Eğitim

Öteki Olmak, Öteki’yle Yaşamak – Jürgen Habermas Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Öteki Olmak, Öteki’yle Yaşamak – Jürgen Habermas Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Öteki Olmak, Öteki’yle Yaşamak kimin eseri? Öteki Olmak, Öteki’yle Yaşamak kitabının yazarı kimdir? Öteki Olmak, Öteki’yle Yaşamak konusu ve anafikri nedir? Öteki Olmak, Öteki’yle Yaşamak kitabı ne konu alıyor? Öteki Olmak, Öteki’yle Yaşamak PDF indirme linki var mı? Öteki Olmak, Öteki’yle Yaşamak kitabının yazarı Jürgen Habermas kimdir? İşte Öteki Olmak, Öteki’yle Yaşamak kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Jürgen Habermas

Çevirmen: İlknur Aka

Orijinal Adı: Die Einbeziehung des Anderen – Studien zur politischen Theorie

Yayın Evi: Yapı Kredi Yayınları

İSBN: 9789750803698

Sayfa Sayısı: 235


Öteki Olmak, Öteki’yle Yaşamak Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

“Benimsemek, kendi içine kapatmak ve ötekine karşı kapanmak demek değildir. ‘Ötekini benimsemek’, toplumsal sınırların her insana -hatta ve bilhassa de, birbirine yabancı olan ve birbirine karşı yabancı kalmak isteyenlere- açık olması anlamına gelir.”

Jürgen Habermas’ın 1996 senesinde yayımladığı politika kuramı yazılarından seçilerek oluşturulan “Öteki” Olmak, “Öteki”yle Yaşamak, yeryüzünde süregelen eşitsizliklere, çelişkilere, insan hakları problemlerine cumhuriyetçi ilkelerin evrensel içeriğinden yola çıkarak çözüm önerileri getiriyor.

 


Öteki Olmak, Öteki’yle Yaşamak Alıntıları – Sözleri

  • Modern anlayışa nazaran “devlet”, hukuksal anlamda tarif­lanmış bir kavram olup, nesnel anlamda, içte ve dışta egemen bir devlet gücüne; coğrafyası bakımından, kati olarak sınırları çizilmiş ülke topraklarına, doğrusu devlet sahasına; toplumsal açıdan da, mensupların tümüne, doğrusu devlet halkına işaret eder. Devlet egemenliği, pozitif hukukun biçimleriyle yapılandırılmıştır ve
    devlet halkı da, devlet sahası içinde geçerlik kazanan hu­kuk düzeninin taşıyıcısıdır.
  • Kralların felsefe yapmasını ya da filozofların kral olmasını ne beklemeliyiz ne de arzu etmeliyiz; şundan dolayı iktidar yada nüfuz gücüne haiz olmak, aklın özgürce yargıda bulunmasını kesinlikle engelleyecektir
  • “demokratik bir devlet, kamusal yaşam ve kamusal hukuk alanında tutarlı şekilde insanlararası eşitliği tanımak uğruna, özünü yitirebilir”.
  • Kant’a nazaran hepimiz haklara haizdir ve toplumsal mecburi yasalar uyarınca hepimiz, eşit özgürlükleri tadabilecek şekilde
    ortak yaşamını diğerleriyle beraber düzenleyebilmelidirler.
  • Dahil etme, fark gözetilenleri eşit görmeye ve marjinalleşmişleri, soydaş bir toplumun tektipliliğine sokmadan, benimsemeye hazır bir siyasî seviye ile
    sağlanır. Bunun için gönüllülük ilkesi önemlidir; vatandaşın devlet mensubu olup olmaması, en azından örtük olarak vereceği onaya dayanmaktadır.
  • “Demokrasinin odaksal terimi halktır,insanlık değil. Eğer demokrasi siyasî bir yapılanma olacaksa, yalnızca halk demokrasisi vardır, insanlık demokrasisi değil.”
  • “Halkın istediği şeyin iyi olmasının tek sebebi de aslına bakarsan, halkın (onu) bizzat istemesidir.”
  • Halk ulusu fikri, devlet vatandaşlığı demo’sunun halktaşlık etno’sunda kök salması icap ettiğini savunur; şundan dolayı sadece
    bu şekilde, özgür ve eşit haktaşlardan oluşan sağlam bir siyasî ortaklık kurulabilir.
  • Ulus bilinci, aslına bakarsak daha geniş yelpazeli dahil etme ve tekrardan soyutlanma (kendi içine kapanma) eğilimleri içinde gel gitleri olmaktadır.
  • İnsan haklarının korunmasında aksayan nokta gene, millet-devletlerin hükümranlık gücüne gerektiğinde müdahale ederek, genel İnsan Hakları Beyannamesi mevzusunda duyarlılık kazandıracak bir yürütme gücünün olmayışıdır.


Öteki Olmak, Öteki’yle Yaşamak İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Ulus-devletin yaşamış olduğu
kırılmalar var doğal olarak bu oldukca kültürlülük ve küreselleşme açısından bir sıkışma yaşanıyor. Homojen yapıdan tek tipli yapısından ayrılarak oldukca kültürlü ve ayrışık bir yapıya haiz olunmasını istiyor Habermas, Aynı şekilde cemiyet içindeki alt grupların karar mekanızmaları içinde yer alması,seslerini duyurması ve bir halde ötekileştirme yerine dahil olmayı benimsiyor. Dolayısıyla bu durumda insan hakları meselesi ortaya çıkıyor. Dünyanın 1917 den beri 3 dünyaya bölündüğünü tanımlıyor . Ayrıca anayalardan söz ederken yazınsal ölçü olarak tanımlıyor ve savaşlara yer vermediğini anlıyoruz ki cenk ve barışı düzenleyen bir normdan bahsediyor şundan dolayı Habermas’a nazaran cenk ihtimaller içinde neticeleri bununla beraber getirir, bunlardan birincisi köleleştirme ve özgürlüğün yitirilmesi olarak karşımıza çıkar. (Esra Pilgir)


Öteki Olmak, Öteki’yle Yaşamak PDF indirme linki var mı?


Jürgen Habermas – Öteki Olmak, Öteki’yle Yaşamak kitabı için internette en oldukca meydana getirilen aramalardan birisi de Öteki Olmak, Öteki’yle Yaşamak PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Jürgen Habermas Kimdir?

Eleştirel kuram ve Amerikan pragmatizmi geleneğine mensuptur. Kuramında temellendirdiği kamusal alan (public sphere) terimi ve iletişimsel eylemin pragmatizmi ile tanınır. Emekleri kimi zaman Yeni-Marksist olarak adlandırılır. Bilhassa, toplumsal kuramın temelleri ve epistomoloji; gelişmiş paracı sanayi toplumu ve demokrasi analizi; eleştirel toplumsal evrimci içerikte yasaların hükmü; ve modern –bilhassa Alman— politika üstüne odaklanır.

Modern liberal kurumlar içinde gömülü akılcı-eleştirel kontakt ve insanların kontakt, münakaşa ve akılcı çıkarlar peşine düşme kabiliyetlerinde aklın olabilirliğine, özgürleştirilmesine yönelik kuramsal bir sistem geliştirmiştir.

Kasım 2005 ve Haziran 2008 tarihlerinde ABD’den Foreign Policy ve İngiltere’den Prospect dergilerinin web üstünden okuyucu anketleri ile oluşturduğu Dünyanın ilk 100 entellektüeli listelerinde, 2005 senesinde 7., 2008 senesinde 22. sırada yer almıştır.


Jürgen Habermas Kitapları – Eserleri

  • Kamusallığın Yapısal Dönüşümü
  • Öteki Olmak, Öteki’yle Yaşamak
  • İnsan Doğasının Geleceği
  • İdeoloji Olarak Teknik ve Bilim
  • Sosyal Bilimlerin Mantığı Üstüne
  • İletişimsel Eylem Kuramı
  • Küreselleşme ve Milli Devletlerin Geleceği
  • Bölünmüş Batı
  • Doğalcılık ve Din Arasında
  • Söylem Etiği
  • An Awareness of What is Missing


Jürgen Habermas Alıntıları – Sözleri

  • Savaşın kaldırılması hedefi, aklın gereğidir. (Bölünmüş Batı)
  • Kendini aşma, kendini bilmenin en iyi yoludur. (İletişimsel Eylem Kuramı)
  • Düşük-ayrıcalıklı sınıflar, meşru taleplerinin uzun süre dikkate alınmaması durumunda, en fazla ümitsiz bir yıkım ve öz-yıkımla tepki gösterebilirler: bu şekilde bir iç muharebede, ayrıcalıklı gruplarla koalisyonlar gerçekleşmedikçe, derslik mücadelesinin devrimci başarı şansları yoktur. (İdeoloji Olarak Teknik ve Bilim)
  • Tarihsel bağlamlarda cisimleşen akıl, içkin aşkınlığın enerjisini ne aşama muhafaza edebilir ya da akıl, dilin dünyayı açığa vuran şekilde vuku bulmasına mahkum mudur? (Doğalcılık ve Din Arasında)
  • Ulus bilinci, aslına bakarsak daha geniş yelpazeli dahil etme ve tekrardan soyutlanma (kendi içine kapanma) eğilimleri içinde gel gitleri olmaktadır. (Öteki Olmak, Öteki’yle Yaşamak)
  • Bir araçlar evreni olarak teknik, insanoğlunun enerjisini artırabildiği benzer biçimde zayıflığını da artırabilir. Bugünkü aşamada insan kim bilir kendi aygıtı karşısında her zamankinden daha güçsüzdür. (İdeoloji Olarak Teknik ve Bilim)
  • Unutma imkanından yoksun olmak kimi zaman bir nalet olabilir. (İnsan Doğasının Geleceği)
  • Modern anlayışa nazaran “devlet”, hukuksal anlamda tarif­lanmış bir kavram olup, nesnel anlamda, içte ve dışta egemen bir devlet gücüne; coğrafyası bakımından, kati olarak sınırları çizilmiş ülke topraklarına, doğrusu devlet sahasına; toplumsal açıdan da, mensupların tümüne, doğrusu devlet halkına işaret eder. Devlet egemenliği, pozitif hukukun biçimleriyle yapılandırılmıştır ve
    devlet halkı da, devlet sahası içinde geçerlik kazanan hu­kuk düzeninin taşıyıcısıdır. (Öteki Olmak, Öteki’yle Yaşamak)
  • ”Metafizik sonrası, postseküler bir dönemde yaşamaktayız. Belirli bir dinin geçerliliği varsayılmaksızın ve bununla beraber bilişsel içerikleri de toptan yadsınmadan, inanç ile data içinde katı bir ayrımın öngörüldüğü dine yönelik agnostik tutum post-doğa ötesi devrin temel özelliğidir.” (Doğalcılık ve Din Arasında)
  • “Tarihsel olarak bakıldığında, dindar vatandaşlar seküler çevrelerine karşı, seküler vatandaşların çaba göstermeden sahip olduğu epistemik yaklaşımları benimsemeyi öğrenmek zorundaydı.” (Doğalcılık ve Din Arasında)
  • Kişinin kesinlikle haksızlık yapmayacağı tek kişi kendisidir. (Bölünmüş Batı)
  • Zulüm gören bir halkın vahşi bir rejimden kurtarılması yüce bir eylemdir, siyasi hedeflerin en yücesidir. (Bölünmüş Batı)
  • En son geçerli apaçıklığın duyusal olarak deneyimlenmesi iddiası, Kant’ın algılamamızın kategorik unsurlarının kanıtlamasından sonra boşa çıkmıştır. (Sosyal Bilimlerin Mantığı Üzerine)
  • Kant tarafından formüle edilen akıl yürütme, kapsamlı doktrinlerden bağımsız ve tikelliğin aşıldığı bir gerekçelendirmedir. (Doğalcılık ve Din Arasında)
  • İnsan haklarının korunmasında aksayan nokta yine, ulus-devletlerin hükümranlık gücüne gerektiğinde müdahale ederek, genel İnsan Hakları Beyannamesi konusunda duyarlılık kazandıracak bir yürütme gücünün olmayışıdır. (Öteki Olmak, Öteki’yle Yaşamak)
  • “Söylemsel” süreçler, eşitlikçi kararları, karar verilmeden ilkin dile getirilen argümanlara bağımlı kılar (böylece yalnız gerekçelendirilmiş, haklı kararlar kabul edilir); bunun ötesinde bu kararlar kapsayıcıdır (böylece söz konusu tüm taraflar kararlara katılabilirler); taraflar karşılıklı olarak birbirlerinin bakış açısını devralırlar (böylece söz konusu tüm çıkarlar içinde adil bir denge kurulur). Tarafsız bir karara varma sürecinin bilişsel anlamı işte budur. Ölçü bu olduğunda, kendi sözde evrensel siyasal kültür değerlerine atıfta bulunan tek taraflı bir icraatın etik gerekçeleri baştan itibaren noksan kalır. (Bölünmüş Batı)
  • Paradigma, insan tarafınca deneyimlenen dünyayı, değişik parçalarının ve yönlerinin insanlara ifade etmiş olduğu anlamlara nazaran sınırlandırmaktadır. (İletişimsel Eylem Kuramı)
  • Her dinsel öğreti dogmatik bir inanç özüne dayanır. (Bölünmüş Batı)
  • En eski inanç maddesi, bir özdeşlik olarak Ben’ kavramıdır. Bu özdeşlik tüm şeyler üstüne yansıtılır, üstüne özellikler yüklenebilen ‘şey’ terimi ilkin bu şekilde ortaya çıkmaktadır – “kendimizi birimler olarak görmeseydik, “şey’ terimini asla oluşturmazdık. (Sosyal Bilimlerin Mantığı Üstüne)
  • Toplumsal yaşam bağlamının bütünlüğüne ilişkin dilegetirimlere bugün aslına bakarsan ideoloji denilmektedir. (Sosyal Bilimlerin Mantığı Üstüne)

loading…

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş