Eğitim

Om Mani Padme Hum – Asaf Hâlet Çelebi Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Om Mani Padme Hum – Asaf Hâlet Çelebi Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Om Mani Padme Hum kimin eseri? Om Mani Padme Hum kitabının yazarı kimdir? Om Mani Padme Hum konusu ve anafikri nedir? Om Mani Padme Hum kitabı ne konu alıyor? Om Mani Padme Hum PDF indirme linki var mı? Om Mani Padme Hum kitabının yazarı Asaf Hâlet Çelebi kimdir? İşte Om Mani Padme Hum kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Asaf Hâlet Çelebi

Yayın Evi: Adam

İSBN: 9789754181807

Sayfa Sayısı: 95


Om Mani Padme Hum Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

“Asaf Hâlet Çelebi çocukluk, erginlik çağının duyu ve içgüdülerine, masalların, tekerlemelerin gerçek dışı havasına bağlı temelar işledi. Şiirin hayata olduğu benzer biçimde somut araçlarla soyut bir âlem yarattığı düşüncesiyle sözcükler üstünde durdu. Denebilir ki, soyut şiir anlayışının edebiyatımızda ilk geniş tanımlarını yapmış oldu.”

– Şükran Kurdakul


Om Mani Padme Hum Alıntıları – Sözleri

  • pencereden girdi mehtap
    bu evde hırsız var
    mehtapta
    pencerede oturmuş
    beni görüyorum
    kapıyı çalsam
    içerden ben çıkacağım
    içerden çıkacak beni
    ne kadar görmek isterim
    penceredeki beni uyandırmalıyım
    içerde hırsız var
    içerdeki hırsızın
    ben olacağımdan korkuyorum
  • ibrâhim
    gönlümü put sanıp kıran kim
  • koskoca bir ağaç görüyorum
    ufacık bir tohumda
    o ne ağaç ne tohum
  • “Bu can tenden geçmeden ve bu dünyadan göçmeden bir kerecik sevmek oldukça değil.”
  • son olarak gördüğün yüz
    benim olsun
    son olarak benim uykumda uyu
  • kim bulunduğunu bilmek istemiyorum
    yalnız çevresinde nefes almalıyım
  • ibrâhim
    gönlümü put sanıp kıran kim
  • içimdeki mağarada
    bir yığın kitap var
  • vakit nedir unutarak
    açıp ağzımı
    tüm denizleri içtim
    ve kendim kaybolup
    deniz oldum
    sonsuz deniz oldum


Om Mani Padme Hum İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Om Mani Padme Hum: Mistik şiirler seviyorsanız Asef Halet Çelebi ile tanışmalısınız. Om Mani Padme Hum adlı şiir kitabındaki şiirleri sizleri sanki zamanı çağlarda yazılmış tanrısal metinler okuyormuş benzer biçimde hissetirerek evrene ve bütünsel benliğe şu demek oluyor ki Nirvana anıyla kavuşan insanoğlunun ruh halini iliklerinize kadar hissettirerek sizi bi an olsunda günlük yaşamın bezginliğinden uzaklaştırıyor.
“Yer yüzünde olmuşlar
Kafaları kafama benziyor
Elleri ayakları var
Benimde var
Su isterim
Su veriyorlar
Meramımı anlıyorlar
Ağzımın kımıldanışından
Dokununca gövdelerine
Kaçıyorlar
Soruyoruz kim olduklarını
İnsaniz diyorlar (gogo)


Om Mani Padme Hum PDF indirme linki var mı?


Asaf Hâlet Çelebi – Om Mani Padme Hum kitabı için internette en oldukça meydana getirilen aramalardan birisi de Om Mani Padme Hum PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Asaf Hâlet Çelebi Kimdir?

Asaf Halet Çelebi (27 Aralık 1907, İstanbul – 15 Ekim 1958, İstanbul), ozan.

Dahiliye Nezareti Gizyazı Kalemi Müdürü Mehmet Sait Halet Beyi’n oğlu olan Çelebi İstanbul’da dünyaya geldi. Galatasaray Lisesi’nde 8 yıl eğitim görmüş oldu. Babasından Fransızca ve Farsça, Mevlevi Şeyhi Ahmet Remzi Dede (Akyürek) ile Rauf Yekta Bey’den musiki ve nota dersleri aldı. Kısa bir süre kalmış olduğu Fransa’dan dönüşünde üç yıl Sanayi-i Nefise Mektebi’nde tahsil gördü. Adliye Meslek Mektebi’nden mezun oldu.

Üsküdar Adliyesi Ceza Mahkemesi zabıt katipliği yapmış oldu. Osmanlı Bankası, Devlet Deniz Yolları İşletmesi’nde çalıştı. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Kısmı kitaplığında görevliyken yaşamını yitirdi.

Gençlik yıllarında divan edebiyatından etkilendi. Gazeller ve rubailer yazdı. 1937iden sonrasında özgür ölçü kullanmaya ve Batı şiirinin tekniklerine yönelmeye başladı. Yeni şiir akımının önde gelen dergilerinden Ses, Hamle, Sokak, Servet-i Fünun-Uyanış’ta ve Gün gazetesinde 1938-1941 yılları aralığında ilk şiirleri gösterildi. Bu şiirlerinde erişkinlik çağına ilişkin duygular, çocukluk, masallar ve tekerlemelerin gerçeküstü dünyası benzer biçimde temaları kullandı. Hırsız, Trilobit ve Cüneyd adlı şiirlerinin Fransızca çevirileriyle beraber 45 şi’rin bulunmuş olduğu Heinin (1942) peşinden aynı çizgide on şiirin yer almış olduğu Lamelif’i (1945) yayımladı. Tüm şiirlerinin toplandığı Om Mani Padme Hum (1953), Çelebi’nin içrek ve gizemci şiirini bütünüyle gözler önüne serer. İstanbul dergisinde yayımladığı Benim Gözümle Şiir Davası (Temmuz-Aralık 1954) adlı altı makalede poetikasını deklare etti. Ses, imge, anlam ve fikir olarak kültürler arası ve metinler arası bir kalite taşıyan şiirleriyle Asaf Halet, Türk şiirinde “çağıl gelenekçi” tavrın temsilcisi oldu.

İlk dönem eserlerinin peşinden, şiirlerinde dinlerden, ideolojilerden, toplumsal olaylardan oldukça Anadolu-İran-Hindistan çizgisi üstünde uzanan bir yaşamın görünümlerini sesler vesilesiyle dile getiren ozan, şiirin tıpkı hayatta olduğu benzer biçimde soyut araçlarla soyut bir dünya yarattığına inandı. Kendisinden sonrasında gelen nesli soyut şiir anlayışının Türk Edebiyatı’ndaki ilk tanımlarını yaparak etkiledi. Şiire bakış açısını “Mesela esasen, müşahhas araç-gereç ile mücerret olan düşsel yaşatabilmektir. Yani mücerret şiir, tersine mücerret mefhumlu kelimelerden mümkün mertebe soyunmuş olan ve toplu bir halde mücerret bir mana özetleyen ve bizlere o ihtisası veren ruh anının ifadesini taşıyan şiirdir.” diyerek deklare etti.

Şiirlerinin yanı sıra eski edebiyat ile ilgili çalışmalarıyla da tanınan Çelebi, Hint ve Fars Edebiyatları üstüne yapmış olduğu emek harcamaları dergilerde ve kitaplarda yayınladı. Bu mevzuda yazdığı yazılardan biri 1949 tarihindeki Şadırvan Dergisi’nde bulunabilir. Ayrıca, çeşitli dergilerde gösterilen düz yazıları ve Hint edebiyatı üstüne makalelerini Semih Güngör, Asaf Halet Çelebi incelemesiyle beraber yayınladı.


Asaf Hâlet Çelebi Kitapları – Eserleri

  • Tüm Şiirleri
  • Om Mani Padme Hum
  • Tüm Yazıları
  • Mevlâna ve Mevlevilik
  • Ömer Hayyam
  • Eşrefoğlu Divanı
  • Mevlana’nın Rubaileri
  • Gotama Buddha
  • Molla Câmi
  • He
  • Lâmelif
  • Naima
  • Seçme Rubailer
  • Divan Şiirinde İstanbul


Asaf Hâlet Çelebi Alıntıları – Sözleri

  • Ey hoş bakışlı, nüktedan, hoppa güzel!
    Otur Allah aşkına,
    daha yüzlerce fitneler kaldırmamak için asla eğer olmazsa ayağa kalkma!
    Sen bana hep: “Bakma!” diye emrediyorsun.
    Halbuki bu sözün: “Bardağı eğri tut da içindekini de dökme!” demeğe benzer. (Ömer Hayyam)
  • Gönlümü put sanıp da kıran kim (Lâmelif)
  • Gülbeşeker benzer biçimde birbirimizin içinde yoğurulmuşuz, Ben onun huyunu almışım, o benimkini… (Mevlâna ve Mevlevilik)
  • Benim nasibime şarap ve sarhoşluk düştü.
    Halk, beni niçin ayıplıyor acaba?
    Keşke her haram olan şey insanı sarhoş etseydi de,
    dünyada ayık bir tek adam görmeseydim. (Ömer Hayyam)
  • Ölünüz… ölünüz… Bu ölümden korkmaynız. Bu topraklardan kurtulup göklere yükseliniz.
    Ölünüz… ölünüz… Bu nefisten ayrılınız. (Mevlâna ve Mevlevilik)
  • “Altı bucakta tüm Allah’ın nuru vardır “dediler. Halktan : “O nur nerededir “diye bir feryat koptu
    yabancı sağına , soluna ,her tarafına bakındı; göremedi. Bir ses terfi etti:” Bir an sağsız ve solsuz bak!”
    Mevlânâ (Seçme Rubailer)
  • Bu dünyada günah işlememiş kim var, söyle!
    Günah işlemeyen iyi mi yaşar; söyle!
    Ben fenalık ediyorum;
    sen de bu fenalığıma kötü bir cezayla mukabele ediyorsun.
    O şekilde ise seninle benim aramızdaki fark ne, söyle! (Ömer Hayyam)
  • Siriştinde anın kim nur var kalbinde kîn olmaz (Divan Şiirinde İstanbul)
  • Başkasını görüp kendini görmemeyi gözbebeğinden öğren (Seçme Rubailer)
  • Bahaüddîn Veled, oğlu ile birlikte gittiği Şeyhu’l Ekber’in yanından çıkarken Muhyiddîn, Mevlânâ’ya bakarak: “Sübhanallah, bir deniz bir gölün arkasına düşmüş gidiyor!” söylediğini Veled Çelebi naklediyor. (Mevlâna ve Mevlevilik)
  • dünyada en güzel şey
    seni buldum
    artık hiçbir şey istemem (Tüm Şiirleri)
  • -Bulutların yası olmadığı halde ne için ağlarlar? diye güle sormuş oldum
    -Doğrusunu istersen benim yedi gün devam eden gülüşüm için ağlıyorlar benzer biçimde geliyor bana!
    dedi (Seçme Rubailer)
  • Ezel gizemini ne sen bilirsin, ne ben.
    Bu muammalı kelimeyi ne sen okuyabilirsin, ne ben.
    Perdenin önünde benimle senin dedikodularımız vardır;
    perde kalkınca ne sen kalırsın, ne ben! (Ömer Hayyam)
  • “Ey Mecnûn!Eğer gözünü kapamağa kuvvetin yoksa vay hâline! Leylâ’nın mahmilinin şimşeği çok kuvvetle parlamaktadır.” (Molla Câmi)
  • Sultân Veled Mevlâna’ya lâyık bir oğul olarak, tam mânâsiyle onun ruhî terbiyesi altında istediği benzer biçimde büyümüş ve nesilden nesle Mevlâna’nın sevgisini naklettiren Mevlevîlik müessesesinin kurucusu olmuştur. (Mevlâna ve Mevlevilik)
  • Dudağını kapat, şu sebeple susmak iyi.
    Gönlünü boşalt, şu sebeple unutmak iyi. (Molla Câmi)
  • her sevda aşk olmaz (Eşrefoğlu Divanı)
  • Oysa vakit, bir ihtimal bir yaşam boyu devam eden
    tek bir andır ! (Naima)
  • Büyük memuriyetler ehline verilmiyordu. İlim ve marifete kimsenin aldırış etmiş olduğu yoktu.  (Naima)
  • Gül gitti ve gülistân geçti; bundan sonrasında bülbülün sergüzeştini dinleyemiyeceksin! (Mevlâna ve Mevlevilik)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş