Eğitim

Montesquieu Siyaset ve Tarih – Louis Althusser Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Montesquieu Siyaset ve Tarih – Louis Althusser Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Montesquieu Siyaset ve Tarih kimin eseri? Montesquieu Siyaset ve Tarih kitabının yazarı kimdir? Montesquieu Siyaset ve Tarih konusu ve anafikri nedir? Montesquieu Siyaset ve Tarih kitabı ne konu alıyor? Montesquieu Siyaset ve Tarih PDF indirme linki var mı? Montesquieu Siyaset ve Tarih kitabının yazarı Louis Althusser kimdir? İşte Montesquieu Siyaset ve Tarih kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Louis Althusser

Çevirmen: Alp Tümertekin

Yayın Evi: İthaki Yayınları

İSBN: 9789758725434

Sayfa Sayısı: 255


Montesquieu Siyaset ve Tarih Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Bu kadar gelecekten sonrasında bu kadar geçmişe. Bir gün uzak ülkelere doğru yola çıkan bu seyyah bilinmeyen yerlerde senelerce dolaştıktan sonrasında, yurduna dönmüş de dönemin durduğunu sanmış sanki… 

Yolları açmış fakat.? 

(Tanıtım Yazısı’ndan Alıntı)


Montesquieu Siyaset ve Tarih Alıntıları – Sözleri

  • Ayrı ayrı birer ahlaksız mahluk olan insanoğlu,
    bir araya ulaşınca namuslu kişiler olurlar.
  • Ayrı ayrı birer ahlaksız yaratıklar olan insanoğlu,toplu oldukları süre namuslu kişiler olurlar.
  • Ayrı ayrı birer ahlaksız mahluk olan insanoğlu, toplu oldukları süre namuslu kişiler olurlar.
  • despotizmin mekanı, boşluktan başka bir şey değildir. bir imparatorluk yönettiğini sanan despot, aslına bakarsak bir çölde yargı sürmektedir.
  • “Olanı iyi yargılayabilmek için, olması gerekeni iyi bilmek gerekir.”
  • “Yasaların gölgesi ve adaletin renkleri altında uygulanan tiranlıktan daha acımasızı yoktur! “
  • Erdem olmadığında cumhuriyet çökerdi, onur olmadığında monarşi, korku olmadığında da despotizm çökerdi.
  • bir ülkede yalakalığın getirisi dürüstlüğün getirisinden fazlaysa o ülke batar.


Montesquieu Siyaset ve Tarih İncelemesi – Kişisel Yorumlar


Montesquieu Siyaset ve Tarih PDF indirme linki var mı?


Louis Althusser – Montesquieu Siyaset ve Tarih kitabı için internette en fazlaca meydana getirilen aramalardan birisi de Montesquieu Siyaset ve Tarih PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Louis Althusser Kimdir?

(1918-1990) Marksist felsefeci ve siyasal fiil adamı. Marx’ın yapıtlarına getirmiş olduğu yeni yorumlar ve Fransız Komünist Partisi (PCF) içindeki etkinlikleriyle tanınmıştır. Gençliğinde Katolik gençlik ve talebe örgütlerinde yer edinen Althusser, Nazi işgali esnasında Fransız Direniş Hareketi’ne katıldı; Almanlar tarafınca toplama kampına gönderildi. Savaştan sonrasında École Normale Supérieure’de felsefe öğrenimi görmüş oldu; aynı okulda 1980’e değin öğretmenlik yapmış oldu. 1948’de PCF’ye üye olan Althusser, 1960’lardan başlayarak çeşitli dergilerde yayımladığı yazılarıyla Fransız solu içinde etkili olmaya başladı.


Louis Althusser Kitapları – Eserleri

  • İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları
  • Filozof Olmayanlar İçin Felsefeye Giriş
  • Gelecek Uzun Sürer
  • Marx İçin
  • Montesquieu Siyaset ve Tarih
  • Lenin Ve Felsefe
  • Özeleştiri Öğeleri
  • Kadife Karanlık 2: Ayna Şövalyeleri 21. Yüzyıl İle
  • Felsefede Marksist Olmak
  • Felsefe ve Bilimadamlarının Kendiliğinden Felsefesi
  • Yeniden Üretim Üstüne
  • Psikanaliz Üstüne Yazılar – Freud ve Lacan
  • Felsefi ve Siyasi Yazılar
  • John Lewis’e Cevap
  • Yazılar İki Filozof Machiavelli – Feuerbach
  • Tutsaklık Güncesi
  • Makyavel’in Yalnızlığı ve Başka Metinler Althusser’in Mirası
  • Althusser’den Ilkin Louis Althusser
  • Kriz Yazıları
  • Politika ve Tarih
  • Güncel Müdahaleler
  • Psikanaliz ve İnsanbilimleri


Louis Althusser Alıntıları – Sözleri

  • Devlet, sömürü üstüne kurulmuş ideoloji ve zor kullanımıyla garantilenmiş bir aldatmaca ilişkisini icra eder. (Özeleştiri Öğeleri)
  • Hakikat şey ile zihin arasındaki uygunluktur. (Felsefede Marksist Olmak)
  • Yerçekimi iyi mi cisimlerin aslı ise, özgürlük de
    insanların özüdür… (Marx İçin)
  • Toplumsal yaşam bilincimizi belirlediği için egemenler yaşamı kendi çıkarları doğrultusu da biçimlendirerek bilincimizi de istedikleri bir biçime sokmaya çalışırlar, bunun içinde insanoğlunun bilincinin ve bilinçaltını etkileyen yollar’a başvururlar. Eğitsel kurumlar egemen ideoloji için en kullanışlı DİA’lardır, aile, okul, medya hepsi dilsel yada dil dışı pratikler yöntemiyle örgün ya da yaygın eğitim vererek özneyi tekrardan üretmeye ya da iktidarın istediği yönde biçimlendirmeye ve Marcuse’un deyimiyle “tek boyutlu insan”lar haline getirmeye çalışır. Ancak tekrardan üretim sürecinin hiçbir süre kapanamayan, kesintiye uğrayan ve noksan kalan tesiri karşıcılık için kendini var edebilme ve öznenin tekrardan üretim sürecine müdahil olarak egemen ideolojinin etkisine karşı kendi tesirini yaratabilme olanakları sunar. (Kadife Karanlık 2: Ayna Şövalyeleri 21. Yüzyıl İle)
  • Bir zincirin kıymeti, en zayıf halkasının kıymeti kadardır. (Marx İçin)
  • Lenin’e bakılırsa bir yanılgı karşısında susmak ya da onu görmezlikten gelmek, yenilmekten ve o hatası yapmaktan daha vahimdir. (İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları)
  • Engels’in de söylediği benzer biçimde:
    “Tarihin maddeci kavranışına göre, tarihteki belirleyici etken, son yargıda, gerçek yaşamın üretimi ve yeniden üretimidir.” (Makyavel’in Yalnızlığı ve Başka Metinler Althusser’in Mirası)
  • Bir zincirin değeri, en zayıf halkasının değeri kadardır. (Marx İçin)
  • Tüm devlet aygıtları hem ideoloji, hem de baskı kullanarak işlerler. (İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları)
  • “Bir gürültü, uzakta bile olsa, her şeyin uzun bir süre için yok olup gidecek olan sessizliğidir.” (Tutsaklık Güncesi)
  • “Olanı iyi yargılayabilmek için, olması gerekeni iyi bilmek gerekir.” (Montesquieu Siyaset ve Tarih)
  • Felsefe bilinecek nesne ile onu bilecek olan özneyi karşı karşıya koyar. Bunlar her bakımdan iki ayrı varlıktır, aslolan büyük ve dikenli sual ise, bu şekilde tamamen ayrı iki varlığın bir halde aralarında bir ilişki, hem de bir informasyon ilişkisi, sürdürmelerinin iyi mi mümkün olabildiği sorusu olacaktır. (Felsefede Marksist Olmak)
  • Ders çıkarmak için nedenlerini çözümleme edecek kadar temellerine inmeyi bildiğimizde bir yenilgi daima için bir zaferden daha varlıklı bilgilerle doludur, … (Yeniden Üretim Üstüne)
  • “Gerçekten de birbirini çağrıştıran tüm anılar süresince olgulara sımsıkı bağlı kalmaya ehemmiyet veriyorum. Ancak sanrılar da birer olgu değil mi?” (Gelecek Uzun Sürer)
  • Benim de, hepimiz benzer biçimde, Tezler’den anladığım Lenin’in, felsefi beyanlarda (bildirimlerde) kaydedilmiş olan, felsefi tavır alışlarıdır. Materyalizm ve Ampirio-kritisizm’ı okumamak için bilimsel nitelikli felsefeye bir bahane ya da bir paravan görevi meydana getiren itirazı şimdilik bir yana bırakıyorum: Yani kategorik terimler dizgesi, zamanı referansları, hattâ bilgisizlikleri sorununu. (Lenin Ve Felsefe)
  • bir ülkede yalakalığın getirisi dürüstlüğün getirisinden fazlaysa o ülke batar. (Montesquieu Siyaset ve Tarih)
  • Demek ki Marx mevcut felsefe içinde düşünmüş, yeni bir felsefe kuramamıştır (Felsefede Marksist Olmak)
  • Yaşadığımız dünyayı, koşulları anlamlandırmanın ve dönüştürmenin yollarının arayan eleştirel bir düşünüş bağlamında ideoloji egemen iktidarın denetiminden çıkmamamız için süreğen olarak bizi aldatan bir sistem olarak görülebilir. Yani ideoloji bizde yanlış bir şuur üretir ve tüm öteki ideolojik aygıtlar bu yanlış-bilincin tekrardan üretimine destek sunar. İdeoloji temel olarak toplumsal gerçeği kurgular, “gerçek” yaşam koşulları ile ideolojinin yansıttığı gerçek arasındaki bir yarılma vardır. Sorunsal ideolojinin varoluşunu ve işleyiş biçimini de açıklar. Sorunsalı bir ters çevrilme, yanılsama yaratan bir süreç olarak ele alan görüş ideolojiyi olumsal olmayan bir açıdan tanımlar, bu tanımlamalar çoğu zaman ideolojiyi “yanlış bilinç” olarak ele alır. (Kadife Karanlık 2: Ayna Şövalyeleri 21. Yüzyıl İle)
  • marks, hegel’in köken’e ve özne’ye ilişkin her felsefeyi, ister akılcı, ister ampirik ya da aşkınsal olsun, yetkisiz sayarak reddetmesindeki diretiş sebebiyle hegel’e yakındı. (Makyavel’in Yalnızlığı ve Başka Metinler Althusser’in Mirası)
  • Tanrının altında
    gizlenen Hegel için Tanrı, kendisini dışarda bulmamalarını
    sağlayacak bir bahane değil mil Nasıl yakalanmamak için hırsız
    var! diye bağırılırsa, Hegelde kendisini tutmasınlar diye Tanrı
    var! diye bağırır. Fakat bu kez onu yakalıyoruz.
    Ne yazık ki , tüm bu düşünceler Hegel’in yapıtında yer ediniyor
    ve varlıklarından başka bir nedene dayanmaksızın, onları
    orada aşıyorlar. Hegel kendisinin bütünlüğün haricinde değil ,
    içinde bulunduğunu açıkça söyler; bunu söylerken hem filozoftur
    hem koşulları kendi çağı tarafınca belirlenmiş tarihçidir hem
    bir hususi bireydir. (Althusser’den Ilkin Louis Althusser)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş