Eğitim

Kişi ve Kutsal – Simone Weil Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Kişi ve Kutsal – Simone Weil Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Kişi ve Kutsal kimin eseri? Kişi ve Kutsal kitabının yazarı kimdir? Kişi ve Kutsal konusu ve anafikri nedir? Kişi ve Kutsal kitabı ne konu alıyor? Kişi ve Kutsal PDF indirme linki var mı? Kişi ve Kutsal kitabının yazarı Simone Weil kimdir? İşte Kişi ve Kutsal kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Simone Weil

Çevirmen: Murat Erşen

Yayın Evi: Vakıfbank Kültür Yayınları

İSBN: 9786057947079

Sayfa Sayısı: 72


Kişi ve Kutsal Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Ne alıkoyuyor bizi karşımızdakinin gözünü çıkartmaktan? sorusuyla açılıyor Kişi ve Kutsal, nedir insanoğlunun insana kurtlaşmasına mâni? Neden fenalık değil de iyilik bekleriz ötekinden? Simone Weil’in Nazi işgaliyle darmadağın bir hâl alan ülkesi Fransa için açlık grevindeyken yazdığı bu kitap, 20. yüzyılın en sıradışı filozoflarından birinin çağının insanlarına son çağrısı. École normale supérieure’ün ilk doktoralı hanım felsefecilerinden önde gelen Simone Weil, kitlelerin bireyi yutup silinmiş olduğu ideolojiler çağlarında insanoğlunun ufalanamazlığının, aşılamazlığının, indirgenemezliğinin sözcülüğünü yapıyor. Giorgio Agamben’in önsözünde işaret etmiş olduğu suretiyle, Weil 21. yüzyıldaki okurlarına, doğrusu bizlere oldukca şey söylüyor. Kapitalizmin dayattığı yabancılaşmayı duyumsamak için fabrikalarda çalışmaktan faşizmin yükselişine karşı İspanya İç Savaşında gönüllü askerliğe, felsefeyi dünyanın sorumluluğunu üstlenerek icra eden bir filozofun tarihe son notu karşınızda.


Kişi ve Kutsal Alıntıları – Sözleri

  • Biliyoruz ki Roma hukuku persona terimini tiyatrodan almıştır. Trajedi ve güldürü eserlerinde aktörlerin ellerinde yüzlerine tuttukları maskeler yer alır. Hukukçular da, özneyi bedenden kopararak bu teatral maskeleri dönüştürmüşler ve geçerli hukuksal eylemlerde bulunma salahiyetine haiz bir “hukuki şahıs” oluşturmuşlardır.
  • “Oysa ki insana bir sıcak sükût gerekliydi, biz ise ona soğuk bir kargaşayı layık gördük.”
  • Bir kişiyi dinlemek, kendini onun yerine koymaktır.
  • Kelimenin tam manasıyla bir köy delisi, hakikate âşık ise onun fısıltıları dahi Aristoteles’in düşüncesinden oldukca daha değerlidir. Platon’a, Aristoteles’in asla olmadığı kadar yakındır.
  • Oysa ki insana bir sıcak sükût gerekliydi, biz ise ona soğuk bir kargaşayı layık gördük.
  • Bende kaybetmeyeceğim hiçbir şey yoktur. Talih her an beni yıkıp, benim yerime de daha aşağılık ve sefil bir şey koyabilir.
  • Sallantıda olan toplumlarda ayrıcalık sahipleri ise vicdan azabına haizdir. Bazısı bunu saklayarak kalabalıklara şöyleki seslenir: Benim imtiyazlara haiz olup, sizin olmamanız münasiptir. ” Bir diğeri ise teveccühüyle şöyleki der : ” Maliki olduğum imtiyazlardan, sizler için eşit paylar talep ediyorum. ” İlk tutum aşağılıkçadır ikincisi ise sağduyudan yoksun, basittir. Bu tutumların ikisi de halkı tamamen kendi elinde olmasa da yakınında olduğu yegane ve sahih iyiliğinden uzaklaştırmak için kötülüğe doğru kamçılar.
  • Takdir-i ilahinin sonsuz tasarrufuyla, hakkaniyet ve hakikatin ruhu bir insana hükmettiğinde bu kişinin yapmış olduğu her şey güzellikle bezenir.
    Güzellik bu dünyanın en yüce sırrıdır.


Kişi ve Kutsal İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Kişi ve Kutsal Değerlendirmem: Alanı hukuk, sosyoloji, dil, hakkaniyet, politika, insan olanlar toplanın ketebe yayınlarından çıkan 60 sf. olan sadece her cümlesi altı çizilecek ve hakkında sayfalarca yazı yazılabilecek müthiş anektod ve görüşlere dolu şahıs, hak, hakkaniyet, güzellik terimine değişik perspektif ile yazılmış bir kitap var burada. Bazı kitaplar bir cümlesi için bile okunması mümkün diyorlar ya işte benim için bu kitap : ” oysa insana bir sıcak sükût gerekliydi, biz ise ona soğuk bir kargaşayı layık gördük.” cümlesi için okunması mümkün diyebileceğim kadar sarsıcı oldu. Çevirmenin ve politika felsefesi düşünürü #giorgioagamben ‘in önsözü ile daha da anlaşılır kılınan bir kitap. Yazar sözcükleri kullanım şeklinin ne aşama mühim bulunduğunu çarpıcı örneklerle sunuyor. ” Hak ” kavramınının taşımış olduğu anlamın yetersizliğine dem vuran yazar siyasal kurumları ve bu kurumlar tarafınca denetim altına alındığını ifade etmiş olduğu sendika ve dini kurumları “zekanın endişesine yabancı” kurumlar olarak görüyor ve “incinmişliğini hissedebilenlerin” “boğuk be kesintisiz sızı” şeklinde çıkardığı sesi duymadığını savunmaktadır. İşçilik ve bilim sanat kıyaslaması değişik ve haklı geldi. Bilinen adlardan ziyade bilinmeyen adların kıymetini görmeyi mistik bakışla ele alan yazar Roma ve Yunan hukukunda hak terimini da kıyaslıyor ve Antigone Kreon diyalogu ile düşüncelerini şahit göstererek ikna edecek hale getiriyor. “Bir köy delisi de bir mükemmel çocuk kadar hakikate yakındır.” sözü yazarın derinliğini gösterdi nazarımda. Kökleri yeryüzünde değil göklerde olan ağaç metaforu ile bedbahtları değerlendirmesi de bende değişik pencereler açtı. Sayfa sayısı bakımından kolay bir kitap görünse de derinlikli ve ufuk açıcı bir kitap oldu. İlgililer kaçırmasın derim.
#ketebe #kişivekutsal #sımoneweıl #orkunelmacıgil #giorgioagamben #hukuk #hakkaniyet (Tuğba Kumru)

Bildiğiniz, insan ve toplumla özdeş kavramların literatürdeki varlığını temel anlamıyla unutmaya ve bambaşka bir gözle tekrardan yorumlamaya hazırsanız başlıyoruz!
Beyninizi ele geçirip yavaş yavaş ilerleyen aslının yerine kendisinin de ne koyduğunu aslen bilmediği, kimi zaman yerine oturmamış kimi zaman bundan daha uygun bir kelime olur muydu acaba, diye düşündüğünüz silsileleri manifestolaştıran birincilerden Simone Weil. Okuduğum ilk kitabıydı.Buna dair bir değerlendirme meydana getirecek olursam ve sizlerde gözatmak isterseniz: şahıs, insan, hak, hukuk, özgürlük, toplumun fert üstünde ya da kişinin cemiyet içindeki yeri, ceza, yarar ve yarar… şeklinde mekanizmaları “kutsallık” çevresinde toplayıp dallandıran, birbirini etkileyen tüm normların geri dönütü için sebepler sunan, faydacı ve yansız tutum sergileyen, dünya insanının ekolünü okuyor olacaksınız. Bunun haricinde felsefe ve fikir ağırlıklı birçok kitaba gore kolay anlaşılır şekilde yazılmış. Okunmak istenip, mevzu yoğunluğu dolayısıyla tercih edilmeyen kitaplardan biri değil kesinlikle. “Bir yazar eşittir bir dünya” ilkesine bağlı olan her okuyucu, yeni bir perspektif üstüne düşünmek ile bir şey kaybetmez, kazanır mı okuyunca kendi muhakemesini yapabilir, bu o biçim bir kitaptı benim açımdan. Keyifli okumalar dilerim sizlere de… (Eurdiyce)

sakin bir okuma gerektirir: Başlarken bir saate biter söylediğim fakat bit(e)meyen bir yapıt. Tercüme kaliteli ona karşın yazarı idrak etmek için kimi zaman paragraflara onlarca kere dönüş gerekiyor, soluklanmak gerektiriyor. Son zamanlarda iyi tanıştım ve okudum diyeceğim bir yazar ve yapıt oldu. Bilhassa 19. Yüzyılda hanım bir aktivist, yazar ve düşünür. Değerli bir kombinasyon insanlık için. Vakit ayırıp sakin bir zamanda okumanız sizi zenginleştirecektir. İyi okumalar. Sakın acil etmeyin (Muhammed)


Kişi ve Kutsal PDF indirme linki var mı?


Simone Weil – Kişi ve Kutsal kitabı için internette en oldukca meydana getirilen aramalardan birisi de Kişi ve Kutsal PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Simone Weil Kimdir?

Hayatı

Weil, 1909’da ataları Musevi olmakla beraber kendisini ve büyük adam kardeşini agnostik olarak büyüten bir ailenin evladı olarak Paris’te dünyaya geldi. Hayatı süresince başağrıları ve sinizütten dolayı acı çekti.

Weil’in oniki yaşlarında Antik Yunanca öğrenerek ileri düzeyde kitapları okuyabilmesi ileride sergileyecek yeteneklerinin bir ön habercisiydi. École Normale Supérieure’deki sınıfının ikincisi olmuştu.

1919’da on yaşlarındayken Bolşevik bulunduğunu duyuru etti. Gençliğinde işçi hareketine katıldı. Politik yazılar kaleme aldı, gösterilerde yürüdü ve işçi haklarını savundu.

1931’de öğretmenlik diplomasını alarak Le Puy adlı kız okulunda felsefe öğretmeni oldu. Öğretmenliğinin yanı sıra tüm eleştirilere karşın marksizme inanan bir şahıs olarak işi olmayan ve grevdeki işçiler arasına girerek mahalli politik eylemlere katıldı. Sonraları Marksist görüşlerinden vazgeçmesine karşın demokratik ve paracı toplumlara ilişkin görüşlerini yazmaya devam etti. Weil kapitalizm ve sosyalizmin sınırları hakkında kötümser bir görüşe sahipti. 1934’de sıradışı metotları sebebiyle öğretmenliği bırakmaya zorlandı ve Paris fabrikasında çalışmaya başladı. Fena sağlığı ve tamamlanmamış fizyolojik gücü sebebiyle fabrikada fazla çalışamadı.

1936’da öğretmenliğe geri dönmüş sadece artık tüm şevkini kaybetmişti. Aynı yıl İspanya’ya gider ve İspanya İç Savaşı’nda anarşist cepheye katılır. Silah kullanmaz sadece cephe arkasında çalışır. Kaynar suyla yaralanır ve Fransa’ya geri döner.

Savaşdan sonrasında Weil ilgisini dine yöneltir. Tanrı ve onun kendi yaşamı ile ilgili iradesi hakkında daha çok şey keşfetmenin peşine düşmüştür. İlk mistik deneyimini Solesmes Manastırında keşişlerin söyledikleri ilahileri dinlerken yaşar. Bu deneyiminden sonrasında yaşamının geri kalanını Tanrı’nın kendi yaşamıyla ilgili iradesini keşfetmeye ve deneyimlerinin entelektüel neticelerini ifade etmeye adamıştır.

Weil’e 1943’de tüberküloz teşhisi konmuştur. Doktorları tarafınca dinlenmesi ve iyi bir rejim programı takip etmesi istendi sadece o, politik eylemlere katılmaya, ülkesindeki direniş sebebiyle duyduğu üzüntüyle yiyeceğini ülkesindeki insanlarının yiyeceği oranında kısıtlar ve bir çok kez oldukca azca yiyecekle yetinir. Paraya ehemmiyet vermeyişi hususi bir tedavi kabul etmesine izin vermez. Sağlığı gittikçe kötüleştiğinden İngiltere’de Ashford’da bir senatoryum’da yatmak zorunda kalır.

Kimilerince 20.yüzyılın en garip filozoflarından kabul edilen Simone Weil, 1943 yılının Ağustos ayında 34 yaşlarındayken kalp yetmezliğinden dünyaya gözlerini kapar. Ölüm raporunda şu ifadeler yer alır; “Merhume zihin dengesini yitirerek yiyecek yemeği reddedip kendini öldürdü.”

Bir çok eseri ölümünden sonrasında yayınlanmıştır.


Simone Weil Kitapları – Eserleri

  • Yerçekimi ve Tanrı’nın Lütfu
  • Allah Aşkı Üstüne Düzensiz Düşünceler
  • Kişi ve Kutsal
  • Yerçekimi ve İnayet
  • Felsefe Dersleri
  • The Notebooks of Simone Weil
  • The Need for Roots
  • Some Thoughts on the Epic
  • Destan Üstüne Bazı Düşünceler
  • Tanrı’yı Beklerken
  • Kökler
  • Waiting for God
  • Baskı ve Özgürlük
  • Tanrı Sevgisinin Örtük Biçimleri


Simone Weil Alıntıları – Sözleri

  • Madde, fabrikadan kıymeti artarak; işçi ise kıymeti düşük çıkar. (Kökler)
  • ”Benim işim kendimi düşünmek değil, benim işim Tanrı’yı düşünmek ve beni düşünmek de Tanrı’nın işi.” (Tanrı’yı Beklerken)
  • .
    Kendine yönelik şefkat, gerçek alçakgönüllülüktür.
    … (The Notebooks of Simone Weil)
  • Bağlanma yanılsamalar üretir ve her kim gerçeği istiyorsa bunlardan kopmak zorundadır. (Yerçekimi ve İnayet)
  • Bir iktidar ne kadar kalıcı olursa o denli zalimleşir. (Felsefe Dersleri)
  • .
    İyilik arzusunun daima yerine getirildiğine inanmak , bu inançtır ve kimde var ise ateist değildir.
    … (The Notebooks of Simone Weil)
  • Dünyanın gerçekliği bizim tarafımızdan, bağlılığımızla oluşmuştur. Bu, ben’in bizim tarafımızdan şeylere aktarılan gerçekliğidir. Bu hiçbir şekilde dışsal gerçek değildir. Bu dışsal gerçeklik sadece tam bir kopuşla algılanabilir. Yalnızca bir iplik bile kalsa, hâlâ bağlantı var anlamına gelir. (Yerçekimi ve Tanrı’nın Lütfu)
  • I only read what I am hungry for at the moment when I have an appetite for it, and then I do not read, I eat. (Waiting for God)
  • Hareketsiz kalmalı ve arzuladığımız ve yaklaşamadığımız şeyle birleşmeliyiz. Tanrı’yla da bu şekilde birleşilir:ona yaklaşılmaz. Mesafe güzelliğin ruhudur… (Yerçekimi ve İnayet)
  • “(…) kimseye hesap verebilirliği olmayan, egemen bir hükümdar tarafından yönetilen her toplum, hasta bir kişinin ellerindedir.” (Kökler)
  • Köklenmek, kim bilir insan ruhunun en mühim ve minimum malum ihtiyacıdır. (The Need for Roots)
  • Bir devletin vatandaşlarından gizlediği fena planları olacağına düşmanlarının bilmiş olduğu iyi planları olsun. (Felsefe Dersleri)
  • Takdir-i ilahinin sonsuz tasarrufuyla, hakkaniyet ve hakikatin ruhu bir insana hükmettiğinde bu kişinin yapmış olduğu her şey güzellikle bezenir.
    Güzellik bu dünyanın en yüce sırrıdır. (Kişi ve Kutsal)
  • Tanrı hakkında yalnızca bir şey bilebiliriz:O, bizim olmadığımız şeydir… (Yerçekimi ve İnayet)
  • “Erdem, kişinin kendi hatalarının farkındalığıdır.” (Felsefe Dersleri)
  • İnsanlarla değil, tabiat ile direkt yüzleşmek tek disiplindir. Başkasının iradesine bağımlı olmak bir köle olmaktır ve bu tüm insanların kaderi. (The Notebooks of Simone Weil)
  • Just punishment, like just almsgiving, enshrines the real presence of God and constitutes something in the nature of a sacrament. That also is made quite clear in the Gospel. It is expressed by the words: “He that is without sin among you let him first cast a stone.” Christ alone is without sin. (Waiting for God)
  • .
    İyilik arzusunun daima yerine getirildiğine inanmak bu inançtır ve kimde var ise ateist değildir.
    … (The Notebooks of Simone Weil)
  • Doğal yetilerle kavranan her şey varsayımsaldır. Yalnızca doğaüstü sevgi bir şey ortaya çıkarır. Bu şekilde ikimiz de ortak yaratıcılarız.Kendimizi yaratmayı feshederek dünyanın yaratılışına katılıyoruz…. (Yerçekimi ve İnayet)
  • Dünya üstünde, çeşitli kılıklar içinde gördüğümüz fenalık, Tanrı’dan uzak oluşumuzun bir işaretidir. Lakin mesafenin kendisi aşktır ve aşka âşık olunmalıdır. Kötülüğe âşık olamayız fakat Tanrı, işte bu kötülükler arasından geçilerek sevilir. Bir çocuk, kıymetli bir vazoyu kırdığında, anası bu vakadan hoşnut olmaz. Gelgelelim bir süre sonrasında, çocuk uzaklara gittiğinde veya öldüğünde, anne bu vakayı şefkat ile anımsar. Zira bu anıya artık çocuğunun varlığı sinmiştir. İşte bu sebeple, iyi ve fena olan tüm şeylerin içinde, fark gözetmeksizin Tanrı’yı sevmeliyiz. Yalnızca iyilik çevresinde bir aşk kurarsak sevdiğimiz şey Tanrı’nın kendisi olmaz, adına Tanrı dediğimiz bir dünyeviliği sevmiş oluruz. (Allah Aşkı Üstüne Düzensiz Düşünceler)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş