Eğitim

Modern Bilim Felsefe ve Tanrı – Caner Taslaman Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Modern Bilim Felsefe ve Tanrı – Caner Taslaman Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Modern Bilim Felsefe ve Tanrı kimin eseri? Modern Bilim Felsefe ve Tanrı kitabının yazarı kimdir? Modern Bilim Felsefe ve Tanrı konusu ve anafikri nedir? Modern Bilim Felsefe ve Tanrı kitabı ne konu alıyor? Modern Bilim Felsefe ve Tanrı PDF indirme linki var mı? Modern Bilim Felsefe ve Tanrı kitabının yazarı Caner Taslaman kimdir? İşte Modern Bilim Felsefe ve Tanrı kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Caner Taslaman

Yayın Evi: İstanbul Yayınevi

İSBN: 9789758727063

Sayfa Sayısı: 150


Modern Bilim Felsefe ve Tanrı Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Teolojik fikirler arasındaki tercihte bilmin görevi nedir?

Entropi yasasının, evrenin başını ve sonunun bulunduğunu göstermesi felsefi ve teolojik açıdan niçin önemlidir? Entropi yasası evrendeki olgulardan yola çıkarak Tanrı´nın varlığını temellendirmeye çalışan tasarım delilini desteklemekte midir? İzafiyet teorisi ile değerlerin izafiliği içinde bir ilişki var mıdır? İzafiyet teorisi ile vakit anlayışında gerçekleşen devrimci değişim, Tanrı-evren ilişkisi konusu ele alınırken ne şeklinde katkılar yapılabilir? Kuantum teorisinin evren anlayışında yapmış olduğu köklü değişimler nedir? Tanrısal etkinlik, kuantum belirsizliklerinin belirlenmesi olarak ele alınabilir mi?

Kuantum teorisi özgür irade problemininin çözümüne katkı yapabilir mi? Materyalist yaklaşımlarla insan zihni başarıyla açıklanabilmiş midir? İnsan bilinci suni zekalarla öykünmek edilebilir mi? Bunlar ve benzeri daha pek fazlaca soruya bu kitapta yanıt veriliyor. Modern bilimin konularının felsefi ve teolojik açıdan ele alınmasını mühim bulanlara bu kitabı kesinlikle tavsiye ediyoruz.


Modern Bilim Felsefe ve Tanrı Alıntıları – Sözleri

  • İzafiyet teorisi , insan zihninden bağımsız olarak evrende seviye olduğu ve matematiksel formüllerle bunun açıklanabileceğini ortaya koyar.
  • Çağlarca sarf edilmiş tüm emekler, tüm özveriler, tüm parlak fikirler, insanoğlunun tüm parlak dehası, Güneş sisteminin vefat etmesiyle yok olmaya mahkum ve insanoğlunun başarılarının hepsinin evrenin yıkıntıları içine gömülmesi kaçınılmaz.
  • Entropi;
    Katı ve ironik,
    Tavizsiz ve olasılıkçı,
    Sonun ve başın habercisi,
    Düzensizlik ve seviye sebebi,
    Determinist ve mucizeye imkandır.
    Entropi;
    Kimine yeis bazısına de ümittir.
  • Hiçbir gözlemci evrendeki bir ‘sonuç’un ‘neden’den ilkin gerçekleştiğini ileri süremez.(15)
    Zamanın izafîliğinden dolayı ‘önceki’ ve ‘sonraki’ zamansal mesafelerin izafî olduğu anlaşılsa da izafiyet teorisine nazaran önceki vakalar sonrakileri belirler ve gelecek hakkında bu yüzden öngörüde bulunmak mümkündür.(16)
  • Genel postmodernist eğilim; doğrunun toplumsal bir inşa olduğunu, objektif gerçekliğin gösterilmesinin mümkün olmadığını korumak için çaba sarfetmek yönündedir.
  • Kuantum kuramıyla Tanrısal etkinliği birleştiren yaklaşımın,
    aşağıdan-yukarı (bottom-up) bir müdahaleyi savunmasıyla dünya içindeki büyük değişimleri (mucizeler şeklinde) açıklayıp açıklayamayacağı sorulabilir. Her şeyden ilkin tüm evrensel hammaddenin
    atomlardan ve atom-altı parçacıklardan oluştuğunu, atom-altı seviyede meydana getirilen müdahalelerin evrenin tümüne yayılan bir
    müdahale bulunduğunu hatırlatalım. Ayrıca, kaos teorisi ile ilgili çalışmalarda da gösterildiği şeklinde, evrenin bir yerindeki fazlaca minik
    sayılabilecek bir değişiklik bile evrenin başka yerinde fazlaca büyük
  • Evrenin sonlu olması bazı insanoğlu için varoluşsal bir krizin deposu olmuştur. Birfazlaca insan kendi ölümünün tesellisini evrende bıraktığı eserlerinin, namının ve neslinin devam etmesinde bulmuştur. Politikacıların dev eserler bırakma isteği de ölümsüzleşme arzusunun bir tezahürü olarak yorumlanamaz mı?


Modern Bilim Felsefe ve Tanrı İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Yazarı yabancı olsaydı, çevirmen kaynaklı herhalde diyerek bir nebze yazar üstünden yükü alabilirmiş olurduk. Fakat ne yazık ki değil; kendisi yeni Türkiye’nin doçenti, felseficisi(?) bununla beraber yandaş medyanın vazgeçilmezlerindendir. Kendi görüşlerime karşıt fikirlere yetişme amacıyla elime aldığım kitabı, istemeyerek tamamlamış ve sevinçle elimden bırakmış bulunuyorum. Geçmişinde Adnan Oktar ile ve Kızıl İmamcılar denilen tarikatlar ile bağlantısı bulunan yazarın iyi mi doçent bulunduğunu idrak etmek ayrı bir araştırma konusu olabilir. Bilim’in tanımı bile anlayamadan, bu mevzuda kitap/yazı yazmaya çalışacak cesareti bulabilmesi, sanırım kitap hakkında takdir(!) edilmesi ihtiyaç duyulan tek husus. Unutmadan, kuantumdaki belirsizliklerin yazılı dinlerin bahsetmiş olduğu mucizelerin (kızıldenizin ikiye bölünmesi şeklinde) Tanrı tarafınca kuantum seviyesinde müdahaleler ile gerçekleştirmiş olabileceğini yazması hakkında denilecek bir şey bulamıyorum. İşte size iki alıntı;
– Modern bilime nazaran Tanrısal müdahalenin olanaksız olduğuna dair iddianın, çağıl bilim ışığında yanlış olduğu gözükmektedir. (kitapta bunu destekleyecek kuram, yasa, kuram en azından hipotez bekliyorsanız fazlaca beklersiniz)
-Mucizelerin bilimsel yaklaşıma nazaran olanaksız bulunduğunu söyleyerek teizmi eleştirenlerin, çağıl bilimin sunmuş olduğu imkanlardan habersiz olduklarını ve bu yaklaşımlarının hatalı olduklarını gösterebilseydik bu yazının amacına ulaştığını düşünüyoruz. (emin olun cümleyi olduğu şeklinde aktardım; ek olarak gösteremiyor da) (Koray Ugur Erbaş)

Birfazlaca incelemelerle , atıflar ve sorularla ; evren , tanrı ve insanoğlu arasındaki bağlantıyı kanıta dayalı sunmaya çalışmış , düşündürmeye iten güzel bir emek verme.
Felsefe , bilim , düşünme . Bu üç terimi kaynak edinerek güzel bilgiler elde edilmiş.
İyi okumalar. (•Ruha`meftun•)

Kader konusu ile ilgili olarak, genel anlamda,sonsuzca geriye giden bir dere şeklinde kabul edilen vakit teriminin ‘başına’ Tanrı konur ve sonrasında Tanrı’nın, her şeyi ‘başlangıçta’ bilmesine karşın niçin insanların yaptıkları fiillerinden sorumlu oldukları şeklinde sorular sorulur. İzafiyet teorisi ile dönemin izafîliği gösterildiği için; Tanrı’yı dönemin başlangıcına koyan anlayışın yerine Tanrı’yı ‘zamana aşkın’, ‘vakit üstü’ bir konumda düşünmenin daha daha doğru olacağı söylenebilir.
#CanerHoca (Havva Kılınç)


Modern Bilim Felsefe ve Tanrı PDF indirme linki var mı?


Caner Taslaman – Modern Bilim Felsefe ve Tanrı kitabı için internette en fazlaca meydana getirilen aramalardan birisi de Modern Bilim Felsefe ve Tanrı PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Caner Taslaman Kimdir?

Caner Taslaman, ilk, orta ve lise eğitimini doğduğu kent olan İstanbul’da tamamladı. Kimya mühendisi bir annenin ve hekim bir babanın oğlu olarak minik yaşlardan itibaren tabiat bilimleri ile ilgilendi. Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji Kısmı’nde üniversite eğitimini tamamladı. Üniversite eğitimi esnasında insanbilim, din sosyolojisi, informasyon sosyolojisi şeklinde alanlarla ilgilendi. Marmara Üniversitesi Felsefe ve Din Bilimleri bölümünde, Big Bang Teorisi’nin felsefe ve teoloji ile bağlantısı üstüne yapmış olduğu teziyle yüksek lisans, Evrim Teorisi’nin felsefe ve teoloji ile bağlantısı üstüne yapmış olduğu teziyle doktora derecesini kazanmıştır. Daha sonrasında ise Kuantum Teorisi’nin felsefe ve teoloji ile bağlantısı üstüne yazdığı kitapla doçent oldu, gene bilim-felsefe-din üçgenindeki çalışmalarıyla profesörlük derecesini de aldı. Ayrıca “Küreselleşme Sürecinde Türkiye’deki İslam” çalışmasıyla ikinci doktorasını İstanbul Üniversitesi Siyasi Bilimler Fakultesi’nde tamamladı. İlk olarak Tokyo Üniversitesi’nde ondan sonra Oxford Üniversitesi’nde post doktora emekleri yapmış oldu. Harvard Üniversitesi’nde ve Cambridge Üniversitesi’nde konuk akademisyen olarak bulunmuş oldu. Son dönemdeki çalışmalarında ve yurtdışında bulunmuş olduğu üniversitelerde en fazlaca odaklandığı mevzu çağıl bilim-felsefe-din ilişkisi olmuştur. Yıldız Teknik Üniversitesi Felsefe Kısmı’nde profesör öğretim üyesidir.


Caner Taslaman Kitapları – Eserleri

  • Allah’ın Varlığının 12 Delili
  • Big Bang ve Tanrı
  • Bir Müslüman Evrimci Olabilir mi?
  • Kuran ve Bilimsel Zihnin İnşası
  • Allah Felsefe ve Bilim
  • Ahlak Felsefe ve Allah
  • Tanrı Parçacığı
  • Kuantum Teorisi Felsefe Ve Tanrı
  • Evrim Teorisi Felsefe Ve Tanrı
  • Modern Bilim Felsefe ve Tanrı
  • Terör’ün ve Cihad’ın Retoriği
  • Neden Müslümanım?
  • Tarihselcilik: Çelişkiler Bataklığında
  • Arzulardan Allaha Ulaşmak
  • Fıtrat Delilleri
  • Evren’den Allah’a
  • Arzulardan Allah’a
  • Küreselleşme Sürecinde Türkiye’de İslam
  • Hayretten Hayranlığa Aforizmalarım
  • Türkiye’de İslam ve Küreselleşme
  • Big Bang ve Tanrı


Caner Taslaman Alıntıları – Sözleri

  • “Yokluğu psikopatiye neden olan empati, karmaşık ve fazlaca katmanlı bir özelliktir. Bu kadar mühim ve karmaşık bir özellik olan empati ile ilgili ve özelliklere yeni doğan bebek aşamasından itibaren rastlanır.” (Ahlak Felsefe ve Allah)
  • Yazılarak ve ezberlenerek korunan Kur’an, bununla beraber gözlerin hep üstünde olduğu kitap oldu. (Neden Müslümanım?)
  • Eğer kalplerine gerçek anlamda bakmayı
    öğrenirlerse, insanların çoğunluğu, şiddetli bir halde istedikleri şeyin bu dünyada olmadiğın anlayacaklardır…O şekilde bir hasrettir ki hiçbir evlilik,hiçbir gezi, hiçbir eğitim, gerçek anlamda onu doygunluk edemez. Bunu söylerken başarısız birliktelikleri, tatilleri, eğitimleri kastetmiyorum. Olması mümkün en başarılılarını kastediyorum. Eğer kendimde, bu dünyadaki hiçbir deneyimin doygunluk edemediği bir arzu tespit edersem, bunun en olası açıklaması, başka bir dünya için yaratılmış olduğumdur. Eğer dünyevi hazların hiçbiri onu doygunluk edemezse bu, dünyanın bir hile bulunduğunu göstermez. Muhtemelen dünyadaki hazlar onu doygunluk için değil, tersine onu açığa çıkarmak içindir. Böylece gerçek yaşamın farkına varalım. Eğer bundan ibaretse, bir taraftan bu dünyevi nimetleri hiçbir vakit minik görmemeli ve şükürsüzlük etmemeliyim, öteki taraftan bu tarz şeyleri bir kopyası, yankısı, serabı oldukları şeyle karıştırma yanılgısına düşmemeliyim. Kendimde gerçek vatan için arzuyu muhafaza etmeliyim, o vatan ki ölmeden ona kavuşamam… (Fıtrat Delilleri)
  • Çağlarca sarf edilmiş tüm emekler, tüm özveriler, tüm parlak fikirler, insanoğlunun tüm parlak dehası, Güneş sisteminin vefat etmesiyle yok olmaya mahkum ve insanoğlunun başarılarının hepsinin evrenin yıkıntıları içine gömülmesi kaçınılmaz. (Modern Bilim Felsefe ve Tanrı)
  • Allah’ın sınırsız gücü ve müthiş yaratışları karşısında aciziz fakat yaratıcımız evreni böylesine keşfedilebilir kıldığı için uçsuz bucaksız evrendeki noktacık hükmünde olan varlığımız ve acizliğimize karşın evreni böylesine keşfedebiliyoruz. (Kuran ve Bilimsel Zihnin İnşası)
  • Salt bilimle evrenin duyulmayan sesini duyarız, bilim-din birlikteliğiyle ise görkemli bir müziği dinleriz. (Hayretten Hayranlığa Aforizmalarım)
  • Tüm insanoğlu mutluluğu arar. Bunun hiçbir istisnası yoktur. Tüm insanoğlu yakınma etmektedir; prensler, hizmetciler, asiller, halk, yaşlı, genç , kuvvetli, zayıf, eğitimli, bilgisiz, sıhhatli, hasta, her ülkede, her zamanda, her dönemde, her şartta… Boş yere etrafındaki her şeyle boşluğu kapamaya çalışır, o şeylerden hiçbiri ona destek olması imkansız, şundan dolayı bu sonsuz boşluk sadece sonsuz ve değişmez bir objeyle şu demek oluyor ki Allah ile kapatılabilir. (Arzulardan Allaha Ulaşmak)
  • Materyalistlerin de kabul etmiş olduğu şeklinde sadece iki şık savunulabilir. Ya madde öncesiz ve asli unsurdur, ya da Tanrı ezelidir ve maddeyi yaratmıştır. Big Bang bu şıklardan birincisini tamamen geçersiz kılmıştır, böylece ikinci şıkkın doğruluğu anlaşılmıştır.
    Materyalistler, felsefelerinin en temelinden çöktüğünü görmeliler ve terbiye ile yaşam alanını, Tanrı’nın varlığını göz önüne alarak, tekrardan biçimlendirmelidirler. (Big Bang ve Tanrı)
  • Eğer kalplerine gerçek anlamda bakmayı öğrenirlerse insanların çoğunluğu, şiddetli bir halde istedikleri şeyin bu dünyada olmadığını anlayacaklardır. (Arzulardan Allaha Ulaşmak)
  • Eugene Wigner’in söylediği şeklinde “olağanüstü bir halde matematiğin dilinin fizik yasalarını formüle etmeye uygun olması, bizim anlayamadığımız ve hak edecek birşey yapmadığımız mekemmel bir hediyedir”. (Tanrı Parçacığı)
  • “Bu evrenin anlamı nedir”, “Hayatın anlamı nedir”, “İyi ve kötünün rasyonel temeli ne- dir” yada “Güzel kavramı izafi midir” şeklinde soruların cevabı bilimin sınırlarını aşmaktadır. Bu yüzden ne “Tanrı Parçacığı”nın bulunması ne de başka fizyolojik bir başarı, bu sorulara ne yanıt sağlayabilir ne de bu sorunları gündemden kaldırabilir. Bu problemler bilimin çözmeye çalıştığı sorunların sınırlarının ötesindedir. Bilim felsefesinin yaklaşımlarıyla bilimin sınırları belirlenmek suretiyle, bilimciliğin düştüğü dikkat çekilen hatalardan sakınılmasının önemli bir husus olduğu kanaatindeyiz. (Tanrı Parçacığı)
  • Tek bir kişinin, birkaç kişinin yada fazlaca azca kişinin yargı olarak uygulayacağı ayetlerin Kuran’da olması, eğer Kuran haricinde bu ümmetin rehberi olan başka bir vahiy yoksa (vahyi gayri metluv yoksa) tam da olması beklenecek durumdur. (Tarihselcilik: Çelişkiler Bataklığında)
  • İslam’ın varlık anlayışı Allah merkezlidir. (Arzulardan Allaha Ulaşmak)
  • Bilim felsefesi, zihin felsefesi ve din felsefesi şeklinde alanlar açısından mühim bir husus, insan zihninin evreni anlama beceresidir. Hem evrenin matematik yasalarla açıklanabilir olması hem insan zihninin rasyonel yapısı hem de evren-zihin arası mevcut uyumun birleşmesi bunu mümkün kılmaktadır. (Tanrı Parçacığı)
  • Ahlaki bir sistemin Allah inancı olmadan işlemesi pratikte elbet mümkündür.. (Ahlak Felsefe ve Allah)
  • Eşyayı bir şekildeyken isimlendirdiğimizde o eşya değişik bir şekle bürünürse o isimlendirmenin,
    yaptığımız bir fiilin sonucu her seferinde değişik olursa o
    fiili dil ile ifade etmenin, bunlara bağlı olarak ne tümevarım ne de tümdengelim şeklinde mantık kurallarını kullanmanın, sonuçta dili kullanmanın ve rasyonel akıl yürütmenin
    imkânı olmaz. (Allah’ın Varlığının 12 Delili)
  • Yahudi, Hristiyan geleneğinin ve İslamın varlık anlayışı Allah merkezlidir. Buna nazaran Allah dışındaki tüm varlıklar var oluşlarını tüm ayrıntılarıyla Allah’a borçludurlar. Galaksilerden dünyaya, bitkilerden hayvanlara ve insana, insanoğlunun bilincinden tüm organik arzularına kadar her şey Allah’ın yaratışının ürünleridir. (Allah Felsefe ve Bilim)
  • Felsefe, bilimdeki bilhassa fizikteki uygar gelişmelere ayak uyduramamıştır. Bilgi arayışımızdaki keşiflerin meşalesi artık bilim adamlarının elindedir.
    Stephen Hawking (Tanrı Parçacığı)
  • ”Erasmus, canlıların daha karmaşık bir yapıya doğru evrimleşmelerinin Allah tarafınca canlılara içkin yaratılan özelliklerle mümkün bulunduğunu açıkladı. Yazılarında savunduğu fikirlerin Kitab-ı Mukaddes ile uyumlu bulunduğunu göstermek için Kitab-ı Mukaddes’ten alıntılar yapıyordu.” (Bir Müslüman Evrimci Olabilir mi?)
  • Tarihe baktığımızda, insana zarar vermekten kaçırmayan insanoğlunun çevreye zarar vermekten asla kaçınmadığını görürüz.
    Kuran, 7. yüzyılda, çevre duyarlılığı olan bir zihin inşa etmiştir:
    30- Rum Suresi 41: İnsanların elleriyle yaptıkları yüzünden karada ve denizde çöküş çıktı… (Neden Müslümanım?)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş