Eğitim

Hz. Mevlana: Bir Muhammedi Aşık – Ömer Tuğrul İnançer Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Hz. Mevlana: Bir Muhammedi Aşık – Ömer Tuğrul İnançer Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Hz. Mevlana: Bir Muhammedi Aşık kimin eseri? Hz. Mevlana: Bir Muhammedi Aşık kitabının yazarı kimdir? Hz. Mevlana: Bir Muhammedi Aşık konusu ve anafikri nedir? Hz. Mevlana: Bir Muhammedi Aşık kitabı ne konu alıyor? Hz. Mevlana: Bir Muhammedi Aşık PDF indirme linki var mı? Hz. Mevlana: Bir Muhammedi Aşık kitabının yazarı Ömer Tuğrul İnançer kimdir? İşte Hz. Mevlana: Bir Muhammedi Aşık kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Ömer Tuğrul İnançer

Yayın Evi: Sufi Kitap Yayınevi

İSBN: 9789759161699

Sayfa Sayısı: 208


Hz. Mevlana: Bir Muhammedi Aşık Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

“Benim Peygamberimin yolu aşk yoludur. Ben aşk çocuğuyum ve benim anam aşktır.”

Hz. Mevlânâ

Bir muhabbet velîsi Hz. Mevlânâ’nın aşk hakkında en mühim sözlerinden biridir bu beyit. Allah Resûlü’nün yolunun toprağı olmakla en büyük onur sahibi bulunduğunu özetleyen Hz. Mevlânâ Muhammed Celâleddîn-i Rûmî ile Hz. Peygamber arasındaki irtibatı öne çıkarıyor bu kitabında Ö. Tuğrul İnançer.

“Allahu Teâlâ ‘Müminler Allah’ı şiddetle severler’ buyuruyor. Şiddetle sevmenin adına ‘aşk’ derler yâhu. ‘Eşeddü hubben lillah.’ İşte Kur’ân-ı Kerîm’deki aşkın târifi. Hz. Peygamber ise ‘Sevdiğinin adı geçip de depreşmeyen mürüvvetsizdir’ buyuruyor. Tasavvuftaki unsurlardan kabul edilen aşkta, sembol şahsiyet Hz. Mevlânâ’dır. Tüm tasavvuf ekollerince ‘Âşıkların Sultânı’ olarak kabul edilir. Ötekiler peki? Onlar da öyledir fakat sembol odur. Ve Hz. Mevlânâ’nın aşkı, Resûlullah Efendimizin aşkından asla değişik bir şey değildir…”

Ö. Tuğrul İnançer kendine özgü, açık ve dikkat çekici üslubuyla Hazreti Mevlânâ: Bir Muhammedî Âşık’ta Mevlevîlik, Hz. Mevlânâ ve Hz. Peygamber hakkında sorular yelpazesine muhabbet vurgusuyla alışılmadık cevaplar veriyor.

Hz. Mevlânâ’nın Şems-i Tebrizî’den önceki mürşidleri kimlerdi?

Hz. Şems’i anahtar icra eden özellik nedir?

Hz. Mevlânâ’nın ilkeleri nedir?

Hz. Mevlânâ hakkında faaliyette bulunmak için onu sevmiş olmak yetmez mi? Bunun için Mevlevî olmak, icâzet almak mı gerekir?

Mevlevî olmak için iyi mi bir yol izlenmeli?

“Bir ayağım merkezde, bir ayağım yetmiş iki millette” sözünün anlamı nedir?

Nefs nedir, seyr u sülûk ve mârifet ne anlama gelir?

İbn Arabî ile Hz. Mevlânâ karşılaştırılabilir mi?


Hz. Mevlana: Bir Muhammedi Aşık Alıntıları – Sözleri

  • Rûhum sana âşık, sana hayrandır Efendim,
    Bir ben değil, âlem sana kurbandır Efendim.
  • Muhabbetin göstergelerinden biri, sevdiğinin adı geçtiğinde halinde değişim olmasıdır.
  • “Muhabbetten Muhammed oldu hâsıl
    Muhammed’siz muhabbetten ne hâsıl “
  • Bir hatası başka bir yanlışla temizlemek de başka bir yanlıştır.
  • Topraktan gelip toprağa giden yalnız bedendir, ben değilim. Kul, Allah’tan gelir Allah’a gider
  • Muhabbetten Muhammed oldu hasıl
    Muhammed’siz muhabbetten ne hasıl
  • “İdrâk-i maâli bu ufak akla gerekmez
    Zira bu terazi bu kadar sıkleti çekmez.”
  • Hadsize haddini bildirmek, öksüze kaftan giydirmek gibidir


Hz. Mevlana: Bir Muhammedi Aşık İncelemesi – Kişisel Yorumlar


Hz. Mevlana: Bir Muhammedi Aşık PDF indirme linki var mı?


Ömer Tuğrul İnançer – Hz. Mevlana: Bir Muhammedi Aşık kitabı için internette en fazlaca meydana getirilen aramalardan birisi de Hz. Mevlana: Bir Muhammedi Aşık PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Ömer Tuğrul İnançer Kimdir?

Ömer Tuğrul İnançer (d. 1946, Bursa), Türk avukat, mutasavvıf, müzisyen.

Ömer Tuğrul İnançer 1946 senesinde Bursa’da dünyaya gelmiştir. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesinden mezun olarak, 1991’e kadar hukuk müşavirliği yapmıştır. 1991 senesinde Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul Tarihi Türk Müziği Topluluğu’nun genel müdürlüğüne atanmıştır.

Kitapları

Dinle Neyden & Mesnevi Sohbetleri

Vakte Karşı Sözler

Ömer Tuğrul İnançer ile Gönül Sohbetleri

Bir Muhammedi Aşık: Hz. Mevlana

Muhabbet Peygamberi Hz. Muhammed (sav)

Sohbetler

Gönül Gözü (Kenan Gürsoy)

Şarkılar Seni Söyler (Ahmet Özhan ile)

Aşk Kağıda Yazılmıyor (Ayşe Şasa, Abdurrahim Karakoç, Lale Müldür, Erol Göka, Sadık Yalsızuçanlar, Enis Batur, Laurent Mignon, Mahmud Erol Kılıç ile)

Kutsal Vakitler

TV ve Radyo Programları

Tuğrul İnançer ile Seyir Defteri (Burç FM)

Mesneviden : Mehmet Fatih Çıtlak ile beraber (Mehtap TV)

Ömer Tuğrul İnançer ile Gönül Dünyamız: Saadettin Acar ile beraber (TRT Türk)


Ömer Tuğrul İnançer Kitapları – Eserleri

  • Muhabbet Peygamberi Hz. Muhammed (sav)
  • Gönül Sohbetleri
  • Vakte Karşı Sözler
  • Dinle Neyden
  • Hz. Mevlana: Bir Muhammedi Aşık
  • Sohbetler
  • Kutsal Vakitler
  • Gönül Gözü
  • Dinle Ney’den
  • Dinle Ney’den
  • Dinle Ney’den
  • Dinle Ney’den


Ömer Tuğrul İnançer Alıntıları – Sözleri

  • Der-ne-yâbed hâl-i puhte hîç hâm
    Pes sühan kûtâh bâyed ve’s-selâm
    “Ham olanlar, pişkin ve olgun olanların halinden anlarlar mı?
    Mâdemki anlamazlar, öyleyse sözü kısa kesmek lâzım vesselâm” (Dinle Neyden)
  • Kitap boş vakitte okunmaz, kitap okumaya zaman ayrılır.. (Vakte Karşı Sözler)
  • Ben yokum ki ! Ben sen olmuşum (Gönül Gözü)
  • Dinleyenler dinlenir ve dinlemeyenler dinlenmez. Ve… “Din” lenmek için dinlemek gerekir. Dinlemek… Ama neyi? “Ney’i…” (Dinle Neyden)
  • Gönül ve aşk meselelerinde akıl,bataklığa düşmüş eşek gibidir , çırpındıkça daha da batar . (Gönül Sohbetleri)
  • Güzel terbiye ahâlinin değil, Allah’ın güzel gördüğüdür.. (Muhabbet Peygamberi Hz. Muhammed (sav))
  • Elbette can kuşu hiçbir süre ten kafesinde bâki kalmayacak .Hepimizin can kuşu inşallah Hakk’a doğru… (Sohbetler)
  • Tasavvuf bir gönül meselesidir… (Vakte Karşı Sözler)
  • “Ben yârimi tenhâ severim.” (Gönül Sohbetleri)
  • “Münferit kılmak esas değildir, müsâade edilmiş bir hâldir. Namaz cemâatle kılınır.” (Muhabbet Peygamberi Hz. Muhammed (sav))
  • “Akla sormuş oldum, nedir inanç? Akıl, kalp kulağıma eğilip dedi ki, inanç edebdir.” (Dinle Neyden)
  • İnsan ile hayvan arasındaki fark edeptir (Sohbetler)
  • Sevginin kantarı nedir ,bilir misiniz ? Fedakarlıktır.Neyini ,ne kadar ,kim için fedâ edebiliyorsan,onu o denli fazlaca seviyorsun anlamına gelir (Sohbetler)
  • Resûlullah Efendimizin yeri başımızın üstü değildir. Bu sebeple baş üstü olunca, baş üstünde bile olsa hakikatte dışımızda oluyor. O iki cihan serveti pek Sevgili Efendimizin yeri CANIMIZIN TAA İÇİDİR… (Muhabbet Peygamberi Hz. Muhammed (sav))
  • Ney, içi boş, sadece neyzenin sadâsı ile dolan bir kamış parçasıdır. Neyzen, “Hû” sadâsı ile onu üflediğinde sesi çıkar. Ney; neyzenin bir âletidir ve neyzenin istediği ses ve nağmelerin ortaya çıkmasına, zâhir olmasına vâsıtadır. Ney, dokuz boğumlu kamıştan yapılır. İnsanın da ana rahmindeki yaşamı dokuz aydır. (Nâdiren yedi ayda doğanlar olduğu benzer biçimde, nâdiren yedi boğumlu kamıştan da ney yapılabilir.) Bir sazlıktan kesilen kamış, türlü terbiyelerden geçtikten sonrasında ney olur ve neyzenin dudağı, nefesi ve parmaklarıyla ses verir hâle gelir. İnsanın da ses verecek hâle gelebilmesi için nice terbiyelerden geçmesi gerekir. İnsanın sembolü olan yüzünde yedi delik vardır. İki göz, iki kulak, iki burun, bir ağız. Ney de yedi deliklidir. Bunlardan biri altta, altısı üsttedir. Ney üfleme tekniğinde, üstteki altı delik sürekli olarak parmakla açılıp kapatılarak nağme icra edilir. Alttaki tek delik fazlaca seyrek olarak açılır. İşte insan da öyleki olmalı; iki gözünü (hattâ biri baş gözü, biri kalp gözü), iki kulağını (Hak sözü duymak için) ve iki burun deliğini (“Ez söyleşi-i dervişân, bûy-i Muhammed âmed. -Dervişlerin sohbetinden Muhammed (s.a.v.) kokusu gelir.” kuralınca, o kokuları almak için) açmalı. Ama, ağzını neyin alttaki deliği benzer biçimde azca açmalıdır. (Dinle Neyden)
  • “Kesret-i muhabbette edeb sâkıt olur-düşer” (Muhabbet Peygamberi Hz. Muhammed (sav))
  • İslam, Efendimizin yaşamış olduğu süre ve mekanda tamamlanmıştır, fakat O’nun zamanı ve mekanı ile sınırı olan bir din değildir. Efendimizin uygulamalarını yorumlamaktan çıkan mezhepler İslam’ın süre ve mekanla sınırı olan,donmuş bir yapı olmadığının işaretidir. (Muhabbet Peygamberi Hz. Muhammed (sav))
  • Kalb sahipleri değil fakat gönül sahipleri, sözsüz ve sessiz de söyleşi ederler. (Gönül Sohbetleri)
  • Aşıklar sultanı Yunus Emre Hazretlerinin duasına da amin diyelim:
    İlahi! Cennet Evine girenlerden eyle bizi
    Varub onda Cemalini görenlerden eyle bizi
    Mahşerde halk ola fanatik, fazlaca yürekler ola püryan
    Arşın gölgesinde seyran edenlerden eyle bizi
    Ya Hayy-ü Kayyum-ü Samed, ihsanına yokdur aded
    Firdevs bahçesinde ebed kalanlardan eyle bizi
    Şu dünyanın cefası fazlaca, kimi aç gezer kimi tok
    Ol mizanda sevabı fazlaca gelenlerden eyle bizi
    Bakma dünyanın varına, düşüp daim Hak yoluna
    Beratını sağ eline alanlardan eyle bizi
    Mü’minlere rahmet ola münafıklar yoksun kala
    Yunus eydür doğru yola gidenlerden eyle bizi (Kutsal Vakitler)
  • Doğunun büyük simalarından Şeyh Sâdî Hazretleri “Gülistân” kitabının girişinde buyuruyor ki; insanoğlunun nefes alması yaşamının uzaması, nefesi vermesi zâtının ferahlamasıdır. Nefes alamamanın korkusunu yaşamışsınızdır, bir de veremediğinizi düşünün. (Dinle Neyden)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş