Eğitim

Rahip C. – Georges Bataille Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Rahip C. – Georges Bataille Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Rahip C. kimin eseri? Rahip C. kitabının yazarı kimdir? Rahip C. konusu ve anafikri nedir? Rahip C. kitabı ne konu alıyor? Rahip C. PDF indirme linki var mı? Rahip C. kitabının yazarı Georges Bataille kimdir? İşte Rahip C. kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Georges Bataille

Çevirmen: Didem Eryar

Orijinal Adı: I’Abbé C.

Yayın Evi: Sel Yayıncılık

İSBN: 9789755708546

Sayfa Sayısı: 151


Rahip C. Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Georges Bataille’ın mühim eserlerinden Rahip C., İkinci Dünya Savaşı’nın altüst olmuş karanlığında din, terbiye ve etik değerler üstünden devrin tüm paradoksunu gözler önüne seriyor.

Rahip C.’de tinin tenle mücadelesi, dindarlık, sapkınlık, sefihlik ve hata şeklinde temaları işleyen Bataille, Direniş Hareketi’ne ve ihanete dek uzanan izleklerin ardında koşuyor.

Bataille’ın siyasal görüşlerinin çevresinde şiddetli tartışmaların sürdüğü bir dönemde yazılan bu yaratı, hem erotik ve mistik, hem de siyasal bir roman olarak değerlendirilmiştir. Sayısız yoruma neden olan Rahip C., Bataille’ın Sade’la derinden kurduğu bağa, Nietzsche’ye ve Zerdüşt’ün kahkahasına, Puşkin öykülerine, Kafka ve Rimbaud’ya göndermelerle örülü, ürkütücü bir anlatı.


Rahip C. Alıntıları – Sözleri

  • Uykuya yenik düştüm: Tahammül edebilmemin tek yolu buydu.
  • Benimle gel. Bu gece sonsuzluğa susadım.
  • Rastgele bağıran, kendi mut­suzluğunun nedenini başkalarının üstüne atan bir kız nefret uyandırmaya oldukca yakındır.
  • Olasılıklar içinde kaybolmuştuk.
  • Aniden gecenin içinden gün hayata merhaba dedi. Karanlık aydınlanmıştı, gözyaşları gülüyordu…
  • Ağlamıyorsam da ağlayacağımdan emindim.


Rahip C. İncelemesi – Kişisel Yorumlar

O şekilde derin, anlamlı cümleler ki kimi zaman kaçırmamak ve iyice sindirmek için ikişer kere okudum.
Hani bazı kitaplar bittiğinde tok hissedersiniz. Bu da bende o etkiyi yapmış oldu. Kısacık bir kitap tıka basa doyurdu.
2. Dünya Savaşı dönemine politik, felsefik, mistik ve erotik açıdan kısa bir ziyaretti. İyi ile fena, ahlaksızlık ve erdem şeklinde birbirine zıt kavramlar tek bir şahıs üstünden ele alınmış. Kendini dine adamış bir rahibin içinden çıkamadığı ahlaksız fikirlerinin gün yüzüne çıkması anlatılmış. Kimileri için oldukca kolay bir okuma olmayabilir, yalnız birazcık emek verilirse de okuduğunuza pişman olmazsınız. (Thekingisnakedd)


✍DİPÇE:
Rahip C, ikiz adam kardeşin ( Robert ve Charles) ve çocukluk arkadaşları Eponine’nin içinde geçen olayların anlatıldığı bir kitap.Robert, içsel arayışları sonucu rahip olmayı seçer; Charles ise kardeşinin yaşam seçimi haricinde bohem bir yaşam sürdürür. Eponine erişince, o, kasabanın fahişesi, Charles’in metresidir fakat Robert’e (rahip olana) aşıktır ve tüm arzusu onu elde etmektir.Bunun haricinde kasap(kötücül güç) ve Eponine’nin anası (!) karakter olarak karşımıza çıkar.Az sayıda karakterden oluşan akıcı anlatımlı bir roman olsa da söz konusu Bataille olunca iç içe geçmiş olgular, derin bir felsefe ve son kertede olayların aslolan bağlanmak istendiği fon bambaşkadır.Bataille’ de hiçbir karakter yazardan bağımsız hareket edemez hepsi yazarın irdelediği kavramlara hizmet eder bu yüzden onun kitaplarını anlamlandırmada yazarı bilmek, felsefesini azca da olsa kavramak gerekir desem de bu kavrama da başlı başına zahmetlidir. Rahip C’ de, Bataille, fenalık terimini ele alır.İnsanın hatta kardeşlerin ve birbirini seven insanların dahi sınırları aşımında fenalık etme derecelerini gözden geçirir ve fert üstünden topluma tuttuğu projektörde, okuru; insanoğlunun insana kötülüğüne dahası Gestapo gerçeğindeki kötülüğe vardırır.Fenalık terimini irdelerken, insanoğlunun bilincinden sıyrıldığı anlamış olur olarak nitelediği, cinsellik ve ölüm kıyılarında gezdirir.Bataille hakkaten bu kavramları uçlarda ele alır bundan dolayı onun standartla işi yoktur,gerçekliği bir ihtimal dürüstlüğü hudut aşımlarında arar. Elbette olmazsa olmaz mevzularından biri de inanç kavramıdır. İnanç potasında da terbiye ve terbiye dışı olanı iç içe geçirir, harmanlar, sahteliğini değerlendirir, velhasıl Rahip C kolay okunan zor anlamlandırılan yapıtlardan biri.Gözün Hikayesi’ndeki şeklinde erotizim sereserpeliğinden uzak fakat bu kez de değişik metaforların ağırlığında olan bu kitabı ve yazarı gene her insana değil, Bataille’nin felsefesini aralayabilecek okurlara öneriyorum.Esen kalınca #1001kitap (Gncokuyor)

Kitapta tinin tenle mücadelesi, dindarlık, sapkınlık, sefihlik ve hata şeklinde temaları işleyen yazar, Direniş Hareketi’ne ve ihanete dek uzayan izleklerin ardında koşuyor. Yazarın siyasal görüşlerinin çerçevesinde şiddetli tartışmaların sürdüğü bir dönemde yazılan bu yaratı, hem erotik ve mistik, hem de siyasal bir roman olarak değerlendirilmiştir. Sayısız yoruma neden olan kitap, yazarın #mütevazi ‘la derinden kurduğu bağa, #nietzsche ‘ye ve Zerdüştün kahkahasına, #puşkin öykülerine, #kafka ve #rimbaud ‘ya göndermelerle örülü, ürkütücü bir anlatı.(Arka kapaktan)
Bataille merakımdan ve kısa oluşundan okumaya başladığım, derhal bitirdiğim bir yaratı oldu. Düz anlatımla; ikiz kardeşler Robert (rahip) ve Charles (direnişçi) özelinde kurgulanan aşk (Eponine), dindarlık, Tanrı sorgusu, sadist eğilimler, ihanet ve saplantı yumağı. Metni çekici kılan ise, süre giden hikayeden oldukca (Robert’ın çocukluk aşkı yaşam bayanı Eponine ve rahipligi içinde bocalaması, kardeşi dahil onunla beraber olanlara kızgınlığı, sonunda Gestapo’nun elinde işkencede onları ifşa edip ölmesi) aralara serpiştirilen yaşama dair yazarın tümceleri.
Söylendiği şeklinde, siyasal tarafını çözememekle birlikte, karakterler üstünden verilen bilhassa Kafka ve Puşkin dokunuşları güzeldi doğrusu. Yazarın başyapıtları #göğünmavisi ile #gözünhikayesi ‘ne geçeceğim. #foucault ‘un ‘dönemin en mühim yazarlarından biri’ kabul etmiş olduğu Bataille’ı okumak, belli bir altyapı gerektiriyor. (Hayat Bu)


Rahip C. PDF indirme linki var mı?


Georges Bataille – Rahip C. kitabı için internette en oldukca meydana getirilen aramalardan birisi de Rahip C. PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Georges Bataille Kimdir?

Bataille 1897’de Billom’da hayata merhaba dedi. 1900’de ailece Reims’e taşındı. 1917’den itibaren Paris’te “Ecole des Chartes”de okudu ve peşinden meslek eğitimini yaparken Bibliothèque Nationale de France’de kütüphaneci olarak çalıştı. 1942’ye kadar burada çalışan Bataille, bu tarihten sonrasında yakalandığı tüberküloz sebebiyle kütüphanecilik görevini bıraktı. 1949’da tekrardan Carpentras’da kütüphaneci olarak göreve başladı. Daha sonrasında aynı göreve Orléans’ta devam etti.Documents (1928), Acéphale (1937), Critique (1936) şeklinde etkili dergiler çıkardı. “Collége de sociologie”nin çalışmalarını yönetti. Kimi süre siyasal kimliğiyle öne çıktı, aydınlarla çeşitli gruplar oluşturdu, etkinliklerde bulunmuş oldu. Andre Breton veSartre ile sert polemikleri oldu. 1962’de Paris’te öldü. Kitaplarının tüm basımı 1972’de Foucault’nun desteğiyle gerçekleşti.


Georges Bataille Kitapları – Eserleri

  • Gözün Öyküsü
  • Göğün Mavisi
  • Rahip C.
  • İç Deney
  • Edebiyat ve Fenalık
  • Annem
  • İmkansız
  • Günah Üstüne Tartışma
  • Nietzsche Üstüne
  • Ölü Adam
  • Erotizm
  • Madam Edwarda
  • Din Kuramı
  • Eros’un Gözyaşları
  • Cinsellikten Dinselliğe Erotizm
  • Lanetli Pay
  • Bir Kadavra


Georges Bataille Alıntıları – Sözleri

  • Korkunçtu. Az rastlanır bir soğukkanlılık içinde olmasaydım, bir taş duvarın önündeymişçesine dingin bir halde, bu kin dolu makineleri seyrederek iyi mi ayakta kalabilirdim? Her gürültülü müzik parçası gecenin bir yarısında savaşı ve ölümü çağırmak için meydana getirilen bir büyüydü. Trampet gürültüleri, sonunda kanlı top ateşlerine dönüşmek umuduyla zirve noktasına varmıştı: Uzakta gördüğüm, cenk düzeninde dizilmiş bir çocuk ordusuydu. Kımıldamıyorlardı, fakat kendilerinden geçmişlerdi. Görüyordum onları, oldukca uzakta değillerdi benden, ölüme gitme arzusuyla büyülenmişlerdi. Bir gün güneşin altında güle oynaya ilerleyecekleri, arkalarında can çekişenler ve ölüler bırakacakları uçsuz bucaksız tarlaları düşlüyor gibiydiler. (Göğün Mavisi)
  • Yaşamdan oldukca daha acı olan (bundan dolayı yaşamın ölüm kadar kanlı ışıltısı yoktur) bu yükselen katliam dalgasında önemsiz şeylerden, kocakarıların gülünç yakarılarından öte bir şeyler görmek olanaksızdı. Alevlerin ve gök gürültülerinin karıştığı, yanmış kükürt kadar solgun, insanoğlunun soluğunu kesen büyük bir tutuşmaya yazgılı değil miydi her şey? Ansızın bir kahkaha atma isteği başımı döndürmüştü: Bu felaketin karşısında, bir kara gülmece, asla kimsenin bağırmaktan kendini alamadığı zamanlarda ortaya çıkan kasılmalara birlikte rol alan türden bir kara gülmece duygusu içindeydim. Müzik durdu: Yağmur da dinmişti. Yavaş yavaş gara döndüm. Tren harekete hazır durumdaydı. Bir süre peron süresince yürüdükten sonrasında bir kompartımana girdim; tren gecikmeden kalktı. (Göğün Mavisi)
  • Sosyal toplumlarda yansılamak bulaşıcıdır. (Cinsellikten Dinselliğe Erotizm)
  • Yeter ki bir insan resmi -ya da bu şekilde geçinen mülahazalara tamamen boyun eğmeyecek şeklinde olsun, yeter ki kendi yaşamını yerleşik otoritenin yıkımına adayan kişinin çekimine kapılmaya yatkın olsun, rahat ve çıkarlarına
    uygun bir dünya imgesinin onun için elverişli bir yanılsamadan başka bir şey olabileceğini sanmak güçtür. (Lanetli Pay)

  • İlkel insanların gözünde sertlik devamlı ölümün nedenidir.

    Her süre bir görevli vardır ve devamlı bir öldürme eylemi vardır.
    Ölümde oluşan güçlerden korunmak ve ondan kaçmak zorundayız.
    Ölünün maruz kalmış olduğu güçlerin bizde (diğerlerinde) de etkin olmasına rıza göstermemeliyiz. (Erotizm)
  • İnsan olmak, hakikati, adaleti istemekle aynı şey değil midir? (Edebiyat ve Fenalık)
  • “Neden yapıyorsun bunu?”
    “Görüyorsun,” dedi, “ben tanrı’yım…” (Madam Edwarda)
  • “Geriye kalan sessizliktir.” (Nietzsche Üstüne)
  • “Adalet’in müzikle uğraşmaya hazır o coşkulu sesini boğmak için sayısal üstünlüklerini ve aptallıklarının enerjisini kullanan alaycı ve ve iğrenç ahmaklar”ı betimler çoğunluk partisinin milletvekilleri. (Edebiyat ve Fenalık)
  • İnsanlar aynı anda iki duygunun esiridirler: uzaklaştıran korku ve saygınlık uyandıran hayranlık. Yasak ve ihlal bu iki zıt duygunun oluşturduğu tepkilerdir: yasak iticidir sadece hayranlık çekicidir ve ihlale götürür. Yasak ve tabu, kutsala bir anlamda karşı çıkar, sadece mukaddes, yarattığı hayranlıkla yasağı çekici kılar; bu bağlamda mukaddes güzelleştirilmiş yasaktır. (Cinsellikten Dinselliğe Erotizm)
  • Varoluş korkum sonunda mutlak egemen oldu. Ölmüş egemenliğim sokakta. Anlaşılamaz – Çevresinde bir gömüt sessizliği – Korkunç bir şeyin beklentisi içinde büzülüp saklanmış — Ama gene de hüznü hiçbir şeye aldırmıyor. (Annem)
  • ”Beni yazmaya zorlayan şey, sanırım, delirme korkusu.” (Nietzsche Üstüne)
  • Artık sınırlarım yok: içimdeki boşlukta gıcırdayan şey, ölmekten başka çıkışı olmayan tüketici bir acıdır… (İmkansız)
  • Bataille toplumda iki tane düzensizlik sebebi görmektedir: Ölüm ve cinsellik. (Eros’un Gözyaşları)
  • Olasılıklar içinde kaybolmuştuk. (Rahip C.)
  • Hepimiz, anlaşılması güç bir maceranın sonunda, bir başımıza ölen varlıklarız; fakat içimizde, yitirilen devamlılığın özlemi var. (Cinsellikten Dinselliğe Erotizm)
  • …”İnsan devamlı ruhunu kurtarabilir,”… (Göğün Mavisi)
  • Bataille toplumda iki tane düzensizlik sebebi görmektedir: Ölüm ve cinsellik. (Eros’un Gözyaşları)
  • Komik! bana ister panteist, ister tanrıtanımaz, ister tanrıcı deyin!… Ama göğe doğru haykırıyorum: “Hiçbir şey bilmiyorum” Ve gülünç bir sesle yineliyorum: (kimi zaman göğe bu şekilde haykırıyorum) “hiçbir şey, mutlak olarak hiçbir şey”. (İç Deney)
  • Diyonizos sarhoş bir tanrıdır, tanrısal aslı çılgınlık olan bir tanrıdır. Ama, çılgınlığın kendisi de tanrısal öze haizdir.
    Burada tanrısal, aklın kuralını reddetme anlamına gelmektedir. Dini yasaya, akla bağlama alışkanhğımız vardır. Ama ge­nel olarak dinleri oluşturan şeyi gözönüne alırsak bu ilkeyi red­detmemiz gerekir.
    Kuşkusuz din vardır, hatta bozguncu bir taban üstündedir; yasaların gözleminin dışına çıkar. En azından yönlendirdiği şey aşırılıktır, bu kurban etmedir, esrimenin tepesi olduğu şenliktir. (Eros’un Gözyaşları)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
düşmeyen takipçi satın al tiktok takipçi satın al Instagram takipçi hilesi instagram yabancı takipçi satın al takipçi satın al
viagra meritking meritroyalbet bahsine giriş madridbet yeni giriş paralı tombala siteleri