Eğitim

Kayıptan Sonra Yaşam – Vamık Volkan Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Kayıptan Sonra Yaşam – Vamık Volkan Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Kayıptan Sonra Yaşam kimin eseri? Kayıptan Sonra Yaşam kitabının yazarı kimdir? Kayıptan Sonra Yaşam konusu ve anafikri nedir? Kayıptan Sonra Yaşam kitabı ne konu alıyor? Kayıptan Sonra Yaşam PDF indirme linki var mı? Kayıptan Sonra Yaşam kitabının yazarı Vamık Volkan kimdir? İşte Kayıptan Sonra Yaşam kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Vamık Volkan

Yayın Evi: Pusula Yayınevi

İSBN: 9786054912346

Sayfa Sayısı: 146


Kayıptan Sonra Yaşam Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

“Bu kitabı yazmak, beni yaşamımın bazı yönlerinin yasını yeniden tutmaya zorladı. Beni, kayıp karşısındaki incinebilir yanlarımın ve savunmalarımın hesabını bir kez daha yapmaya yöneltti ve insanın doğasına ilişkin anlayışımı derinleştirdi. Tüm bunlar, kaybın büyüme için bir araç olabileceği konusundaki düşüncemi pekiştirdi. Öyle umuyorum ki bu kitabı okuyunca yas ve kederin dinamikleriyle ilgili anlayışınız artacak ve insan ruhunun kayıp karşısındaki esnekliğine siz de benim gibi şaşacaksınız.”

-Prof. Dr. Vamık D. Volkan-

“Neden bazılarımız yasın tamamlanması için gereken acı verici ve zorlu psikolojik uzlaşmaları yapabiliriz de bazılarımız yapamaz? Neden bir zamanlar en yakınımızın ölümü ya da boşanma gibi daha yıkıcı kayıpların yasını tutabilmişken, yaşamımızın bir döneminde bir evcil hayvanın ölümü ya da bir çocuğun üniversiteye gitmek için evden ayrılışı bizi keder içinde bırakır ve bir teselli bulamayıp kendimizi kolumuz kanadımız kırılmış gibi hissederiz?” Prof. Dr. Vamık Volkan tüm bu soruların yanıtlarını bulabileceğimiz kitabında, ölüm ve öteki kayıplara verdiğimiz ruhsal bir cevap ve iç dünyamızla gerçeklik içinde uyum sağlayabilmek için yaptığımız bir uzlaşma olan yası ve çözümlenmemiş yasın yaşamımızı iyi mi biçimlendirdiğini, kaderimizi iyi mi yönlendirdiğini kendi yaşam öyküsünden kesitler ve uzun yıllara dayalı ustalaşmış deneyimlerinde karşılaşmış olduğu vakalardan örneklerle konu alıyor.

-Psikoterapi ve Psikoterapistler Derneği (PSİKODER)-

Prof. Dr. Vamık Volkan, kayıpların en somutu olan ölümün ve yarım kalmış, dayatılmış ya da aceleye getirilmiş ayrılıkların kalıntılarının insanoğlunun duygusal yapısını ve yası yaşayış biçimini iyi mi etkilediğini anlattığı bu kitabında, kayıplardan sonrasında geçirilen ruhsal süreçleri, başarıya ulaşmış yas tutmanın dinamikleri sonucunda gerçekleşen değişimleri ve yenilenmeleri tüm ayrıntılarıyla ele alıyor. Yası karışık hale getiren risk etkenlerini ve karışık yası derinlemesine inceleyerek, çözümlenmemiş yasın izlediği belli başlı yolları psikanalitik ve psikoterapötik olgularla açıklıyor. Yasın insanoğlunun esnekliği, yaratıcı uyum ve terapi yöntemiyle çözümlenişini gerçek yaşamdan çarpıcı örneklerle gözler önüne seriyor. Ayrıca sanatçılar için esin deposu olarak yas ve üzüntü ile yaratıcı süreç arasındaki bağlantıları açıklıyor.


Kayıptan Sonra Yaşam Alıntıları – Sözleri

  • “Kronik eşya kaybediciler eşyalarına, anne babalarının kendilerine davrandıkları gibi davranırlar.”
  • “Kayıpsız sevgi yoktur ve bir miktar yas tutmaksızın kaybın ötesine geçmek diye bir şey yoktur. Yas tutamamak, ölüm ve yeniden doğumun büyük, insanca döngüsüne girememektir…” Robert Jay Lifton
  • Oysa “yas tutma”, herhangi bir yitik ya da değişikliğe verdiğimiz ruhsal bir cevap, iç dünyamız ile gerçeklik içinde uyum sağlayabilmek için yaptığımız bir uzlaşmadır.
  • Depresyon, ifade edilememiş öfkenin içe döndürülmesidir.
  • İster gerçekleşmiş, ister tehdit biçiminde olsun ayrılık tehlikelidir. Öğrendiğiniz ilk yaşam gerçeği budur.
  • Yaslarımız, parmak izlerimiz kadar kişiseldir.
  • Bir çocuğun vefatıyla, ebeveynler yalnızca oldukca kıymetli bir bağları değil, bununla beraber öngördükleri geleceği de yitirmiş olurlar.


Kayıptan Sonra Yaşam İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Kitap özetlemek gerekirse yas tiplerinden ve süreçlerinden bol miktarda olay örneği vererek inceliyor. Bunların içinden birer cümle çekip yorumlamak size kalıyor. Ben beğenmedim, akışı oldukça bunaltıcı, kurgusu da dağınık. Açıkcası aklımda kalan hususi bir yanı olmadı. (Cenk KILICASLAN)

Kıbrıslı psikiyatrist ve araştırmacı Prof. Dr. Vamık Volkan’ın kendi yaşamış olduğu kayıptan yola çıkarak Elizabeth Zintl ile beraber yazdığı Kayıptan Sonra Yaşam, şifa niyetine okunacak bir kitap. Kitabın alt başlığında bahsi geçen “Komplike Yas ve Tedavisi” Vamık Hoca’nın örneklerle anlattığı ve sonunda yas sürecine çözüm olarak önerilmiş olduğu yaklaşıma verdiği isim.
Psikiyatriye sağlamış olduğu katkılar senelerce uzun senelerdir çalışmalarını sürdürdüğü Amerika’da daha oldukca tanınan Vamık Volkan, bu kitapta hepimizin bir halde karşı karşıya geldiği/geleceği yitik olgusuna ve yas sürecine kapsamlı bir yaklaşım getiriyor. Daha uzun yazılmış olsaydı da daha oldukca okusaydım söylediğim bir kitap oldu. Konuya ilgi duyanlara tavsiye ederim. (Nur)

Kıymetli Vamık Volkan Hoca’nın, kendi karar kıymetli kitabı: #KayıptanSonraYaşam Yas sürecini ele alış şekli, verdiği örnekler oldukca güzel. İçinde kendimden oldukca şey buldum. Kitap görünürde bitmiş olsa da zihnimin arkaplanında işlemeye devam ediyor… Psikolog olan da okusun olmayan da şu sebeple içindeki bilgilere hepimizin ihtiyacı var. (Nazlı.)


Kayıptan Sonra Yaşam PDF indirme linki var mı?


Vamık Volkan – Kayıptan Sonra Yaşam kitabı için internette en oldukca meydana getirilen aramalardan birisi de Kayıptan Sonra Yaşam PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Vamık Volkan Kimdir?

Lefkoşa’da dünyaya geldi. Kıbrıs İslam Lisesi’nde okudu; son sınıftayken çıkan isyanla adı değişen Kıbrıs Türk Lisesi’ni tamamladı. Türkiye’ye geldi, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden 1956’da mezun oldu. Türk vatandaşı olamadığı için emek verme şartları zordu.

Şikago’ya gitti. Üç ay sonrasında babasından gelen mektupta, en yakın arkadaşının Kıbrıs’ta bir eczanede milliyetçi Rumlar tarafınca öldürüldüğünü özetleyen gazete kupürü çıktı. On yıl Türkiye ve Kıbrıs’a dönemedi.

2002’ye kadar tam 45 yıl Virginia Üniversitesi’nde ders verdi. 18 yıl üniversite hastanesinin başhekimliğini yapmış oldu.

Kırk kitap emek vermesi yapmış oldu ve 400’ü aşkın bilimsel yazı yayımladı. Psikolojik çatışma ve kimlik mevzularında sayısız araştırma ve saha emek vermesi gerçekleştirmiş oldu. Psikopolitik teoriler ve dünyanın sorunlu birçok yerinde sulh için yapmış olduğu emekler sebebiyle Nobel Barış Ödülü’ne aday yayınlandı.


Vamık Volkan Kitapları – Eserleri

  • Kozmik Kahkaha
  • Atlarla Yaşayan Kadın
  • Hayvan Katili
  • Kayıptan Sonra Yaşam
  • Kusursuz Kadının Peşinde
  • Fanustaki İnsanlar
  • Gidenin Ardından
  • Ölümsüz Atatürk
  • Atatürk’ün Psikanalitik Biyografisi
  • Körü Körüne İnanç
  • Göçmenler ve Sığınmacılar
  • Nazi Mirası
  • Atatürk Anatürk
  • 6 Adımda Borderline
  • Politik Psikoloji
  • Divanda Kılıç Dövüşü
  • Tarihi ve Psikolojik Boyutlarıyla Uluslararası Terörizm
  • Divandaki Düşmanlar
  • Kimlik Adına Öldürmek
  • Psikoterapide Nesne İlişkileri
  • Osmanlı’nın Yasından Atatürk’ün Türkiye’sine Onarıcı Liderlik ve Politik Psikoloji
  • Kanbağı-Etnik Gururdan Etnik Teröre
  • Türkler ve Yunanlılar
  • Bilinçdışında Kardeşler ve Psikopatoloji


Vamık Volkan Alıntıları – Sözleri

  • Takıntılı mükemmelliyeti arar, narsist onu iddia eder (Hayvan Katili)
  • George Orwell, “İster sevelim ister sevmeyelim, milliyetçi sevgiler ve nefretler çoğumuzun makyajının birer parçasıdır.” demektedir. (Politik Psikoloji)
  • Orwell milliyetçiliğin kendi grubu tarafınca meydana getirilen zulme karşı gelmek bir tarafa, bu zulmün bilincinde değilmiş benzer biçimde davranacağını vurgular. toplumların objektif gerçeklere karşı duyarsız kalmaları dünya haberlerinin yanlı aktarılmasına sebep olabilir. her şey gazetecinin hangi tarafı tuttuğuna bağlıdır. (Politik Psikoloji)
  • Bir çocuğun vefatıyla, ebeveynler yalnızca oldukca kıymetli bir bağları değil, bununla beraber öngördükleri geleceği de yitirmiş olurlar. (Kayıptan Sonra Yaşam)
  • İnsanoğlu pseudospecia yöntemiyle evrime uğramıştır. Kabileler, klanlar, sınıflar vs. değişik bir türden gelirmişçesine değişik davranırlar, bunlar tabiat üstü niyetlerle kurulmuşlardır” (Politik Psikoloji)
  • Psikolojik bir hadisedir ki insan, hayatta bazı dostluklar elde etmek için olağanüstü çalışmak ve fedakârlıklar yapmak zorundadır. – Mustafa Kemal (Atatürk’ün Psikanalitik Biyografisi)
  • Dıştaki nesnelerle kendisini kaynaştırmak psikozlu kişilerin bir özelliğidir. Bu kaynaşmanın yanı sıra, Jane benzer biçimde kişiler kendilerini ve başka insanları ya iyi ya da fena olarak algılarlar. Canlı ve cansız nesneleri benzer şekilde, iyicil yada saldırgan şeklinde sınıflandırıyordu. Sanki dünyasının gürültücü hayaletlerle dolu bulunduğunu hissediyordu; cansız nesneler gizemli, görünmez güçler tarafınca hareket ettiriliyorlardı. (Kozmik Kahkaha)
  • Yas tutmak, soyut ya da somut, herhangi bir mühim yitik ya da herhangi bir yitik tehlikesi için bile gösterilen zaruri bir psikobiyolojik tepkidir. (Hayvan Katili)
  • “Hayır” demeyi öğrenmek, bir çocuğun ruhsal yaşamında bir kilometre taşıdır. (Kozmik Kahkaha)
  • tamamımız, yabancı düşmanlığının farkına varmalı ve aslına bakarsak bilinçdışı kullanılan bir kavram olarak ‘yabancı’yı, fizyolojik anlamda bizlerden bir parça olarak entegre etmeyi öğrenmeliyiz. dolayısıyla yabancılara karşı hoşgörü ve insaniyet göstermek, devamlı bir uygarlık ve kültür çabası harcamak için çağrıda bulunmalıyız. yansıtmaların enerjisini zayıflatmanın ve ötekileri saldırganca dışlayan bir ulusal varlık olarak ‘biz’ terimini hafifletmenin tek yolu budur. (Göçmenler ve Sığınmacılar)
  • Türkiye’deki hastanelerde konversif bozukluklar ve takıntılı (obsesif) nevroz vakaları küçümsenmeyecek ölçüdedir. (Divanda Kılıç Dövüşü)
  • Bir kişi olarak insan, ölmeye mahkumdur. Kendisi için de­ğil, kendisinden sonrasında gelecekler için çalışmak, bir kişinin ha­yatta ulaşabileceği mutluluğun ilk koşuludur. Herkesin kendi tercihleri vardır. Bazıları bahçıvanlığı ve çiçek yetiştirmeyi se­ver. Diğer bazıları, insanları eğitmeyi tercih eder. Çiçek yetişti­ren insan, başkalarından herhangi bir şey bekler mi? Başkaları­nı eğiten şahıs, çiçek yetiştiren kadar çalışmak zorundadır.
    yazar/mustafa-kemal-ataturk (Körü Körüne İnanç)
  • Kraliçe Victoria, kocasının ölümünden onlarca yıl sonrasında bile, garip bir şey gördüğünde, içinde Albert’ın resmi olan ve üstünden asla çkarmadığı ufak broşunu açarak görmüş olduğu şeyi “O’na” da gösterirmiş. (Gidenin Ardından)
  • Analitik süreçlerin bir bileşeni de dirençtir ve her analist direncin bazı durumlarda iyice katı ve aşılmaz hale geldiğini iyi bilir. Bu tür güçlük hatta imkânsızlıkla karşılaşmalar akla şu suali da getirir: Bu tür bir direnç ne kadar analizan kaynaklı ne kadar psikanalist kaynaklıdır? Bundan seneler ilkin meşhur psikanalist Paul Ornstein ile yaptığım bir sohbette bana psikanalizin direnç diye tanımladığı şeyin bir kısmının iatrojenik bulunduğunu söylemişti (Iatros=Doktor; Jenik=Kökenli). Analizanın kendi içsel dinamikleri ve yapılarına
    dayalı bir direnç özelliği olabileceği benzer biçimde psikanalistin yada psikoterapistin zamansız ve orantısız müdahalelerinin karşısında analizanın sıhhatli bir halde kendini korumaya emek vermesi; kendi bütünlüğünü ve sürekliliğini kaybetmeme gayreti, yorumunu kabul ettirme çabası içinde olan psikanaliste bir direnç olarak gözükebilir (Ornstein, Kişisel Görüşme, 2000). (Divanda Kılıç Dövüşü)
  • Kendi kimliği olduğu sandığı şeyin aslına bakarsak büyük seviyede ebeveyniyle çeşitli özdeşimlerinin bir birleşimi bulunduğunu keşfediyordu. (Atlarla Yaşayan Kadın)
  • ” Burada büyümeyi öğreniyorum ….” (Atlarla Yaşayan Kadın)
  • “Geçmişte kurduğu yakın ilişkilerde aklı karışıyordu fakat oldukca yakınlaşmadığı sürece kendini insanlardan ayrıştırmakta zorlanmıyordu.” (Fanustaki İnsanlar)
  • …çocukluğunun “iyi” ve “fena” annelerini temsil ediyordu. (Kusursuz Kadının Peşinde)
  • “Takıntılı mukemmeliyeti arar,narsisit onu iddia eder ” (Hayvan Katili)
  • Bir de saat almıştı, geçen vaktin bilincinde olmanın bir erişkin etkinliği bulunduğunu düşünüyordu (Atlarla Yaşayan Kadın)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş