa el-Hannat der ki: “Şa’bi şu şekilde dedi: “Bu bilimsel yal nızca yakarma ve aklı bir arada bulunduran kimse öğrenebilir. İbadet olmadan akıl olursa “Bu kimse (ilme) nail olmaz” denir. Akıl olmadan yakarma olursa da “Bu şeye yalnızca aklı başlangıcında kimseler nail olur” denir.” Sonra Şa’bi: “Ben şimdiden, aklı da ibadeti de olmayan kimselerin bilimsel talep ettiğini gördüm” demiştir. (Büyük Alim Olmanın Yolu)
  • “Her gün, her gece ölüyor ve diriliyoruz,
    Bir gün gelecek ölecek, fakat dirilmeyeceğiz.” (İslam Edebinden Bir Demet)
  • “Ey Ademoğlu! Şüphesiz sen de sayılı günler gibidir. Her gün gittikçe senin de birazın gider.”
    *Hasan el-Basri (İslam Edebinden Bir Demet)
  • Her gün, her gece ölüyor ve diriliyoruz,
    Bir gün gelecek ölecek, fakat dirilmeyeceğiz. (İslam Edebinden Bir Demet)
  • “Her nefes bir gömü sandığıdır. Sandığının boş olmasından sakın.”
    Imam İbnu’l-Cevzi (Zamanın Kıymeti)
  • Selâm hem dost kapısını, hem de gönüller kapısını açan bir anahtardır. (İslam Edebinden Demetler)

loading…

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş