Eğitim

Tevhid ve Şirk – Salih Gürdal Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Tevhid ve Şirk – Salih Gürdal Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Tevhid ve Şirk kimin eseri? Tevhid ve Şirk kitabının yazarı kimdir? Tevhid ve Şirk konusu ve anafikri nedir? Tevhid ve Şirk kitabı ne konu alıyor? Tevhid ve Şirk PDF indirme linki var mı? Tevhid ve Şirk kitabının yazarı Salih Gürdal kimdir? İşte Tevhid ve Şirk kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Salih Gürdal

Yayın Evi: Beyan

İSBN: 9754730989

Sayfa Sayısı: 79


Tevhid ve Şirk Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Tevhid ve Şirk rahat iki olgu değil, evrenin düzeninin temeli olan olgulardır.

Tevhid, rahat bir “Allah birdir” inancı değil, şuursuzca birtakim hareketler gerektiren bir inanç değil, evreni içindeki tüm varlıklarla A’ dan Z’ ye kapsayan bir sistemdir.

Tevhid yeryüzü için bir seviye, bir dünya görüşü, bir yaşantı biçimi, bir inanç ve kurallar bütünüdür.

Şirk de aynı şekilde, insanların ve toplumların yaşamını tümüyle kuşatan dinin adıdır.


Tevhid ve Şirk Alıntıları – Sözleri

  • “Allah’ın Kitabındaki hükümlere uyabilecek güçte ve özellikte yaratılmış, tüm bunların karşılığında ise, kendisine “irade” emaneti yüklenmiş ve yaratılışının balçık ögesinden gelen negatif niteliklerini yenmesi ve baskı altına alıp terbiye etmesi koşul konulmuş”
  • “Her şeyin başlangıcı ve sonu olan her varlığın deposu, başlangıcı ve sonu olmayan bir Hayat’tır.”
  • “Yalnızca Allah’tan korkan, başka hiçbir şeyden korkmaz; yılmaz, sarsılmaz.”
  • “O halde, sevgilerin deposu ve sevilmesi ihtiyaç duyulan tek Varlık da gene Allah’tır.”
  • “Allah böylelerine ne güzel bir ad koyarak “kâfir” diyor. Kafirdir bunlar, doğrusu “örten”dirler; Allah’ın kendilerine verdiği ruhu örten, gözlerinin “basar”ını (görme enerjisini), kulaklarının işitmesini, kalplerinin anlamasını örten, ruhsuz, anlayışsız ve sağır-kör birer ceset haline gelen bu insanoğlu Allah’ın yollarını aydınlatmak için gönderilmiş olduğu “nur”u da örtenlerdir; söndüremedikleri için örterler.”
  • “Şirk, insanı Allah’ın önünde değil de, kendi nefsi önünde secde ettiren dindir.”
  • “Her insan doğuştan getirmiş olduğu niteliklerle, eğer bu nitelikler çeşitli biçimlerde yok edilmezlerse, Allah’a rahatça inanıp yakarma edebilecek durumdadırlar.”
  • Allah tek yaratıcıdır; tek rızık verici, evrenin tek yöneticisi, mutlak irade ve buyruk sahibi, yegâne barındıran, besleyen, izni olmadıkça bir yaprağın bile düşmediği, mutlak kudret sahibi ve hükmü her şeyi kuşatandır. O bu sıfatlarıyla göklerde ve yerde tek ilâhtır. Tek ilâh olarak tüm yarattıklarının sıkıntısını gideren, kendisi hiçbir şeye muhtaç olmayıp, her şeyin Kendisi’ne muhtaç olduğu, gereksinimleri karşılayan, sakınan, korkulardan yarattıklarını emniyete çıkaran, duaları kabûl edip isteklere yanıt veren, amellerin karşılığını veren, yaratıklarına kendilerinden daha yakın, sükûnet ve huzue bahşeden, sığınılan ve gözlerin göremediği, fakat tüm gözleri gören, bilinemiyen fakat her şeyi bilen, korunmayan fakat sakınan, yarattığı benzer biçimde öldüren, diriden ölü ölüden diri, geceden gündüz gündüzden gece çıkaran tek ve eşi olmayan varlıktır:
    “İlâhınız tek bir ilâhtır; Rahman ve Rahim olan O’ndan başka ilah yoktur.” (Bakara:163)
    “Başka ilâh yok, ancak Allah var.” (Al-i İmran: 63)
    “O’ndan başka ilâh yoktur; her şeyin yaratıcısıdır… Ve o her şeye kadirdir. Gözler O’nu idrak edemez; O gözleri görür, kuşatır; bütün incelikleri bilir ve her şeyden haberdardır.” (En’am: 102-103)
  • “Tek Allah’a yakarma ise, hiçbir süre “inanıyorum” demek ve inanmakla yerine getirilebilecek bir şey değildir. Tek Allah’a tapınmak, yaşamı Allah’a inanç temeli üstüne oluşturmak ve bu imanın gerektirdiği halde yaşamak anlamına gelir.”
  • “Söyledikleri gibi O’nun yanısıra bir ilâh olsaydı, Arşın Sahibi’ne yol ararlardı.” (İsra: 42)
    Eğer bu evren bir Varlığın, tek bir “İlâh”ın, doğrusu Allah’ın elinden çıkmamış, bu evreni tek bir Allah değil de, birden fazla ilâh yaratmış olsaydı, o süre o ilahlar da daha değişik halde yaratmak isterler, aralarında anlaşmazlığa düşerler ve işte o süre, evrendeki bu görkemli birlik, bu bozulmaz barış, bu onarım gerektirmeyen sistem ve mekanizma bozulur ve “fesat” çıkardı… Demek ki, kalbi, gözü, kulağı ve duyuları iptal edilmemiş olanların önlerine serken ayetlerden açıkça ortaya koyabildikleri gerçek, bu evrenin tümüyle bir “İlâh” tarafınca yaratılmış ve gene bir “İlâh” tarafınca idâre ediliyor olmasıdır.


Tevhid ve Şirk İncelemesi – Kişisel Yorumlar

İlk okuyan ve inceleyen olmak benim için bir şereftir. Kitapıyla beni tokatlayarak kortekslerimi harekete geçiren yazar 🙂 Her müslümanın okuması dileğiyle… (Mentalilness)


Tevhid ve Şirk PDF indirme linki var mı?


Salih Gürdal – Tevhid ve Şirk kitabı için internette en oldukça meydana getirilen aramalardan birisi de Tevhid ve Şirk PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Salih Gürdal Kimdir?


Salih Gürdal Kitapları – Eserleri

  • Din Nedir
  • Tevhid ve Şirk


Salih Gürdal Alıntıları – Sözleri

  • Her türlü gücüne , zekasına , beceri ve kabiliyetlerine karşın insan , evrene müdahale edememekte, denizlerin kabarmasına , yağmurun yağmasına , göklerin gürleyip , yıldırımların çakmasına , kasırga , tayfun, ve fırtınalara , yer sarsıntılarına , bitkilerin fotosentez vakasına , güneşin doğup batışına, gündüz ve gecenin birbiri ardınca gelmesine engel olamamaktadır. (Din Nedir)
  • “Yalnızca Allah’tan korkan, başka hiçbir şeyden korkmaz; yılmaz, sarsılmaz.” (Tevhid ve Şirk)
  • Tarihin karanlık sayfalarını oluşturan bu dönemlerde , ne yapıldıysa bu din adına yapılmış oldu. (Din Nedir)
  • “Allah’ın Kitabındaki hükümlere uyabilecek güçte ve özellikte yaratılmış, tüm bunların karşılığında ise, kendisine “irade” emaneti yüklenmiş ve yaratılışının balçık ögesinden gelen negatif niteliklerini yenmesi ve baskı altına alıp terbiye etmesi koşul konulmuş” (Tevhid ve Şirk)
  • Allah’ın Dini karşısında tüm insanoğlu eşittir ve hiçbir insanoğlunun diğeri karşısında , asla bir halde üstünlüğü yoktur . (Din Nedir)
  • Allah tek yaratıcıdır; tek rızık verici, evrenin tek yöneticisi, mutlak irade ve buyruk sahibi, yegâne barındıran, besleyen, izni olmadıkça bir yaprağın bile düşmediği, mutlak kudret sahibi ve hükmü her şeyi kuşatandır. O bu sıfatlarıyla göklerde ve yerde tek ilâhtır. Tek ilâh olarak tüm yarattıklarının sıkıntısını gideren, kendisi hiçbir şeye muhtaç olmayıp, her şeyin Kendisi’ne muhtaç olduğu, gereksinimleri karşılayan, sakınan, korkulardan yarattıklarını emniyete çıkaran, duaları kabûl edip isteklere yanıt veren, amellerin karşılığını veren, yaratıklarına kendilerinden daha yakın, sükûnet ve huzue bahşeden, sığınılan ve gözlerin göremediği, fakat tüm gözleri gören, bilinemiyen fakat her şeyi bilen, korunmayan fakat sakınan, yarattığı benzer biçimde öldüren, diriden ölü ölüden diri, geceden gündüz gündüzden gece çıkaran tek ve eşi olmayan varlıktır:
    “İlâhınız tek bir ilâhtır; Rahman ve Rahim olan O’ndan başka ilah yoktur.” (Bakara:163)
    “Başka ilâh yok, ancak Allah var.” (Al-i İmran: 63)
    “O’ndan başka ilâh yoktur; her şeyin yaratıcısıdır… Ve o her şeye kadirdir. Gözler O’nu idrak edemez; O gözleri görür, kuşatır; bütün incelikleri bilir ve her şeyden haberdardır.” (En’am: 102-103) (Tevhid ve Şirk)
  • “Her insan doğuştan getirmiş olduğu niteliklerle, eğer bu nitelikler çeşitli biçimlerde yok edilmezlerse, Allah’a rahatça inanıp yakarma edebilecek durumdadırlar.” (Tevhid ve Şirk)
  • “Şirk, insanı Allah’ın önünde değil de, kendi nefsi önünde secde ettiren dindir.” (Tevhid ve Şirk)
  • “Söyledikleri gibi O’nun yanısıra bir ilâh olsaydı, Arşın Sahibi’ne yol ararlardı.” (İsra: 42)
    Eğer bu evren bir Varlığın, tek bir “İlâh”ın, doğrusu Allah’ın elinden çıkmamış, bu evreni tek bir Allah değil de, birden fazla ilâh yaratmış olsaydı, o süre o ilahlar da daha değişik halde yaratmak isterler, aralarında anlaşmazlığa düşerler ve işte o süre, evrendeki bu görkemli birlik, bu bozulmaz barış, bu onarım gerektirmeyen sistem ve mekanizma bozulur ve “fesat” çıkardı… Demek ki, kalbi, gözü, kulağı ve duyuları iptal edilmemiş olanların önlerine serken ayetlerden açıkça ortaya koyabildikleri gerçek, bu evrenin tümüyle bir “İlâh” tarafınca yaratılmış ve gene bir “İlâh” tarafınca idâre ediliyor olmasıdır. (Tevhid ve Şirk)
  • “O halde, sevgilerin deposu ve sevilmesi ihtiyaç duyulan tek Varlık da gene Allah’tır.” (Tevhid ve Şirk)
  • “Tek Allah’a yakarma ise, hiçbir süre “inanıyorum” demek ve inanmakla yerine getirilebilecek bir şey değildir. Tek Allah’a tapınmak, yaşamı Allah’a inanç temeli üstüne oluşturmak ve bu imanın gerektirdiği halde yaşamak anlamına gelir.” (Tevhid ve Şirk)
  • “Her şeyin başlangıcı ve sonu olan her varlığın deposu, başlangıcı ve sonu olmayan bir Hayat’tır.” (Tevhid ve Şirk)
  • Bu evrenin yaratıcısı , insanoğlunun idrak alanına girebilecek kadar ufak olabilir mi ; bu mümkün müdür??? (Din Nedir)
  • “Allah böylelerine ne güzel bir ad koyarak “kâfir” diyor. Kafirdir bunlar, doğrusu “örten”dirler; Allah’ın kendilerine verdiği ruhu örten, gözlerinin “basar”ını (görme enerjisini), kulaklarının işitmesini, kalplerinin anlamasını örten, ruhsuz, anlayışsız ve sağır-kör birer ceset haline gelen bu insanoğlu Allah’ın yollarını aydınlatmak için gönderilmiş olduğu “nur”u da örtenlerdir; söndüremedikleri için örterler.” (Tevhid ve Şirk)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş