Eğitim

Siyer – Adnan Demircan Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Siyer – Adnan Demircan Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Siyer kimin eseri? Siyer kitabının yazarı kimdir? Siyer konusu ve anafikri nedir? Siyer kitabı ne konu alıyor? Siyer PDF indirme linki var mı? Siyer kitabının yazarı Adnan Demircan kimdir? İşte Siyer kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi…

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Adnan Demircan

Yayın Evi: Beyan Yayıncılık

İSBN: 9789754737097

Sayfa Sayısı: 624


Siyer Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Hz. Peygamber’in yaşamını ve yaşamış olduğu periyodu mevzu alan siyer, İslâm uygarlığında erken dönemde doğan ilimlerin başlangıcında gelmektedir. Hz. Peygamber ve periyodu, Kur’ân’ın nazil olduğu süre dilimi olması itibariyle Müslümanların, hakkında data sahibi olmaları ihtiyaç duyulan bir dönemdir. Siyer, bir yönüyle hadis, öteki yönüyle de İslâm Tarihi’yle alakalıdır. Zira Hz. Peygamber’in söz ve davranışlarından bahsetmesi itibariyle hadisin içinde düşünülebilir. Nitekim ilk hadisçilerin bununla birlikte siyerci oldukları bilinmektedir. Hz. Peygamber’in (sas) getirmiş olduğu evrensel mesajı daha iyi idrak etmek ve İslâm medeniyetinin toplumsal, siyasî, dinî, ekonomik, hukukî ve kültürel serüvenini sıhhatli bir halde değerlendirebilmek için İslâm’ın doğduğu ortamı ve Hz. Peygamber’in yaşamı ile onun yaşamış olduğu dönemdeki gelişimleri iyi bilmek gerekir. Bu etkinlik başlangıçta sözlü olarak, Resûlullah’ın vefatından sonrasında yazılı belgeler halinde, takip eden yıllarda ise kitaplar telif edilmek suretiyle gerçekleşmiştir. Bu kitap, Hz. Peygamber’in yaşamını ve periyodunu ayrıntılara girmeden, belirlediğimiz çerçeve içinde kalmış olarak anlatmak amacıyla hazırlanmıştır.

(Tanıtım Bülteninden)


Siyer Alıntıları – Sözleri

  • Kuşkusuz,” İnandığı benzer biçimde yaşayamayan insanoğlu, bir süre sonrasında yaşamış olduğu benzer biçimde inanma” çelişkisiyle karşı karşıya bırakılırlar.
  • Bir müslüman için namaz kılmak, oruç tutmak kadar yalan söylememek, sözünde durmak, insanları aldatmamak da mühim ibadetlerdendir.
  • “Zira Müslümanlık, kişileri antak kalma yapmış benzer biçimde birbirlerine karşı görevli kılar. Bunun haricinde başka bir antak kalma halletmeye gerek kalmamıştır.”
  • Hz.Peygamber bir hadiste,” Ümmetimin içinde Cahiliye döneminden kalma dört tane vardır: Asaletle övünmek, başkalarının soyuna dil uzatmak, yıldızları vesile edinerek yağmur beklemek ve ölünün arkasından yüksek sesle ağlamak.”
  • Cahiliye kelimesi, “chl” kökünden türemiş olup kelimeye eski sözlüklerde ilmin zıddı olarak “bilgisizlik” anlamı verilir. Uygar araştırmacılara bakılırsa ise, cehl kelimesinin aslolan karşıtı hilm olup cahilin “azgın, arzularının esiri,hayvani içgüdülerini takip eden, yırtıcı, sertlik taraftarı ve telaşlı bir karaktere haiz” kimse olduğu anlatılır.
  • Insan ister tanık olsun, ister olmasın bir vaka hakkında konuşmaya başladığında o olayın anlatımını öznelleştirmiş olur. Bundan kaçınmak mümkün değildir.
  • “Hz.Peygamber, geride para veya mal olarak zikredilmeye değer maddi bir miras bırakmadı. Mirasın tamamı sadece bir katır, birkaç silah ve sadaka olarak ayırdığı bir kaç araziydi…”
  • Hz.Peygamber dostu Ebubekir’e, “Üzülme, çünkü Allah bizimle beraberdir.” diyordu…


Siyer İncelemesi – Kişisel Yorumlar

Siyeri bilgileri ile öğrenmek isteyen her insanın okuyabileceği bolca istifadeli güzel bir kitap . Sadece Hz . Peygamber periyodunu değil ek olarak nübüvvet öncesi Arap yarım adası hakkında da detaylı bilgiler içermektedir. (Havva Akdağ)


Siyer PDF indirme linki var mı?


Adnan Demircan – Siyer kitabı için internette en oldukça meydana getirilen aramalardan birisi de Siyer PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan bir çok kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF’leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Adnan Demircan Kimdir?

1964 senesinde Mardin’in Ömerli ilçesinde dünyaya geldi. İlk ve Ortaokulu Ömerli’de, Liseyi Mardin Tarım Meslek Lisesi’nde okudu. 1987’de Atatürk Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi’nden mezun oldu. Aynı yıl Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde İslâm Tarihi ve Uygarlığı Bilim Dalında Yüksek Lisansa başladı. 1989 senesinde Yüksek Lisansı, 1994 senesinde aynı Enstitüde Doktorayı tamamladı.

Ocak 1992’de Harran Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi’ne İslâm Tarihi Araştırma Görevlisi, 1994 senesinde Yardımcı Doçent olarak atandı; Ekim 1996’da Doçent, Şubat 2003’te Profesör oldu.

Bir süre Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekan Yardımcısı ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdür Yardımcısı olarak çalıştı. 1994 yılından 2011 yılının ortalarına kadar İslam Tarihi ve Sanatları Bölüm Başkanlığı görevini yürüttü.

Çalışmalarını İslâm Tarihinin ilk dönem siyasî zamanı, bilhassa de muhalif gruplar üstüne yoğunlaştıran Demircan’ın yayımlanmış birçok kitabı ve makalesi bulunmaktadır.


Adnan Demircan Kitapları – Eserleri

  • İhsan Süreyya Sırma Kitabı Pervari’den Paris’e
  • Raşid Halifeler
  • Ali-Muaviye Kavgası
  • Emeviler
  • Hz. Peygamber’in (Sas) Ahlakı
  • Siyer
  • Gadir-i Hum Olayı
  • Kerbela
  • Cahiliye Arapları
  • Fitne
  • Cahiliyeden İslam’a Kadın ve Aile
  • Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru
  • Nebevi Direniş Hicret
  • Hz.Ali Süreci ve Ehl-i Beyt
  • Tarih ve Tarihçi
  • Hz. Peygamber’in Ahlakı
  • Allah Elçisi’nin (s) Ailesi
  • Tarihin Akışını Değiştiren Son Peygamber
  • Siyeri Nebiden 40 Hikmet
  • Dört Halife Üç Cinayet
  • Tematik İslam Tarihi
  • Bedevi
  • Kızların Gömülerek Öldürülmesi ve Fazlaca Kadınla Evlilik
  • Uygar İslami Hareketler ve Sertlik Sorunu
  • Bir Bilim Olarak Siyer ve Kaynakları
  • Türkiye’nin İlahiyat Sorunu
  • İslam Tarihi-1
  • İslam Tarihi’nin İlk Döneminde Önderler ve İhtilafları
  • İslam Tarihi’nin İlk Döneminde Arap – Mevali İlişkisi
  • Kabile Topluluklarından Akide Toplumuna
  • Tarihin ve Dinin İstismarı
  • Allah’ın Elçisi ve Mesajı
  • Uygar Emekler ve Oryantalistlerin Siyer’e Yaklaşımı
  • Haricilerin Siyasi Faaliyetleri
  • Hz.Peygamber (sas)’in Beşeri Münasebetleri Temel Hak ve Hürriyetler
  • O’nun Ahlakı Kur’an’dı
  • Birlikte Yaşama Tecrübesi
  • Eğitimci ve Tebliğci Hz Peygamber (sas)
  • İktidar Mücadelesi
  • Hz. Peygamber’in (s.a.s) Doğduğu Çevre ve Toplum
  • Münafık
  • Yeni Bir Toplum İnşası
  • Kürtler
  • Hz. Peygamber’in (s.a.s) Ailesi ve Aile Hayatı
  • Çeşitli Yönleriyle Hz. Peygamber’in (s.a.s.) Hayatı
  • Haricilerin Siyasi Faaliyetleri
  • Münafıklar
  • Müslümanların Uzun Yürüyüşü
  • Bir Eğitim Sevdalısı – Nuri Gökalp Kitabı
  • Hz. Ömer
  • Hz. Peygamber Döneminde Münafıklar
  • Hz.Peygamber Döneminde Müşriklerle İlişkiler
  • Hz. Peygamber’in (Sas) Kişiliği ve Bazı Özellikleri
  • Kur’an’ın Geliş Ortamında İnanç ve İbadetler
  • Önder Peygamber ve Yeni Bir Devletin Kuruluşu
  • Urfa-Mardin Hattı
  • İslam Tarihi Literatürü
  • Din Siyaset İlişkisi Haricilik Mezhebinin Doğuşu Bağlamında
  • Çeşitli Yönleriyle Son Elçi (s.a.s)’in Hayatı
  • İtaat ile İsyan Arasında Dört Alim
  • İslam Medeniyeti
  • Peygamberimin Arkadaşları


Adnan Demircan Alıntıları – Sözleri

  • “Yiyecek maddelerinin pahalı olduğu yerlerde yaşam ucuzdur.”
    Durant, Will (1981), Medeniyetin Temelleri, Çev.: Nejat Muallimoğlu, İstanbul 1978, s. 105. (Kızların Gömülerek Öldürülmesi ve Fazlaca Kadınla Evlilik)
  • Geçmişi karalamak, bir meşruiyet aracı olarak kullanıldığı için yeni iktidarların eliyle ya da onlara yaranmak amacıyla geçmiş hakkında negatif kanaatler ileri sürmek, sık rastlanan bir durumdur. (Tarih ve Tarihçi)
  • Bazen sıhhat nedeni öne sürülerek de çocuklar öldürülürdü. Sparta’da bir bebek doğunca, baba onu muayene için ailenin yaşlılarına götürürdü. Bebek, sıhhatli ise yetiştirilmek suretiyle babasına bırakılır; sıhhatli değilse derin bir su çukuruna atılarak öldürülürdü. Fenikeliler ise her şeyin ilkini isteyen tanrılara ilk çocuklarını kurban ederlerdi. (Kızların Gömülerek Öldürülmesi ve Fazlaca Kadınla Evlilik)
  • Mekkeliler ve müttefikleri kendilerini Ehl-i Hums, Harem dışından gelenleri ise Ehl-i Hil olarak isimlendiriyordu. Ehl-i Hums olan kişiler giysileriyle tavaf yapabilirken, Ehl-i Hil olanlar ya daha ilkin giymedikleri bir kıyafetle tavaf yapmış olup o elbiseyi bir taşın altına bırakıyorlar, ya da Ehl-i Hums’tan birisinden ödünç bir elbise alıyorlardı. Bu imkânları bulamayanlar ise çıplak tavaf yapıyorlardı. İslâm, insan onuruna aykırı ve ayrımcı olan bu uygulamayı da kaldırmıştır. (Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru)
  • Insan ister tanık olsun, ister olmasın bir vaka hakkında konuşmaya başladığında o olayın anlatımını öznelleştirmiş olur. Bundan kaçınmak mümkün değildir. (Siyer)
  • Hz. Hasan’ın vefatından sonrasında süregelen Yezid’e biat süreci beş-altı yıl sürdü. (Emeviler)
  • Tarihin din olarak algılanmaya başladığı yerde bilimin mihmandarlığından, sıhhatli bir anlama ve algılamadan söz etmek mümkün değildir. (Kerbela)
  • Cahiliye Araplarının tuttukları bir oruç da sükût orucudur. Adadıkları süresince asla konuşmazlar ve bunu yakarma sayarlardı. İslam döneminde bu şekilde bir ibadete yer verilmemiştir. (Cahiliye Arapları)
  • Filozof Bradley: “Dindar bir kimse eğer davranışlarında ahlaklı değilse ya sahtekardır, ya da bâtıl bir dine inanmaktadır. Ahlaksız dindar olmaz, dindarlık mahiyeti itibariyle dindarca yani ahlaklı olarak yaşamayı gerektirir.” (Hz. Peygamber’in Ahlakı)
  • Haddı zatında sabır denilince yalnız eziyet ve hakaretlere sabır anlaşılmamalıdır.
    “Taata devamda sabır, nasihatten sakınmada sabır, zıt düşüncedekilerin her türlü hile ve tuzaklarına sabır, zorluklara karşı sabır, batılın yayılmasına sabır, hakka yardım edenlerin azlığına sabır, eziyetli yolların uzunluğuna sabır, nefsin istekleri, tama ve heveslerine, za’fına, noksanlığına, aceleciliğine çabucak usanmasına sabır, sabır, sabır. Tüm bunlardan sonrasında neticeye ulaşınca nefsi tevazu ve şükür dairesinde tutabilmede sabır… (Hz. Peygamber’in Ahlakı)
  • Hz. Peygamber’in (sav) yaşamını doğru öğrenmek, tanrısal mesajın daha iyi anlaşılmasına katkı elde edecektir. İlahi bildiri ise insanlığı, içine düşmüş olduğu sorunlardan kurtaracak yegâne yoldur. (Tarihin Akışını Değiştiren Son Peygamber)
  • İslâm dünyası Batı’ya teslim olmuştur; sadece Batı’nın, Müslümanlardan duyduğu korku devam etmektedir. Zira Batı, Müslümanlarda görmediği potansiyelin İslâm uygarlığında bulunduğunu hâlâ görebilmektedir. (Uygar İslami Hareketler ve Sertlik Sorunu)
  • Cihat Allah kelamının insanlara ulaştırılmasında önündeki engellerin kaldırılması faaliyetidir.
    Hz. Peygamber kişisel çıkar için insanlara saldırmayı, onları öldürüp mallarına el koymayı caiz görmemiştir. O, sadece Allah’ın rizasının gözetildiği savaşların meşru bulunduğunu ifade etmiştir. Onun bu bakış açısıyla cihat Allah rızası için gerçekleştirilmesi ihtiyaç duyulan bir ibadettir ve tek yöntemi cenk değildir. (Siyer Konusunda Bilinmesi Gereken 88 Soru)
  • Rahmet Peygamberi, çevresindeki her insanın hidayete ulaşması ve kurtuluşa ermesi için çağrı görevinde o denli ısrarlı ve aşırı istekli bir emek harcama yürütmüştür ki neticede bu yüzden “Neredeyse inanmıyorlar diye kendini parçalayacaksın!” diye birkaç kez Allah’ın itabına/azarına uğramıştır. (Hz. Peygamber’in (Sas) Ahlakı)
  • Ali Şeriati,Kerbela’nın anlam erozyonuna uğraması hususunda safevileri suçlamaktadır.”Safevilerin hedefi,yalnızca halkın taasuplarını ve bilinçsiz duygularını harekete geçirmek,ufak bir ameli için,hatta bir yakarma için,yapıcı,öğretici bir iz ve mantıklı bir çıkarım ve netice arayan İslam’ın değil Hırıstiyanlığın üslubunca dini karnavallar ve zamanı trajediler düzenlemekti. (Kerbela)
  • Müslümanlar, pozisyonlarını imanın beslediği akılla değil, körü körüne bağlanılmış bir duygusallıkla almaktadırlar. Daha doğrusu Müslümanların mühim bir çoğunluğu, olup bitenlerden haberdar değillerdir. Tam bir akıl tutulması yaşanmaktadır. (Uygar İslami Hareketler ve Sertlik Sorunu)
  • “Fâtıma, Cennet ehli kadınlarının hanımefendisidir. ” Buhârî (Allah Elçisi’nin (s) Ailesi)
  • İnsan kurbanı ve çeşitli sebeplerle çocuk öldürme adeti, Araplara mahsus olmayıp, öteki bazı cemiyet ve topluluklarda da bulunuyordu. (Kızların Gömülerek Öldürülmesi ve Fazlaca Kadınla Evlilik)
  • …Şu sebeple Abbasiler döneminde artık kadının tamamen ev hayatına mahkûm olduğu bir anlayışın dinin gereği olarak topluma başat bulunduğunu görüyoruz. (Bedevi)
  • Şiilere bakılırsa Gadir Hum denilen yerde Hz. Muhammed şöyleki seslendi: “Ben kimin mevlasıysam Ali’de onun mevlasıdır. Allah’ım ona dost olana dost, düşman olana düşman ol. Ona yardım edene yardım et, onu yardımsız bırakanı yardımsız bırak!” (Gadir-i Hum Olayı)

loading…

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle



[

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Oto Aksesuar toptan çakmak
Pusulabet Betoffice Giriş ataşehir escort pendik escort sitene canlı tv ekle bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler madridbet meritking kingroyal madridbet yeni giriş kingroyal giriş