Eğitim

İmkansız – Georges Bataille Kitap özeti, konusu ve incelemesi

İmkansız – Georges Bataille Kitap özeti, konusu ve incelemesi

İmkansız kimin eseri? İmkansız kitabının yazarı kimdir? İmkansız konusu ve anafikri nedir? İmkansız kitabı ne konu alıyor? İmkansız PDF indirme linki var mı? İmkansız kitabının yazarı Georges Bataille kimdir? İşte İmkansız kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Georges Bataille

Çevirmen: M. Mukadder Yakupoğlu

Orijinal Adı: L’Impossible

Yayın Evi: Kabalcı Yayınevi

İSBN: 9789757942719

Sayfa Sayısı: 171


İmkansız Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Georges Bataille, felsefi-erotik bir anlatı, şiirler ve şiir üstüne bir yazıyla temel terimi olanaksız’ın olabilirliklerini ve olamazlıklarını araştırıyor. Tüm gerekliliklerin, temellerin, ilkelerin geleceğin belirsizliğinde anlamlarını iyi mi kaybettiğini, kaybetmeye mahkum bulunduğunu gösteriyor. Bundan dolayı ona gore, “felsefe imkansızın anlamıdır.”

İmkansız, görünmeyen bir hedefe doğru bir hareketi betimleyerek geleneksel felsefede şansa, öngörülmeyene yer açıyor.

“İnsanlık çifte perspektifle karşı karşıya: bir yanda denetlenemez zevk, dehşet ve ölüm – kati olarak şiirin perspektifi- ve öte tarafta bilimin ya da yararlığın gerçek dünyasının perspektifi.”

-Georges Bataille


İmkansız Alıntıları – Sözleri

  • Yalnızdım; asla kimsenin duymadığı, hiçbir kulağın hiçbir vakit duymayacağı bir iniltiydim.
  • Aşırı sofuluk dindarlığın zıttıdır, aşırı ahlaksızlık zevkin zıttıdır.
  • Artık sınırlarım yok: içimdeki boşlukta gıcırdayan şey, ölmekten başka çıkışı olmayan tüketici bir acıdır…
  • Düşüncelerim her yanda kayboluyordu. Şeylere haiz olmadıkları bir kıymet vererek aptallık etmiştim.
  • Yaşamım çıkışsız: Bu dünya beni huzursuzlukla çevreliyor. Bu dünya benden diş gıcırdaması dileniyor.
  • Bu yalnızlık içinde bir deli benzer biçimde inledim:
    – Fazlaca mutsuzum!
  • tüm evrende
    tabutların boşluğu
    kendimin yokluğuyum
  • Varsayımlar içinde kayboluyorum, fakat gerçek ortaya çıkıyor.


İmkansız İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Georges Bataille  (1897-1962) (tam adı Georges Albert Maurice Victor Bataille) gerçeküstü düşüncenin ve postmodern akımın öncü isimlerindendir. “L’Impossible” (İmkansız) adlı eserini 1945 ve 1947 de yayımladığı yazılarını içerecek şekilde 1962 senesinde yayımlamıştır.
Gerçeklik ile Hakikat arasındaki farkın üstüne giden düz yazılar ve şiirlerden oluşuyor kitap. Bilhassa şiir ile gerçeklerden geçerek hakikate, o hakikatin arkasındaki ‘olanaksız’a doğru yol alabiliriz. “Bu kitabı ilk kez onbeş yıl ilkin yayınladım. O vakit pek anlaşılmaz bir başlık koymuştum: Şiir Nefreti. Yalnızca nefretin gerçek şiire ulaşmış olduğu kanısındaydım. Şiir, sadece başkaldırının sertliği içinde kuvvetli bir anlama haiz olabilirdi. Ama şiir, bu şiddete sadece imkânsız’ı çağrıştırarak ulaşabilir. Hemen derhal asla kimse ilk başlığın anlamını kavrayamadı; bundan dolayı sonunda imkânsız’dan söz etmeyi yeğliyorum.” diyor yazar ön sözde. G. Bataille’in gene ön sözde belirttiği suretiyle “Yalnızca arzunun ve ölümün aşırılığı hakikate ulaşmamızı sağlar,” dolayısıyla cinsellik ve ölüm temalı anlatımlar.
Farelerin Öyküsü (Dianus’un Günlüğü) adlı minik bir öykü, Not Defterlerinden “not”lar, ‘İmparatorluk’ arayışı benzer biçimde düz yazılar ile şiirlerden oluşan birazcık “delilik” kokan bir yaratı. (AdemYıldırım)


İmkansız PDF indirme linki var mı?


Georges Bataille – İmkansız kitabı için internette en oldukça meydana getirilen aramalardan birisi de İmkansız PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Georges Bataille Kimdir?

Bataille 1897’de Billom’da hayata merhaba dedi. 1900’de ailesiyle beraber Reims’e taşındı. 1917’den itibaren Paris’te “Ecole des Chartes”de okudu ve peşinden meslek eğitimini yaparken Bibliothèque Nationale de France’de kütüphaneci olarak çalıştı. 1942’ye kadar burada çalışan Bataille, bu tarihten sonrasında yakalandığı tüberküloz sebebiyle kütüphanecilik görevini bıraktı. 1949’da tekrardan Carpentras’da kütüphaneci olarak göreve başladı. Daha sonrasında aynı göreve Orléans’ta devam etti.Documents (1928), Acéphale (1937), Critique (1936) benzer biçimde etkili dergiler çıkardı. “Collége de sociologie”nin çalışmalarını yönetti. Kimi vakit siyasal kimliğiyle öne çıktı, aydınlarla çeşitli gruplar oluşturdu, etkinliklerde bulunmuş oldu. Andre Breton veSartre ile sert polemikleri oldu. 1962’de Paris’te öldü. Kitaplarının tüm basımı 1972’de Foucault’nun desteğiyle gerçekleşti.


Georges Bataille Kitapları – Eserleri

  • Gözün Öyküsü
  • Göğün Mavisi
  • Rahip C.
  • İç Deney
  • Edebiyat ve Fenalık
  • Annem
  • İmkansız
  • Günah Üstüne Tartışma
  • Nietzsche Üstüne
  • Ölü Adam
  • Erotizm
  • Madam Edwarda
  • Din Kuramı
  • Eros’un Gözyaşları
  • Cinsellikten Dinselliğe Erotizm
  • Lanetli Pay
  • Bir Kadavra


Georges Bataille Alıntıları – Sözleri

  • Korkunçtu. Az rastlanır bir soğukkanlılık içinde olmasaydım, bir taş duvarın önündeymişçesine dingin bir halde, bu kin dolu makineleri seyrederek iyi mi ayakta kalabilirdim? Her gürültülü müzik parçası gecenin bir yarısında savaşı ve ölümü çağırmak için meydana getirilen bir büyüydü. Trampet gürültüleri, sonunda kanlı top ateşlerine dönüşmek umuduyla zirve noktasına varmıştı: Uzakta gördüğüm, harp düzeninde dizilmiş bir çocuk ordusuydu. Kımıldamıyorlardı, fakat kendilerinden geçmişlerdi. Görüyordum onları, oldukça uzakta değillerdi benden, ölüme gitme arzusuyla büyülenmişlerdi. Bir gün güneşin altında güle oynaya ilerleyecekleri, arkalarında can çekişenler ve ölüler bırakacakları uçsuz bucaksız tarlaları düşlüyor gibiydiler. (Göğün Mavisi)
  • Yaşamdan oldukça daha acı olan (şundan dolayı yaşamın ölüm kadar kanlı ışıltısı yoktur) bu yükselen katliam dalgasında önemsiz şeylerden, kocakarıların gülünç yakarılarından öte bir şeyler görmek olanaksızdı. Alevlerin ve gök gürültülerinin karıştığı, yanmış kükürt kadar solgun, insanoğlunun soluğunu kesen büyük bir tutuşmaya yazgılı değil miydi her şey? Ansızın bir kahkaha atma isteği başımı döndürmüştü: Bu felaketin karşısında, bir kara gülmece, asla kimsenin bağırmaktan kendini alamadığı zamanlarda ortaya çıkan kasılmalara birlikte rol alan türden bir kara gülmece duygusu içindeydim. Müzik durdu: Yağmur da dinmişti. Yavaş yavaş gara döndüm. Tren harekete hazır durumdaydı. Bir süre peron süresince yürüdükten sonrasında bir kompartımana girdim; tren gecikmeden kalktı. (Göğün Mavisi)
  • Sosyal toplumlarda öykünmek bulaşıcıdır. (Cinsellikten Dinselliğe Erotizm)
  • Yeter ki bir insan resmi -ya da bu şekilde geçinen mülahazalara tamamen boyun eğmeyecek benzer biçimde olsun, yeter ki kendi yaşamını yerleşik otoritenin yıkımına adayan kişinin çekimine kapılmaya yatkın olsun, rahat ve çıkarlarına
    uygun bir dünya imgesinin onun için elverişli bir yanılsamadan başka bir şey olabileceğini sanmak güçtür. (Lanetli Pay)

  • İlkel insanların gözünde sertlik devamlı ölümün nedenidir.

    Her vakit bir görevli vardır ve devamlı bir öldürme eylemi vardır.
    Ölümde oluşan güçlerden korunmak ve ondan kaçmak zorundayız.
    Ölünün maruz kalmış olduğu güçlerin bizde (diğerlerinde) de etkin olmasına rıza göstermemeliyiz. (Erotizm)
  • İnsan olmak, hakikati, adaleti istemekle aynı şey değil midir? (Edebiyat ve Fenalık)
  • “Neden yapıyorsun bunu?”
    “Görüyorsun,” dedi, “ben tanrı’yım…” (Madam Edwarda)
  • “Geriye kalan sessizliktir.” (Nietzsche Üstüne)
  • “Adalet’in müzikle uğraşmaya hazır o coşkulu sesini boğmak için sayısal üstünlüklerini ve aptallıklarının enerjisini kullanan alaycı ve ve iğrenç ahmaklar”ı betimler çoğunluk partisinin milletvekilleri. (Edebiyat ve Fenalık)
  • İnsanlar aynı anda iki duygunun esiridirler: uzaklaştıran korku ve saygınlık uyandıran hayranlık. Yasak ve ihlal bu iki zıt duygunun oluşturduğu tepkilerdir: yasak iticidir sadece hayranlık çekicidir ve ihlale götürür. Yasak ve tabu, kutsala bir anlamda karşı çıkar, sadece mukaddes, yarattığı hayranlıkla yasağı çekici kılar; bu bağlamda mukaddes güzelleştirilmiş yasaktır. (Cinsellikten Dinselliğe Erotizm)
  • Varoluş korkum sonunda mutlak egemen oldu. Ölmüş egemenliğim sokakta. Anlaşılamaz – Çevresinde bir gömüt sessizliği – Korkunç bir şeyin beklentisi içinde büzülüp saklanmış — Ama gene de hüznü hiçbir şeye aldırmıyor. (Annem)
  • ”Beni yazmaya zorlayan şey, sanırım, delirme korkusu.” (Nietzsche Üstüne)
  • Artık sınırlarım yok: içimdeki boşlukta gıcırdayan şey, ölmekten başka çıkışı olmayan tüketici bir acıdır… (İmkansız)
  • Bataille toplumda iki tane düzensizlik sebebi görmektedir: Ölüm ve cinsellik. (Eros’un Gözyaşları)
  • Olasılıklar içinde kaybolmuştuk. (Rahip C.)
  • Hepimiz, anlaşılması güç bir maceranın sonunda, bir başımıza ölen varlıklarız; fakat içimizde, yitirilen devamlılığın özlemi var. (Cinsellikten Dinselliğe Erotizm)
  • …”İnsan devamlı ruhunu kurtarabilir,”… (Göğün Mavisi)
  • Bataille toplumda iki tane düzensizlik sebebi görmektedir: Ölüm ve cinsellik. (Eros’un Gözyaşları)
  • Komik! bana ister panteist, ister tanrıtanımaz, ister tanrıcı deyin!… Ama göğe doğru haykırıyorum: “Hiçbir şey bilmiyorum” Ve gülünç bir sesle yineliyorum: (kimi zaman göğe bu şekilde haykırıyorum) “hiçbir şey, mutlak olarak hiçbir şey”. (İç Deney)
  • Diyonizos sarhoş bir tanrıdır, tanrısal aslı çılgınlık olan bir tanrıdır. Ama, çılgınlığın kendisi de tanrısal öze haizdir.
    Burada tanrısal, aklın kuralını reddetme anlamına gelmektedir. Dini yasaya, akla bağlama alışkanhğımız vardır. Ama ge­nel olarak dinleri oluşturan şeyi gözönüne alırsak bu ilkeyi red­detmemiz gerekir.
    Kuşkusuz din vardır, hatta bozguncu bir taban üstündedir; yasaların gözleminin dışına çıkar. En azından yönlendirdiği şey aşırılıktır, bu kurban etmedir, esrimenin tepesi olduğu şenliktir. (Eros’un Gözyaşları)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
düşmeyen takipçi satın al tiktok takipçi satın al Instagram takipçi hilesi instagram yabancı takipçi satın al takipçi satın al
viagra meritking meritroyalbet bahsine giriş madridbet yeni giriş paralı tombala siteleri