Kızkardeşleşmek – Cihat Duman Kitap özeti, konusu ve incelemesi
Kızkardeşleşmek – Cihat Duman Kitap özeti, konusu ve incelemesi
Kızkardeşleşmek kimin eseri? Kızkardeşleşmek kitabının yazarı kimdir? Kızkardeşleşmek konusu ve anafikri nedir? Kızkardeşleşmek kitabı ne konu alıyor? Kızkardeşleşmek PDF indirme linki var mı? Kızkardeşleşmek kitabının yazarı Cihat Duman kimdir? İşte Kızkardeşleşmek kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…
Kitap Künyesi
Yazar: Cihat Duman
Yayın Evi: Agora Kitaplığ
İSBN: 9786054518203
Sayfa Sayısı: 80
Kızkardeşleşmek Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti
Tutarsız muhteşemin fotoğrafını yapmak kolaydır. Fakat bunu anlatmak, dilin değişik bir mecrasına çekmek zor olsa gerek. Cihat Duman’ın serüveni bu çabayla başladı. Ya da Pişman Değilim ilk yayınlandığında şiir kamusu oldukca şaşırmadı fakat umutla baktılar Duman’ın şiirine. Kızkardeşleşmek ise ilk kitabın açmış olduğu cepheyi birazcık daha genişletti. Kitabın içine girebilmek için Murat Üstbal’ın söylediklerine kulak verelim:
“Duman şiiri gerçekliğin temsil krizi yaşadığı noktada kuruluyor. Temsil krizinin ortaya çıkışı nasıl diyalektik gereğiyse Duman da kent hayatının akışkanlığı içinde yakalıyor kavramsal donmayı. Şair tıpkı Baudelaire’in pasajları mesken tutması gibi metropolün en yoğun, hareketli ve çeşitlilik arz eden mekânı olan İstiklal Caddesi’ni mesken bellemiş. Bu da çelişkinin ve katılaşmanın çabuk fark edilip tepki koyulmasını hızlandırıyor. Duman şiirini bu ‘hız’ durumu içinde değerlendirmek gerekir. Bu hız karşılığını kitabın başlığından içeriğine kadar eylemsellik ve yoğun fiil kurgusuyla buluyor. Öyle ki kitabın başlığı bile sonradan oluşturulmuş bir fiilimsi: ‘kızkardeşleşmek’. Hatta kitabın ilk şiiri başlı başına eylemlerden kurulu: ‘Adamın Biri Sanki Roman Karakteri Değilmiş Gibi Çay Ocağına Oturdu’.
“Ve bu ilk şiirle birlikte kendi ötekilik politikasını ortaya koyuyor ilk dizesiyle: ‘konumuz başkasızlık’ diye başlayarak. İkinci dizedeki Duman şiirlerinde etkin bir şekilde görülen cinsel vurgu eylem haline dönüşerek: ‘gel oturalım kucağıma bişeyler ayıplayalım’ der demez kurulan tuzağı da anıştırır. Öteki üzerindeki emelleri hareketli bir zeminde karşılar. Zaten üçüncü dizedeki: ‘yürümesi rica olunan düşünür kimdi söyle bakayım’ deyişi hareket olgusunu teorik ve pratik algıladığını, daha doğrusu yaşamın akışkanlığında değer kazanan bir praxisin dinamiğinde algıladığını düşündürüyor.”
Kızkardeşleşmek Alıntıları – Sözleri
- Ben seni bir damla gözyaşından yarattım sonrasında boğuldum
- gözen görün. duyan kulağın.
kırık kemiğinim senin tutan elin. tutan ayağın. - Ben seni bir damla gözyaşından yarattım sonrasında boğuldum
- İnsan mezarsız yaşayamaz ki
- ah! sizler de bur’da mıydınız / / nesri birazcık tahfif edelim
tahrif’n yanlış yazılmışı / / işte bizlere felsefe diyordu Selim Bey
üzüntüleri sadece mizahla teselli edebiliyordu
pek gülemiyordu artık
insan, annesinin öldüğü gece de üşüyordu
artık beraber üşüyemeceklerdi
öksüz kalmak işte bu demekti / / ne büyük bir günah değil mi
‘günah’ kelimesi yüzünden düşündü
hayır, kelimeler aldatıcıydı
bizi gerçeklerden uzaklaştıran minik tuzaklardı
Kızkardeşleşmek İncelemesi – Kişisel Yorumlar
Kızkardeşleşmek PDF indirme linki var mı?
Cihat Duman – Kızkardeşleşmek kitabı için internette en oldukca meydana getirilen aramalardan birisi de Kızkardeşleşmek PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.
Kitabın Yazarı Cihat Duman Kimdir?
1984, Elaziz doğumlu. Malatya’da büyüdü. 2005′te İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ni tamamladı. İstanbul’da avukatlık yapıyor. Yeniyazı, Natama veHurdaSanat dergilerinin gösterim kurulunda yer aldı.
Cihat Duman Kitapları – Eserleri
- Kızkardeşleşmek
- Ya da Pişman Değilim
- Olay Beyoğlu’nda Geçiyor
- Bir Fil Müddeti
- Kahrolmak
- Olma Borcu
Cihat Duman Alıntıları – Sözleri
- Ben seni bir damla gözyaşından yarattım sonrasında boğuldum (Kızkardeşleşmek)
- arada bir evlatları toplayıp anayasa yapmak lazım (Ya da Pişman Değilim)
- daha ilkin bir tek anası tarafınca sevildiğinin ve bundan sonrasında kimse tarafınca da sevilmeyeceğinin bilincinde, otuz beş yaşlarında bir adam olarak galatasaray meydanı’na yürüdü. (Olay Beyoğlu’nda Geçiyor)
- gözen görün. duyan kulağın.
kırık kemiğinim senin tutan elin. tutan ayağın. (Kızkardeşleşmek) - Gül reçeli değil o, çiçek mezarı. (Bir Fil Müddeti)
- Ölene dek beklemeye bi isim vermişler mi
Kan olur, süt olur bilemem vermişler mi
Ben yaşam diyeceğim. (Olma Borcu) - her şey özgür ‘insan’ haricinde (Ya da Pişman Değilim)
- bundan ilkin bir ay çamaşırhanede çalışmıştım. öncesinde bulaşıkçılık… aynı işi uzun süre yapamıyorum. aynı bakkaldan alışveriş yapmamış olmak için devamlı bakkal değiştiriyorum. masamda on-on beş kitap oluyor. hepsini aynı anda okuyorum. başka kitabın yapraklarının kokusu sinmeden bir kitabı baştan sona bitiremiyorum. (Olay Beyoğlu’nda Geçiyor)
- Burada durup kendimi sınıyorum
Her maskenin ardında tükürülmez bir şey var (Ya da Pişman Değilim) - akıyor
artık sigarayı o şekilde söndürmemeli
bakmaktır
dışarıya meydana getirilen şeylerin en güzeli
artık beraber değiliz, beraber olmanın
birliğin hayvan tarafınca
öğretilmeyecek resmi tarih hali (Olma Borcu) - İnsan mezarsız yaşayamaz ki (Kızkardeşleşmek)
- Kaosun bereketinden istifade ederim. (Kahrolmak)
- Şundan dolayı bir kitabın üslubu, maalesef, içeriğinden daha mühimdir; tıpkı insanda olduğu şeklinde. (Kahrolmak)
- “Bizim münasebetimizin niteliği tam olarak neydi? Başrolde Beyoğlu’nun olduğu bir filmimizde, biz bir tek figüran mıydık yoksa? Serseriliğimiz bizi birbirimize meze mi yapmıştı? Ne olursak olalım, bana haksızlık ediliyordu. Ne olursa olsun, bu zamana dek haftada bir türlü amaçlarla gittiğim semte, artık her gün, bir tek bir hanımı görmek için gitmek kendime duyduğum saygıyı zedeliyordu.” (Kahrolmak)
- Buluşu günahla sınırlandıramazsın ispatlaman lazım. (Olay Beyoğlu’nda Geçiyor)
- Yürüyorum yeryüzü ağır yaralı (Ya da Pişman Değilim)
- Gül reçeli değil o, çiçek mezarı. (Bir Fil Müddeti)
- Ne olduğumu biliyorum
Ama ben kimim? (Ya da Pişman Değilim) - artık pastanelerin, lokantaların, meyhanelerin, tiyatroların, sinemaların, eski güzel palasların ve zamanı binaların caddesi değildi. nargile kafelerin, hazır giyim markalarının, dönercilerin, yeni ruhsuz mimarinin kaba saba binalarının caddesi haline geliyordu. (Olay Beyoğlu’nda Geçiyor)
- Sana geldim, seninle artık iki kişiyiz
İki şahıs içinde yarım iki kişiyiz (Ya da Pişman Değilim)
Yorum Ekle
[
YORUMLAR
YORUM YAZ!