Eğitim

İslamın Geleceği ve Öğrenciler – Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Kitap özeti, konusu ve incelemesi

İslamın Geleceği ve Öğrenciler – Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Kitap özeti, konusu ve incelemesi

İslamın Geleceği ve Öğrenciler kimin eseri? İslamın Geleceği ve Öğrenciler kitabının yazarı kimdir? İslamın Geleceği ve Öğrenciler konusu ve anafikri nedir? İslamın Geleceği ve Öğrenciler kitabı ne konu alıyor? İslamın Geleceği ve Öğrenciler PDF indirme linki var mı? İslamın Geleceği ve Öğrenciler kitabının yazarı Ebu’l A’lâ el-Mevdudi kimdir? İşte İslamın Geleceği ve Öğrenciler kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Ebu’l A’lâ el-Mevdudi

Çevirmen: Mahmud Osmanoğlu

Orijinal Adı: Devru et-Talabeti fi Bina-i Mustakbel el-Alem el-İslami

Yayın Evi: Örneksiz Yayıncılık

İSBN:

Sayfa Sayısı: 53


İslamın Geleceği ve Öğrenciler Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

“Eğer ümmetimizi öteki milletlerden ayıran uygarlık özelliklerini koruyamaz ve yeni yetişen nesillerimiz, mesela, Amerikan uygarlığına kendilerini adapte edip, ona hayranlık besler ve islami kalıptan başka bir kalıba bürünürse, işte o vakit bu toprak parçaları kesinlikle islami topraklar olarak kalamayacak er ya da geç Amerikan toprakları haline dönüşecektir.”

“Bu sebeple siz talebeler karşı karşıya olduğumuz probleminin tabiatını bilmek ve bunun tarihteki rolünü iyice kavramak durumundasınız.”


İslamın Geleceği ve Öğrenciler Alıntıları – Sözleri

  • Günümüzde eğitim kurumlarından mezun olan genç kızlarımızın kucaklarında yetişecek yeni neslin -bazı istisnalar dışında- sözkonusu İslami kavram ve etkilerle yetişebileceğini sanmıyorum.Bu sebeple bu kavram ve tesirlerinin flizlenip kök salabilmesi; sadece annesini namaz kılarken, oruç tutarken, Kur’an okurken, Allahı ve O’nun Resulünü zikrederken gören ve izleyen çocuklarda gerçekleşir. Ancak günümüzde geleceğin annelerinin dilinden beyaz perde artistlerinin, dansözlerin ve şarkıcıların adları düşmemekte, gündemlerini daha fazlaca yeni film, tiyatro ve oyunların yorumları oluşturmaktadır. Allah’ın ve Resulünün zikriyle dilleri ıslanan kimselere fazlaca nadiren rastlanmaktadır. O halde bu benzer biçimde annelerin kucağında serpilip boy atacak yeni nesillerden, Allah ve O’nun Resulü adına kavga etmeleri, Allah yolunda canlarından geçmeleri, bugün bazı gençlerimizi benzeri olmayan kahramanlıklar ve benzeri olmayan fedakarlıklara çeken cihad ve şehadet olgularını taşımaları beklenebilir mi?
  • Günümüzde eğitim kurumlarından mezun olan genç kızlarımızın kucaklarında yetişecek yeni neslin -bazı istisnalar dışında- sözkonusu İslami kavram ve etkilerle yetişebileceğini sanmıyorum.Bu sebeple bu kavram ve tesirlerinin flizlenip kök salabilmesi; sadece annesini namaz kılarken, oruç tutarken, Kur’an okurken, Allahı ve O’nun Resulünü zikrederken gören ve izleyen çocuklarda gerçekleşir. Ancak günümüzde geleceğin annelerinin dilinden beyaz perde artistlerinin, dansözlerin ve şarkıcıların adları düşmemekte, gündemlerini daha fazlaca yeni film, tiyatro ve oyunların yorumları oluşturmaktadır. Allah’ın ve Resulünün zikriyle dilleri ıslanan kimselere fazlaca nadiren rastlanmaktadır. O halde bu benzer biçimde annelerin kucağında serpilip boy atacak yeni nesillerden, Allah ve O’nun Resulü adına kavga etmeleri, Allah yolunda canlarından geçmeleri, bugün bazı gençlerimizi benzeri olmayan kahramanlıklar ve benzeri olmayan fedakarlıklara çeken cihad ve şehadet olgularını taşımaları beklenebilir mi?
  • Herhangi bir milletin tarih içindeki bekasını, sağlıklı bir halde devam ettirebilmesinin yolu, o milletin kendi ulusal kimliğini koruyabilecek yeterlilik ve kapasitede yeni nesiller yetiştirmesinden geçmektedir.
  • “Seleflerimiz yaşamakta olduğumuz bu toprakları, üstünde İslam uygarlığı kurulsun, kendi inandıkları yaşam nizamı uygulansın, doğru gördükleri kanunlar ve uygunluğuna güvendikleri hareket metodları hakim olsun diye fethetmişlerdir.”


İslamın Geleceği ve Öğrenciler İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Cemaati İslaminin kurucusu olan Mevdudinin bu eseri kurmuş olduğu cemiyetin senelik kongresinde yapmış olduğu bir konuşmanın derlemesidir.
İslamın ayakta kalması ve devamlılığının sağlanabilmesi için Müslüman gençlerin yetiştirilmesinin önemini anlatmış. Gençlerin üstünde oynanan oyunlara değinilmiş. Bu minvalde kimi zaman gençlere, kimi zaman eğiticilere, yöneticilere, annelere ve tüm ümmete seslenmiş. (Afra İncekara)

“Eğer ümmetimizi öteki milletlerden ayıran uygarlık özelliklerini koruyamaz ve yeni yetişen nesillerimiz, mesela, Amerikan uygarlığına kendilerini adapte edip, ona hayranlık besler ve islami kalıptan başka bir kalıba bürünürse, işte o vakit bu toprak parçaları kesinlikle islami topraklar olarak kalamayacak er ya da geç Amerikan toprakları haline dönüşecektir.”
“Bu sebeple siz talebeler karşı karşıya olduğumuz probleminin tabiatını bilmek ve bunun tarihteki rolünü iyice kavramak durumundasınız.” (Kutan Kutay)


İslamın Geleceği ve Öğrenciler PDF indirme linki var mı?


Ebu’l A’lâ el-Mevdudi – İslamın Geleceği ve Öğrenciler kitabı için internette en fazlaca meydana getirilen aramalardan birisi de İslamın Geleceği ve Öğrenciler PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Kimdir?

Mevdudi, 25 Eylül 1903 senesinde Pakistan’ın Haydarabad Dekran bölgesinde hayata merhaba dedi. Hint Yarımadası’nın büyük alim yetiştiren ailelerinden birine mensup olan Mevdudi’nin babası, çocuğunu İngiliz eğitiminden uzak hususi bir eğitimle yetiştirdi. Hususi öğretmenlerden almış olduğu derslerle yetişen Mevdudi; İngilizce, Arapça ve Farsça öğrendi.

1920’de babasının vefatı üstüne emek verme hayatına atıldı ve 17 yaşlarında iken Hint Kıtası Müslümanlarının büyük ilgi ile izlediği el Camiat Gazetesi’nin yazı işleri müdürlüğüne getirildi. Daha sonrasında Tercüman’ul Kur’an adıyla bir gazete çıkarmaya başladı. 1941 senesinde Cemaat-i İslâmiyye’yi kurdu ve 1976 yılına kadar bu teşkilatın liderliğini sürdürdü.

Ebû’l-A’la Mevdûdî, fıkıh, iktisat, politika, tarih, siyer, sosyoloji, kültür zamanı ve Kur’an bilimleriyle ilgili mühim eserler yazdı ve bu eserleri dünyanın neredeyse tüm dillerine çevrildi. Yüzyılımızın en büyük bilginleri arasından yer edinen Mevdûdi, 22 Eylül 1979’da Amerika’da tedavi görmüş olduğu Buffalo Hastahanesi’nde vefat etti.


Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Kitapları – Eserleri

  • Kur’an’a Nazaran Dört Terim
  • Gelin Müslüman Olalım
  • İslam’a Giriş
  • Gelin Bu Dünyayı Değiştirelim
  • Kur’an’ı Nasıl Anlayalım
  • Hicab
  • İslamda Cihad
  • Tefhimu’l-Kur’an – 1.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 2.Cilt (Büyük Boy)
  • İslami Kavramlar
  • İslâm’da İhyâ Hareketleri
  • Tefhimu’l-Kur’an – 3.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 7.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 4.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 6.Cilt (Büyük Boy)
  • Tefhimu’l-Kur’an – 5.Cilt (Büyük Boy)
  • Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz. Peygamberin Hayatı
  • Sünnetin Anayasal Niteliği
  • İslam Davetçilerine
  • İslamda Siyasi Sistem
  • Hilafet ve Saltanat
  • İslam İnkılabının Süreci
  • Cihad
  • Açıklamalı Kur’an-ı Kerim Meali
  • İslamın Geleceği ve Öğrenciler
  • İslam’ı Anlamaya Doğru
  • Tevhid Bilinci
  • Siret-i Nebi (Arapça-Türkçe)
  • İslami Hareketin Ahlaki Temelleri
  • İslam’da Aile Hukuku
  • Fetvalar
  • Faiz
  • Müslümanların Temel Problemi ve Çözümü
  • İslam’ın Çağrısı
  • Cebir ve Kader Problemi
  • Fıtrat Bilinci
  • İslam Savaşçısının Ahlaki Stratejisi
  • İslam Medeniyeti
  • İslam’ın Anlaşılmasına Doğru
  • İslam’da İnsan Hakları
  • İslâmda Savaş Hukuku
  • İslam Nizamı
  • Tefhimu’l-Kur’an: Kısa Surelerin Tefsiri
  • Cuma Konuşmaları
  • Namaz Bilinci
  • İslam Ekonomisinin Temel İlkeleri
  • Barışın Yolu
  • Yeniden Diriliş Yolunda Engeller Tavsiyeler
  • Tevekkül Bilinci
  • İman Bilinci
  • İslam ve Eğitim
  • Tefhimu’l-Kur’an Kur’an’ın Anlamı ve Tefsiri (7 Cilt Takım – Ufak Boy)
  • İslam ve Modern Medeniyet
  • Modern Çağda İslami Meseleler
  • İslam ve Cahiliye
  • İslam’da Hükümet
  • Savaşım Bilinci
  • Tefhimu’l-Kur’an
  • Kur’an ve İnsanlık
  • Hitabeler
  • İslam Bilinci
  • Sünnet Bilinci
  • İslam Nazarında Doğum Kontrolü
  • İslamı Doğru Anlamak
  • Takva Bilinci
  • Günümüzde İslam
  • Kıyamet Bilinci
  • Ümmet Bilinci
  • Cahiliye Bilinci
  • Kur’an Bilinci
  • İnfak Bilinci
  • Sabır Bilinci
  • Devlet Bilinci
  • İslami Yaşama Biçimi
  • İslami Hareketin Dinamikleri
  • Müslüman Gençliğin Görevi
  • Müslümanca Yaşamak Üstüne
  • Salah ve Fesat
  • İslami Hareketin Stratejisi
  • İslam’da Ahlak Nizamı
  • Kur’an’da Firavun
  • İslam Hukukunda Sünnetin Yasal Konumu
  • İslam’da Yönetim Tartışmaları ve İnsan Hakları
  • Sünnetin Anayasal Niteliği
  • Dua Bilinci
  • Cihad Bilinci
  • Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz. Peygamberin Hayatı 2. Cilt
  • İslam’ın İstikbalinde Talebeler
  • İslam Vahdeti ve Irkçılık
  • İslam Dinine İlk Adım
  • Kur’an’ın Dört Temel Terimi
  • Tefhimu’l Kur’an Meali
  • Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz. Peygamberin Hayatı 1. Cilt
  • Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz. Peygamberin Hayatı 3. Cilt


Ebu’l A’lâ el-Mevdudi Alıntıları – Sözleri

  • “Asra yemin olsun ki, insan Ziyan içindedir. Ancak inanıp Salih amellerde bulunanlar birbirlerine hakkı tavsiye edenler ve sabır tavsiye edenler kural dışı.”
    (Asr,1-2-3) (Tevhid Bilinci)
  • Kur’an-ı Kerim’de anlam ve sözcüklerin her ikisi de Allah’ındır. Bunlar olduğu benzer biçimde insanlara iletilmek suretiyle Resulullah’a indirilmiştir. Bu nedenle bunlara vahy-i metluv denilir. Vahyin öteki türü, şu demek oluyor ki “gayr-i metluv” niteliği, yapısı ve amacı bakımından bundan tamamen farklıdır. Bunlar Resulallah’a yol göstermek amacıyla inerdi. İnsanlara, Allah’ın sözleriyle değil, Hz. Peygamber’in emir, karar ve işleri olarak ulaşırdı. Bir şahıs, Hz. Peygamber’e ilk tür vahiylerin geldiğini kabul ediyorsa, başka türlü bir vahyin de geldiğini niçin kabul etmiyor? Kur’an’ın olağanüstü kelamı, bunun tanrısal kelam bulunduğunu bizlere kanıtlıyorsa, peki Resul-u Muhterem’in olağanüstü yaşamı ve olağanüstü işleri, Allah’ın rehberliğinin neticeleri olduğu mevzusunda bizi niçin ikna edemesin? (Sünnetin Anayasal Niteliği)
  • Ey Allah’ı zikreden ve O’na yakarma eden kimseler(!) boynunuza kölelik, zulüm halkasını geçirten sebep nedir? (İslami Kavramlar)
  • Hz.Ömer Sahâbîlere:
    “–Allah’ın yardımı ve fetih vardığında…
    diye süregelen Nasr Sûresi hakkında ne düşünüyorsunuz?” diye sordu. Bir kısmı:
    “–Yardım görüp fetih gerçekleşince Allah’a hamd ve istiğfar etmekle emrolunmaktayız.” dedi.
    Kimi de asla yorum yapmadı. Ömer (r.a) bu sefer bana hitâben:
    “–Ey İbn-i Abbâs! Sen de böyle mi düşünüyorsun?” dedi. Ben:
    “–Hayır!” dedim.
    “–Peki, ne diyorsun?” diye sordu. Ben de:
    “–Bu sûre, Efendimiz’in(sav) ecelinin geldiğini kendisine haber verdi. Allah’ın yardımı ve fetih sana ulaşınca -ki, bu Sen’in ecelinin geldiğinin alâmetidir- Rabbini hamd ile tesbih et, bağışlanma dile!
    Bu sebeple o tevbeleri kabul edendir.” buyruluyor dedim. (Tefhimu’l-Kur’an – 7.Cilt (Büyük Boy))
  • Hidaye’de sorun şu şekildedir.
    “Kitabi hanımlarla evlenmek caizdir fakat evlâ olan yoksulluk bulunmadıkça onlardan evlenmemek ve kestiklerini yememektir. Harp ehli kitabî hanımlarla evlenmek icma ile mekruhtur bu sebeple bu biçim evlenme ile adamın hanımla birlikte diyar-ı harpte yaşaması ihtimali ve dolayısıyla doğacak olan evlatların kafirlerin ahlakından etkilenmeleri söz konusu olacağı için fitne kapısı açılmış olur.” (Modern Çağda İslami Meseleler)
  • İman, talep ve histen ibaret değildir. Ancak kalpte yerleşip amelde kendini gösterendir.. (İslamda Cihad)
  • “Gidilecek yeri aynı olmayanların yaşam yolu iyi mi bir olabilir ki? (Takva Bilinci)
  • Dünya’da hiçbir yer yoktur ki orada Müslümanların yerleşim yeri olmasın ve orada ezan okuyarak Resulullah’ın risaleti duyuru edilmesin.Namazda da Resulullah’a salavat getirilir.Cuma hutbesinde de Resulullah zikredilir.Senenin on iki ayının hiçbir günü ve günün 24 saatinin hiçbir ânı yoktur ki yeryüzünde bir yerde Resulullah zikredilmesin.Bu, Kur’an’ın doğruluğunun açık ispatıdır. (Tefhimu’l-Kur’an – 7.Cilt (Büyük Boy))
  • ‘İlimden kendilerine fazlaca azca hisse verilmiş insanların, düzen koyma, kanun yapma yetkilerini kendilerinde görmeye kalkmaları, sonu cehennem olan bir tağutluk iddiası olduğu benzer biçimde fazlasıyla gülünçtür de.’ (İslâm’da İhyâ Hareketleri)
  • “Hevasını kendisine ilâh edinen kimseyi gördün ya. Allah, onu bir ilim üstüne şaşırtmış kulağını ve kalbini mühürleyip gözüne de bir perde çekmiştir. Artık ona Allah’tan başka kim hidâyet edebilir? Hâlâ düşünmez misiniz? (Ayet;23) (Takva Bilinci)
  • Ikinci Bölüm: İkinci bölüm ise, İslam’a hizmet et meye gönül vermiş askerleri yetiştiren bir imalathane olacak ur. Bunların köşe taşları iffet ve dolandırıcılıktan uzaklık olan erdemli bir ahlakla bezenmeleri gerekir. Ayrıca bakış lanı kesinlikle asil gayelerinden başkasına yönelmeme lidir. Şiarları, bu amaç uğrunda fedakârlık ve çaba göster mek olmalıdır. İşinde mütevazı, sıkı ve istikrarlı olmakla tanınan fertlerden oluşan bu genç gruptan, hedeflenen devrim par tisinin çekirdeği oluşacaktır. İşlerinde ve davranışlarında nizamın, kardeşliğin ve dayanışmanın ruhu onlara başat olur, o şekilde ki insanoğlu onlarda, iki ayağı üstünde yürüyen İslam’ı görür. (Müslümanların Temel Problemi ve Çözümü)
  • İslâm nizâmı, gayri meşru parayla kurulamaz. (Gelin Bu Dünyayı Değiştirelim)
  • İnsana bedeni varlığı için değil de etik sıfatları için insan denilmektedir. (Savaşım Bilinci)
  • Nitekim hakikati bilmek için bizzat Allah’ın bilimsel kâfidir. (Tefhimu’l Kur’an Meali)
  • İmanın İslam ile olan ilgisi, ağacın tohumla olan ilgisi gibidir. Tohumun ihtiva ettiği güzellikler, sadece o tohumdan gelişen ağaçta gözlenebilir. Öyleki ağacı iyice incelediğiniz vakit tohumda olan tüm özellik ve güzellikleri rahatça görebilirsiniz. (Savaşım Bilinci)
  • Siz bir Müslümanın ahlâk ve karakterini iyice kavrarsınız, bir Müslümanın hiçbir vakit dünyada rezil , mahkum ve yenik olarak yaşamayacağına yürekten inanırsınız. Bir Müslüman daima galip ve hakim olarak yaşar , bu sebeple İslâm’ın onda yaratmış olduğu özellikler hiçbir güç bastıramaz. (İslam’a Giriş)
  • Bir kulun Rabbine en yakın anı, secde etmiş olduğu andır. (Tefhimu’l-Kur’an: Kısa Surelerin Tefsiri)
  • Gözler O’na ulaşamaz. Ancak O, gözlere ulaşır. O, her şeye derinlemesine nüfuz eder ve her şeyden haberdardır. (Tefhimu’l Kur’an Meali)
  • Ben sizden birini, Allah’ın bana havale etmiş olduğu bir devlet işi için vergi memuru olarak gönderiyorum da geri döndüğünde bana; ‘Şu mal devlet malı, şu da bana verilen hediyedir’ diyor. Bu doğru olsaydı, acaba babasının anasının evinde otururken de kendisine bu şekilde hediyeler verilir miydi? (Fetvalar)
  • İslam, imanın fiiliyata aktarılmış halidir. (Savaşım Bilinci)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş