Eğitim

İslamın Vizyonu – William Chittick Kitap özeti, konusu ve incelemesi

İslamın Vizyonu – William Chittick Kitap özeti, konusu ve incelemesi

İslamın Vizyonu kimin eseri? İslamın Vizyonu kitabının yazarı kimdir? İslamın Vizyonu konusu ve anafikri nedir? İslamın Vizyonu kitabı ne konu alıyor? İslamın Vizyonu PDF indirme linki var mı? İslamın Vizyonu kitabının yazarı William Chittick kimdir? İşte İslamın Vizyonu kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: William Chittick

Çevirmen: Turan Koç

Yayın Evi: İnsan Yayınları

İSBN: 9789755742625

Sayfa Sayısı: 568


İslamın Vizyonu Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

İslam’la ilgili, İslami tefekkürün derinliğini açığa çıkarmaya çalışan oldukca azca sayıdaki araştırmanın yeni başlamış olan öğrenciler açısından, din hakkında oldukca daha çok bilgiye ihtiyacı vardır ve bunlar çoğu zaman temelde Batılı geleneğin türevi olan bir üslupla ifade edilmektedir. Gerçi Kur’ani terminolojiye dayanma yolunda bir girişim olsa bile, İslam’ın kendi entelektüel geleneğinin zenginliği ve çeşitliliğine pek dikkat edilmemektedir. Bizim bu kitaptaki yaklaşımımız, İslam’ın kendisi hakkında ne düşündüğünü ortaya koymayı merkeze almıştır.

Biz bu kitapta bununla beraber İslami dünyaya giden kapının gizemini açmaya ve araştırmaya çalışıyoruz. Modern bilimsel zihniyetin, mevzuyu değerlendirmek için, çeşitli uygar kendini anlama tarzlarını esas alan hakim bakış açılarından hareket etmek suretiyle İslam’ı değerlendirmeye ilgi göstermedik. Bunun yerine, kadim Kur’ani yorum ve İslami anlayışın ana tarzlarını ortaya koymuş olan büyük Müslümanların bakış açısından İslam’ı anlatmak istedik. 


İslamın Vizyonu Alıntıları – Sözleri

  • KOCAKARI iMANI
    Müslümanların en aslî vukuf ve basiretlerine bazen “kocakarı imanı” olarak atıfta bulunulur; sadece bu onu kötülemek için değil, fakat püf noktasını kaçıracak kadar zekası azca, asla kimsenin bulunmadığını ortaya koymak için açıklanmıştır.
    Bir gün Hazreti Muhammed ashabından bazılarıyla şehirde yürürken, kabilelerden birine ilişkin,oldukça yaşlı, çökmüş bir hanımla karşılaştı; hanım bir çıkrıkta yünden ip yapım ediyordu. Hazreti peygamber ona slm verdi onunla konuşmaya başladı. Ona Allah’a imanı olup olmadığını sordu. Kadın inandığını söylemiş oldu. Hazreti peygamber “niçin” diye sordu ona. Kadın, döndüren bir el olmadıkça çıkrığın dönmediği şeklinde, biri gökleri döndürmedikçe,onların dönemeyeceği şeklinde bir yanıt verdi.Hazreti peygamber arkadaşlarına baktı ve, “kocakarının dinine sahip olmanız gerekir” dedi.
  • Her gün, eğer iyi dikkat ederseniz, kendi varoluşunuza ilişkin yeni yönler ve özellikler bulacaksınız.
  • Anlama tâli bir mevzudur; zira hiçkimse Allah’ın Kelam’ını sonuna kadar anlayıp tüketemez..Kur’an’ın çevirisi Kur’an değildir fakat onun anlamının bir yorumudur.
  • İbranice Kitab-ı Mukaddes (Ahd-i Atik) ve Yeni Ahit’ten değişik olarak Kur’an, Cebrail’den dinlediklerini hıfz etmiş olan bir tek kişinin ağzından bildiri edilmiştir. Hem Yahudi hem de Hristiyan mukaddes metinleri oldukca sayıda insan tarafınca yazılmış bir oldukca kitabın toplamından ibarettir.
  • Hiçbir aşama ve ünvan verilmiyordu; dolayısıyla motivasyon öğrenmenin kendisiydi (bunu çağdaş üniversitedeki durumla karşılaştıralım; doğrusu hiçbir aşama ve titr verilmiyorsa öğrencilerin bir çok gözden kaybolur). Öğrenmeye dinî bir etkinlik olarak bakılırdı, ve toplumdaki her insanın kabiliyetleri ölçüsünde bu işe katılmaları beklenirdi. Hiçbir resmî kurum bulunmadığından, dinin araştırılması şu yada bu şekilde her insana açıktı.
  • Modern Batı’da, bir çok insan mukaddes metni ahlâken yetişmek, Tanrı ve doğru yaşayışın ne işe yaradığını öğrenmek için okunan bir şey olarak düşünür. İslâmî bağlamda, Kur’ân bundan daha çok bir şeydi. Kur’ân’ı öğrenmek geleneksel eğitimin temel amacı idi; dolayısıyla düzgüsel olarak hayatta erken başlardı. Çocuklar için Kur’ân’ı anlamanın mühim bulunduğunu kimse düşünmezdi; esasen yetişkinler ve hatta kelâmcılar bile onun tüm anlamının bir tek cüz’î bir bölümünü anlayabilirler. Eğitimde mühim olan şey Allah’ın kelâmının ezberlenmesiydi.
  • Amel : Ete-kemiğe bürünmüş teslimiyet…
  • İki İranlı alim dini tartışıyorlar. Biri ötekine, “Son tahlilde,” der, “cennete kim gidecek?” Mizahî yönüyle oldukca iyi tanınan bir ozan olan diğeri, “Bak,” der, “bu oldukca kolay. İslâm’dan başka tüm dinler bâtıldır; dolayısıyla onları düşünmemize gerek yok. Geriye İslâm kalıyor. Ama Müslümanların da bir kısmı Şîî, bir kısmı Sünni’dir, ve çoğumuz biliyoruz ki Sünnîler doğru yoldan ayrılmışlar, dolayısıyla cehenneme atılacaklardır. Geriye Şiiler kalıyor. Ancak, Şiiler içinde da bayağı insanoğlu ve ulemâ var. Herkes biliyor ki bayağı insanoğlu Allah ve din mevzusunda umursamaz bir tutum içindedir, dolayısıyla cehennemde yanacaklardır. Geriye ulemâ kalıyor. Ama. ulema da bayağı insanlara üstünlük taslamak için ulemâ olmuştur. Geriye ikimiz kalıyoruz; sadece, senin hakkında güvenilir değilim.”
    Bu tür bir akıl yürütme tanıdık gelmiyor mu? Çağdaşlarımızdan birçoğunun, bunlar ister Müslüman, ister Hıristiyan, Yahudi, alim, bilim adamı, siyasetçi yada başka birileri olsun, bu şekilde düşündüklerini söylemek kim bilir çılgınca bir yanlış değil.
  • Kavgaların gerçek kahramanları bazen kılıç adamlarından oldukca şairler oluyordu.
  • Yalnız varolmakla, tüm yaratıklar Yaratan’ın şan ve azametini kanıtlarlar.


İslamın Vizyonu İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Her bir başlığı ayrı ayrı oldukca güzel. Kavramları mütevazi ve kolay bir üslupla konu alıyor fakat o basitliğin verdiği bir etkileyiciliği var. Çevirisi de oldukca başarıya ulaşmış.Ben oldukca beğendim. Okunması ihtiyaç duyulan bir kitap bulunduğunu düşünüyorum..İSLAMIN YABANCI BİR YAZAR TARAFINDAN BU KADAR GÜZEL VE FARKLI BİR BAKIŞ AÇISIYLA ANLATILABİLECEĞİNİ BU KİTABI OKUMADAN ANLAYAMAZSINIZ (muge yelmen)

Ehli sünnet hassasiyeti ile okunması ihtiyaç duyulan bir kitap, aden cehennem bahsinde ehli sünnete ters görüşler var.
Bunun yanında tenzihi ve teşbihi kavramlarının en iyi betimlendiği yapıt diyebilirim. Bir oryantalistten beklenmeyecek derinliğe haiz. (Mustafa Murat Albayrak)

Aslında kitabın bir kısmında cok sıkıldım. Fakat ozellikle ruh, nefs, balçık vb. bölümlerinde çok büyük ufuk acıcı bilgiler edindim. Herşeyin birbiri ile bağlantısını akla ve mantığa uygun bir metod ile özetleyen kitap, karanlık nokta bırakmamıştır. Mutlak surette baş ucu kitabı olarak evlerde bulunması ihtiyaç duyulan bir başyapıt… (Engin BOZKURT)


İslamın Vizyonu PDF indirme linki var mı?


William Chittick – İslamın Vizyonu kitabı için internette en oldukca meydana getirilen aramalardan birisi de İslamın Vizyonu PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı William Chittick Kimdir?

William C. Chittick, New York Devlet Üniversitesi’nde, Karşılaştırmalı Araştırmalar Kısmı profesörüdür.

Milford Connecticut’da doğup büyüyen William C. Chittick lisansını Ohio Wooster Koleji’nde tarih alanında tamamladıktan sonrasında doktorasını 1974’te Tahran Üniversitesi’nde Fars edebiyatı alanında tamamladı.

Tahran’da Aryamehr Teknik Üniversitesi’de beşeri bilimler bölümünde karşılaştırmalı dinler alanında hocalık yapmış oldu. İran İslam Devrimi’nden ilkin İran Kraliyet Felsefe Akademisi’nde destek doçentti. 1979’da Amerika Birleşik Devletleri’ne döndü ve dini araştırmalar alanında hocalığını sürdürdü.

Yirmi beş kadar tercümesi ve İslam düşüncesi, tasavvuf, Şiilik ve Fars edebiyatı alanında oldukca sayıda makalesi olan sadece bilhassa Muhyiddin Arabi ve Mevlana Celaleddin Rumi şeklinde sufi yazar ve şairlerinin yazılarını İngilizceye çeviri edip ve yorumladığı eserlerle tanınan Chittick, halen tasavvuf ve İslam felsefesi alanında çeşitli araştırma projelerinde çalışmakta ve İslam klasikleri, Hinduizm ve dini araştırmalar alanının öteki mevzularına dair dersler vermeye devam etmektedir.


William Chittick Kitapları – Eserleri

  • Tasavvuf
  • İslamın Vizyonu
  • İbn Arabî
  • Varolmanın Boyutları
  • Kozmos’taki Tek Hakikat
  • Hayal Âlemleri
  • İlahi Aşk
  • Sufi’nin Bilgi Yolu
  • Sûfi’nin Aşk Yolculuğu
  • Aşığın Aynası
  • 13. yy. Sufi Metinlerinde İman ve Amel
  • S. Hüseyin Nasr’ın Temel Düşünceleri
  • Sufism


William Chittick Alıntıları – Sözleri

  • However, these same people also called themselves by other names, such as “knowers” and “ascetics” and “renouncers” and “poor men.” (Sufism)
  • “Göklerde ve yerde olanların; güneş, ay, yıldızlar, dağlar, ağaçlar ve insanlardan ‘birçoğunun’ Allah’a secde ettiklerini görmüyor musun?”
    Buna nazaran Allah’a secde etmeyi yalnız insanoğlu seçebilir: ve bu olgu, denebilir ki paradoksal bir halde, Allah’ın en büyük ayetlerinden biridir; zira yalnız Allah suretinde yaratılmış bir varlık O’nu inkar etme kabiliyetine haiz olabilirdi. (Varolmanın Boyutları)
  • Kavgaların gerçek kahramanları bazen kılıç adamlarından oldukca şairler oluyordu. (İslamın Vizyonu)
  • Bedeninize ve kalbinize ilişen her kalp ağrısı ve ıstırap, sizi kulağınızdan çekerek vaadedilen yer’e götürür. Rabbiniz sizi , yönden ve taraftan münezzeh O yer’e , gerisin geri çekmek için her yönden dert yollar. (Sûfi’nin Aşk Yolculuğu)
  • Ey dost! Aşkta birazcık dert olmalı! Gönülde gam olmalı, beniz de birazcık sararıp solmalı.
    Gönülde acı sinede de ateş olmadı mı o heybetli bağlanma davası birazcık sönük kalır. (Sûfi’nin Aşk Yolculuğu)
  • İnsan olmaklığımızı, insani durumumuzu karmaşıklaştıran şey; sırlı özgürlük hediyesidir, doğrusu “evet” yada “ hayır” deme imkanımızdır. (İbn Arabî)
  • “I was a Hidden Treasure,” God says, “so I loved to be known. Hence I created the creatures that I might be known.” (Sufism)
  • İbn-i Arabi, bıkıp usanmadan Cüneyd-i Bağdâdi’nin şu sözünü bizlere hatırlatır: “Su kabının rengini alır.” (Sufi’nin Bilgi Yolu)
  • Rasyonel düşünceye haddinden fazla önem atfetmek, İlâhî varlığın mutlak aşkınlığa itilerek idrâk dairesinden tamamen dışarı çıkılması neticesini verir. (Kozmos’taki Tek Hakikat)
  • Modern Batı’da, bir çok insan mukaddes metni ahlâken yetişmek, Tanrı ve doğru yaşayışın ne işe yaradığını öğrenmek için okunan bir şey olarak düşünür. İslâmî bağlamda, Kur’ân bundan daha çok bir şeydi. Kur’ân’ı öğrenmek geleneksel eğitimin temel amacı idi; dolayısıyla düzgüsel olarak hayatta erken başlardı. Çocuklar için Kur’ân’ı anlamanın mühim bulunduğunu kimse düşünmezdi; esasen yetişkinler ve hatta kelâmcılar bile onun tüm anlamının bir tek cüz’î bir bölümünü anlayabilirler. Eğitimde mühim olan şey Allah’ın kelâmının ezberlenmesiydi. (İslamın Vizyonu)
  • KOCAKARI iMANI
    Müslümanların en aslî vukuf ve basiretlerine bazen “kocakarı imanı” olarak atıfta bulunulur; sadece bu onu kötülemek için değil, fakat püf noktasını kaçıracak kadar zekası azca, asla kimsenin bulunmadığını ortaya koymak için açıklanmıştır.
    Bir gün Hazreti Muhammed ashabından bazılarıyla şehirde yürürken, kabilelerden birine ilişkin,oldukça yaşlı, çökmüş bir hanımla karşılaştı; hanım bir çıkrıkta yünden ip yapım ediyordu. Hazreti peygamber ona slm verdi onunla konuşmaya başladı. Ona Allah’a imanı olup olmadığını sordu. Kadın inandığını söylemiş oldu. Hazreti peygamber “niçin” diye sordu ona. Kadın, döndüren bir el olmadıkça çıkrığın dönmediği şeklinde, biri gökleri döndürmedikçe,onların dönemeyeceği şeklinde bir yanıt verdi.Hazreti peygamber arkadaşlarına baktı ve, “kocakarının dinine sahip olmanız gerekir” dedi. (İslamın Vizyonu)
  • Bil ki hakikatte bu dünya da ahiret de taleb içindir. Kim ahiret taleb alemi değildir derse bu muhaldir. Evet, orada namaz ve oruç olmayacak fakat taleb var olacak. Yarın nesih [hükümsüz bırakma] kalemiyle tüm şeriatlar silinip ortadan kaldırılacak sadece iki şey ebediyen kalımlı duracak: Allah için muhabbet ve Allah’a hamd. Bunlarda ne kopma ne ayrılma ne çözülme ne de vakit aşımı olur. Namazın, orucun, haccın ve cihadın bir sonu olabilir sadece talebin nihayet bulması mümkün değildir. Namaz ve orucun orada hükmü kalkabilir fakat muhabbet bağının ve aşk ahdinin hükmünün kalkması asla mümkün değildir. (İlahi Aşk)
  • Z’ancd ki cemal ü hüsn-i an dilber-i mast
    Ma der hur-ı u neim u der hur-ı mast
    Gönlümüzü kendine çeken dilberin güzellik ve letafet mahallinde,
    Ona layık olan biz değiliz lutfuyla O bizlere teveccüh gösteriyor.
    “ilahınız tek bir ilahtır” (Bakara 2:163). O demde ne evren vardı, ne adem; ne varlığa dair işaretler vardı, ne emareler; evde asla kimse yoktu. Görüp gözeten ve seven, hemen hemen yokluk içindeyken üstüne mutluluk yazısını yazan, böylece seni bahtiyar kılan ve seni kendi dostluğuna kabul eden yalnızca O idi. (İlahi Aşk)
  • Bir insan bu dünyaya tanrısal sureti görünür kılma kapasitesine haiz olarak gelir; fakat hanım yada adam olsun bu dünyayı bir şey olarak, mesela, bir melek, bir veli, bir peygamber, bir hayvan, bir nebat olarak terk eder. Yani insanoğlu “malum makamlarına ” ölüm anında ulaşırlar. (Hayal Âlemleri)
  • Ibn arabiyi diger musluman dusunurlerden ayiran sey onun karsilastirilamazlik ile benzerlik yada akıl ile keşf arasindaki kutbun farkinda olmasi ve hakka ilişkin gercek idrakin bu ikisi arasinda en uygun dengeyi gerektirdigini soylemesidir. (Hayal Âlemleri)
  • “Her peygamber yol gösteren bir kaynak olup insan mükemmelliğine birer modeldir.” (Hayal Âlemleri)
  • Bir sûfi önermesi:
    “Vücûd,askerleriyle tenezzül eder.” (Kozmos’taki Tek Hakikat)
  • Yalnız varolmakla, tüm yaratıklar Yaratan’ın şan ve azametini kanıtlarlar. (İslamın Vizyonu)
  • “Kalbim ilâhì Huzur’un kapısına yapıştı ve kapı açılınca gelecek olan pür dikkat bekliyor. Kalbim fakir ve muhtaç, içinde hiçbir bilgi yok ve bomboş… Kalbe perdenin arkasından ne zaman bir şey gelse, onu emir ve yasaklara uygun bir şekilde sabırsızca alıp hayata geçirmeyi arzuluyor.” (Sufi’nin Bilgi Yolu)
  • Allah’ı bilme yaşam boyu devam eden bir iştir; hatta daha da ileride bu sonsuz, sonu gelmeyen bir yolculuktur; şu sebeple bu öte dünyada da devam eder. Sonsuz olan sonlu tarafınca asla tam bir halde bilinemez; öte dünyadaki sonu gelmez mutluluğun sırrı da burada yatar. (Varolmanın Boyutları)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş