Eğitim

Söz Acıda Sınandı – Ahmet Oktay Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Söz Acıda Sınandı – Ahmet Oktay Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Söz Acıda Sınandı kimin eseri? Söz Acıda Sınandı kitabının yazarı kimdir? Söz Acıda Sınandı konusu ve anafikri nedir? Söz Acıda Sınandı kitabı ne konu alıyor? Söz Acıda Sınandı PDF indirme linki var mı? Söz Acıda Sınandı kitabının yazarı Ahmet Oktay kimdir? İşte Söz Acıda Sınandı kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Ahmet Oktay

Yayın Evi: Yapı Kredi Yayınları

İSBN: 9789753634878

Sayfa Sayısı: 56


Söz Acıda Sınandı Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti


Söz Acıda Sınandı Alıntıları – Sözleri

  • ne oldukça kırık yazı,
    ne oldukça veda.
  • İnsan çekmelecelerini de temizlemeli bazen, Kalbini de!
    Çürüme içerdendir şundan dolayı:..
  • Allah’ın kılıcı keskindir. Ama Allah’ın adaleti nerdedir?
    Ve benim azalmış rızkım kimin lokmasıdır?


Söz Acıda Sınandı İncelemesi – Kişisel Yorumlar


Söz Acıda Sınandı PDF indirme linki var mı?


Ahmet Oktay – Söz Acıda Sınandı kitabı için internette en oldukça meydana getirilen aramalardan birisi de Söz Acıda Sınandı PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Ahmet Oktay Kimdir?

1933 senesinde Ankara’da dünyaya geldi. Yazmaya ortaokul sıralarında başladı. İlk şiiri, 1949-1950 yılları aralığında Gerçek dergisinde yayımlandı. Öğrenimini lisede yarım bırakarak çalışmaya başladı.

Ahmet Oktay, 1950’li yıllarda Mavi Hareketi içinde yer aldı ve aynı adlı dergide yazıları ve şiirleriyle etkin bir rol oynadı. 1961 senesinde Yeni İstanbul gazetesinin Ankara bürosunda “parlamento muhabiri” olarak ustalaşmış gazeteciliğe başladı. Çeşitli gazetelerde ve TRT Haber Merkezi’nde muhabirlik, haber müdürlüğü yaptıktan sonrasında 1982’de TRT’den emekli oldu. Bir süre daha Milliyet gazetesi’nde çalışmaya devam eden Ahmet Oktay, 1993 senesinde görevinden ayrılarak kendini tümüyle yazmaya verdi.

Başlangıçta yazdığı şiirlerle Ahmed Arif şiirinden etkilendiği izlenimini verirken, 1960’lardan sonrasında toplumcu gerçekçi bir yaklaşımla İkinci Yeni’ye doğru yöneldi. Şiirlerinde destansı bir söyleyiş kullandı, varlıklı sözcük dağarcığı ile kendini derhal belli eden bir tarzla şiirler yazdı.

Şiir kitaplarından bilhassa Yol Üstündeki Semender (1987) Behçet Necatigil Şiir Ödülü almasının da ötesinde ihtiva ettiği şiir isimleriyle de ehemmiyet kazanmıştır. Her bir şiirinde intihar etmiş bir şairi şiire dönüştürmüş ve o şairin biçemiyle kendi biçeminin karışımı enfes bir biçem ortaya koymuştur. Türkiye’de birçok şiirsever bu şiir kitabı sebebiyle gizli saklı kalmış Türk ve yabancı şairleri değişik yanlarıyla öğrenebilmiştir.

Yapıtları: Şiir: Gölgeleri Kullanmak (1963), Her Yüz Bir Öykü Yazar (1964, Yeditepe Şiir Ödülü), Dr. Kaligari’nin Dönüşü (1966), Sürgün (1979), Sürdürülen Bir Şarkının Tarihi (1981), Kara Bir Zamana Alınlık (1983), Yol Üstündeki Semender (1987, Behçet Necatigil Şiir Ödülü), Ağıtlar ve Övgüler (1991, Türkiye Yazarlar Birliği Senenin Şairi Ödülü), Bir Sanrı ıçin Gece Müziği (1993), Toplu Şiirler (1995), Gözüm Seğirdi Vakitten (1996), Söz Acıda Sınandı (1996), Az Kaldı Kışa (1996), Hayalete Övgü (2001). İnceleme/Araştırma: Bir Yazı’nın Arayışları (1981), Yazın, İletişim, İdeoloji (1982), Yazılanla Okunan (1983), Toplumcu Gerçekçiliğin Kaynakları (1986), Kültür ve İdeoloji (1987), Toplumsal Değişme ve Basın (1987), Karanfil ve Pranga (1990), Raffaello’nun Direnişi (1990), Zamanı Sorgulamak (1991), Kabul ve Red (1992), Ozan ile Kurtarıcı (1992), Sanat ve Siyaset (1993), Cumhuriyet Periyodu Edebiyat-1923/1950 (1993), Türkiye’de Popüler Kültür (1993), Medya ve Hedonizm (1995), Sertlik, Söz, Yaşam (1995), İnsan, Yazar, Kitap (1995), İsrafil’in Sûr’u (1997), Şeytan, Melek, Soytarı (1998), Siyasal İslama İtirazlar (2000), Modernist Tahayyüle İtirazlar (2000), Şairin Kanı (2001). Anı/Anlatı: Gizli Çekmece (1991). Günlük: Gece Defteri (1998). Oyun: Kurt Dişi (1971 ve 1973 yıllarında Devlet Tiyatroları’nda sahnelendi).


Ahmet Oktay Kitapları – Eserleri

  • Toplu Şiirler
  • Söz Acıda Sınandı
  • Gözüm Seğirdi Vakitten
  • Söz Acıda Sınandı
  • Gizli Çekmece
  • Türkiye’de Popüler Kültür
  • Gece Defteri
  • Kaç Kişiyiz Kendimizde
  • Az Kaldı Kışa
  • Sanat ve Siyaset
  • Metropol ve İmgelem
  • Toplumcu Gerçekçiliğin Kaynakları
  • Postmodernist Tahayyüle İtirazlar
  • Toplumsal Değişme ve Basın
  • Zamanı Sorgulamak
  • İnsan, Yazar, Kitap
  • Bir Sanrı İçin Gece Müziği
  • Siyasal İslama İtirazlar
  • Yazın İletişim İdeoloji
  • Cihat Özegemen
  • Sertlik, Söz, Yaşam
  • Emperyalizm, Roman ve Eleştiri
  • Sürdürülen Bir Şarkının Tarihi
  • İmkansız Poetika
  • Şairin Kanı
  • Entelektüel Tereddüt
  • Gönüllü Mağdurluk
  • Ne Söylesem Bir Eksik
  • İliği Olmayan Düğme
  • Yol Üstündeki Semender
  • Popüler Kültürden Tv Sömürgesine
  • Hayalete Övgü
  • Raffaello’nun Direnişi
  • Anlatıların Aynası
  • İsrafil’in Sur’u
  • Yazılanla Okunan
  • Bir Arayış’ın Yazıları Bir Yazı’nın Arayışları
  • Şeytan, Melek, Soytarı


Ahmet Oktay Alıntıları – Sözleri

  • “Doğanın efendisi olmak yetmez, kendi kendisinin efendisi olmalıdır insan.” (Bir Arayış’ın Yazıları Bir Yazı’nın Arayışları)
  • Ah Gece-ana : Koynun
    nasılda kalabalık.Buluşuyor
    yitik evlatların gölgesinde zeytinliğin
    Bir oluş ve ayrılış tebessüm ve gözyaşı.
    Gül ve toprak : Gizin
    kapanmış olduğu ve açıldığı yer. (Gizli Çekmece)
  • Yağmuru sızdıran kırık bir kiremit benzer biçimde diye tanımladığı bu şiir, bunalım periyodunun
    ölümlerini, umutlarını, umutsuzluklarını, ayrılık­larını, buluşmalarını, baskılarını, korkularını, yalnızlıklarını yaşayan somut insanların beklen­tilerini karşılayabiliyorsa eğer, karşılananların ne işe yaradığını idrak etmek gerekmez mi? Görmeliyiz, görebilmeliyiz Karakoç’un okuru nerelerde, han­gi boyutlarda kuşatmak istediğini. (Yazılanla Okunan)
  • Gerçekten de yaşayanlar üstüne konuşmayı sevmiyoruz. Hele bu konuşma beğenme biçiminde tecelli edecekse. Ama iş ölülere ulaşınca övgüyü de yergiyi de pervasızca kullanıyoruz. (Gece Defteri)
  • “Yitirmeyi göze almayan kurtulamaz.” (Gizli Çekmece)
  • …yanlışlık Türkiye’nin neredeyse alın yazısı. (Gece Defteri)
  • Şiirin zamanı yazınsal iktidarların yenilgileriyle dolu. (Yazılanla Okunan)
  • ne oldukça kırık yazı,
    ne oldukça veda. (Söz Acıda Sınandı)
  • Novalis ve Camus’nun biricik “önemli” felsefe problemi saydıkları intihar, mukaddes kitaplar yasaklamış bulunsa bile, tanrı tanımazlar için de olanaklı’dır… Arthur/Cinytia Koestler çifti, sorunlarının çözümünün tek yoludur. (Sanat ve Siyaset)
  • Her roman şundan dolayı, önünde sonunda toplumsal ve bireysel olguları, dahası: onların bir yorumunu ihtiva eder. (Yazılanla Okunan)
  • Ah! Bilemedim
    kaç kişiyiz kendimizde. (Gözüm Seğirdi Vakitten)
  • … Saate uymuyor içimdeki vakit.” (Kaç Kişiyiz Kendimizde)
  • söküldükçe açan alevsi bir çiçek var:
    her insanın düşlerinden devşirilmiş, (Hayalete Övgü)
  • ,
    “… Saate uymuyor içimdeki vakit.”
    .. (Kaç Kişiyiz Kendimizde)
  • “Sosyalist gerçekçilik yaşamın gerçeğini, sanatçının partizanlık konumuyla anladığı ve yorumladığı, gerçeği tasvir etmenin bir yöntemidir.”
    Şolohov (Sanat ve Siyaset)
  • ‘kimim ki?” diyenin evrenle konuşur sesi;
    zamanları aşıp gelir salyangoz bahçeye;
    parlar ay ışığında sırtı bir gezegen benzer biçimde varlığın kendisidir dile gelen fosilde. (Az Kaldı Kışa)
  • Yazar, kendini Kafka benzer biçimde yalnızca yazıya sürebilmeli. Her şey bu amaca yönelik olmalı (Gece Defteri)
  • Zamanımızın gerçek fertleri kitle kültürünün kof, şişkin kişilikleri değil, ele geçmemek ve ezilmemek
    için direnirken, acının ve alçalışın cehennemlerinden geçmiş fedailerdir. (Türkiye’de Popüler Kültür)
  • Hem ürktüm hem aradım bodrumdan çatıya
    oturduğum tüm evlerin hayaletlerini;
    neydi söyleyecekleri yeraltından bana?
    ‘Açıklayın’ dedim “kalbimdeki lekeyi”. (Az Kaldı Kışa)
  • Ah devamlı
    Bölüşmeyi bildin birileriyle,
    Bilebildin; buysa bir bağış
    İnsan olana. (Söz Acıda Sınandı)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş