Eğitim

Bütün Yazıları – Asaf Hâlet Çelebi Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Bütün Yazıları – Asaf Hâlet Çelebi Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Bütün Yazıları kimin eseri? Bütün Yazıları kitabının yazarı kimdir? Bütün Yazıları konusu ve anafikri nedir? Bütün Yazıları kitabı ne konu alıyor? Bütün Yazıları PDF indirme linki var mı? Bütün Yazıları kitabının yazarı Asaf Hâlet Çelebi kimdir? İşte Bütün Yazıları kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Asaf Hâlet Çelebi

Yayın Evi: Yapı Kredi Yayınları

İSBN: 9789753636988

Sayfa Sayısı: 538


Bütün Yazıları Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Cumhuriyet periyodu Türk şiirinin mühim isimlerinden Asaf Halet Çelebi (1907-1958), otuzlu yılların sonundan ölümüne kadar geçen süre içinde yazdığı şiirleriyle geniş bir ilgi alanı yaratmıştır.

Bu ilgi alanı, değişik yaklaşımları, beğeniyi ve eleştiriyi beraber ihtiva eder. 40’lı yıllardan itibaren eleştirel yazılarıyla da öne çıkan Çelebi’nin yazılarındaki mevzu dağarcığı onun fazlaca yönlü bir sanatçı bulunduğunu kanıtlar.

Asaf Halet Çelebi’nin tüm yazılarını, konferanslarını ve kendisiyle meydana getirilen konuşmaları içeren Bütün Yazıları’nın ilk basımı, ölümünün kırkıncı yılı olan 1998’de yapılmıştı. Yeni basımda yeni bulunmuş yazılar, konuşmalar ve anketler yer ediniyor.


Bütün Yazıları Alıntıları – Sözleri

  • Zaten dünyada her şeyin bir izahı vardır fakat marifet onu izah etmesini bilmeli. Yoksa insan öyleki kolay kolay edip ve âlim olması imkansız
  • Çocukluğumuza dönmesek bile çocukluğumuzdaki saf ve samimî varlığımıza dönemez miyiz?
  • Ya ben ne olacağım Yarabbi?
    Sıkışmış insanların içinde nereye koşuyorum? Niçin vapurlar beni taşıyor, ve gözlerim buğulu?
  • Üşüdüm üşüdüm daldan elma düşürdüm, elmacığımı yediler, bana cüce dediler, cücelikten bezdim. Bir kuyu kazdım. Kuyulu bostan, çık boyun göster, bahçede yılan, serviye dolan…
  • İstikrar yoktur. Halden hale geçilir. İnsan gülü düşünürken gül oluverir, bülbül hatırından geçecek olursa bülbül olur. Bunların hiçbir suite d’idée’si yoktur, neyi düşünürsek o oluruz; bigün de küll (le tout)yi düşünmeliyiz; işte o vakit “hep” oluruz. Bütün iş bunu düşünmeyi bilmekte.
  • … edebî zevkleri öldüren mektep hocaları kimbilir onların ruhlarını ne kadar hırpaladılar. Güzel, doğru, olumlu diye gösterdikleri şeyler kimbilir ne kadar ısınıp ısınıp konmuş, yabancılıktan, ne pestenkeranî romantizm kırıntılarından ibaretti?
  • “Bir varmış, bir yokmuş. Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde, babam benim iken, ben babamın kızıydım. Babam benim oğlum oldu, ben babamın annesi. Arif olan ancak bilir bunun mânâsı.”
  • Üşüdüm üşüdüm daldan elma düşürdüm, elmacığımı yediler, bana cüce dediler, cücelikten bezdim. Bir kuyu kazdım. Kuyulu bostan, çık boyun göster, bahçede yılan, serviye dolan..


Bütün Yazıları İncelemesi – Kişisel Yorumlar


Bütün Yazıları PDF indirme linki var mı?


Asaf Hâlet Çelebi – Bütün Yazıları kitabı için internette en fazlaca meydana getirilen aramalardan birisi de Bütün Yazıları PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Asaf Hâlet Çelebi Kimdir?

Asaf Halet Çelebi (27 Aralık 1907, İstanbul – 15 Ekim 1958, İstanbul), ozan.

Dahiliye Nezareti Gizyazı Kalemi Müdürü Mehmet Sait Halet Beyi’n oğlu olan Çelebi İstanbul’da dünyaya geldi. Galatasaray Lisesi’nde 8 yıl eğitim görmüş oldu. Babasından Fransızca ve Farsça, Mevlevi Şeyhi Ahmet Remzi Dede (Akyürek) ile Rauf Yekta Bey’den musiki ve nota dersleri aldı. Kısa bir süre kalmış olduğu Fransa’dan dönüşünde üç yıl Sanayi-i Nefise Mektebi’nde tahsil gördü. Adliye Meslek Mektebi’nden mezun oldu.

Üsküdar Adliyesi Ceza Mahkemesi zabıt katipliği yapmış oldu. Osmanlı Bankası, Devlet Deniz Yolları İşletmesi’nde çalıştı. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Kısmı kitaplığında görevliyken yaşamını yitirdi.

Gençlik yıllarında divan edebiyatından etkilendi. Gazeller ve rubailer yazdı. 1937iden sonrasında özgür ölçü kullanmaya ve Batı şiirinin tekniklerine yönelmeye başladı. Yeni şiir akımının önde gelen dergilerinden Ses, Hamle, Sokak, Servet-i Fünun-Uyanış’ta ve Gün gazetesinde 1938-1941 yılları aralığında ilk şiirleri gösterildi. Bu şiirlerinde erişkinlik çağına ilişkin duygular, çocukluk, masallar ve tekerlemelerin gerçeküstü dünyası şeklinde temaları kullandı. Hırsız, Trilobit ve Cüneyd adlı şiirlerinin Fransızca çevirileriyle beraber 45 şi’rin bulunmuş olduğu Heinin (1942) arkasından aynı çizgide on şiirin yer almış olduğu Lamelif’i (1945) yayımladı. Bütün şiirlerinin toplandığı Om Mani Padme Hum (1953), Çelebi’nin içrek ve gizemci şiirini bütünüyle gözler önüne serer. İstanbul dergisinde yayımladığı Benim Gözümle Şiir Davası (Temmuz-Aralık 1954) adlı altı makalede poetikasını deklare etti. Ses, imge, anlam ve fikir olarak kültürler arası ve metinler arası bir kalite taşıyan şiirleriyle Asaf Halet, Türk şiirinde “çağıl gelenekçi” tavrın temsilcisi oldu.

İlk dönem eserlerinin arkasından, şiirlerinde dinlerden, ideolojilerden, toplumsal olaylardan fazlaca Anadolu-İran-Hindistan çizgisi üstünde uzanan bir yaşamın görünümlerini sesler vesilesiyle dile getiren ozan, şiirin tıpkı hayatta olduğu şeklinde soyut araçlarla soyut bir dünya yarattığına inandı. Kendisinden sonrasında gelen nesli soyut şiir anlayışının Türk Edebiyatı’ndaki ilk tanımlarını yaparak etkiledi. Şiire bakış açısını “Mesela esasen, müşahhas araç-gereç ile mücerret olan düşsel yaşatabilmektir. Yani mücerret şiir, tersine mücerret mefhumlu kelimelerden mümkün mertebe soyunmuş olan ve toplu bir halde mücerret bir mana özetleyen ve bizlere o ihtisası veren ruh anının ifadesini taşıyan şiirdir.” diyerek deklare etti.

Şiirlerinin yanı sıra eski edebiyat ile ilgili çalışmalarıyla da tanınan Çelebi, Hint ve Fars Edebiyatları üstüne yapmış olduğu emekleri dergilerde ve kitaplarda yayınladı. Bu mevzuda yazdığı yazılardan biri 1949 tarihindeki Şadırvan Dergisi’nde bulunabilir. Ayrıca, çeşitli dergilerde gösterilen düz yazıları ve Hint edebiyatı üstüne makalelerini Semih Güngör, Asaf Halet Çelebi incelemesiyle beraber yayınladı.


Asaf Hâlet Çelebi Kitapları – Eserleri

  • Bütün Şiirleri
  • Om Mani Padme Hum
  • Bütün Yazıları
  • Mevlâna ve Mevlevilik
  • Ömer Hayyam
  • Eşrefoğlu Divanı
  • Mevlana’nın Rubaileri
  • Gotama Buddha
  • Molla Câmi
  • He
  • Lâmelif
  • Naima
  • Seçme Rubailer
  • Divan Şiirinde İstanbul


Asaf Hâlet Çelebi Alıntıları – Sözleri

  • Ey hoş bakışlı, nüktedan, hoppa güzel!
    Otur Allah aşkına,
    daha yüzlerce fitneler kaldırmamak için asla eğer olmazsa ayağa kalkma!
    Sen bana hep: “Bakma!” diye emrediyorsun.
    Halbuki bu sözün: “Bardağı eğri tut da içindekini de dökme!” demeğe benzer. (Ömer Hayyam)
  • Gönlümü put sanıp da kıran kim (Lâmelif)
  • Gülbeşeker şeklinde birbirimizin içinde yoğurulmuşuz, Ben onun huyunu almışım, o benimkini… (Mevlâna ve Mevlevilik)
  • Benim nasibime şarap ve sarhoşluk düştü.
    Halk, beni niçin ayıplıyor acaba?
    Keşke her haram olan şey insanı sarhoş etseydi de,
    dünyada ayık bir tek adam görmeseydim. (Ömer Hayyam)
  • Ölünüz… ölünüz… Bu ölümden korkmaynız. Bu topraklardan kurtulup göklere yükseliniz.
    Ölünüz… ölünüz… Bu nefisten ayrılınız. (Mevlâna ve Mevlevilik)
  • “Altı bucakta tüm Allah’ın nuru vardır “dediler. Halktan : “O nur nerededir “diye bir feryat koptu
    yabancı sağına , soluna ,her tarafına bakındı; göremedi. Bir ses terfi etti:” Bir an sağsız ve solsuz bak!”
    Mevlânâ (Seçme Rubailer)
  • Bu dünyada günah işlememiş kim var, söyle!
    Günah işlemeyen iyi mi yaşar; söyle!
    Ben fenalık ediyorum;
    sen de bu fenalığıma kötü bir cezayla mukabele ediyorsun.
    Öyleki ise seninle benim aramızdaki fark ne, söyle! (Ömer Hayyam)
  • Siriştinde anın kim nur var kalbinde kîn olmaz (Divan Şiirinde İstanbul)
  • Başkasını görüp kendini görmemeyi gözbebeğinden öğren (Seçme Rubailer)
  • Bahaüddîn Veled, oğlu ile birlikte gittiği Şeyhu’l Ekber’in yanından çıkarken Muhyiddîn, Mevlânâ’ya bakarak: “Sübhanallah, bir deniz bir gölün arkasına düşmüş gidiyor!” söylediğini Veled Çelebi naklediyor. (Mevlâna ve Mevlevilik)
  • dünyada en güzel şey
    seni buldum
    artık hiçbir şey istemem (Bütün Şiirleri)
  • -Bulutların yası olmadığı halde ne için ağlarlar? diye güle sormuş oldum
    -Doğrusunu istersen benim yedi gün devam eden gülüşüm için ağlıyorlar şeklinde geliyor bana!
    dedi (Seçme Rubailer)
  • Ezel sırrını ne sen bilirsin, ne ben.
    Bu muammalı kelimeyi ne sen okuyabilirsin, ne ben.
    Perdenin önünde benimle senin dedikodularımız vardır;
    perde kalkınca ne sen kalırsın, ne ben! (Ömer Hayyam)
  • “Ey Mecnûn!Eğer gözünü kapamağa kuvvetin yoksa vay hâline! Leylâ’nın mahmilinin şimşeği çok kuvvetle parlamaktadır.” (Molla Câmi)
  • Sultân Veled Mevlâna’ya lâyık bir oğul olarak, tam mânâsiyle onun ruhî terbiyesi altında istediği şeklinde büyümüş ve nesilden nesle Mevlâna’nın sevgisini naklettiren Mevlevîlik müessesesinin kurucusu olmuştur. (Mevlâna ve Mevlevilik)
  • Dudağını kapat, zira susmak iyi.
    Gönlünü boşalt, zira unutmak iyi. (Molla Câmi)
  • her sevda aşk olmaz (Eşrefoğlu Divanı)
  • Oysa vakit, bir ihtimal bir yaşam boyu devam eden
    tek bir andır ! (Naima)
  • Büyük memuriyetler ehline verilmiyordu. İlim ve marifete kimsenin aldırış etmiş olduğu yoktu.  (Naima)
  • Gül gitti ve gülistân geçti; bundan sonrasında bülbülün sergüzeştini dinleyemiyeceksin! (Mevlâna ve Mevlevilik)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş